Written by 19:35 Ανακοινώσεις, Παλότερες Παρατάξεις, ΡΩΓΜΗ στο «Αδιέξοδο..»

Τι ειπώθηκε στην συνάντηση της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας στις 7 Μαρτίου

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 7 Μάρτη συνάντηση της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας με δική του πρωτοβουλία.  Στη συνάντηση εκτός από το Γαβρόγλου ήταν ο Πολίτης, ο Αθανασόπουλος και ο Κασσιανός, ενώ στη συνέχεια έγινε συνάντηση με τον Παντή για το θέμα της εκπαίδευσης των προσφύγων. Από ότι φάνηκε και από το περιεχόμενο της συζήτησης, ο μόνος λόγος που έγινε ήταν για να μη λέει το προεδρείο της ΔΟΕ ότι δεν μας συναντά το υπουργείο παιδείας και να δείξει κλίμα «συνεννόησης» και «κατανόησης».

Από την αρχή ο Γαβρόγλου τόνισε ότι το πλαίσιο της ατζέντας και της συζήτησης είναι προκαθορισμένο – εννοώντας προφανώς τα μνημόνια και τις απαιτήσεις των θεσμών, κι ότι με αυτό τον τρόπο πρέπει να γίνεται και η τοποθέτηση της ομοσπονδίας. Όπως είπε, πρέπει να συμφωνήσουμε ότι το θέμα των δαπανών είναι «παραλυτικό», άρα πρέπει να κάνουμε ιεράρχηση των αναγκών και να δούμε ποια είναι τα κυρίαρχα θέματα που πρέπει να λυθούν. Σε αυτά τα πλαίσια συγκροτήθηκε και η διακομματική επιτροπή για τα οικονομικά της εκπαίδευσης, η οποία θα καταγράψει τις ανελαστικές δαπάνες και να διαμορφωθούν με αυτό τον τρόπο σε βάθος 3-4 χρόνων «μοντέλα» και «σενάρια» για τις δαπάνες.  «Αν όλη μας η σκέψη είναι δομημένη στις περισσότερες δαπάνες, αυτό μας περιορίζει στον τρόπο που σκεφτόμαστε», όπως είπε χαρακτηριστικά.  

Για τα υπόλοιπα είπε τα εξής:

  1. Για την έκθεση του ΟΟΣΑ είπε ότι «δεν γνωρίζουμε ακόμα το περιεχόμενό της, δεν ξέρουμε πώς διέρρευσε στην Αυγή (!), δώσαμε μεγάλη μάχη να αντικατασταθεί η «σκληρή» έκθεση του 2011. Δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή αυτών που θα προτείνει, όμως οι θεσμοί μας πιέζουν να τα εφαρμόσουμε. Ξέρουμε βέβαια ότι πολλές από τις πολιτικές που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση ταυτίζονται με θέσεις του ΟΟΣΑ, όμως μην βιάζεστε, περιμένουμε να δούμε την τελική έκθεση».
  2. Για τους διορισμούς «δεν μπορώ να σας δώσω ούτε χρόνο, ούτε αριθμό, οι θεσμοί έχουν σκληρύνει τη στάση τους σε αυτό το θέμα – όπως είπε «παλεύουμε με τα θεριά» – αν πάμε όμως σε ένα σύστημα διορισμών θα πρέπει να είναι μικτό, να παίρνουμε δηλαδή υπόψη μας και την προϋπηρεσία και τους νέους απόφοιτους. Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά είπε ότι «παλεύουμε να ισχύσει το φετινό καθεστώς». Όσο για τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών είπε ότι έχετε δίκιο, υπάρχουν πολλές αδικίες, κάνουμε τεράστιες προσπάθειες να τα δούμε και αυτά, χωρίς όμως να μπορούμε να σας υποσχεθούμε κάτι.
  3. Για το θέμα της αξιολόγησης δεν έχουμε να σας πούμε κάτι συγκεκριμένο, θα προχωρήσουμε στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών – περιφερειακοί, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων, προϊσταμένες νηπιαγωγείων – το ΙΕΠ επεξεργάζεται πρόταση. Δεν μπορούμε να καταργήσουμε το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο αν δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο να αντιπροτείνουμε (σημ. το «μη τιμωρητική αξιολόγηση» δεν ακούστηκε αυτή τη φορά).
  4. Θα πρέπει να κάνουμε αποτίμηση της λειτουργίας του Ενιαίου Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, θα δούμε τα προβλήματα – φυσικά κουβέντα για κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων- όσο για το θέμα της σίτισης, μας είπε ότι κατά την προσωπική του άποψη δεν είναι «παιδαγωγική διαδικασία», και πρέπει να βλέπουμε το θέμα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού – «κοινωνικού λειτουργού» (μετάφραση: να μείνει το θέμα ως έχει, πρέπει να προσφέρετε με απλήρωτη δουλειά). Ο Πολίτης προσπαθώντας στη συνέχεια να το «μαζέψει» είπε ότι το υπουργείο θα μελετήσει το θέμα της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης σε όλους.

