9ήμερη εκδρομή

ΜΟΣΧΑ - ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

30/6 - 8/7/08

1η μέρα Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008      ΑΘΗΝΑ - ΜΟΣΧΑ

Λεωφορείο που είχε μισθώσει ο Σύλλογος παραλαμβάνει τους 42 από τους 48 συναδέλφους, που συμμετέχουν στην φετινή εκδρομή για να τους μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Έτσι στις 04:20 το πρωί πρώτη παραλαβή από το Αγία Παρασκευή, στη συνέχεια, 4:50 από Μετρό Χαλανδρίου και αναχώρηση για το Ελ. Βενιζέλος. Εκεί αφού γίνει η διαδικασία του check in των εισιτηρίων αναχωρούμε με την πτήση της ALITALIA πτήση AZ 717 στις 06:50 ΓΙΑ Ρώμη. Άφιξη στη Ρώμη στις 08:05 και από κει με την πτήση ΑΖ548 στις 11:10 αναχώρηση για Μόσχα με πιθανή ώρα άφιξης 17:10.

Οι υπόλοιποι 7 θα ταξίδευαν με την απογευματινή πτήση της ίδιας εταιρείας με πιθανή ώρα άφιξης 02 το πρωί. Δυστυχώς όλοι μας ταλαιπωρηθήκαμε και πιθανόν τούτο να οφείλεται στο γεγονός ότι την προηγουμένη είχε ολοκληρωθεί το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και υπήρχε αναστάτωση σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες.

Τελικά ο κύριος όγκος, οι 42, έφτασαν με καθυστέρηση περίπου τριών ωρών και οι υπόλοιποι 7, λόγω αναβολής της απογευματινής πτήσης της ALITALIA, ταξίδεψαν τελικά με την τούρκικη αεροπορική εταιρεία για Μόσχα, μέσω Κωνσταντινούπολης και έφτασαν εκεί περίπου στις δύο και μισή το πρωί.

Μετά την άφιξή μας στη Μόσχα κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο HOTEL COSMOS, που βρίσκεται 11 περίπου χλμ από το κέντρο της Μόσχας, της πόλης με τα 15 εκατομμύρια κατοίκων, αλλά εξυπηρετείται πάρα πολύ από το Μετρό της Μόσχας. Αφού τακτοποιηθήκαμε, κατάκοποι πέσαμε για ύπνο.

2η μέρα Τρίτη 1 Ιουλίου 2008           ΜΟΣΧΑ

09:00 το πρωί αφύπνιση, πρωινό σε πλούσιο μπουφέ και στις 10:00 αναχώρηση για την περιήγηση μας στην ιστορική πόλη της Μόσχας. Η πρώτη εικόνα που αποκομίζεις είναι η τεράστια έκταση της πόλης και το φοβερό κυκλοφοριακό πρόβλημα που ατιμετωπίζει η πόλη.

Κατά την περιήγησή μας είδαμε τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης, όπως το Κρεμλίνο από την μεριά του ποταμού Μόσχοβα, την Κόκκινη Πλατεία, το ναό του Αγίου Βασιλείου του Σαλού, το άγαλμα Κούζμα Μίνιν και Δημήτρη Ποζάρσκι, το Μαυσωλείου του Λένιν, την Εθνική Βιβλιοθήκη, το θέατρο Μπολσόι, τον Ναό του Σωτήρος, το μοναστήρι του Νοβοντέβιτσι, το κεντρικό αθλητικό συγκρότημα, το βουνό Βορομπιέβι (λόφος των σπουργιτιών) όπου βρίσκεται το Πενεπιστήμιου του Λεμονοσώφ και τέλος τον πεζόδρομο της Αρμπάτ κ.λπ. Μέτα τη βόλτα μας στον πεζόδρομο επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο

