Written by 22:50 Αποφάσεις Δ.Σ., Αρχική Σελίδα

Ο Σύλλογος Περικλής για την επιστολή του Υπουργού Παιδείας για τον “εθνικό διάλογο”

 

φιλης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή

Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
info@syllogosperiklis.gr

 

  Αγ. Παρασκευή, 1 Μαρτίου  2016
Αρ. Πρωτ.: 45Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας, ΔΟΕ

 

 

 

Θέμα:     Σχετικά με την επιστολή του Υπουργού Παιδείας για τη συμμετοχή των Συλλόγων Διδασκόντων στον “εθνικό διάλογο” για την παιδεία.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 Ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων και συνολικότερα τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (γονείς και μαθητές), να συνεδριάσουν και να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις που προτείνουν για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Για την πρόσκληση αυτή έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

  1. Η εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των συλλογικών της διαδικασιών, στα Σωματεία, τα Συνδικάτα, τους Συλλόγους κ.λπ. έχει κάνει πλήθος κινητοποιήσεων και έχει καταθέσει δεκάδες υπομνήματα με αιτήματα και προτάσεις για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Για το λόγο αυτό έχουν γίνει πλήθος κινητοποιήσεων και τη φετινή χρονιά στο Υπουργείο και σε όλες οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης.

Θυμίζουμε ενδεικτικά:

α) κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμους και μαζικούς διορισμούς,

β) ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία),

 γ) μείωση των μαθητών ανά τμήμα για πιο ουσιαστική εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά διαδικασία μάθησης,

δ) αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και άμεση αντιμετώπιση των οξυμμένων κτηριακών προβλημάτων

ε) κατάργηση των νομοθετημάτων για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών

στ) δημοκρατικό σχολείο με όλες τις αποφάσεις στο σύλλογο διδασκόντων

ζ) αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων στην κατεύθυνση της απαλλαγής από την επικέντρωση στην πληροφορία και τη δεξιότητα και βάρος στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και ολόπλευρης γνώσης η) σίτιση και περίθαλψη για τα παιδιά που πεινούν, θ) τακτική επιμόρφωση με άνοιγμα των Διδασκαλείων και ο κατάλογος είναι ατελείωτος!

  1. Απέναντι σε αυτά, πώς έχει απαντήσει ως τώρα η πολιτική ηγεσία; Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τα έριξε όλα στον κάλαθο των αχρήστων και δεν ικανοποίησε ούτε ένα αίτημα από αυτά ενώ ταυτόχρονα προχώρησε σε πλήθος αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων που βρήκαν την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονιών και των μαθητών.

Πάλι ενδεικτικά αναφέρουμε: α) μηδενικοί διορισμοί και φέτος με αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη να υπάρχουν 25.000 κενά και στο τέλος Φλεβάρη να παραμένουν πάνω από 3.000 !! Πολλά σχολεία ακόμα και σήμερα λειτουργούν όπως όπως με όποια ειδικότητα έχει περίσσευμα, εκατοντάδες ολοήμερα δε λειτουργούν κανονικά, χιλιάδες μαθητές μοιράζονται την παράλληλη στήριξη ανά οκτώ ώρες, εκατοντάδες τμήματα ένταξης δεν  έχουν στελεχωθεί

β) προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ όπου οι εκπαιδευτικοί απολύονται μετά από 5-6 μήνες δουλειάς σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας και δεν έχουν καμία εγγύηση ούτε αν θα δουλέψουν την επόμενη χρονιά ούτε πού θα δουλέψουν!

γ) Κατασυκοφάντηση των μάχιμων εκπαιδευτικών ως υπαίτιων για τα κενά και “τις πλεονάζουσες ώρες” και την αναστάτωση των σχολείων και των ωρολογίων προγραμμάτων με την επιχείρηση υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών

 δ) Κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης με κατάθεση τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο κι ενώ η ΔΟΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε, κάλεσαν να αποσυρθεί, σε τέσσερις (4) ημέρες, η τροπολογία, ψηφίστηκε αυτούσια στη Βουλή, δίνοντας ένα απτό δείγμα του πώς αντιλαμβάνεται το “διάλογο” το Υπουργείο.

