Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
https://www.syllogosperiklis.gr
[email protected]

Αγ. Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2008

Αρ. Πρωτ.: 32

Προς:
Όλους τους Εκπ/κους Π.Ε.
μέλη του Συλλόγου μας

 

 

 

Θέμα: Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

το Διοικητικό Συμβούλιο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα ήθελε να ευχηθεί σε όλες και σε όλους «ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ».

Θέλοντας να προασπίσει τα βασικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών σας κοινοποιεί ένα πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων, που αποφάσισε ομόφωνα, για πληρέστερη ενημέρωσή σας.

 

Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών

  1. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -Ι5 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
  2. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες και ολοκληρώνεται σε δύο σταθερές ζώνες από 8:00-14:00 ή από 10:00-16:00
  3. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο έργο, ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων.
  4. Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Για τις περιπτώσεις ολιγοήμερης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντωνκατά πάγιο τρόπο για την αναπλήρωσή. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν υπερωρία.
  5. Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο ως διδακτικό ωράριο.
  6. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο, (π.χ. αν λείπει ειδικότητα θα σχολάνε στο 5ωρο κλπ)
  7. Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο.
  8. Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δυο σχολεία, να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε συμπλήρωση του ωραρίου του στο ολοήμερο εφόσον δεν το επιθυμεί.
  9. Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά.
  10. Το θέμα των νηπιαγωγείων και των νηπιαγωγών και τα προβλήματα που θα προκύψουν από τη πίεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσπίσει ¨πρωινή ζώνη¨ στις πλάτες των νηπιαγωγών , συνιστά ωμή παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και συλλογική επαγρύπνηση. Οι συναδέλφισσες νηπιαγωγοί θα πρέπει να αρνούνται τη λειτουργία πρωινής ζώνης. Με απόφαση τοπικού ΔΣ αλλά και της ΔΟΕ, ο Σύλλογος τους καλύπτει κηρύσσοντας συνεχείς στάσεις εργασίας.
  11. Η αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο προσδιορίζεται από το ΦΕΚ 1507/ 13 Οκτωβρίου 2006, ως εξής: Δεκαπέντε (15) μαθητές προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια , διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά σχολεία είκοσι πέντε (25) μαθητές προς ένα (1) δάσκαλο (τα τμήματα χωρίζονται πάνω από τον αριθμό των 25 μαθητών). Με το ίδιο ΦΕΚ ορίζεται για τα νηπιαγωγεία είκοσι πέντε (25) νήπια προς μια (1) νηπιαγωγό.
  12. Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών και άλλοι παιδαγωγικοί λόγοι π.χ παιδιά με ειδικές ανάγκες, έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν σε αποφάσεις γιαχωρισμό των τμημάτων σε δύο.

Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τα βασικά μας δικαιώματα!

 

 

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε, σας υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να επικοινωνείτε με κάποιο από τα μέλη του Δ.Σ. ώστε να ενημερώνεται ο Σύλλογος.

Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

 ΙΔΙΟΤΗΤΑΟΝΟΜ/ΝΥΜΟΤηλ: ΟικίαςΚινητόΤηλ. ΣχολείουΠΑΡΑΤΑΞΗ
1ΠΡΟΕΔΡΟΣΦΟΥΡΤΟΥΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ210685968569727473702106397445ΠΑΣΚ Π.Ε
2ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣΤΣΟΥΡΟΥΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ210639766769743637472106392242ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
3ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ210601768269453035722106012309ΔΑΚΕ Π.Ε
4ΤΑΜΙΑΣΜΠΕΛΕΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ210683119769469582042106397445ΠΑΣΚ Π.Ε
5ΜΕΛΟΣΦΡΑΓΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ210683403369392307792106847273ΔΑΚΕ Π.Ε
6ΜΕΛΟΣΣΟΥΗΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ210804890069733768002106392242ΠΑΣΚ Π.Ε
7ΜΕΛΟΣΤΟΠΑ ΕΛΒΙΡΑ210684293269462885262106834668ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

 

Συνάδελφοι,

οφείλουμε όλοι να συσπειρωθούμε γύρω από το Σύλλογό, ώστε να μπορέσουμε να παλέψουμε για την πραγματική επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, χωρίς να επιτρέψουμε να θυσιαστεί τίποτα στο βωμό των εντυπώσεων και της επικοινωνίας, όπως θα ήθελαν κάποιοι.

 

 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου μας

 

 ypografi_four_logo