Μπάχαλο στα σχολεία εν μέσω κακοκαιρίας με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ

 

Τις τελευταίες ώρες οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός της Αττικής έρχονται αντιμέτωποι με το κύμα κακοκαιρίας που είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετές μέρες. Δεν είναι όμως μόνο «ο κακός μας ο καιρός». Έρχονται στην επιφάνεια, για μια ακόμα φορά, οι τεράστιες ελλείψεις του κρατικού σχεδιασμού, της πολιτικής προστασίας και των κρατικών υποδομών. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση καταφεύγει σε ανέξοδες συστάσεις και κινείται με αποκλειστικό γνώμονα την «ατομική ευθύνη». 

Η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τους φόβους και τις προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων για τα ανύπαρκτα μέτρα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Γίναμε μάρτυρες ενός απίστευτου μπάχαλου στα σχολεία, με αποκλειστική τους ευθύνη.

Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Σήμερα, πρώτη μέρα της κακοκαιρίας, είδαμε συναδέλφους να προσπαθούν από το πρωί να πάνε στα σχολεία να κάνουν τηλεκπαίδευση και να τραυματίζονται από τον παγετό, π.χ. Μαρούσι, οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα με αποτέλεσμα η προετοιμασία του μαθήματος να φαντάζει ανέκδοτο, χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά, μια και δεν προβλέφθηκε ούτε καν άδεια, χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που οι συνάδελφοι έγιναν μάρτυρες αυταρχικής συμπεριφοράς στελεχών εκπαίδευσης και απειλών, είτε για φυσική παρουσία στα σχολεία για παροχή τηλεκπαίδευσης, είτε από το σπίτι ακόμα και αν δεν είχαν τον απαιτούμενο εξοπλισμό! Με νέο έγγραφό του, ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ επιμένει να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Το ΥΠΑΙΘ όχι απλά δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες, επίσης, εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης. 

Ξεκαθαρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα συμβάλουμε σε αυτό το θέατρο του παραλόγου!

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των “έκτακτων συνθηκών” κατά το δοκούν!

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν την ευθύνη τους  για την ομαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να λύσουν το ζήτημα της θέρμανση σε όλα τα σχολεία, να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες επισκευές και καθαρισμούς στα σχολεία, να εξασφαλίσουν την ασφαλή μετακίνηση των εκπαιδευτικών τις επόμενες μέρες, μόλις κοπάσουν τα καιρικά φαινόμενα, και να σταματήσουν τις ανέξοδες δηλώσεις, τις επικοινωνιακές φανφάρες και τις απειλές.

            Επισημαίνουμε προς όλους τους συναδέλφους:

Α) Τις επόμενες μέρες, και για όσο θα διαρκέσει η κακοκαιρία και τα σχολεία θα είναι κλειστά, να μη μεταβούν στα σχολεία, να προστατεύσουν την ασφάλεια και την υγεία τους. Κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει για το αντίθετο.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Β) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης από το σπίτι για τεχνικούς αλλά και παιδαγωγικούς λόγους, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Γ) Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με συλλογικό τρόπο, να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών για τους λόγους που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, για το ότι υπό αυτές τις συνθήκες δε θα επιτρέψουν να δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στους μαθητές, να απαξιωθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία.

Δ) Δε θα γίνει αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία. Σε κάθε περίπτωση το Σωματείο καλύπτει με κάθε τρόπο τους συναδέλφους.

Οι εκπαιδευτικοί, αυτές τις δύσκολες ώρες, στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους, με ιδιαίτερη φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα για εκείνους που πλήττονται από την ενεργειακή φτώχεια, για να εξασφαλιστεί η  λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των οδικών αξόνων, ειδικά η πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές όπως τα νοσοκομεία.

Κάθε εκπαιδευτικός, μαθητής ή οικογένεια που αντιμετωπίζει δυσκολίες και χρειάζεται στήριξη μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με τις εκλεγμένες της ΑΣΕ στο ΔΣ του Περικλή

Βαμβακούση Μαρουλία 6942965103
Γιανναρά Γεωργία 6973676947