Χωρίς τα απαραίτητα μέτρα το άνοιγμα των σχολείων

 

Άνοιγμα σχολείων χωρίς ασφάλεια (και χωρίς λόγο)” | Αυγή

9/1/2021

Χωρίς κανένα μέτρο προστασίας ανοίγουν τα σχολεία!

Εννέα μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας η κυβέρνηση διαμορφώνει ένα πλαίσιο μιας «έγκλειστης»  κοινωνίας  για την πλειοψηφία των ανθρώπων που από τη μια καθημερινά διακυβεύεται η υγεία τους, και από την άλλη υπονομεύεται δραστικά,  μέχρι του σημείου να καταστρέφεται, η δυνατότητα οικονομικής επιβίωσης για εκατομμύρια ανθρώπους.   Τόσο το άμεσο παρόν όσο και το μέλλον διαγράφεται εξαιρετικά αμφίβολο για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία,  εάν και όταν η πανδημία περάσει, καθώς η κρίση βαθαίνει τραγικά μεγαλώνοντας ολοένα και περισσότερο το άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στα κέρδη του κεφαλαίου και τον βάναυσα πληττόμενο κόσμο της εργασίας.

Παρά το δεύτερο οριζόντιο lock down με τη νυχτερινή απαγόρευση κυκλοφορίας  και τις κατ΄εξαίρεση μετακινήσεις, το κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του εμπορίου, των χώρων πολιτισμού, το κλείσιμο όλων των σχολείων, τις απαγορεύσεις  των  συναθροίσεων,  η υγειονομική βελτίωση είναι πενιχρή. Το δημόσιο σύστημα υγείας δοκιμάζεται σκληρά, τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό του, το υγειονομικό προσωπικό, που έχει γονατίσει, όσο και στη δυνατότητα υποδοχής  και νοσηλείας ασθενών covid και όχι μόνο.

Σε αυτή τη χειμάζουσα λοιπόν κοινωνική συνθήκη,  μετά από τις αντιθετικές εκτιμήσεις για το άνοιγμα των σχολείων από την επιτροπή των λοιμωξιολόγων και με σχετική προεξαγγελθείσα δήλωση  η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς ουσιαστικά κανένα μέτρο προστασίας, αποφάσισε το άνοιγμα των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Δευτέρα 11 του  Γενάρη.

Τα σχολεία ανοίγουν χωρίς κανένα μέτρο!

Στο διάστημα των εννέα μηνών από την εκδήλωση της πανδημίας, με δύο δίμηνες περιόδους αναστολής λειτουργίας των σχολείων και μια επίσης δίμηνη καλοκαιρινή περίοδο σχολικών διακοπών,  η κυβέρνηση των «αρίστων» αντιμετώπισε την υγειονομική κρίση και την ασφαλή παρουσία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στα σχολεία με εγκληματική αδιαφορία. Αγνόησε τα αιτήματα και τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος,  των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, αρνούμενη πεισματικά να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται   ώστε αυτά  να λειτουργήσουν με όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς και να προστατευθεί το μορφωτικό δικαίωμα και αγαθό για τη νέα γενιά.

  • Δεν πήρε ούτε ένα μέτρο για αραίωση των μαθητών ανά τμήμα

  • Δεν προχώρησε σε προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.

  • Δεν ενίσχυσε τα σχολεία με υγειονομικό υλικό προστασίας.

  • Δεν προχώρησε σε ένα σχέδιο επιδημιολογικής επιτήρησης με μαζικά, στοχευμένα κι επαναλαμβανόμενα τεστ

  • Δεν προχώρησε σε μείωση – αναδιάταξη της ύλης και αντίστοιχη προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να αντιμετωπιστεί το διδακτικό έλλειμα της αναστολής λειτουργίας της δια ζώσης διδασκαλίας.

  • Τα δωρεάν τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν πραγματοποιούνται, ούτε δίνονται ραντεβού μέσω της πλατφόρμας που έχει ανοίξει. Η αναγκαιότητα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών  αποτελεί πολυτέλεια για το ΥΠΑΙΘ. Ο σοβαρός «σχεδιασμός» τους επιφυλάσσει ανοιχτά σχολεία με μέτρα προστασίας… τη χρήση διαφορετικών εισόδων όπου αυτό είναι δυνατόν (!) και την κλιμακωτή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών που φοιτούν στα 25ρια τμήματα(!) με …ανοιχτά παράθυρα και μπουφάν!

Ταυτόχρονα ωστόσο η κυβέρνηση μέσα στο σκοτάδι, το φόβο και την ακινησία του lock down νομοθετεί επιθετικά  νέα  αντιδραστικά μέτρα για μια εκπαίδευση  ακόμα πιο ταξική : Τράπεζα θεμάτων, βάση του 10,  νέες ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση με μαθητεία από τα 16,  περικοπή χιλιάδων θέσεων  στα Πανεπιστήμια, αυστηροποίηση του χρόνου φοίτησης,  αστυνόμευση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολλεγίων. Ο νέος προϋπολογισμός δε  μειώνει με περισσή αναλγησία τις δαπάνες για την Παιδεία όσο και για την Υγεία.

