Written by 20:06 Slider, Αποφάσεις Δ.Σ., Αρχική Σελίδα

Παράλληλη Στήριξη: Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Ευεργέτου Γιαβάση 7  – 15342
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
info@syllogosperiklis.gr

  Αγία Παρασκευή, 9/09/2023
Αρ. Πρωτ. :  122

 

Προς:

Τους συναδέλφους μέλη του Συλλόγου μας, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών , ΚΕΔΑΣΥ, Δ/νση Π.Ε. Β΄ Αθήνας

 

 

Το Πρόγραμμα περικοπών στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία /ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν θα εφαρμοστεί.

Καμιά περικοπή Παράλληλης Στήριξης

Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών των σχολείων!
Μπροστά οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας!

Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του (93506/Δ3/25-8-2023) ζητά επί της ουσίας  από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα πραγματικά κενά της Παράλληλης Στήριξης έτσι ώστε να μειώσει ακόμη περισσότερο τις σχετικές προσλήψεις.  Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει συνολικά τα παιδιά του τμήματος δίνοντας επιπλέον τη δυνατότητα να καλύπτει τις αναγκες ακόμη και ολόκληρου του σχολείου ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών ύστερα από απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης όπως έχει ορισθεί στο Καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών ΕΑ ήδη από το2019.

Όλα αυτά δεν είναι καινούργια. Διαχρονικά με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, η τακτική της εξοικονόμησης προσωπικού επιδιώχθηκε και το 2021 και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είχαν ουσιαστική στήριξη, αφού ήταν πολύ συχνό το φαινόμενο ένας εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης να «μοιράζεται» σε μέχρι και 5 παιδιά. Ακόμη και στην περίοδο της πανδημίας τα παιδιά με ευθύνη της Κυβέρνησης της ΝΔ ήταν στα ξεχασμένα. Επιπλέον, η προφορική οδηγία της Κυβέρνησης ΝΔ (2021) στις δνσεις εκπ/σης από την Κεραμέως που έθετε  «πλαφόν» στις παράλληλες στηρίξεις και ζητούσε από τις Διευθύνσεις να μη δημοσιοποιήσουν όλα τα πραγματικά   κενά της Παράλληλης Στήριξης, και όριζε ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μέχρι 2 εργαζόμενοι στην Παράλληλη Στήριξη, είναι απόδειξη των παραπάνω. Αλλά και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ελάχιστα τα παιδιά που στηρίζονταν ανάλογα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης κάλυπτε μαθητές τουλάχιστον 2 σχολείων ενώ παράλληλα είχε τεθεί πλαφόν σε σχ. Νοσηλευτές και ΕΒΠ!

Πίσω λοιπόν από τα μεγάλα λόγια για το «αναβαθμισμένο σχολείο» βρίσκεται το σχολείο των ελλείψεων και της πλήρους μορφωτικής υποβάθμισης, που στηρίζουν πιστά και διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις! Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα απολυθούν και πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα. Το Υπουργείο συμβάλει με αυτόν τον τρόπο και στην ιδιωτικοποίηση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης, αφού εξαναγκάζει τους γονείς να αναζητήσουν μόνοι τους την πλήρη στήριξη των παιδιών τους σε ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις και βοηθητικό/ ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια, διογκώνοντας έτσι την μαύρη εργασία μέσα στα δημόσια σχολεία, αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στους γονείς  και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.   Την ίδια στιγμή, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το βάρος της ιδιωτικής στήριξης μένουν χωρίς καμία στήριξη και χωρίς την εκπαίδευση που δικαιούνται.

Όλες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, προσπαθούν να απαλλαγούν από τις ευθύνες τους για την κάλυψη των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο το σχολείο και καταπατώντας εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Δεν πάει άλλο! Δε θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί η οδηγία που τσακίζει το δικαίωμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην εκπαίδευση και την αξιοπρεπή ζωή, υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ  και «πετάει» εκτός σχολείου χιλιάδες συναδέλφους !

Ο Σύλλογός μας :

Θα αναλάβει  πρωτοβουλία  για κοινή σύσκεψη με τις Ενώσεις Γονέων των περιοχών μας για να προχωρήσουμε από κοινού σε αγωνιστικές δράσεις .