Στη συνέχεια έφυγε και έγιναν ερωτήσεις προς τους άλλους τρεις. Σε ερώτημα για τις οργανικές θέσεις, ο Πολίτης και ο Αθανασόπουλος είπαν ότι «δεν υπάρχει σκέψη στο υπουργείο να κάνουν κάτι», όμως ο πρώτος είπε ότι «υπάρχουν χιλιάδες οργανικές θέσεις ολοήμερων, και αυτό είναι ένα θέμα». Για το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων θεωρούν ότι οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ είναι πολύ large, θα αφήσουμε το λαό να εκφράσει ελευθέρως το φρόνημά του, όμως τις τελικές αποφάσεις θα τις πάρει το ΚΥΣΠΕ, αφού το Υπουργείο δει που υπάρχουν «υπερβολές». Για το θέμα των μετατάξεων είπαν ότι περιμένουν να δουν την απόφαση του ΣτΕ, ότι δεν μπορούν να αποδοθούν οι οργανικές των ειδικοτήτων γιατί υπάρχει κάποιο δικαστικό θέμα σε εκκρεμότητα – με κάποιες συναδέλφισσες Γαλλικών – κι ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει κυρίως στους γυμναστές κι έχουν δίκιο οι συνάδελφοι της πρωτοβάθμιας που δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση επειδή υπάρχουν μεταταγμένοι με λιγότερα μόρια που πήραν τις θέσεις τους – αναφέρθηκε κυρίως στη Θεσσαλία.

Ο Κασσιανός παρουσίασε μια ειδυλλιακή εικόνα για την ειδική αγωγή. «Φτιάξαμε εκατοντάδες τμήματα ένταξης, έχουν γίνει περισσότερες προσλήψεις από ποτέ, εξασφαλίζεται η εξατομικευμένη στήριξη των παιδιών με τη σημερινή κατάσταση». Για το «σπάσιμο» των τμημάτων είπε ότι «δεν μπορούμε να σπάμε τμήμα με ένα μαθητή που έχει δυσγραφία», «έχουμε κάνει μετρήσεις των τμημάτων που έχουν σπάσει με διαγνώσεις» – δεν απάντησε ευθέως στο ερώτημα αν θα γίνουν συμπτύξεις αυτών των τμημάτων την επόμενη σχολική χρονιά. Τα ειδικά σχολεία θα λειτουργήσουν από του χρόνου έως 1.15 και κάποια από αυτά ως ολοήμερα. Όσο για το θέμα των συναδέλφων της γενικής αγωγής που δουλεύουν στην ειδική είπε ότι δεν μπορούμε να λέμε ότι συνάδελφοι με 10 και 15 χρόνια εμπειρία στην τάξη δεν μπορούν να δουλέψουν και να συμπληρώνουν ωράριο στην ειδική, χρειάζονται βέβαια επιμόρφωση, κατά τα άλλα «η ειδική αγωγή  πρέπει να στελεχώνεται από προσωπικό εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο»

Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον Παντή για το θέμα της εκπαίδευσης των προσφύγων ειπώθηκαν τα εξής:

  1. Δεν έχουμε ακόμα συγκεκριμένο σχέδιο γιατί δεν ξέρουμε ποια κέντρα θα υπάρχουν από το Σεπτέμβρη, ούτε ξέρουμε ποιος θα είναι ο αριθμός των παιδιών, άρα δεν μπορούμε να κάνουμε προγραμματισμό.
  2. Ενώ μέχρι τώρα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μήνα για να κάνουμε τις προσλήψεις, τώρα έχουμε την τεχνογνωσία και μπορούμε να τις κάνουμε σε 14 μέρες.
  3. Υπάρχει πρόγραμμα σε εξέλιξη σχέδιο μεταφοράς προσφύγων από τα στρατόπεδα σε πόλεις, και από τα νησιά στην ηπειρωτική χώρα.
  4. Υπάρχει μετακίνηση παιδιών από την Ελλάδα σε χώρες της ΕΕ , έχει επιταχυνθεί τους τελευταίους μήνες, μιλάμε πια για άλλα νούμερα παιδιών, δεν είναι 22.000 που σας είπαν στην Ύπατη Αρμοστεία.
  5. Το πρόγραμμα που ακολουθούμε πήρε πολύ καλές κριτικές στα διεθνή φόρα, δεν πήγαμε σε ένταξη στο πρωινό γιατί δεν θα μείνουν όλοι στην Ελλάδα.
  6. Η επιτροπή που είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα θα το αξιολογήσει για να γίνει η πρόταση για το τι θα γίνει το Σεπτέμβρη. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση, μας είπε τη δική του άποψη που είναι ένα μικτό σύστημα, δηλαδή ΔΥΕΠ – με μια πιθανή αναδιάταξή τους – ένταξη στα πρωινά στα τμήματα υποδοχής (σημ. : αυτά που είναι σε αναστολή όπως του είπαμε από το 2011, και για τα οποία δεν δεσμεύτηκε ότι θα επαναλειτουργήσουν) – ένταξη στα διαπολιτισμικά σχολεία, τα οποία είπε ότι μπορεί να επεκταθούν με νέες ιδρύσεις (;). Όπως είπε εν κατακλείδι, θα υπάρχει μια «ευελιξία».
  7. Για τη χρηματοδότηση των ΔΥΕΠ, μας είπε ότι θα δοθούν 200.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό της Βουλής, τα οποία θα αποδοθούν στις αντίστοιχες σχολικές επιτροπές.
  8. Θα ιδρυθούν 7 νηπιαγωγεία μέσα στα στρατόπεδα με κοντέινερς, για τα νησιά προβλέπονται μόνο νηπιαγωγεία.
  9. Για τις εγγραφές του Μάη είπε ότι «δεν θα εμποδίσουμε να γίνουν εγγραφές».

Σημείωση: την ίδια ώρα υπήρχε συνάντηση με τους διευθυντές των σχολείων που έχουν ΔΥΕΠ, κι εκεί υπήρχε το ίδιο κλίμα ασάφειας, ακόμα και άγνοιας (;) της πραγματικότητας από την πλευρά των υπεύθυνων του προγράμματος, όπως ειπώθηκε από κάποιους διευθυντές.

Συμπέρασμα: Το θέμα της ένταξης των προσφυγόπουλων θα είναι ένα από τα πολύ σοβαρά επίδικα που θα έχουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ το Υπουργείο Παιδείας επί της ουσίας νιώθει πολύ «περήφανο» για το έργο του σε αυτό το θέμα.

 

Last modified: 10 Οκτωβρίου 2022

Close