  1. Το Υπουργείο όχι μόνο δεν ικανοποίησε κανένα αίτημα αλλά ούτε καν δεσμεύτηκε έστω σε ένα τμήμα από αυτά τα αιτήματα. Αντίθετα, σε κάθε κινητοποίηση και συνάντηση μας δήλωνε κατηγορηματικά ότι είναι δεσμευμένη με το 3ο μνημόνιο και την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.

     Είναι φανερό λοιπόν ότι το Υπουργείο με την πρόσκληση για συμμετοχή αναζητά νομιμοποίηση από την καρδιά της μάχιμης εκπαίδευσης, για όσα σχεδιάζει να νομοθετήσει μετά τον Απρίλιο. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για το τι θα γράψει όποιος εκπαιδευτικός ή Σύλλογος Διδασκόντων θελήσει καλοπροαίρετα να ανταποκριθεί στο κάλεσμά του, αλλά να αξιοποιήσει τη συμμετοχή αυτή ως μια επίφαση δημοκρατίας και διαλόγου που προηγήθηκε πριν, για να επιβάλλει χωρίς πολλές αντιστάσεις τα μέτρα που ετοιμάζει μετά. Το Υπουργείο “στήνει” το διάλογο για να δηλώσει στο τέλος ότι η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς, οι μαθητές, η “κοινή γνώμη” συναινεί στις προειλημμένες αποφάσεις του.

     Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι ο υποτιθέμενος διάλογος δεν είναι απλά προσχηματικός, είναι και επικίνδυνος γιατί: Το Υπουργείο έχει προαποφασίσει και το δηλώνει καθαρά άλλωστε, να μην ικανοποιήσει κανένα αίτημα που συγκρούεται με το 3ο μνημόνιο και την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, αντίθετα να ικανοποιήσει αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που ζητούν τα πολιτικά και οικονομικά επιτελεία της ΕΕ και του ΟΟΣΑ με συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει τον Απρίλη 2016 όπως προβλέπει το τρίτο Μνημόνιο. Το πολυνομοσχέδιο αυτό θα προβλέπει την προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στην έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική Εκπαίδευση (2011). Έκθεση, που προβλέπει ανάμεσα στα άλλα: Εκτεταμένες συμπτύξεις, συγχωνεύσεις, αύξηση του ωραρίου μας, κατάργηση του αντισταθμιστικού έργου του σχολείου, παραπέρα μείωση των δαπανών, είσοδο των ιδιωτών, των χορηγών και της παράλληλης χρηματοδότησης, επαναφορά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολείων.

     Στη φιέστα που διοργανώνουν δε θα βρουν υποστηρικτές. Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, να διεκδικούμε και να υπερασπιζόμαστε ένα δημόσιο δωρεάν δημοκρατικό σχολείο που χωρά όλα τα παιδιά και τις ανάγκες τους!

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να γυρίσουν την πλάτη τους στην προσχηματική διαδικασία «διαλόγου». Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, κανείς εκπαιδευτικός να μην νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του το μονόλογο Κυβέρνησης – κουαρτέτου. Η πρόσκληση του υπουργείου δεν είναι υποχρεωτική. Οι διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν υποχρεούνται να ορίσουν συνεδριάσεις για αυτό το ζήτημα ούτε οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν σε αυτές τις συνεδριάσεις ακόμα και αν προσκληθούν. Τα αιτήματα και οι προτάσεις μας είναι γνωστά και κατατεθειμένα ΟΛΑ στο υπουργείο! Ας τα ικανοποιήσει λοιπόν, ΑΜΕΣΑ!

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.

Στο μονόλογο Κυβέρνησης και δανειστών δε θα συμπράξουμε!

Στη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου δε θα συναινέσουμε!

ΔΗΜΟΣΙΟ-ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑ

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!

 

                                                         Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

                               Η Πρόεδρος                                      Η Γεν. Γραμματέας          

                         Άννα Μάγια Σταυροπούλου                            Γεωργία Γιανναρά

 

 

 

Last modified: 1 Μαρτίου 2016

Close