Written by 14:25 Εκπ/κή Συσπείρωση

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.: ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

   ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

www.paremvasis.gr                                                                                                                              Σάββατο , 14 Δεκέμβρη 2013

 

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ

ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Κυβέρνηση και τρόικα δίνοντας «μεταφυσικές και  θεραπευτικές ιδιότητες» στην αξιολόγηση -η  οποία τάχα θα θεραπεύσει όλα τα «νοσηρά» φαινόμενα στην εκπαίδευση – επιδιώκουν άμεσα την προώθηση και την  εφαρμογή της.

Η εγκύκλιος που στάλθηκε στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες»  αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και ασφυκτικού διοικητικού εναγκαλισμού. «Σκοπός της Αξιολόγησης -όπως λένε- του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής του θεσμού είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη  σχέσεων συνεργασίας (sic!!) και εμπιστοσύνης (sic!!) στην εκπαιδευτική κοινότητα.  H «συνεργασία» και η «εμπιστοσύνη» ξεκινάνε με το «Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική / παιδαγωγική στήριξη των Σχ. Συμβούλων και τη διοικητική των Διευθυντών Διευθύνσεων» κάνοντας απόλυτη διοικητική διάκριση των κριτών και των κρινόμενων, των εκπαιδευτικών και των στελεχών.

Η εφαρμογή κατά το σχολικό έτος 2013-14, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

            1.       «Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου : Αντικείμενο της διαδικασίας είναι η αποτίμηση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο. Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων». Σε απλά ελληνικά αντιμετώπιση του σχολείου με επιχειρηματικούς δείκτες ποιότητας και προϊόντος, απλήρωτης εργασίας και συνολικής εποπτείας.

αξ1

             2.      Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-15. «Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν σημαντική διάσταση της ΑΕΕ καθώς συνδέονται με πρωτοβουλίες βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και τη διάχυση των καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων όλης της χώρας». Με άλλα λόγια θεσμική κατοχύρωση μιας γενικότερης και μόνιμης «ανάγκης» για βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου de facto (υποχρεωτικά πρέπει να βελτιώνονται οι δείκτες ) με σχέδια δράσης απόλυτα υποταγμένα στους στόχους της διοίκησης,  διασχιζόμενα από μια   κουλτούρα διαρκούς αγωνίας και προσπάθειας για την επίτευξη τους.

           3.      «Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου». Να και το συνολικό επιχειρηματικό πλάνο που θα βελτιώσει τις επιδόσεις της «επιχείρησης» την επόμενη χρονιά, αναδεικνύοντας τις φετινές αδυναμίες και βάζοντας το προσωπικό να σκέφτεται να δρα και να αυτοαξιολογείται  με μια επίφαση ιδιοκτησίας (το σχολείο μας κατά  το εταιρεία μας) και κυρίως να ενσωματώνει, είτε με την υποταγή και το φόβο, είτε γιατί πείθεται  ιδεολογικά, τους πολιτικούς κυβερνητικούς  στόχους  και  πλάνα.

         4.      Αλλά και στο PowerPoint που συνοδεύει την εγκύκλιο η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών είναι εμφανέστατη ως στόχος της αυτοαξιολόγησης. «Οι Σχολικοί Σύμβουλοι σε συνεργασία με τους Δ/ντες Εκπαίδευσης και τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων μπορούν, σε κάθε Δήμο, να οργανώνουν εκδηλώσεις δημοσιοποίησης της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων, διαφόρων φορέων, των Μ.Μ.Ε. κτλ.» (διαφάνεια 20).

 

Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της κυριολεκτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου επιχειρείται  «να βγουν λάδι» οι «κυβερνητικές» αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, αφού πάντα η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, συσκοτίζοντας τα αίτια και αποδίδοντας τις αστοχίες της , στις επιμέρους  σχολικές μονάδες.

Βρισκόμαστε μπροστά στην κορύφωση της γενικευμένης επίθεσης της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας στην προσπάθεια τους να υλοποιήσουν  άμεσα  τις  επιταγές των εντολοδόχων τους Ο.Ο.Σ.Α –Δ.Ν.Τ-Ε.Ε,  που στοχεύουν :

