Σχετικά με τις πιέσεις – αυθαιρεσίες του ΥΠΑΙΘ και της Διοίκησης για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Σχετικά με τις πιέσεις – αυθαιρεσίες του ΥΠΑΙΘ και της Διοίκησης

για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σε σχέση με “επείγον” έγγραφο των Δ/νσεων Π.Ε., με το οποίο καλούνται οι νηπιαγωγοί να συμμετέχουν στη σύγχρονη  “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση” στο Νηπιαγωγείο και να υλοποιήσουν τηλεδιασκέψεις- τηλεμαθήματα με τα νήπια και τα προνήπια (!) επισημαίνουμε  ότι ισχύουν όλα όσα έχουν διατυπωθεί   μέχρι σήμερα για την εφαρμογή της στο Δημοτικό  Σχολείο και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία στο Νηπιαγωγείο απαιτεί τη ζωντανή τάξη, την ομάδα και την αλληλεπίδραση όλων των συμμετεχόντων σε αυτήν. 
Υπενθυμίζουμε σε όλες και όλους τις/τους συναδέλφισσες και συναδέλφους ότι η χρήση των πλατφορμών  του υπουργείου, η ενεργοποίηση του webex κλπ. δεν είναι υποχρεωτική , πολύ δε περισσότερο σε περίοδο διακοπών. Κάθε εκπαιδευτικός έχει κάθε δικαίωμα να επιλέγει τα μέσα που θεωρεί καταλληλότερα. Καταγγέλλουμε τις τελευταίες οδηγίες που εστάλησαν από το ΥΠΑΙΘ στα νηπιαγωγεία και τις εντολές των στελεχών διοίκησης ως απαράδεκτες! 
Καλούμε τους/τις νηπιαγωγούς να αγνοήσουν εν μέσω διακοπών τις οδηγίες και τις πιέσεις που δέχονται για την υποτιθέμενη υποχρέωσή τους να συνδεθούν μέσω συγκεκριμένων πλατφορμών και τη δημιουργία ομάδων υποστήριξης υπό τον έλεγχο των στελεχών εκπαίδευσης.
Καλούμε επίσης όλους τους εμπλεκόμενους, στελέχη, διοίκηση, ΣΕΕ, διευθυντές/προϊσταμένες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/-ες αυτές τις δύσκολες ημέρες, να αγνοούν τα non paper και τις αυθαίρετες ενέργειες ή απαιτήσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν είτε την εξ αποστάσεως είτε οποιοδήποτε άλλο ζήτημα. Αυτές οι αυθαίρετες απαιτήσεις και πιέσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αναπαράγονται ή, ακόμα χειρότερα, να πολλαπλασιάζονται προς την κατεύθυνση των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
Επισυνάπτουμε και τη σχετική ανακοίνωση  της ΔΟΕ: 
Για τις πιέσεις που ασκούνται προς τους εκπαιδευτικούς στην κατεύθυνση υιοθέτησης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως επιβεβλημένης (2-4-2020)
http://doe.gr/%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%b9%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85/
Καλούμε άλλη μία φορά όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό.
Ο/η κάθε νηπιαγωγός  να συνεχίσει την επαφή με τους/τις μαθητές/τριές του με τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που επιλέγει να  αξιοποιήσει γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του/της  ώστε να μπορούν να την απολαμβάνουν όλα τα παιδιά.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,
Έπειτα από την παρελκυστική τακτική  της εφαρμογής της υποχρεωτικής δημόσιας δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, το ΥΠΑΙΘ έρχεται να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τον ψυχοπαιδαγωγικό ρόλο και θέση του δημόσιου Νηπιαγωγείου. Στο νέο ν/σ  της Υπουργού Κεραμέως αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, καταργούνται τμήματα, μειώνονται πλασματικά οι ανάγκες προσλήψεων, εισάγονται ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα. Μαζί με τις διατάξεις που αφορούν το σύνολο του Δημόσιου Σχολείου (π.χ. αξιολόγηση), αν πειθαρχήσουμε στις επιλογές της κυβέρνησης, του κεφαλαίου, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, το μέλλον για εμάς, το Σχολείο και τους μαθητές μας είναι δυσοίωνο. Οι παράτυπες και αυθαίρετες εγκύκλιοι της εξ αποστάσεως θα αποδειχθούν απλά ενδεικτικές της σχολικής καθημερινότητας.