Θα στείλει στις σχολικές μονάδες σχέδιο πρακτικού των συλλόγων διδασκόντων σχετικά με την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τους εκαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης και ΕΒΠ.

Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση …..

Διεκδικούμε και απαιτούμε:

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
  • Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
  • Να δοθούν όλα τα κενά στη δημοσιότητα, κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με το απαραίτητο προσωπικό, να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις  σε μία φάση  πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
  • Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ)
  • Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
  • Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας.
  • Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου
  • Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ, άμεση στελέχωση τους και επίλυση των προβλημάτων στέγασης και υλικοτεχνικής υποδομής, μικρότερες περιοχές ευθύνης, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.
  • Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.
  • Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές, ψυχολόγου, κοινωνικούς λειτουργούς και όλες τις ειδικότητες εργαζομένων που έχουν ανάγκη.
  • Άμεσα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (σίτιση, στέγαση κλπ.)
  • Μαζικοί διορισμοί τώρα ,  για την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό .
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να  καταγγείλει τη διαδικασία και να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ.

Για την περίπτωση που ζητηθεί να επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε ποιους μαθητές θα διατεθεί εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ή σε πόσα παιδιά θα «μοιραστεί μπορούμε να καταθέτουμε για τα πρακτικά το κείμενο , το οποίο επισυνάπτεται  .

δείτε το σχέδιο πρακτικού:

Έγγραφο  του Συλλόγου Διδασκόντων  ΤΟΥ ……… ΔΣ /ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ …..

 

Όπως ήδη γνωρίζετε στο….. ΔΣ/Νηπιαγωγείο μας τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη μέχρι σήμερα (…./9/2023), όπως έχουν ήδη διαβιβαστεί από το σχολείο μας προς την αρμόδια διοικητική αρχή είναι συνολικά ………Μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών στη σχολική μας μονάδα τοποθετήθηκαν …….. / δεν τοποθετήθηκαν αναπληρωτές παράλληλης στήριξης. Είναι φανερό ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης είναι μικρότερος του αριθμού των αιτημάτων που έχουν έγκριση.( σε περίπτωση τοθέτησης)

Όπως προκύπτει από το έγγραφο με αρ. πρωτ. 93506 /Δ3 και θέμα: «Διευκρινιστικές οδηγίες του Ν. 3699/2008  σχετικά με την παράλληλη στήριξη –συνεκπαίδευση», με αναφορά στην παρ. 9β του άρθρου 5 της ΥΑ 104627/ΓΔ5/ 20 (ΦΕΚ Β/10/8/2020) ορίζεται ότι:

« Ειδικά για την ιεράρχηση των αναγκών της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε α) εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής  και μέλη Ε.Β.Π. λαμβάνεται υπόψη σχετική εισήγηση από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), β) σχολικούς νοσηλευτές δύναται να ζητείται η γνώμη του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.). Οι σχετικές εισηγήσεις του ανωτέρω εδαφίου δύναται να έχουν αναζητηθεί ακόμη και πριν από τη διενέργεια της σχετικής πρόσληψης».

 Με βάση την παραπάνω υπενθύμιση, όπως αναφέρεται και στο έγγραφο με  αρ. πρωτ. 93506 /Δ3, αλλά και από το γεγονός ότι ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να ιεραρχήσει τις γνωματεύσεις διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕΔΑΣΥ (καθώς μια πιθανή ιεράρχηση ανάμεσα σε γνωματεύσεις δημόσιου επιστημονικού φορέα αφενός μεν δεν είναι εντός των αρμοδιοτήτων του, αφετέρου δε συνιστά διάκριση ανάμεσα σε αναπήρους μαθητές), ο σύλλογος διδασκόντων ζητά  να γίνουν από πλευράς σας όλα τα απαραίτητα βήματα για να υπηρετηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες του σχολείου μας.

Επιπλέον ο σύλλογος διδασκόντων  ζητά να μας ενημερώσετε εγγράφως ποιους μαθητές με αναπηρία του σχολείου μας θα υποστηρίξουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης.

Last modified: 10 Σεπτεμβρίου 2023

Close