Κρίσιμη χρονιά για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών

 

 

 

Κρίσιμη χρονιά για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών

Ο κόσμος της μαχόμενης εκπαίδευσης έρχεται στο προσκήνιο

 

Ευχόμαστε σε όλους και όλες  καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δύναμη και μαζικούς συλλογικούς νικηφόρους αγώνες.
Καλωσορίζουμε όλους  τους νεοδιόριστους συναδέλφους και συναδέλφισσες  που μετά από χρόνια εργασιακής ανασφάλειας, επισφάλειας  και περιπλάνησης οι περισσότεροι βρίσκουν μια σταθερή και μόνιμη θέση εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Να έχουν πάντα στο νου ότι ο διορισμός  δεν τους χαρίστηκε, δεν χρωστούν τίποτε σε καμιά κυβέρνηση και σε κανέναν υπουργό αλλά είναι κατάκτηση συλλογικών αγώνων χρόνων των ίδιων και των συναδέλφων τους, αναπληρωτών και μονίμων, είναι κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος. 
Τους καλούμε να συσπειρωθούν στο σωματείο, να έρθουν και να αποτελέσουν οργανικό κομμάτι των συλλογικών του διαδικασιών, που αποτελούν τον μόνο σίγουρο δρόμο  γαι την ανάπτυξη και τη νικηφόρα έκβαση των αγώνων για μια αξιοπρεπή εργασιακή ζωή και ένα δημόσιο σχολείο όπως αξίζει στα παιδιά μας. 
Το ίδιο κάλεσμα απευθύνουμε και στους αναπληρωτές συναδέλφους που για άλλη μια χρονιά θα εφαρμόσουν την αναπλήρωση του εαυτού τους, θα υποστούν την περιπλάνηση, την ομηρεία, τηνοικονομική αφάιμαξη, την οιογενειακή ταλαιπωρία. Τους καλούμε να δυναμώσουν τη φωνή της μαχόμενης εκπαίδευσης για μόνιμη και σταθερή εργασία, ενάντια στο επαίσυντο προσοντολόγιο των διαχωρισμών, των αποκλεισμών και της αμφισβήτησης του δικαιώματος όλων στη μόνιμη και σταθερή εργασία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ξεκινάει μια πολύ κρίσιμη χρονιά για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των εργαζόμενων.
Η  οικολογική καταστροφή του καλοκαιριού και οι φλόγες που αφάνισαν πάνω από 1 εκατομμύριο στρέμματα κάνοντας στάχτη τους κόπους μιας ζωής, οι τραγικοί χειρισμοί της πανδημίας, βάζοντας σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές, οδηγώντας τα σχολεία για 3η χρονιά στο κλείσιμο, η  καταστροφική πολιτική μιας κυβέρνησης σκιάχτρου που βγάζει στο σφυρί κάθε δημόσιο αγαθό: Υγεία, Παιδεία, Εργασία, Ασφάλιση, Περιβάλλον, Δικαιώματα είναι μια πραγματικότητα.
Μετά  την αδιάκοπη επίθεση με τα νομοθετήματα της κυβέρνησης από το καλοκαίρι μέχρι τώρα (Ν.  Κεραμέως, Ν. Χατζηδάκη για εργασία και σωματεία – απεργία, Ν. για την επικουρική ασφάλιση κ.λ.π.) αλλά και στα μέτωπα της υγείας με τη συνεχιζόμενη ένταση της πανδημίας, την τιμωρητική αναστολή χιλιάδων υγειονομικών,  την μεταφορά ευθύνης για έλεγχο των δυο εργαστηριακών διαγνωστικών ελέγχων  να βαραίνουν οικονομικά αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς αλλά και  για το έγκλημα στο περιβάλλον (με εκ. τ.μ. καμένων δασικών εκτάσεων), τον αποκλεισμό 40000  παιδιών από τα ΑΕΙ εκ των οποίων 16000 να κόβονται αποκλειστικά από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για να μετατραπούν σε μαζική πελατεία για τα ιδιωτική εκπαίδευση, τα σχολεία ξανανοίγουν όπως έκλεισαν και με το δίχρονο νηπιαγωγείο  εφαρμόζεται με τις χειρότερες των συνθηκών.
Βρισκόμαστε μπροστά στην μάχη για τη ΜΗ εφαρμογή των νόμων  Κεραμέως και την  αξιολόγηση που επιδιώκουν να αλλάξουν συνολικά το δημόσιο σχολείο με το μοντέλο του επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς, που χτυπάει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών (εξετάσεις και στην ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, δεξιότητες κλπ) και εισάγουν εργασιακούς όρους κάτεργου για τους εκπαιδευτικούς και επεκτείνουν την ελαστική εργασία και ένα καθεστώς τρομοκρατίας και κατάργησης κάθε συλλογικής και δημοκρατικής λειτουργίας , ας δούμε τις  υπερεξουσίες που ανατίθενται στον διευθυντή.
Όσο κι αν θέλουν να κρύψουν την πραγματική  εικόνα των σχολείων μας η Κυβέρνηση , το ΥΠΑΙΘ και  η Δ/νση  Π.Ε. Β΄Αθήνας  πίσω από τους, ελάχιστους σε σχέση με τι πραγματικές ανάγκες , διορισμούς γενικής αγωγής εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που πραγματοποιήθηκαν, τις προσλήψεις Α΄ Φάσης αναπληρωτών γενικής αγωγής με το ζύγι, τις περικεκομμένες περίπου στο ½ προσλήψεις παράλληλες στηρίξεις, τις ελάχιστες προσλήψεις  στην  ειδική αγωγή, τους στοιβαγμένους, σε τμήματα των 25, μαθητές και σε αίθουσες  κοντέινερ- κλουβιά, νήπια και προνήπια  απαιτείται ΤΩΡΑ να προετοιμαστούμε για να γίνει η φετινή χρονιά η χρονιά της αντεπίθεσης και της νέας ήττας των σχεδιασμών του Υπουργείου και της κυβέρνησης στην Παιδεία με την ανατροπή των αποκρουστικών σχεδίων τους , όλων των  εκτρωματικών  και ανεδαφικών , εξωπραγματικών  για την πραγματικότητα του σχολείου, που ταιριάζουν σε ιδιωτική επιχείρηση και στρατώνα αλλά όχι σε δημόσιο σχολείο.
Η πρώτη για φέτος περήφανη απάντηση δόθηκε από πολλούς  συμμετέχοντες  (προϊσταμένων νηπιαγωγείων και διευθυντών/ντριων)   στην ενημερωτική διάσκεψη του Γ.Γ. κ. Κόπτση.  στην οποία οι παράγοντες του υπουργείου φανέρωσαν διάπλατα τα σχέδιά τους για ένα σχολείο κάτεργο, προκαλώντας την οργή και την αποδοκιμασία των Διευθυντών, που όχι μόνο δεν “μάσησαν” από τις επαναλαμβανόμενες απειλές του,  περί πειθαρχικού παραπτώματος, αλλά τον αποστόμωσαν και δήλωσαν πρόθυμοι για παράιτηση.
Οι λέξεις-κλειδιά  που ειπώθηκαν όπως «τεκμήρια της γνώμης των γονέων ή συναδέλφων, αναβάθμιση, πειθαρχικό, ιεραρχία, 30ωρο, δουλειά και το απόγευμα, σύμβουλος, είσοδος του διευθυντή στην τάξη για να αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης. (!), μέντορες, έσοδα και επιμορφώσεις επι πληρωμή με τα λεφτά να πηγαίνουν στη σχολική επιτροπή, μόνο για να διατεθούν ξανά στο σχολείο που συγκέντρωσε αυτά τα έσοδα.(!) 15ωρη υποχρεωτική ενδοσχολική επιμόρφωση, σε ετήσια βάση, εκτός ωραρίου την οποία συμφωνα με το νόμο την αποφασίζει ο διευθυντής κλπ» θα έρθουν να επιβεβαιωθούν μέσα σε άρθρα άμεσης Υπουργικής Απόφασης.
 Το υπουργείο έφαγε “χαστούκι” από το πιο “φιλικό” και ευάλωτο όπως πίστευε κομμάτι του κλάδου. Καλώς να ορίσουν και στο ευρύ σώμα των εκπαιδευτικών της τάξης να δουν τι τους επιφυλάσσει η συλλογική στάση του κλάδου. Στους εκπαιδευτικούς των 20 και 30 χρόνων που καταθέτουν την ψυχή τους κόντρα στα εμπόδια και το πριόνισμα όλων των υπουργών Παιδείας και των κυβερνήσεων. Των νεοδιόριστων που έδωσαν μάχες για να μπουν στο δημόσιο σχολείο και τη σταθερή δουλειά.  Είναι βαθιά γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα τους εκβιάσουν να παραδώσουν όλα αυτά για τα οποία πάλευαν και παλεύουν και να βρεθούν να δουλεύουν σε κάτεργο χειρότερο από τα ιδιωτικά σχολεία. Τους αναπληρωτές συναδέλφους που γνωρίζοντας το δημόσιο σχολείο αποκτούν τη συνείδηση ότι αν δεν ενώσουν τη φωνή τους με το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα θα είναι οι πρώτοι που θα κοπούν με τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας και η ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας(3μηνα κλπ) θα κυριαρχήσει.
Οι όποιες απειλές για πειθαρχικά, περικοπές μισθού κλπ είναι έωλες, αφού η απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα και σε καμιά περίπτωση πειθαρχικό παράπτωμα.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η επίθεση είναι ενιαία και επιχειρείται ταυτόχρονα:
Επίθεση σε κάθε δημόσιο αγαθό που δεν μπαίνει στη λογική του κέρδους και με επιδίωξη ανταποδοτικότητας σε όλα τα επίπεδα
Επίθεση εργασιακή σε όλα τα επίπεδα
Αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις  με απολυταρχικούς θεσμούς
Τα μέσα και οι τρόποι που χρησιμοποιούν:
Αυταρχισμός – Εμφύλιος  και κοινωνικός αυτοματισμός με εσωτερικούς διαχωρισμούς κάθε είδους  – Πλήρης  ενοχοποίηση  με το δόγμα της ατομικής ευθύνης.
                           Η απάντησή μας πρέπει να είναι συνολική και ενιαία
 
Πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα με γονείς και μαθητές από την πρώτη μέρα έναρξης των σχολείων.
Παλλαϊκός Αγώνας διαρκείας πολύμορφος μέχρι την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
 
Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΙΣΧΥ για όλους τους συναδέλφους και για τους/τις διευθυντές/ντριες. Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης Συλλόγου Διδασκόντων, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας». Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή. Κάθε άλλη απόπειρα είναι αντισυνταγματική.
Καλούμε τη ΔΟΕ:
 Να επικαιροποιήσει την απόφαση για Απεργία-Αποχή από την αυτό-αξιολόγηση ενσωματώνοντας σε αυτή και τις σχετικές  ρυθμίσεις του καλοκαιριού (ν. 4823), την κατάθεση εσωτερικών κανονισμών σε οποιοδήποτε διοικητικό ή εποπτεύοντα φορέα και όσα προβλέπει στα πλαίσια της αντιδημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου, της αυτονομίας της σχολικής μονάδας κ. α.
Να λάβει απόφαση και να κηρύξει απεργία – αποχή και από την ατομική αξιολόγηση (ν. 4823) και να  δηλώσει ρητά  ότι ο Κλάδος θα σταθεί και πάλι εμπόδιο στα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου, των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παραδώσει τον κλάδο το εκπαιδευτικό κίνημα, τους αγώνες του και τις νίκες του, εφαρμόζοντας τους αντι-εκπαιδευτικούς νόμους της αξιολόγησης.
Να καλέσει τον κλάδο ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ στο σώμα των εκπαιδευτικών του σχολείου. ΚΑΝΕΝΑΣ μέντορας, υπεύθυνος τάξης, παιδαγωγικός υπεύθυνος κλπ σε ΚΑΝΕΝΑ σχολείο.
Καλούμε το Δ.Σ. του συλλόγου μας «Ο Περικλής» με απόφασή του να καλέσει του συλλόγους διδασκόντων:
  • Να μην αποδεχτούν καμία εσωτερική ιεραρχία στο σχολείο και κανένα διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Να μην  συμμετέχουν και να μην  ορίσουν μέντορες, παιδαγωγικούς υπεύθυνους, εκπαιδευτικούς ομίλους, συντονιστές εκπαιδευτικών ομίλων. Κανένας/καμιά συνάδελφος/-ισσα να μη δηλώνει συμμετοχή και κανένας/καμιά διευθυντής/-ντρια να μην ορίσει.
  • Να προστατεύσουν το διδακτικό κι εργασιακό  ωράριο των εκπαιδευτικών. Να μη πραγματοποιούν προγράμματα και σεμινάρια εκτός ωραρίου εργασίας. Να μη καλύπτουν κενά.
  • Να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. Οι ελάχιστες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία μας δεν αρκούν για να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες υποστήριξης των παιδιών. Δεν προκύπτει από τη νομοθεσία ότι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι η διαχείριση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς όλα τα εγκεκριμένα αιτήματα πρέπει να ικανοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση να μη προχωρήσουν σε μοίρασμα των ωρών σε περισσότερα του ενός παιδιού! Οι εγκρίσεις αφορούν την πλήρη κάλυψη των αναγκών ενός/μιας και μόνο μαθητή/τριας!
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι  Διευθυντ(ρι)ες  των  σχολείων να απευθυνθούν με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση και το ΚΕΔΑΣΥ ζητώντας την ονομαστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να προστατευτούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, τα εργασιακά  δικαιώματα  των  εκπαιδευτικών,  αλλά  και  να προστατευτούν οι σύλλογοι διδασκόντων από πιθανές δικαστικές προσφυγές.