3η μέρα Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008           ΜΟΣΧΑ

Πρωινό στο ξενοδοχείο. Επίσκεψη και ξενάγηση στον χώρο του Κρεμλίνου, την έδρα των εκάστοτε κυβερνήσεων, το νευραλγικό κέντρο εξουσίας της Ρωσίας και μέρος όπου έχουν παρθεί μερικές από τις σημαντικότερες αποφάσεις της παγκόσμιας ιστορίας. Εκεί είδαμε το Παλάτι των Συνεδρίων, το «Οπλοστάσιο» που φυλάσσονται οι αμύθητης αξίας θησαυροί του Στέμματος των Τσάρων της Ρωσίας, την τεραστίων διαστάσεων καμπάνα και κανόνι της Τσαρικής εποχής, τους Καθεδρικούς ναούς της Κοίμησης και του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, το κτίριο της Γερουσίας (παλιό Ανώτατο Σοβιέτ) κ.λ.π.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το μνημείο πεσόντων, αφού περάσαμε μπροστά από το σημείο μηδέν και το άγαλμα του Ζούκωφ. Μέχρι την αλλαγή της φρουράς είχαμε χρόνο για έναν καφέ στο ποτάμι Νεγκλίνναγια μπροστά από το πολυκατάστημα «Οχότνι Ριάντ» και μετά να παρακολουθήσουμε την αλλαγή της φρουράς.

Μετά κατεβήκαμε στο περίφημο Μετρό της Μόσχας όπου είδαμε κάποιους μουσειακούς σταθμούς του.

Τέλος επισκεφτήκαμε το πάρκο όπου λειτουργούσε η παλιά έκθεση αγροτικών επιτευγμάτων(ΒΔΝΧ) και εκεί θαυμάσαμε τα περίπτερα εκείνης της εποχής, το σιντριβάνι «Φιλία των Εθνών», τα δυο χαρακτηριστικά αεροσκάφη της Αεροφλότ καθώς κι έναν ρώσικο διαστημικό πύραυλο.

4η μέρα Πέμπτη 3 Ιουλίου 2008        ΜΟΣΧΑ

Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για το Σέργκιεβ Ποσάντ. θα ξεναγηθούμε στο μοναστηριακό συγκρότημα της Λαύρας της Αγίας Τριάδος- Αγίου Σεργίου, που βρίσκεται υπό την αιγίδα της UNESKO, θρησκευτικό κέντρο της Ρωσικής Εκκλησίας. Εκεί είδαμε το ναό της Αγίας Τριάδος καθώς και το ναό της Κοιμήσεως. Κατά την επιστροφή μας στη Μόσχα και πριν φτάσουμε στο σταθμό για να πάρουμε το τρένο για Αγία Πετρούπολη είχαμε γεύμα σε παραδοσιακό εστιατόριο της Ρωσίας. Το γεύμα αυτό αντικατέστησε το δείπνο που έπρεπε να πάρουμε στο τρένο, γιατί το τρένο δεν διέθετε ούτε εστιατόριο, ούτε μπαρ. Μετά το γεύμα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και φτάσαμε στο σταθμό Λενιγκράνσκι απ' όπου θα παίρναμε το τρένο για την Αγία Πετρούπολη. Στις 19:30 επιβιβαστήκαμε στο τρένο, ταχτοποιηθήκαμε στις κουκέτες και στις 20:00 αναχωρήσαμε.

5η μέρα Παρασκευή 4 Ιουλίου 2007        ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (περιήγηση)

Γύρω στις 5 το πρωί φτάσαμε στο σταθμό Μοσκόφσκι της Αγίας Πετρούπολής. Πήραμε τα πράγματά μας και ανεβήκαμε στο πούλμαν που μας περίμενε. ¨όταν λέμε 5 το πρωί στην Αγία Πετρούπολη εννοούμε ότι ο ήλιος μόλις είχε ανατείλει. Κατευθυνθήκαμε με το πούλμαν σε μια καφετέρια για να πάρουμε καφέ ή πρωινό.

