Οι εκπαιδευτικοί και το έργο τους…

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Γνωρίζουμε όλοι μας πως δεν είναι η πρώτη φορά που  εμείς οι εκπαιδευτικοί μπαίνουμε στο στόχαστρο. Αλλά αυτήν ειδικά τη φορά κάποιοι ξεπέρασαν τα όρια. Οι κατηγορίες που μας αποδίδονται είναι τόσο κατάφωρα άδικες, τόσο σκανδαλωδώς λανθασμένες, που μια απάντηση σε όλους αυτούς είναι επιβεβλημένη.

Θέλουν να μάθουν τι κάνουν οι δάσκαλοι; Ας ρίξουν λοιπόν  μια ματιά

…και θα δουν ότι τις τελευταίες ημέρες όλες οι πλατφόρμες που προτείνονται και χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα καταρρέουν από τον υπερβολικό φόρτο εργασίας!

Οι χρήστες είναι τόσοι πολλοί και ζητούν τόσα πολλά ταυτόχρονα, που τα συστήματα δεν αντέχουν! Κανένα σύστημα! Ούτε τα δημόσια, ούτε τα ιδιωτικά, ούτε τα εμπορικά, ούτε τα ελεύθερα. Δυσλειτουργούν, «σέρνονται»,  «πετάνε έξω» τους χρήστες. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, αναζητούν εναγωνίως λύσεις, ρωτάνε, οργανώνονται και συντεταγμένα αλλά και άτυπα μέσα από τις δικά τους δίκτυα, γνωριμίες και τοπικές σχολικές κοινότητες. Δοκιμάζουν ό,τι υπάρχει σχετικό από πλατφόρμες, δίκτυα και ψηφιακούς πόρους.

Θέλουν να μάθουν τι κάνουν οι δάσκαλοι; Ας ρίξουν λοιπόν  μια ματιά.

…και θα δουν εκπαιδευτικούς οι οποίοι κάνουν το καθήκον τους, μάλλον παραπάνω από το καθήκον τους. Ας μπουν στους ιστοτόπους όπου επικοινωνούν να δουν άπειρα παραδείγματα. Εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν ταυτόχρονα email, viber, messenger, webex για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να επικοινωνήσουν με τους μαθητές και τους γονείς τους.  Εκπαιδευτικοί που ψάχνουν διευθύνσεις που δεν ισχύουν πια,  εκπαιδευτικοί που παλεύουν αξημέρωτα με  το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο  το οποίο  ανταποκρίνεται στην τεράστια ζήτηση με ρυθμούς χελώνας!

Θέλουν να μάθουν τι κάνουν οι δάσκαλοι; Ας ρίξουν λοιπόν  μια ματιά.

…και θα δουν ότι οι εκπαιδευτικοί, προσπαθούν να βρουν λύσεις για να κρατήσουν ζωντανή την εκπαίδευση, τη δημόσια εκπαίδευση, παρ’ όλο που βασικές υποδομές αυτής της εκπαίδευσης χωλαίνουν απίστευτα. Αντιμετωπίζοντας  ένα πρόβλημα πρωτόγνωρο για αυτούς, που απαιτεί όλη την ενέργειά τους. Προσπαθούν να ανταπεξέλθουν χωρίς καμιά πρόσβαση στη συνήθη υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου, και τα δίκτυα. Δεν τα παράτησαν όμως με το αιτιολογικό των ελλείψεων. Και ούτε πρόκειται…

Θα μπορούσε κανείς να φέρει δεκάδες παραδείγματα για να αποδείξει το προφανές, ότι οι δάσκαλοι δεν «κάνουν διακοπές», αλλά αγωνίζονται. Αν κανείς «πλησιάσει» και αφουγκραστεί από κοντά  τις δράσεις και τις δραστηριότητες τους, θα μείνει έκπληκτος από την ενέργεια που βάζουν, τη θέλησή τους και την επινοητικότητά τους να παρακάμψουν τα προβλήματα. Μόνο που για να τους «πλησιάσει» και να τους αφουγκραστεί κανείς, πρέπει να μην έχει διαλέξει από την αρχή το αντίπαλο στρατόπεδο…

Θέλουν να μάθουν τι κάνουν οι δάσκαλοι;

Ας ρίξουν λοιπόν  μια ματιά!