Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /Απαράδεκτη μετακίνηση ειδικοτήτων που δεν υπάρχουν στην πρωτοβάθμια, από την δευτεροβάθμια

Απαράδεκτη μετακίνηση ειδικοτήτων που δεν υπάρχουν στην πρωτοβάθμια, από την δευτεροβάθμια

Βρισκόμαστε στο 7ο μνημονιακό έτος και μπροστά στη β’ αξιολόγηση και την υπογραφή ενός ακόμη, δυσβάστακτου για όλους μας, μνημονίου.

Είναι πια φανερό ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προετοιμάζει το «περιτύλιγμα» για να μας περάσει το τελικό αποτέλεσμα της ΕΕ, του ΔΝΤ και Γερμανίας, τη νέα χρεομηχανή, το νέο φόρο αίματος που θα πληρώσει η εργαζόμενη, αλλά και η άνεργη πλειοψηφία του τόπου μας.

Είναι πια φανερό ότι όχι μόνο δεν θα δούμε κανέναν διορισμό, αλλά θα ζήσουμε ακόμη χειρότερες μέρες στα σχολεία μας. Ειδικά, φέτος βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την εφαρμογή του νέου ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου και των αποτελεσμάτων τους στη ζωή του σχολείου και τη δικιά μας. Και έρχονται και τα χειρότερα κατ’ επιταγήν του ΟΟΣΑ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και της Ε.Ε.

Να λοιπόν και κάτι καινούριο!

Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ18 (01, 26, 27, 28, 29) των ΕΠΑΛ μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.

O αιρετός Βασίλης Βαρσόπουλος, ανταποκρινόμενος στο αίτημά μας για διερεύνηση του θέματος της τοποθέτησης διακοσμήτριας σε σχολείο της περιοχής μας για το μάθημα των εικαστικών, έθεσε το ερώτημα στο ΠΥΣΠΕ. Το ίδιο ερώτημα είχε θέσει και στη διεύθυνση ο διευθυντής του σχολείου στο οποίο εργάζεται η διακοσμήτρια. Τον είχαν λοιπόν παραπέμψει στο ΦΕΚ  Τεύχος Β’ 1670/10.06.2016 που δεν αναφέρει  τίποτα για  την πρωτοβάθμια.  Τελικά  δόθηκε η σωστή απάντηση από το  ΠΥΣΠΕ στον αιρετό . Στο  ΦΕΚ  Τεύχος Β’ 2605/23.08.2016σελ. 28145 παρ. Ζ λέει:  Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ18 (01, 26, 27, 28, 29) των ΕΠΑΛ μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.

Όπως γίνεται αντιληπτό ακόμα και η ίδια η διοίκηση δυσκολεύτηκε να βρει τον κατάλληλο νόμο και να βρει την απάντηση που χρειαζόταν. Η απάντηση βρισκόταν σε ΦΕΚ του Αυγούστου του 2016,   που αφορούσε την επαγγελματική εκπαίδευση. Έτσι πέρασε στα ψιλά μία ακόμη ύπουλη κι επικίνδυνη ρύθμιση. Είναι πλέον γεγονός ότι έχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου. Νόμιμα τελικά, και όχι παράτυπα, όπως νομίζαμε, βρίσκονται  ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια.  Με πτυχίο ΤΕΙ,  χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση κατάλληλη για την πρωτοβάθμια,  χωρίς ουσιαστική γνώση του αντικείμενου που διδάσκουν, διατίθενται στα δημοτικά. Δεν είναι κάτι που απλά μας ξενίζει όπως  κάποτε ξένιζε  ίσως η είσοδος των  εικαστικών και των θεατρολόγων  στα δημοτικά  (και  ακόμα πιο παλιά  όλων των ειδικοτήτων ). Ούτε το κατακρίνουμε με βάση μια συντεχνιακή λογική. Τα  μαθήματα τέχνης εισήχθησαν, γιατί  η τέχνη είναι αναγκαία στην  πρωτοβάθμια εκπαίδευση , η τέχνη είναι βίωμα και πρέπει να διδάσκεται από  εκπαιδευτικούς  που έχουν αυτό το βίωμα, δηλαδή  από εκπαιδευτικούς καλλιτέχνες. Όχι από ανθρώπους που μέσα στις σπουδές τους έκαναν  και κάποια μαθήματα τέχνης και διατίθενται γιατί περισσεύουν λόγω της διάλυσης  της τεχνικής εκπαίδευσης. Δεν εναντιωνόμαστε στους συναδέλφους αυτών των ειδικοτήτων . Ήμασταν πάντα και είμαστε και τώρα στο πλευρό τους στη μάχη ενάντια στη διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης και πρέπει να είμαστε όλοι μαζί στη μάχη ενάντια στο σχολείο  χυλός που οποιοσδήποτε κάνει οτιδήποτε και σε οποιαδήποτε βαθμίδα. Και για όσους δεν το καταλαβαίνουν, ας το κάνουμε ακόμη πιο σαφές. Ειδικότητες κοινές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια (ξένων γλωσσών, πληροφορικής, εικαστικοί κ.ο.κ.)   είναι θεμιτό να μετακινούνται από τη μια βαθμίδα στην άλλη, εφόσον το επιθυμούν κι εφόσον γίνεται με τις νόμιμες διαδικασίες. Το  να νομιμοποιείται η μετακίνηση ειδικοτήτων που δεν υπάρχουν στην πρωτοβάθμια είναι το πρώτο απαράδεκτο στοιχειό  όπως είπαμε, αλλά και  επικίνδυνο, γιατί πολύ θα περισσεύουν και ίσως δούμε του χρόνου κι άλλες ειδικότητες. Το δεύτερο που πρέπει να προσέξουμε εδώ είναι το  ότι  έρχονται   να διδάξουν  στην πρωτοβάθμια, ένα μάθημα παρόμοιο (στην δευτεροβάθμια λέγεται καλλιτεχνικά, ενώ στην πρωτοβάθμια λέγεται εικαστικά, είναι όμως στην ουσία το ίδιο ) με ένα μάθημα που έχει με δεύτερη ανάθεση στη δευτεροβάθμια. Ρίξτε μια ματιά πόσα μαθήματα που υπάρχουν και στο δημοτικό, πόσες ειδικότητες  τα έχουν ως δεύτερη ανάθεση. Έκτος από τον κίνδυνο που  ήδη συζητιέται, να φέρουν μαθηματικούς στην πρωτοβάθμια, να έχουμε υπόψη μας  το ενδεχόμενο να κάνουν ιστορία οι καθηγητές ξένων γλωσσών, μαθηματικά οι πληροφορικοί κ.α.

Το ζήτημα είναι να μην καταστρέφουν τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης και να καλύπτουν την άλλη όπως όπως. Το ζήτημα δεν είναι να χάνουν οι άνθρωποι τη δουλειά τους και να μένουν άνεργοι. Το ζήτημα δεν είναι να δούμε ποιος από όλους «θα φαγωθεί» και να παίξουμε μεταξύ μας την «κολοκυθιά»

Το ζήτημα είναι να συμμετέχουμε όλοι τόσο στις διαδικασίες του συλλόγου διδασκόντων των σχολείων μας όσο και στη συζήτηση και τη λήψη των αποφάσεων για όλα όσα μας αφορούν στο σωματείο μας. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε συλλογικά και δυναμικά την επίθεση που δεχόμαστε στα δικαιώματά μας και στο δημόσιο σχολείο.

ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