Να σταματήσουν οι πιέσεις και η επίθεση σε εκπαιδευτικούς και δημόσια εκπαίδευση. Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τους μαθητές τους

 

 

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Να σταματήσουν οι πιέσεις και η επίθεση σε εκπαιδευτικούς και δημόσια εκπαίδευση
Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τους μαθητές τους
Με μεγάλη ανησυχία για την εξέλιξη της πανδημίας τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, μοιραζόμαστε τις αλήθειες που καταθέτουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί της τάξης και της πράξης. Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή είμαστε και θα είμαστε  δίπλα στους μαθητές μας και στους γονείς τους με όρους  εμψύχωσης, παιδαγωγικής στήριξης, ανθρωπιάς και αλληλεγγύης. 
Με κάθε τρόπο ενεργοποιούμε  τη συλλογικότητα μας για να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειες τους.
Συνοψίζοντας:
  1. Η πρόταση του Υπουργείου για  «σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία», δηλαδή το live μάθημα από τηλεδιάσκεψη, όπως προτείνεται από την τελευταία εγκύκλιο, αποδεικνύει πως το Υπουργείο δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Το Υπουργείο ακολουθεί αυτή την τακτική  χάριν  εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης.                                                                                                                                                                                   Η διδασκαλία στην τάξη δεν μπορεί να υποκατασταθεί! Είναι επίσης αυτονόητο ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη των μαθημάτων  με οποιασδήποτε μορφής τηλεκπαίδευση.
  2. Ακόμη πρέπει να επισημάνουμε ότι η «σύγχρονη διδασκαλία» ανοίγει  επικίνδυνα μονοπάτια καθώς  ο οποιοσδήποτε επισκέπτης -θεατής της τηλεδιάσκεψης- μπορεί να παρακολουθεί, να συμμετέχει, να παρεμβαίνει στη διαδικασία, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την εξέλιξη και το αποτέλεσμά της.
  3. Είναι απαράδεκτο για το υπουργείο, να αφήνει να εννοηθεί ότι υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν πλατφόρμες που δεν λειτουργούν και δεν πρόκειται να λειτουργήσουν.  Να τους αναγκάζει να ξημεροβραδιάζονται αγχωμένοι μπροστά στους υπολογιστές, μόνο και μόνο για να καταγραφούν στην πλατφόρμα ώστε να παρουσιάζει αυξανόμενα νούμερα χωρίς  ουσιαστικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.  Οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν τους τρόπους με τους οποίους θα επικοινωνήσουν και θα στηρίξουν τους μαθητές τους.
  4. Το 21,5 των μαθητών δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Το 5.8% των μαθητών και μαθητριών δεν έχει κανέναν (ΗΥ), στο σπίτι, το 39.8% έχει έναν, το 33.1% δύο και μόνο το 21.3% πάνω από 2 ΗΥ στο σπίτι. Ποιος θα τους χρησιμοποιήσει σε κάθε οικογένεια; O εργαζόμενος εξ αποστάσεως γονιός; O φοιτητής, ο αδελφός που προετοιμάζεται για πανελλήνιες, ή ο αδελφός άλλης τάξης ; Το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει να χωρίσει τους μαθητές μας με ταξικά κριτήρια, επιλέγοντας να αφήσει έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία, όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εφοδιαστούν με μέσα και επαρκείς συνδέσεις στο διαδίκτυο. Μετά λοιπόν από την Ατομική ευθύνη στον τομέα της Υγείας, έρχεται και ο τομέας της Παιδείας.  Εκπαίδευση για τους έχοντες και όλοι οι άλλοι στον Καιάδα, θέση που αναιρεί πλήρως τη συνταγματικά κατοχυρωμένη δωρεάν Παιδεία.
  5. Ήδη παρατηρείται αύξηση ζήτησης και τιμών, όλων των ηλεκτρονικών μέσων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αισχροκέρδεια στις πλάτες γονιών που έχουν απολυθεί, βρίσκονται με αναστολές συμβάσεων και μειωμένους  μισθούς ή έχουν κλείσει τα μαγαζιά τους, αν δε δουλεύουν νυχθημερόν σε κλάδους υγείας, τροφίμων, μεταφορών, εργοστασίων.   