  • Στην δημιουργία  του απαραίτητου  εκείνου αποθέματος  εκπαιδευτικών  σε κινητικότητα – διαθεσιμότητα-απόλυση  ώστε να καλυφθεί,  στο χώρο της Παιδείας, ο «στόχος» των χιλιάδων απολύσεων που θα γίνουν συνολικά στο Δημόσιο .
  • Στην προώθηση του «νέου» σχολείου της αγοράς, ενός σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη, που οι μαθητές θα μαθαίνουν μόνο όσα και ό,τι έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις.
  • Στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη  μισθολογική και  βαθμολογική τους καθήλωση.
  • Στο να προωθηθεί η μετακύληση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους “πελάτες” (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
  • Στο να επιβληθεί στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, η εκσυγχρονισμένη αναζήτηση για  χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.
  • Να πλήξουν δραστικά, συρρικνώνοντας και χειραγωγώντας την παιδαγωγική και διδακτική αυτονομία των εκπαιδευτικών, μέσω της διευρυνόμενης τυποποίησης και ομοιομορφίας των διδακτικών τους πρακτικών, μέσω των πολλαπλών και αλλεπάλληλων διαδικασιών αξιολόγησης και απόδοσης λόγου αλλά και του πολύπλευρου πολιτικοϊδεολογικού ελέγχου της διδακτικής πράξης από το κράτος και τους μηχανισμούς της αγοράς.
  • Να αποπροσανατολίσουν  από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης φορτώνοντας στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για τις δυσλειτουργίες του Δημόσιου Σχολείου.
  • Να αποδομήσουν το δωρεάν, δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες και κατηγοριοποιώντας σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

αξ2

Με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά. Την ίδια στιγμή, που οδηγούν στην εξαθλίωση ένα ολόκληρο λαό, επιθυμούν να αξιολογήσουν τα σχολεία για τη σχολική διαρροή και την εγκατάλειψη της μόρφωσης από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.

Η οργάνωση του αγώνα μας

Κάθε πρόταση μας, προϋποθέτει την ανάδειξη και διεκδίκηση όλων εκείνων των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, για ένα σχολείο χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις, σε μια κοινωνία που να κατοχυρώνει τα δικαιώματα στη μόρφωση, στην εργασία και τον πολιτισμό. Είμαστε εκείνοι (εκπαιδευτικοί, γονείς, εργαζόμενοι, μαθητές ) που έχουμε τη δύναμη και την αρμοδιότητα να αναλάβουμε την πρωτοβουλία της δράσης και να προστατεύσουμε την εκπαίδευση από το δίδυμο αξιολόγησης-αγοράς που για μια ακόμη φορά μας απειλεί.

Δε θέλουμε να κάνουμε καλύτερη την αυτοαξιολόγηση. Θέλουμε να αλλάξουμε την κοινωνία, το σχολείο, την εκπαιδευτική νομοθεσία, το περιεχόμενο των γνώσεων, το αναλυτικό πρόγραμμα, τα βιβλία, το ρόλο που μας αντιστοιχεί. Με περιεχόμενο που να μη ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες του κεφαλαίου, της αγοράς και του κέρδους αλλά με τις κοινωνικές ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που να μορφώνει ανθρώπους για να μπορούν να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο.

Ο αγώνας στον οποίο έχουμε εμπλακεί, μέχρι σήμερα, με τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς, είναι μια παρακαταθήκη για το «νέο μέτωπο» που καλούμαστε να συγκροτήσουμε για νέες συλλογικότητες και νέες αντιστάσεις, μέσα στη δίνη του μνημονίου, της ανεργίας, των απολύσεων, της ιδεολογικής πειθάρχησης, των περικοπών και της φτώχειας .

ΑΝΥΠΑΚΟΗ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ!

Με βάση όλα τα παραπάνω και  για να αλλάξει ο «φόβος» στρατόπεδο  προτείνουμε:

Οι σύλλογοι  διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά με πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων ότι διαφωνούν και απορρίπτουν κάθε μορφή αξιολόγησης.

  • Σε κάθε σχολικό συγκρότημα να γίνει συνέλευση των εκπαιδευτικών και να παρθούν αποφάσεις ενάντια στην αυτοαξιολόγηση  και την αξιολόγηση οι οποίες θα κατατεθούν σε κείμενο .
  • Οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες να υπογράψουν τα κείμενα εναντίωσης στην αξιολόγηση που κυκλοφορούν ήδη από πολλούς συλλόγους καθώς και το κείμενο που κυκλοφορεί από την ΔΟΕ. 
  • Να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι ΠΕ και να καταλήξουν σε αγωνιστικές αποφάσεις  και σε κάλυψη κάθε εκπαιδευτικού και συλλόγου διδασκόντων που θα αρνηθεί στην πράξη την αυτοαξιολόγηση.
  • Οι Σύλλογοι Π.Ε. με την μαζική παρουσία των συναδέλφων και με αγωνιστικές μορφές  (στάσεις εργασίας, αποκλεισμούς, καταλήψεις…) βασιζόμενοι  και στην απόφαση της ΔΟΕ, να μπλοκάρουν-ακυρώσουν τη διεξαγωγή των σεμιναρίων που πρόκειται να γίνουν  για τους διευθυντές.
  • Καλούμε τους διευθυντές/ντριες των σχολείων να μη συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια και στις διαδικασίες  για την αξιολόγηση που εσπευσμένα προωθεί το υπουργείο και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους και στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης.
  • Με βάση και τις αποφάσεις των συλλόγων και των Γ.Σ. όποιος/α στηρίζει-συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης συναδέλφων,  διαγράφεται από το σύλλογο.

αξ3

Last modified: 14 Δεκεμβρίου 2013

Close