Υπουργείο Παιδείας: Νεοφιλελευθερισμός και Φαρισαϊσμός και με τη ΔΑΚΕ αρωγό

 

                        Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις

 

Υπουργείο Παιδείας

Νεοφιλελευθερισμός και Φαρισαϊσμός

    και με τη ΔΑΚΕ αρωγό

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ακολουθώντας πιστά και με συνέπεια την πορεία υποβάθμισης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, αντιδραστικοποίησης και νεοφιλελευθεροποίησης της Εκπαίδευσης στη γραμμή ΕΕ-ΟΟΣΑ- καπιταλιστικής αγοράς ψήφισαν το κατάπτυστο πολυνομοσχέδιο με τον μεγαλεπήβολο και παραπλανητικό τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και την τροπολογία για εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με κάμερες στην τάξη και εφαρμογή της εξ αποστάσεως ‘’δια πάσαν νόσον’’ με πρόσχημα και εκμεταλλευόμενοι την πανδημία.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης αυτών των σχεδιασμών εξέδωσαν πρόσφατα δύο εγκυκλίους, οι οποίες αναδεικνύουν τον φαρισαϊσμό τους απέναντι σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Το υπουργείο Παιδείας -όχι τυχαία-  στην πρόσφατη εγκύκλιο που έστειλε στα σχολεία «Ρυθμίσεις βαθμολογίας τριμήνων στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020»  ζητά να κατατεθεί βαθμολογία για το 3ο τρίμηνο ενώ για ένα διάστημα μεγαλύτερο από τα 2/3 του τριμήνου τα σχολεία ήταν κλειστά. Ακόμα και όταν άνοιξαν, από 1η έως 26 Ιουνίου, – δηλαδή για 13 μέρες μόνο για τα παιδιά-  ένας σημαντικός αριθμός μαθητών απουσιάζει από το σχολείο λόγω της δυνατότητας που παρέχεται στους γονείς την περίοδο αυτή. Η εγκύκλιος συγκεκριμένα  αναφέρει:  Για τη βαθμολόγηση των μαθητών/τριών λαμβάνονται υπόψη τόσο η πορεία μάθησής τους από την επανέναρξη λειτουργίας του σχολείου έως τη λήξη των μαθημάτων, όσο και η προσπάθεια που κατέβαλαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, το ενδιαφέρον τους, οι πρωτοβουλίες που ανέπτυξαν, η δημιουργικότητά τους και η συνεργασία με τους συμμαθητές τους.
Η εγκύκλιος  αναφέροντας  ότι “βαθμολογούμε με βάση και τις προσπάθειες που κατέβαλαν οι μαθητές στο διδακτικό έτος” (άρα περιλαμβάνεται και η περίοδος 10 Μαρτίου έως 31 Μάη)  δεν εξαιρεί την περίοδο αυτή που τα σχολεία ήταν κλειστά.
Είναι φανερό ότι το μέλημα του υπουργείου δεν είναι μόνο να επιδείξει μια επιστροφή στην «κανονικότητα» με το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και να «νομιμοποιήσει» την τηλεκπαίδευση ως μια μορφή μαθησιακής διαδικασίας που όχι μόνο μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης αλλά παράγει και μαθησιακά αποτελέσματα που μπορούν να βαθμολογηθούν. Υπογραμμίζει και με αυτόν τον τρόπο, εμμέσως την επανειλημμένη δήλωση της Υπουργού ότι «η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει».
Αποτελεί μάλιστα μεγάλη υποκρισία και απέναντι στους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους να δίνει την εικόνα της ”κανονικότητας” στη λειτουργία των σχολείων ενόσω αυτά ήταν κλειστά.
Παράλληλα στην ίδια εγκύκλιο ορίζεται: Η επίδοση της βαθμολογίας του γ’ τριμήνου, καθώς και των τίτλων προόδου ή των τίτλων σπουδών των μαθητών/τριών θα γίνει στους γονείς/κηδεμόνες την ημέρα λήξης των μαθημάτων είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με σάρωση των πρωτοτύπων, ύστερα από γραπτή συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων, είτε σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή/τριας, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων & κηδεμόνων στο σχολείο.
Ωστόσο σε άλλη εγκύκλιο με θέμα «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» (Β’ 1739) μας ενημερώνουν: Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η διεξαγωγή τελετών αποφοίτησης σε ανοιχτό χώρο, με συμμετοχή μόνο των μαθητών, γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, τηρώντας την απόσταση του ενάμισι (1,5) μέτρου και λαμβάνοντας με ευθύνη Διευθυντή, όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, όπως ενδεικτικά, με σταδιακή διεξαγωγή των τελετών αυτών, ανά τάξη ή τμήμα.». Ο φαρισαϊσμός του υπουργείου Παιδείας σε όλο το μεγαλειο του! Δηλαδή όχι μόνο αναιρείται το μέτρο της απαγόρευσης των τελετών  αποφοίτησης με φυσική παρουσία των γονέων  αλλά μας κάνει να αναρωτιόμαστε ποιός άραγε να εξαιρείται από αυτές, ο μπακάλης και ο φούρναρης της γειτονιάς ή οι παππούδες, οι γιαγιάδες και τα αδέλφια των μαθητών που θα υφίστανται face control στην είσοδο του σχολείου, με ευθύνη των διευθυντών; Οι τελετές αποφοίτησης όμως αποτελούν ένα από τα στοιχεία της βιτρίνας των ιδιωτικών σχολείων, των οποίων θαυμαστής και υπέρμαχος είναι η Υπουργός και η κυβέρνηση.
Η αυτογελοιοποίηση του Υπουργείου και της κυβέρνησης θα προκαλούσε το γέλιο αν δεν ήταν πραγματικά επικίνδυνη, καθώς επιχειρεί να ρίξει για άλλη μια φορά την ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων στις πλάτες των εκπαιδευτικών και παραλληλα εξαπατώντας μαθητές και  γονείς μεθοδεύει την προώθηση των σχεδίων της για μια σχολική κανονικότητα που υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο και λειτουργεί ενάντια στις μοφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ως «Διέξοδος Η Αγωνιστική Συσπείρωση» καταθέσαμε στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας «Ο Περικλής» πρόταση όπου ζητούσαμε την απόσυρση της εγκυκλίου και να μην καταθέσουμε βαθμολογία 3ου τριμήνου. Η πλειοψηφία του Δ.Σ. του συλλόγου μας δεν πήρε πάλι καμιά απόφαση.
Η ΔΑΚΕ  στηρίζει με πάθος και αταλάντευτα την πολιτική του υπουργείου Παιδείας ακόμα κι όταν αυτή καταγγέλλεται από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, οδηγώντας το Σύλλογό μας στην πλήρη αδρανοποίηση και αδιαφορώντας προκλητικά για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών αλλά και για τη ζοφερή καθημερινότητα που βιώνουμε από την αντιεκπαιδευτική – αντιλαϊκή πολιτική.