  6. Γίνεται μετακύλιση ευθύνης στους Δ/ντες-Υποδιευθυντές που επιφορτίζονται με διάφορους συντονισμούς για την εξ αποστάσεως διδασκαλίας, σε συνδυασμό με το ολοένα αυξανόμενο πολύωρο διοικητικό έργο που συνεχίζει αυξανόμενο.
  7. Καθόλου τυχαία η επίθεση στους εκπαιδευτικούς και το έργο τους από δημοσιογράφους. Γίνεται φανερό πλέον ότι δεν πρόκειται για προσωπικές απόψεις δημοσιογράφων αλλά για κατευθυνόμενες και διατεταγμένες αποστολές σπίλωσης των εκπαιδευτικών  ώστε να φορτωθούν στις πλάτες τους ευθύνες και παραλείψεις του υπουργείου και της πολιτείας και παράλληλα να προετοιμάσουν το έδαφος για αντεργατικές πολιτικές και για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ας θυμηθούμε τον “κοινωνικό αυτοματισμό” της περιόδου 2010-14. Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζοντας την ατομική μας ευθύνη με όρους συλλογικής συνείδησης, με ό,τι μέσα διαθέτουμε, παλεύουμε για μια καλύτερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές μας. 
Απαιτούμε από το Υπουργείο να σταματήσει τον εμπαιγμό!!
Να μπει τέλος στη συνεχή αποστολή αλληλοσυγκρουόμενων εγκυκλίων και ανεφάρμοστων οδηγιών που δημιουργούν σύγχυση σε γονείς και εκπαιδευτικούς και κάθε απόπειρα επιβολής.
Να παρέχεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές, τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, υποδομή, εξοπλισμός και τα αναγκαία μέσα για επικοινωνία, ενημέρωση και μορφωτική αξιοποίηση.
Συνάδελφοι,
Δίνουμε ανθρώπινο ψυχολογικό και δημιουργικό μορφωτικό περιεχόμενο στην επικοινωνία μας με τους μαθητές. Νέα ύλη θα πρέπει να διδαχτεί, όταν ανοίξει το σχολείο και είναι όλοι μαθητές και εκπαιδευτικοί στη θέση τους.               
Οι συντονιστές να σταματήσουν να πειραματίζονται στην πλάτη των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών και να σταματήσουν τις έμμεσες πιέσεις και τη διασπορά φόβου.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να διατηρήσουν με κάθε τρόπο τις συλλογικές διαδικασίες, χωρίς να  γίνονται πιεστικοί και να ενοχοποιούν εκπαιδευτικούς που δεν επιλέγουν τις προτάσεις του υπουργείου.
Ό, τι έρχεται τώρα έρχεται για να μείνει! Δε θυσιάζουμε την παιδαγωγική σχέση δασκάλου – μαθητή στους εντυπωσιασμούς και την επικοινωνιακή επίθεση του Υπουργείου Παιδείας.
Μετά και τις εξελίξεις του Σάββατο 28/3 που το Υπ. Παιδείας απαιτούσε αυθαίρετα  στοιχεία και απάντηση εντός λίγων ωρών  δηλώνουμε  ότι:
Δε θα αποδεχτούμε να επιβάλουν καθεστώς τηλεργασίας με εμάς καλωδιωμένους και στη διάθεση της υπηρεσίας όλες τις ώρες της ημέρας και όλες τις μέρες της εβδομάδας.
Δεν θα αποδεχτούμε από κανέναν – ούτε το υπουργείο ούτε η Δ/νση προς τους Δ/ντες ούτε οι Δ/ντές  προς τους εκπαιδευτικούς – να παραβιάζει  την ιδιωτικότητα των συναδέλφων ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Καλούμε όλες και όλους να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές τους, κάτι που αποτελεί και τον πυρήνα της ουσιαστικής εκπαιδευτικής πράξης που απαιτείται αυτή την περίοδο και για όσο χρονικό διάστημα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.
Καλούμε κάθε συνάδελφο να συνεχίσει να κάνει ελεύθερα αυτό που μπορεί και έχει επιλέξει με τους μαθητές του. 
Την/τον καλούμε να ενημερώσει άμεσα το σύλλογο για  κάθε είδους πίεση από όπου κι αν του ασκείται.
Τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα.
Παραμένουμε ενεργοί. Στηρίζουμε τους μαθητές μας και όχι την επικοινωνιακή επίθεση και τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια  του υπουργείου. Περιμένουμε με ανυπομονησία να ανοίξει ο μοναδικός φυσικός χώρος της εκπαίδευσης, το σχολείο.