Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Εκπ/κή Συσπείρωση
  • /Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Δούρειος ίππος της μετάλλαξης – διάλυσης της λειτουργίας όλων των βαθμίδων του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Δούρειος ίππος της μετάλλαξης – διάλυσης της λειτουργίας όλων των βαθμίδων του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

 

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗΣ 

                              15/10/2013 

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Δούρειος ίππος της μετάλλαξης – διάλυσης  της λειτουργίας όλων των βαθμίδων του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

Ας πιάσουμε το νήμα από την άκρη του.

 

Οκτώβρης μήνας, μεσούντος του φθινοπώρου και έχει ήδη προηγηθεί ο εξοβελισμός χιλιάδων προνηπίων από το Νηπιαγωγείο και μεγάλος αριθμός νηπίων εξακολουθεί  να παραμένει σχολικά « άστεγος » ενώ δεκάδες τμήματα Νηπιαγωγείων παραμένουν κλειστά σε όλη τη χώρα, ως αποτέλεσμα της έλλειψης υποδομών, των μηδενικών διορισμών, των συνταξιοδοτήσεων και των οριστικών απολύσεων  εκατοντάδων αναπληρωτών/τριών νηπιαγωγών.

 

Το ΥΠΑΙΘ στην  εγκύκλιό του για τη « Λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου για το έτος 2013- 2014 » εντάσσει οδηγία – εντολή με την οποία « νομιμοποιεί » τη συρρίκνωση  του αριθμού των φοιτούντων νηπίων  στο ολοήμερο πρόγραμμα απελευθερώνοντας την πρόωρη αποχώρησή τους από αυτό όσων γονέων το επιθυμούν και παραχωρώντας στη διακριτική ευχέρεια των Δ/ντών εκπαίδευσης τα κριτήρια της έγκρισης για λόγους υγείας και κοινωνικούς λόγους αλλά και για λόγους φοίτησης των αδελφών τους σε συστεγαζόμενα και όμορα σχολεία  και μάλιστα οποιαδήποτε ώρα.

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χάνει τον εκπαιδευτικό του ρόλο, μετονομάζεται σε Υποστηρικτική Δομή και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με μεγάλη ευκολία η λειτουργία του να περάσει στο Δήμο. Περίπου 2.500 Νηπιαγωγοί θα κριθούν σταδιακά υπεράριθμοι είναι υποψήφιοι να  μετακινηθούν ανά την επικράτεια για κάλυψη  κενών, χάνοντας τις οργανικές τους θέσεις και μπαίνοντας κατά συνέπεια σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης.

 

Παράλληλα με Κοινή Yπουργική Απόφαση αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών /νηπίων ανά τμήμα κατά 10%  σε ειδικές εξαιρετικές περιπτώσεις, ωστόσο απροσδιόριστες και αδιευκρίνιστες, γεγονός που επιτρέπει περισσότερες συγχωνεύσεις τμημάτων, συνθήκες έλλειψης ασφάλειας για τα νήπια, υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το εφιαλτικό σχέδιο της αποδόμησης του Δημόσιου Δωρεάν Νηπιαγωγείου ως θεσμού υλοποίησης της προσχολικής Αγωγής και ως εργασιακού φορέα των εκπαιδευτικών που την υπηρετούν προωθείται  με συνέπεια, με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια και στα πλαίσια της εφαρμογής των εντολών της τρόικα για παράδοση της Εκπαίδευσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο με ό,τι αυτό συνεπάγεται  για το χαρακτήρα και τη λειτουργία της αλλά και για το εργασιακό παρόν και μέλλον των εκπαιδευτικών.

 

Ταυτόχρονα το υπουργείο δηλώνει ότι έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι ελάχιστες πιστώσεις αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό και αδυνατεί να καλύψει τα  εκατοντάδες κενά.

 

Το έδαφος έχει ήδη λειανθεί.

Σ΄ αυτό το τοπίο εμφανίζεται το περίφημο πρόγραμμα για Άνεργους/Εργαζόμενους (Ωφελούμενους) στο πλαίσιο της υλοποίησης της Πράξης «Προώθηση της Απασχόλησης Μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα» του ΟΑΕΔ, ένα πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για την αντιμετώπιση της ανεργίας!!!

Μεταξύ των « ωφελούμενων » και 600  άνεργοι Νηπιαγωγοί θα δουλέψουν για 6 μήνες και 15 μέρες, μη έχοντας το δικαίωμα να ξαναπροσληφθούν νωρίτερα από 36 μήνες μετά την απόλυσή τους. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που αρνηθούν να εργαστούν.

Η σχολική χρονιά λοιπόν θα αρχίζει το χειμώνα, την 1η Δεκεμβρίου, αφού από τότε θα αρχίζουν οι συμβάσεις των 6 μηνών και 15 ημερών του ΟΑΕΔ.

 

Οι εντολοδόχοι της τρόικα επεξεργάζονται και προετοιμάζουν αυτή την ώρα το άνοιγμα ενός νέου δρόμου για μια νέα ακόμα χειρότερη μορφή εργασιακών σχέσεων στη δημόσια εκπαίδευση, με πρώτο φορέα εφαρμογής – πιλότο το δημόσιο νηπιαγωγείο.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

  • Νηπιαγωγοί με μισθό πείνας, με 427 – 490 €, που θα αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος
  • Νηπιαγωγεία με Νηπιαγωγούς, με διαφορετικές αμοιβές για την ίδια εργασία
  • Εργασία που δεν θα μοριοδοτείται και δεν υπολογίζεται ως συντάξιμη
  • Νηπιαγωγοί με πτυχία που θα προσλαμβάνονται όπως οι  ανειδίκευτοι εργάτες του ΟΑΕΔ, με κριτήριο το χρόνο ανεργίας και άλλα κοινωνικά κριτήρια, απαξιώνοντας τελείως τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές παραμέτρους (προϋπηρεσία κλπ.) και ακυρώνοντας την εκπαιδευτική νομοθεσία
  • Νηπιαγωγοί που θα εργάζονται με καθεστώς κυλιόμενης ανεργίας
  • Προσλήψεις με διαμεσολαβητές τους Δήμους  και εργασία κατά τη διάρκεια των διακοπών των σχολείων

 

Μια νέα μορφή εργασιακών σχέσεων για τους εκπαιδευτικούς εγκαινιάζεται!

 

Με αυτή τη νέα μορφή επιτυγχάνονται τα εξής:

  • Κατάργηση του ΥΠΑΙΘ ως αποκλειστικού εργοδοτικού φορέα για τον εκπαιδευτικό  καθώς αυτός προσλαμβάνεται από τον ΟΑΕΔ και όχι από το  Υπουργείο Παιδείας. Έτσι ανοίγει ο δρόμος και για κάθε άλλη πρόσληψη στο μέλλον από άλλο φορέα στο δημόσιο σχολείο, δήμους, μη κυβερνητικές οργανώσεις, συλλόγους γονέων κλπ.  μεθοδεύοντας  την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου τόσο στο επίπεδο της παροχής υπηρεσιών όσο  και  στο επίπεδο του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών.
  • Εισαγωγή συμβάσεων εργασίας  με χρονική διάρκεια  μικρότερη του σχολικού έτους, 6 μηνών και 15 ημερών.
  • Το προσωπικό αυτό μπορεί να δουλεύει και τις μέρες των αργιών (Χριστούγεννα και Πάσχα) καθώς η σύμβαση εργασίας δεν δεσμεύεται από την εκπαιδευτική νομοθεσία!!!
  • Ο καθαρός μισθός ορίζεται στα 490 και στα 427 ευρώ για « ωφελούμενους » κάτω των 25 ετών με ταχεία πορεία προς την εκπλήρωση του στόχου του Μνημονίου για μισθούς Βουλγαρίας και Κίνας.
  • Οι προσλήψεις στα προγράμματα δεν δεσμεύονται από την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία σε ό,τι αφορά τα αντικειμενικά κριτήρια στην επετηρίδα προσλήψεων (προϋπηρεσία, χρόνος λήψης πτυχίου κλπ). Κατακερματισμός των προσλήψεων ανά νομό και επαιτεία για μια θέση πείνας και εξαθλίωσης.

 

Το δημόσιο νηπιαγωγείο στο απόσπασμα

 

Υποβαθμίζεται και υπονομεύεται η λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθώς μεθοδεύεται η κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα του προγράμματός του.

Ολόκληρο τμήμα του προγράμματός του θα μπορεί στο εξής να αποκόπτεται με στόχο την κατάργησή του, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των πρόωρων αποχωρήσεων των νηπίων που το επιθυμούν και θα μπορεί στο εξής να καλύπτεται από προσωρινό φθηνό προσωπικό λειτουργώντας ως « φύλαξη » είτε κατά τη διάρκεια ολόκληρης της απογευματινή βάρδιας (12.00 – 16.00) είτε από τις 14.00 και μετά, σε συνδυασμό με τη σχεδιαζόμενη αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών!.

 

Με αυτόν τον τρόπο προετοιμάζεται το έδαφος για να μετατραπεί σε πλεονάζον προσωπικό περίπου το 1/3 των νηπιαγωγών(!!!) Άλλη μία δεξαμενή  εξυπηρέτησης του σχεδίου για την « κινητικότητα » αλλά και τις 15.000 απολύσεις στο δημόσιο, μέσα στο 2014.