  • Κάθε σχολείο/νηπιαγωγείο να προστατεύσει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, που είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις να παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος. Κανένας διευθυντής/προιστάμενος /η να μην αποδεχτεί να παίξει το ρόλο του “λαγού” στην κατάργηση κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου.
  • Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, να καλέσει τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.
  • Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, να τους καλέσει να μην καταθέσουν εσωτερικό κανονισμό προς έγκριση σε δήμο, συλλόγους γονέων, συντονιστές. Να λειτουργήσουν με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουν αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων για τα ζητήματα που θεωρούν απαραίτητα.
Για όλα τα παραπάνω (εσωτερικός κανονισμός, διαδικασίες αξιολόγησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων κλπ) καλούμε να πάρει αποφάσεις και το ΔΣ της ΔΟΕ.
Καλούμε και πάλι  το Δ.Σ. του συλλόγου μας  « Ο Περικλής»  να καλέσει άμεσα τα μέλη του σε έκτακτη Γ.Σ. , πρόταση που καταθέσαμε και στην πρόσφατη συνεδρίασή του και την οποία η πλειοψηφία του (ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ) αρνήθηκε πεισματικά γαι πολλοστή φορά.
 
Στο πλαίσιο  απόφασης της Γ.Σ. του συλλόγου μας συμμετέχουμε και καλούμε στον Πανελλαδικό Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στις 18/9 δια ζώσης και με τηλεσυνδέσεις για την επαρχία. Βασική προϋπόθεση η συγγένεια των θέσεων και ο σεβασμός όλων των προτάσεων αγώνα με καταγραφή τους στα ΔΤ. Επιδιώκουμε να συντονιστούμε με το φοιτητικό, μαθητικό και γονεϊκό κίνημα.
Καλούμε και συμμετέχουμε μαζικά στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, την Τετάρτη 15/9.
Προτείνουμε 24ωρη απεργία και πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και οργάνωση νέου πανελλαδικού συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ αμέσως μετά την κινητοποίηση. Αμέσως μετά νέος γύρος ΓΣ.
 
Καλούμε  και συμμετέχουμε μαζικά  στις 7/10 στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο.
 
Διεκδικούμε και παλεύουμε συλλογικά και ανυποχώρητα για:
 
Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση. Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία.
Μαζικές προσλήψεις/μονιμοποιήσεις προσωπικού καθαριότητας και εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα.
Ενίσχυση του ΕΣΥ που ασφυκτιά, με όλα τα αιτήματα των μαχόμενων υγειονομικών (γιατρούς, ΜΕΘ, νοσοκομεία, εξοπλισμό). Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, χωρίς αποζημίωση, στη μάχη της πανδημίας.
Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
15 μαθητές κατ’ ανώτατο σε κάθε τμήμα. Αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Ανασυγκρότηση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμάτων και των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών. Όλες οι αντισταθμιστικές δομές σε πλήρη λειτουργία, με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, των σχολικών μεταφορών και αποφυγή συνωστισμού.