Υπουργείο αντιεκπαιδευτικής πολιτικής  και η πλειοψηφία της ΔΟΕ   «στρώνουν το χαλί» στην υποχρεωτικότητα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης  

Αναστολή λειτουργίας σχολείων

Υπουργείο αντιεκπαιδευτικής πολιτικής  και η πλειοψηφία της ΔΟΕ  

«στρώνουν το χαλί» στην υποχρεωτικότητα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης

 
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μετά από αλλεπάλληλες  παλινωδίες  ολοκληρώνουν το lock down  στην εκπαίδευση  με το κλείσιμο Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων αντί να προχωρήσουν σε γενναία μέτρα για πλήρη λειτουργία των σχολείων με εξασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και του μορφωτικού αγαθού όπως απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα από την αρχή της πανδημίας.
Η εμπειρία της περσινής  συγκυρίας (πανδημία και μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων) επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Αποκάλυψε ότι οι εκπαιδευτικοί με δικές τους πρωτοβουλίες (και όχι του Υπουργείου Παιδείας) στάθηκαν δίπλα στους μαθητές, ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των  οικογενειών τους.
Μετά την ανακοίνωση του Σαββάτου 14/11 για την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για δύο εβδομάδες τονίζουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία υλοποιείται και η παιδαγωγική σχέση διαμορφώνεται  με ανοικτά σχολεία.
Όπως τονίσαμε εξ αρχής η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ είναι εκπαίδευση! Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά). Η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ δασκάλου και μαθητών, και από την άλλη το Νηπιαγωγείο είναι χώρος ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης δια μέσου του παιχνιδιού και των αυθόρμητων ή προγραμματισμένων από τον/την νηπιαγωγό δραστηριοτήτων. Η κάμερα προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, όπου κάποιος τρίτος, σε πολλές περιπτώσεις αναγκαστικά και ενήλικας, εντάσσεται και επεμβαίνει στη ζωή και τις λειτουργίες της μαθητικής κοινότητας.
Καμία δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει, κανένα προσωπικό δεδομένο δεν εξασφαλίζεται, κανένα επιχείρημα της Κυβέρνησης δεν είναι επαρκές ούτε πειστικό.
Καταπατείται η βασική αρχή του Συντάγματος ότι η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες και καθολικό δικαίωμα.
Οι ανισότητες και οι αποκλεισμοί οξύνονται, οδηγώντας χιλιάδες μαθητ(ρι)ες ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εκτός της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης!
Φυσικά να αναφέρουμε ότι είναι ψεύδη του ΥΠΑΙΘ τα χιλιάδες laptop και tablet που έχουν εξασφαλιστεί.
Καθίσταται εξαιρετικά προβληματική η αλλαγή της ώρας για τους βιορυθμούς των παιδιών ιδιαίτερα δε για τους μαθητές του νηπιαγωγείου. Εισάγει μια εκπαιδευτική διαδικασία που η χρονική διάρκεια της ξεπερνά κάθε όριο αφού αρχίζει με την εκπαιδευτική τηλεόραση στις 9:00 και τελειώνει στις 17:20 μμ δηλαδή συνολικά 8 ώρες και 20′.
Καταγγέλλουμε την τραγική αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ  να ενισχύσει έγκαιρα τα σχολεία και να στηρίξει το εκπαιδευτικό έργο.   
Κι ενώ χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αγωνιούν και ζητούν εναγωνίως να μπει ένας φραγμός στον αντιπαιδαγωγικό οδοστρωτήρα του Υπουργείου και στην  υποχρεωτικότητα των μέσων και των όρων του ΥΠΑΙΘ.
Κι ενώ συνάδελφοι καταγράφουν σε πρακτικά την προβληματική αντιπαιδαγωγική εισαγωγή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά καθώς και τη δυστοπία του κυβερνητικού εγχειρήματος.
