Πρακτικά 23ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνέδριου Δ.Ο.Ε.- Π.Ο.Ε.Δ, με θέμα: «Γλώσσα και Γλωσσική Διδασκαλία στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης» Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Απριλίου 2009, Λάρνακα της Κύπρου, ξενοδοχείο PALMBEACHHOTEL

    Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

     
    Α. Πρόγραμμα Συνεδρίου
    Β. Χαιρετισμός Έλληνα ΥΠΕΠΘ κ. Άρη Σπηλιοτόπουλου

    Γ. Εισηγήσεις

      • Α. Ε. Γκότοβος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων «Παγκοσμιοποίηση, πολυπολιτισμός και γλώσσα: Το γλωσσικό μάθημα ανάμεσα στην επικυριαρχία και την αμφισβήτηση»
      • Τάσος Λέρτας, διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου, σκηνοθέτης - συγγραφέας - ηθοποιός  «Γλώσσα και Ελληνικός Πολιτισμός. Παιδεία και Σχολείο απέναντι στην παγκοσμιοποίηση. Εκτιμήσεις και προοπτικές» (περίληψη εισήγησης)
      • Ναπολέων Μήτσης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  «Η διδασκαλία της γλώσσας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης: Διερευνώντας τα δεδομένα μιας αναγκαίας μετεξέλιξης  που οδηγεί από τις γραμματικο-συντακτικές δομές στο κείμενο και την επικοινωνία»

    Δ. Παρουσιάσεις και εισηγήσεις εργαστηρίων

      • Κώστας Αγγελάκος, Επίκουρος καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου, «Η σχολική τάξη ως χώρος παραγωγής και αξιοποίησης διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας» Διαφάνειες παρουσίασης.
      • Ασπασία Χατζηδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιου Κρήτης, «Η αγιοποίηση του γλωσσικού μαθήματος σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα»
      • Χρήστος Γκόβαρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, «Μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο: διαδικασίες συγκρότησης ατομικής και συλλογικής ταυτότητας»
      • Έλενα Ξενή, Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό Πανεπιστημίου Κύπρου, «Η διαθεματικότητα στις προσεγγίσεις του γλωσσικού μαθήματος. Ο ρόλος του στη συνολική σχολική εκπαίδευση»
      • Αντώνια Μιχαηλίδου, «Η γλωσσική καλλιέργεια στο νηπιαγωγείο»
    Ε. Φωτογραφικό Υλικό
    ΣΤ. Η αφίσα του συνεδρίου
    Ζ. Εκπρόσωπος του Συλλόγου μας στο συνέδριο ήταν ο πρόεδρός του, Βασίλης Φουρτούνης ο οποίος και επιμελήθηκε το εν λόγω υλικού