Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός βελτιώνει τις επιδόσεις του! Το παράδειγμα της ΔΑΚΕ του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. «Ο Περικλής»

 

27/5/21

 

Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός βελτιώνει τις επιδόσεις του!

Το παράδειγμα της ΔΑΚΕ του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. «Ο Περικλής»

 

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ο πρόεδρος του συλλόγου μας Ν. Τσιρίγος δημοσιοποίησε πρόσφατα επιστολή του προς τους συναδέλφους, με την οποία απαντά -υποτίθεται- σε κριτική που έχει ασκήσει η παράταξή μας ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ προς τη ΔΑΚΕ.
Οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι:
  1. Η χρησιμοποίηση από τον πρόεδρο του συλλόγου του αξιώματός του προκειμένου να εκφραστεί εκ μέρους της παράταξης του ενάντια σε μια άλλη παράταξη του συλλόγου, όπως εμφανώς διαπιστώνεται ότι έπραξε ο πρόεδρος του συλλόγου μας, είναι συνδικαλιστικά αντιδεοντολογική και καταστατικά παράτυπη. Ο πρόεδρος του συλλόγου οφείλει εκ της θέσεώς του και του ρόλου του να εκφράζει όλους τους συναδέλφους, όλο τον σύλλογο ανεξάρτητα με ποια παράταξη εκλέγεται.
  2. Η κριτική μας ως ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ απέναντι στη ΔΑΚΕ είναι πολιτική και συνδικαλιστική, δεν εμπεριέχει σε καμία περίπτωση στοιχεία προσωπικής αντιπαράθεσης και ασκείται για τους ακόλουθους δύο λόγους:
 α) Η ΔΑΚΕ είναι η παράταξη που έχει την πλειοψηφία των εδρών (3 έδρες) στο Δ.Σ. του συλλόγου μας και έχει τη δυνατότητα να καθορίζει τη στάση του Συλλόγου μας. Μάλιστα μαζί με τη ΔΗΣΥ (1 έδρα) , με την οποία λειτουργούν ενιαία ως μία παράταξη, έχουν τις 4 από τις 7 έδρες στο Δ.Σ. με αποτέλεσμα να έχουν την απόλυτη δυνατότητα λήψης αποφάσεων.
 β) Γιατί είναι η παράταξη που με τις θέσεις της και κυρίως με τη στάση της προασπίζεται αγόγγυστα και ανερυθρίαστα την πολιτική του υπουργείου Παιδείας και αντιστρατεύεται τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Συγκεκριμένα, για του λόγου το αληθές, ας μιλήσουμε για τα μεγάλα φετινά μας προβλήματα:
 Πανδημία: Η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολείων (5 μήνες φέτος) και η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης έχουν αφήσει βαθύ και πολυδιάστατο τραυματικό αποτύπωμα στο εκπαιδευτικό σώμα, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Το κόστος είναι πολύ μεγάλο. Είναι μέγιστης σημασίας ζήτημα η εξασφάλιση τόσο των απαραίτητων υγειονομικών όρων προστασίας όσο και των απαραίτητων υλικών όρων (μοίρασμα των τμημάτων, σπάσιμο στα ολοήμερα, λειτουργία όλων των δομών υποστήριξης, ενισχυτική διδασκαλία , Τ.Ε. Παράλληλη Στήριξη) και όρων παρέμβασης για την επιχείρηση μετρίασης-κάλυψης των μορφωτικών κενών (αναδιάταξη της ύλης, επαναπροσδιορισμός διδακτικών στόχων κ.λ.π). Παρά την επίμονη απαίτηση εκπαιδευτικών – γονέων, συνολικά του κλάδου και του εκπαιδευτικού κινήματος, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, η ΔΑΚΕ αρνήθηκε όχι μόνο την οργανωμένη και συντονισμένη δράση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην κατεύθυνση αυτών των διεκδικήσεων, στο επίπεδο του συλλόγου μας, αλλά αρνήθηκε ακόμα και την έκδοση μιας ανακοίνωσης. Δεν συμφωνούν, τις περισσότερες φορές, με τη συμμετοχή του συλλόγου σε κινητοποιήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια σε όλα τα αντιεκπαιδευτικά και αντιδραστικά μέτρα που νομοθέτησε η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας. Στον σύλλογό μας αρνήθηκαν και αρνούνται και σήμερα την πρόταση μας για τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου σε ανοιχτό χώρο , ακόμη και τις διαδικτυακές ενημερωτικές συναντήσεις με τους συναδέλφους. Όπως η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλει σιγή νεκροταφείου μέσα από τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής ενημέρωσης έτσι και η πλειοψηφία των δυνάμεων ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ, θέλει να βάλει σε γύψο τις διεκδικήσεις και τους αγώνες. Και οι συλλογικές διαδικασίες, σε χειμερία νάρκη, τώρα μάλιστα που η πλειοψηφία της ΔΟΕ τους πρόσφερε το δώρο της αίτησης παράτασης της θητείας των συνδικαλιστικών οργάνων για έναν ολόκληρο χρόνο!