Και ενώ οι νηπιαγωγοί μαζικά απορρίπτουν την επικίνδυνη εισαγωγή της κάμερας στην εκπαιδευτική πράξη του νηπιαγωγείου. 
Κι ενώ συνάδελφοι δηλώνουν σεβόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο των 30 και πάνω χρόνων αλλά και νέων ότι θα απέχουν από την υποχρεωτικότητα της  εφαρμογής της «σύγχρονης»  τηλεκπαίδευσης ενώ άλλοι αμφισβητούν το 5ωρο πρόγραμμα μπροστά στον υπολογιστή -προσομοίωση του κανονικού.
Κι ενώ σύλλογοι γονέων καταγγέλλουν και καταδικάζουν τις κυβερνητικές πρακτικές  και φωνάζουν «Ανοίξτε τα σχολεία τώρα! Καταδικάζετε τα παιδιά μας στην κατάθλιψη και την αμάθεια»
Η πλειοψηφία της ΔΟΕ βγάζει ανακοίνωση που «στρώνει κόκκινο χαλί» για την υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης στα 4χρονά και 5χρονα αλλά και μεγαλύτερα παιδιά μας. Η πλειοψηφία των δυνάμεων του προεδρείου (ΔΑΚΕ, ΔΗ.ΣΥ., Αυτόνομο Δίκτυο (ΑΕΕΚΕ + ΕΡΑ) έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον κλάδο και τους μαθητές μας.
Καμία συνδικαλιστική κάλυψη για όλους/ες που δεν θα εφαρμόσουν την υποχρεωτικότητα της σύγχρονης εξ αποστάσεως που επιβάλλει το ΥΠΑΙΘ  αλλά θα χρησιμοποιήσουν άλλους τρόπους για να κρατήσουν ζωντανή την επικοινωνία.
Καμία μάχη για άρση υποχρεωτικότητας.   – Τρεις σελίδες φλύαρης φιλολογίας αλλά όχι ουσίας.
Δηλώστε για να το σώσετε έγινε η εκπαίδευση για τη ΔΟΕ και ζητάνε να τους πούμε τι έχουμε  (από εξοπλισμό) για να μαλώσουν το Υπουργείο  που δε στέλνει υλικοτεχνική υποδομή για να κάνουμε καλά τη «σύγχρονη»  επικινδυνότητα!
Στο σύλλογό μας «Ο Περικλής» η ΔΑΚΕ και  η ΔΗΣΥ εναρμονίζονται πλήρως με τις κεντρικές τους παρατάξεις και βάζουν πλάτη για να εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές του υπουργείου Παιδείας. Έβγαλε μάλιστα και ανάλογη ανακοίνωση.
Εντύπωση προκαλεί η στάση του ΠΑΜΕ που ενώ στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. διαφώνησε με την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ στο σύλλογο μας δήλωσε ότι «συμφωνεί με το κείμενο» με κάποιες συμπληρώσεις!
Ε!  λοιπόν την στήριξη του ρεύματος αντίστασης στους εκπαιδευτικούς θα την κάνουμε ΕΜΕΙΣ. Μέσα από τους συλλόγους αυτούς που αναλαμβάνουν αυτό το καθήκον. Με τη μαζικοποίηση των συλλόγων διδασκόντων και των συναδέλφων που αντιδρούν και αποφασίζουν να καθορίσουν οι ίδιοι την καλύτερη δυνατή επικοινωνία και στήριξη των μαθητών μας  με τα μέσα που επιλέγει ο κάθε εκπαιδευτικός  από το χώρο του σχολείου.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΡΝΗΘΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΗΣ ΕΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Αν ο εξοπλισμός και το δίκτυο εκεί δεν επαρκεί δεν είναι δική μας ευθύνη αλλά της πολιτείας να το λύσει.
Καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν το καθήκον τους όπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα με βάση τις δεδομένες συνθήκες,  υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά και συνταγματικά δικαιώματα όλων.
Καλούμε τα σχολεία που προχωράνε στο πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘ να θέσουν εγκαίρως τις διαπιστωμένες δυσκολίες, ανεπάρκειες του στον  ΣΔ  και να επανεξετάσουν την υλοποίηση αυτού του προγράμματος.
Απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  να προχωρήσει σε όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα  για τη λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες προστασίας της υγείας και της μόρφωσης των παιδιών με κριτήριο τη δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία.
 
Απαιτούμε ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με ασφαλείς όρους για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.