Η γνωριμία μας με την Αγία Πετρούπολη, «Βενετία του Βορρά» όπως τη λένε, ξεκινά με τον γύρο της πόλης, την οποία ίδρυσε ο Μέγας Πέτρος πριν από τρεις αιώνες, για να δώσει στην αυτοκρατορία μια έξοδο στην θάλασσα του βορρά. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης περάσαμε από το μοναστήρι Σμόλνι, που έκτισε η αυτοκράτειρα Ελισαβέτα Πετρόβνα. Στη συνέχεια θαυμάσαμε τον τεράστιο ποταμό Νέβα που διασχίζει την πόλη και κατευθυνθήκαμε προς το νησί Βασίλιεβσκί με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το χρηματηστήριο και του δυο ραμφικούς κίονες που λειτουργούσαν ως φάροι. Μετά περνώντας από τις γέφυρες του Νέβα φτάσαμε στο κέντρο της πόλης με τα πανέμορφα παλάτια και τους ναούς του, το Ναυαρχείο, το Πεδίο Άρεως, το Φρούριο Πέτρου και Παύλου, το πρώτο κτίσμα της πόλης, το ναό του Αγίου Ισαάκ, τη λεωφόρο Νέφσκι, το ναό της Αναστάσεως, το καταδρομικό Αβρόρα και από πολλά άλλα μνημεία της πόλης. Το μεσημέρι, γύρω στη μία φτάσαμε κατάκοποι στο Ξενοδοχείο PARK IN στην περιοχή Πούλκοβο και τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιάμας. Ο υπόλοιπος χρόνος μέχρι το δείπνο ήταν ελεύθερος.

6η μέρα Σάββατο 5 Ιουλίου 2007        ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (Ερμιτάζ)

Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για την ξενάγησή μας στο μουσείο του Ερμιτάζ που στεγάζεται στα χειμερινά ανάκτορα. Το Ερμιτάζ είναι το τρίτο σε μέγεθος μουσείο στον κόσμο μετά το Λούβρο στο Παρίσι και την Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο. Μετά την ξενάγηση είχαμε ελεύθερο χρόνο να περιηγηθούμε το πανέμορφο κέντρο της πόλης. Δείπνο , διανυκτέρευση.

7η μέρα Κυριακή 6 Ιουλίου 2007        ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (Τσάρσκογιε Σελό)

Πρωινό και αναχώρηση για το Πούσκιν (Τσάρσκογιε Σελό) όπου θα επισκεφθούμε το Παλάτι της Αικατερίνης Ι. Εδώ βρίσκεται η Κεχριμπαρένια Αίθουσα, γνωστή σαν το όγδοο θαύμα του κόσμου. Η κεχριμπαρένια διακόσμηση της αίθουσας αυτής (η τύχη της αυθεντικής αγνοείται από το 1945) έχει εξ' ολοκλήρου ανακατασκευαστεί καθώς και τις υπόλοιπες αίθουσες. Το πάρκο του Τσάρσκογιε Σελό, ένα εξαίρετο συγκρότημα από κτίρια και κήπους του τέλους του 18ου -αρχών του 20ου αιώνα, ήταν ο αγαπημένος χώρος ξεκούρασης των Ρώσων τσάρων. Επιστροφή στην Αγία Πετρούπολη, στο ξενοδοχείο και ελεύθερος χρόνος ως το δείπνο.

8η μέρα Δευτέρα 7 Ιουλίου 2007        ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (Πέτερχοφ)

Πρωινό. Ελεύθερη ημέρα - δυνατότητα για βόλτα στην πόλη, ψώνια, ξεκούραση. Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα μπορούσαμε να κάνουμε μια προαιρετική οδική εκδρομή στο Νόβγκοροντ. Όμως αυτό απορρίφθηκε ομόφωνα και αποφασίσαμε κάποιοι να επισκεφτούμε και να ξεναγηθούμε στο ανάκτορο του Πέτερχωφ με τους καταπληκτικούς κήπους του και τα πανέμορφα σιντριβάνια του.

9η μέρα Τρίτη 8 Ιουλίου 2007        ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (επιστροφή)

Πρωινό και μέρα ελεύθερη για τελευταία βόλτα στην πανέμορφη πόλη. Κάνουμε τις τελευταίες αγορές μας. Το μεσημέρι, ώρα 15:30 αναχωρούμε για το αεροδρόμιο. Εκεί αφού υποστούμε μια τεράστια ουρά και αφού περάσουμε από δυο ελέγχους επιβιβαζόμαστε το αεροσκάφος της ALIΤALIA και στις 18:10 αναχωρούμε για Ρώμη, όπου φτάνουμε στις 19:55 και από εκεί με την πτήση της 21:35 αναχωρούμε για Αθήνα όπου φτάνουμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος στις 00:35. Εκεί μετά την παραλαβή των αποσκευών μας επιβιβαζόμαστε στο πούλμαν που θα μας μεταφέρει στην Αγία Παρασκευή και το Χαλάνδρι.