Written by 22:43 Αρχική Σελίδα

Αξιολογούνται για αρχή 20.000 στελέχη εκπαίδευσης. Με ποιους ξεκινά ο μηχανισμός

 

 

«Ας μη φοβόμαστε να πούμε τη λέξη αξιολόγηση» ήταν μια από τις φράσεις που “γαργάλησε” τα αυτιά της εκπαιδευτικής κοινότητας στους πρώτους λόγους του Κώστα Γαβρόγλου ως Υπουργός Παιδείας. Και οι μνήμες είναι ακόμη νωπές από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν την περίοδο 2013-2014

“Το θέμα της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων συμπεριλαμβάνεται στο τριετές σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς. Η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία θα αναληφθεί μετά από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς” σημειώνει το γραφείο τύπου του Υπουργείου Παιδείας.

 

Το σχέδιο νόμου για την αυτοαξιολόγηση αποτελεί βασικό τμήμα του 3ετούς το οποίο συμφωνήθηκε και με τους θεσμούς,

Αμεσα θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ακολουθήσει η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στο τέλος (βάθος τριετίας) θα γίνει και αυτή των περίπου 125.000 μονίμως εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Για αρχή η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση θα ξεκινήσεις από τα 20.000 στελέχη της εκπαίδευσης μέσα στο 2017.

Όπως είναι γνωστό και σε το εγχείρημα της αξιολόγησης, θα ξεκινήσει από τα πάνω προς τα κάτω

Από το σύστημα αξιολόγησης θα περάσουν πρώτοι οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και θα ακολουθήσουνν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι Διευθυντές σχολείων.

Τι συνέβη τα προηγούμενα χρόνια

Θυμίζουμε πως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβαζαν μπρος τις σχετικές διαδικασίες αλλά μόλις φτάναμε πριν από τις εκλογές «πάταγαν φρένο» για ευνόητους λόγους. Οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν μεγάλες και δικαιολογημένες. Γρήγορα γινόταν φανερό ότι η αξιολόγηση δεν ήταν παρά ένας μηχανισμός χειραγώγησης, αλλά και νομιμοποίησης απολύσεων, μετατάξεων, μετακινήσεων. Το 2013 εκδόθηκε και σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (αρ. Φύλλου 240), το οποίο περιελάβανε όλες τις λεπτομέρειες αξιολόγησης. Το 2014 (τέλος Αυγούστου) ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης δηλαδή τους: περιφερειακούς διευθυντές, προϊσταμένους εκπαίδευσης, επιστημονικούς και παιδαγωγικούς καθοδηγητές, διευθυντές εκπαίδευσης και σχολικούς συμβούλους (σύνολο ατόμων 880).

Ακολούθησε η αξιολόγηση των διευθυντών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών και προϊσταμένων τμημάτων διοίκησης (13.000 άτομα).

Στις αρχές του 2015 θα ξεκινούσε η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και θα προηγούνταν όσοι θα κατέθεταν αιτήσεις προτεραιότητας και αυτοί που ήθελαν να επιλεγούν σε θέσεις στελεχών. Μάλιστα ο τότε υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, το Οκτώβριο του 2014, τόνιζε ότι παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν η αξιολόγηση θα γινόταν από την επόμενη χρονιά.

Τότε το υπουργείο Παιδείας προσπαθούσε να καθησυχάσει τους φόβους των εκπαιδευτικών ότι η «αξιολόγηση είναι η πόρτα που θα τους οδηγήσει στην απόλυση». Βεβαιώνοντας ότι η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του διοικητικού και εκπαιδευτικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας. Λόγια για την απόσπαση της συναίνεσης των εκπαιδευτικών.

Φυσικά, όπως είναι γνωστό, τίποτα δεν προχώρησε ούτε μέσα στο 2015 και μετά τις εκλογές ο νέος υπουργός Παιδείας, κ. Αριστείδης Μπαλτάς, εξήγγειλε την κατάργησή της. Και να που όλα ξαναρχίζουν.

Πηγή: alfavita.gr

Last modified: 26 Νοεμβρίου 2016

Close