Διορισμοί: Με ανακοίνωσή της, η κεντρική ΔΑΚΕ στις 15/4/21 υιοθετεί τη θέση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και της κυρίας  Κεραμέως για τον ελάχιστο, σε σχέση με τις ανάγκες, αριθμό διορισμών που υπόσχεται ότι θα πραγματοποιήσει. Είναι κυνικά προκλητικοί απέναντι στους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που στηρίζουν σήμερα το δημόσιο σχολείο και στις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Προχωρώντας ένα βήμα ακόμα περισσότερο η ΔΑΚΕ του συλλόγου μας συκοφαντεί, ως διασπαστικές, τις κινητοποιήσεις που διοργανώνονται από τα εκπαιδευτικά σωματεία, τις επιστημονικές ενώσεις και συλλογικότητες των αναπληρωτών για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.
Πειραματικά σχολεία: Δεν πήρε κανένα μέτρο ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων και εναντίωσης απέναντι στη νέα νομοθετική ρύθμιση για τον ορισμό και τη λειτουργία πειραματικών – πρότυπων σχολείων. Η ενέργεια αυτή αποτελεί μια ακόμη «συνεισφορά» στην ιδιωτικοποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών συνδέεται με την αξιολόγηση και την «αριστεία» και την επισφάλεια των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και μάλιστα χωρίς ή και αντίθετα με τη θέληση των συλλόγων διδασκόντων και με μονοπρόσωπες εισηγήσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Η πλειοψηφία των ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ αρνήθηκε εξ αρχής την έκδοση ανακοίνωσης για το θέμα των πειραματικών σχολείων και κράτησε μια στάση ουσιαστικής αποδοχής των ενεργειών της Διοίκησης και συναίνεσης στην εφαρμογή τους. Υπερασπίστηκε με σθένος και δημόσια την προκλητικά και κυνικά απαξιωτική στάση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας απέναντι στα ερωτήματα και τις διαμαρτυρίες των συλλόγων εκπαιδευτικών, των γονέων και των συλλόγων διδασκόντων και αποσιώπησε τα προβοκατόρικα ψεύδη του στην Αστυνομία για πρόκληση φθορών στα γραφεία της Β΄Αθήνας από τους συγκεντρωμένους εκπαιδευτικούς και γονείς, γεγονός που δημοσιοποίησαν όλοι οι όμοροι σύλλογοι εκπαιδευτικών της Β΄Αθήνας.
Νομοσχέδιο Χατζηδάκη: Πλήρης άρνηση, σιωπή και απραξία του συλλόγου μας απέναντι σε ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να φέρει το τέλος της εργασίας, των εργατικών αγώνων και του συνδικαλισμού όπως τα γνωρίσαμε ως τώρα. Μια πρώτη αλλά πικρότατη γεύση της τηλεργασίας–που θεσμοθετείται με επώδυνους όρους- ως μια νέα μορφή εκμετάλλευσης στην εκπαίδευση έχουν οι προϊσταμένες νηπιαγωγείων και οι διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων που βρίσκονται μονίμως σε εγρήγορση, απέναντι σε μια βροχή εγκυκλίων που αποστέλλονται από το ΥΠΑΙΘ Σάββατο πρωί, Κυριακή βράδυ, κλπ. Για να μην μιλήσουμε για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που απαντούσαν σε μέιλ, συμμετείχαν σε συνεδριάσεις, επιμορφώσεις κλπ μέχρι και Σ/Κ. αλλά και με την τηλεκπαίδευση τον καιρό της πανδημίας και τους όρους εφαρμογής της χαλάρωσης τόσο του εργασιακού χρόνου όσο και της κατάργησης – συγχώνευσης των ορίων εργασιακού και ιδιωτικού χώρου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Στόχος του συλλόγου μας πρέπει να είναι η προάσπιση της ενότητας των εκπαιδευτικών στην κατεύθυνση της υπεράσπισης των συμφερόντων μας και των συμφερόντων του δημόσιου σχολείου. Αυτή ακριβώς την ενότητα αντιστρατεύεται η ΔΑΚΕ η οποία αντίθετα προωθεί την ενότητα στήριξης της κυβερνητικής πολιτικής και της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας!
 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η φετινή πείρα από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα αποδεικνύει ότι μπορούμε να σημειώσουμε και μεγάλες επιτυχίες.
  • Η αξιολόγησή τους παραμένει στα χαρτιά!
  • Οι ψευδοεκλογές των υπηρεσιακών συμβουλίων ακυρώθηκαν και στην πράξη και στη συνείδηση όλων των εκπαιδευτικών.
  

Δύναμη ήταν και είναι η ενότητα μας! 

Στο δρόμο του Αγώνα η Νίκη!