Με την ίδια εγκληματική ανευθυνότητα με την οποία δεν ενισχύει το δημόσιο σύστημα υγείας εκθέτει σε κίνδυνο την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με το επιδημιολογικό μοντέλο της οριζόντιας καραντίνας που εφαρμόζει αφήνει ανοχύρωτα τα νοσοκομεία και τα σχολεία με απώλειες ζωών, κοινωνική και εκπαιδευτική κρίση.

Όσο αναγκαία είναι η θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας άλλο τόσο επιβεβλημένη είναι η προστασία του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών.

 

Το άνοιγμα των σχολείων αφορά όλη την κοινωνία.

Απαιτούμε ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ για το συμφέρον των μαθητών μας και της δημόσιας εκπαίδευσης.

με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, με ζωντανή εκπαίδευση ως τη μόνη πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία

Απαιτούμε άμεσα:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων έως 15 μαθητές για τα πρωινά και απογευματινά τμήματα (που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων) αλλά και για τον περιορισμό μετακίνησης εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών

  • Διορισμοί – προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας για κάλυψη όλου του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων.

  • Παροχή του απαραίτητου υγειονομικού υλικού στα σχολεία.

  • Μείωση – αναδιάταξη της ύλης

  • Ανακοίνωση έγκυρων και αξιόπιστων επιστημονικών στοιχείων για τη διάδοση του ιού ώστε ο φόβος να απαντηθεί με επιστημονικά δεδομένα.

  • Οργάνωση σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης με στοχευμένα και επαναλαμβανόμενα δωρεάν μαζικά τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.

  • Μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας  σε συνθήκες πανδημίας.

  • Σχολιατρική υπηρεσία για ιχνηλάτηση και παρακολούθηση των κρουσμάτων στα σχολεία.

  • Να ανοίξουν οι κατηγορίες ευπαθών ομάδων που δικαιούνται άδεια.

  • Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Για να μην μας οδηγήσουν  και πάλι σε νέο κλείσιμο όπου τότε δεν θα μιλάμε πια μόνο  για χαμένα τρίμηνα αλλά για  ΜΙΑ χαμένη μορφωτικά γενιά παιδιών που δε θα μπορούν να αναπληρώσουν  τα χαμένα οφέλη της ζωντανής εκπαίδευσης και του ανοιχτού σχολείου.

                      Καλούμε τη  ΔΟΕ:

  • Να καταγγείλει την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης για την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας και την τραγική της ανευθυνότητα απέναντι στην επιβαλλόμενη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων  για την ασφαλή επενέναρξη της λειτουργίας των σχολείων

  • Να οργανώσει τον αγώνα για την προώθηση των αιτημάτων αυτών ως απόλυτα απαραίτητων και αναγκαίων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με στόχο να παραμείνουν ανοιχτά με ασφάλεια και όχι να οδηγηθούμε σύντομα σε νέο κλείσιμο των σχολείων.

  • Να συγκροτήσει μέτωπο με όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης, της υγείας και των συγκοινωνιών για αγωνιστικές δράσεις, συνελεύσεις και διαμαρτυρίες – συγκεντρώσεις ς, διαδικτυακές εκδηλώσεις ενημερωτικές συζητήσεις κλπ. Οργάνωση απεργιακής κινητοποίησης σε όλη την εκπαίδευση.

  • Να προχωρήσει σε έκδοση επιστολής προς τους γονείς

Ο Σύλλογός μας, «Ο Περικλής»:

Ο Σύλλογός μας με ευθύνη της πλειοψηφίας (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ) -θέλοντας να «βάζει πλάτη» στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας-  έχει καταδικαστεί σε πλήρη απραξία.

Απαιτούμε να:

  • Συμμετέχει στην  κινητοποίηση των συλλόγων την Πέμπτη 14/1/21 ώρα 2μ.μ. στο ΥΠΑΙΘ με στάση εργασίας (1μ.μ.-4μ.μ)  για τη διευκόλυνση των συναδέλφων.

  • Αποφασίσει την ανάρτηση πανό σε κεντρικά σχολεία των περιοχών ευθύνης του.

  • Αποφασίσει την έκδοση αφίσας που θα διατεθεί σε όλα τα σχολεία από τους συλλόγους διδασκόντων και θα διακινηθεί και ηλεκτρονικά.

  • Αποφασίσει την έκδοση επιστολής προς τους γονείς

  • Αποφασίσει να καλέσει σε διαδικτυακή συζήτηση τις Ενώσεις Γονέων της περιοχής.

Συνεχίζουμε δυναμικά, μαχητικά και αταλάντευτα τις διεκδικήσεις μας για την ασφαλή και αδιάκοπη λειτουργία της εκπαίδευσης με ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, με ζωντανή εκπαίδευση ως τη μόνη πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία.