Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /Το πρακτικό που προτείνεται να υιοθετήσουν τα σώματα των μονίμων εκπαιδευτικών

Το πρακτικό που προτείνεται να υιοθετήσουν τα σώματα των μονίμων εκπαιδευτικών

 

Συνάδελφοι,

Το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση, με την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών από το σώμα των μονίμων εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου (και με αποκλεισμένους τους αναπληρωτές) επιδιώκει να νομιμοποιήσει την επικείμενη αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Η διαδικασία αυτή είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση και αποτελεί εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη – για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το σώμα των μονίμων διδασκόντων (κατά την κυβέρνηση Σύλλογος Διδασκόντων) θα κληθεί να κάνει πρακτικό όπου θα καταγράψει τη θέση του, αφού όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί πάρουν φύλα ποιότητας με συγκεκριμένα ερωτήματα για τους υποψήφιους. 

 Δίνουμε την πρώτη απάντηση στο Υπουργείο.

Μπλοκάρουμε την αξιολόγηση .

Ψηλά το κεφάλι!

Το πρακτικό που προτείνεται να υιοθετήσουν τα σώματα των μονίμων εκπαιδευτικών, είναι το παρακάτω:

Σχέδιο πρακτικού:

Σήμερα Τρίτη 20 Ιούνη 2017 μετά από σύγκλιση σε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του…….με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι να γίνουμε αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών. Δε θα ανοίξουμε εμείς το δρόμο για τη δική μας αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση.

Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.

Έχουμε τη θέση πως η όλη διαδικασία της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές και τα άλλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης που λαμβάνουν τα παιδιά. Ακόμη, η διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών – μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ – αξιολογητές.

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, του Σωματείου και του Κλάδου μας, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ.

            Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.