 

 

 

 

Το Νηπιαγωγείο είναι η αρχή. Όλη η δημόσια εκπαίδευση κινδυνεύει.

 

Ας δούμε τι γίνεται με το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο:

 

Με συνοπτικές διαδικασίες  καταργείται προς το παρόν λειτουργικά – στη συνέχεια και οργανικά,  το μόνιμο προσωπικό και κρίνεται υπεράριθμο μετακινούμενο  σε όλη την περιφέρεια. Στη θέση του προσλαμβάνονται αναπληρωτές από το ΕΣΠΑ.

 

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τις οργανικές θέσεις της Ειδικής Αγωγής που δεν καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς αλλά με αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Στη συνέχεια  θα εφαρμοστεί πιλοτικά και στην Ειδική αγωγή όπου προβλέπεται η πρόσληψη όλου του βοηθητικού προσωπικού στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -για τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ- μέσα από το ίδιο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας. Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, επιστάτες, σχολικοί νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, οδηγοί και συνοδοί σχολικών λεωφορείων είναι οι ειδικότητες που θα προσληφθούν με αυτόν τον τρόπο προκειμένου να καλύψουν τις τρύπες και την εικόνα κατάρρευσης που σήμερα παρουσιάζουν τα σχολεία στην Ειδική Αγωγή.

 

     Με τον τρόπο αυτό δρομολογείται  η κάλυψη και η λειτουργία ολόκληρων  δομών  του Δημόσιου Σχολείου και Νηπιαγωγείου με κάθε είδους προσωρινό, ευέλικτο και φθηνό προσωπικό με δυνατότητα ακόμα και διαφορετικής προέλευσης πρόσληψη, καταργώντας το εργασιακό καθεστώς της μονιμότητας και των οργανικών θέσεων. Έτσι και η λειτουργία αυτών των δημοσίων δομών θα είναι «επί ξύλου κρεμάμενη» και θα εξαρτάται από την ευελιξία τόσο του Υπουργείου (σε δημιουργία προγραμμάτων ΕΣΠΑ ή από την ευελιξία και «ικανότητα» άλλων φορέων – τοπικών και μη!!! Και γιατί όχι στη μετακύληση του κόστους απευθείας στους γονείς).

Με άλλα λόγια αμφισβητείται η ίδια η δημόσια εκπαίδευση, η καθολικότητά της και ανοίγει ο δρόμος για μια νέα ακόμα βαθύτερη ταξική Παιδεία και στέρηση του δικαιώματος στη μόρφωση.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία αποδεικνύεται ότι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις – το χτύπημα της σταθερής και μόνιμης εργασίας είναι ο απώτερος στόχος.

Η μια μορφή εργασιακής επισφάλειας διαδέχεται την άλλη: Οι μόνιμοι αντικαθίστανται από αναπληρωτές, αυτοί από αναπληρωτές ΕΣΠΑ, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και ωρομίσθιους και τώρα από εργαζόμενους με άλλο εργοδότη εκτός Υπουργείου Παιδείας και με ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο!

 

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με άλλες βοηθητικές λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ίδιο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ προβλέπεται η πρόσληψη (1450 στην ΠΕ και 1800 στη ΔΕ) επιστατών, με τους ίδιους όρους. Δηλαδή οι διαθεσιμότητες και απολύσεις που έγιναν στους φύλακες, στο μόνιμο προσωπικό, θα «αντικατασταθούν» με περιφερόμενο, εξαθλιωμένο προσωπικό με 6μηνες συμβάσεις.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ τη μαζική καταστροφή και των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να προχωρήσουν οι προωθούμενες αλλαγές για το σύνολο της εκπαίδευσης και μέσα σ’ αυτές ειδικά το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να υπάρξει άλλος φορέας πρόσληψης στη Δημόσια Εκπαίδευση εκτός του Υπουργείου Παιδείας.

 

Είναι απαράδεκτος και φανερά καταστροφικός για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, ο κυβερνητικός ρόλος της πλειοψηφίας της ΔΟΕ η οποία όχι μόνο δεν έχει μπει μπροστά να οργανώσει τον αγώνα αλλά αντίθετα αποσιωπά και δεν αποκαλύπτει τα όσα  πραγματικά διακυβεύονται στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  και τις στοχεύσεις του ΥΠΑΙΘ.

 

Καλούμε σε άμεση ενεργοποίηση και συναγερμό όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για το σύνολο των ανατροπών που εξελίσσονται αυτή την περίοδο στην εκπαίδευση.

 

Ως εκπαιδευτική συσπείρωση:

 

  • Προτείναμε στο Δ.Σ. του συλλόγου μας και αποφασίστηκε να γίνει συγκέντρωση με όλους τους συναδέλφους μέλη μας προκειμένου να συζητηθούν  τα εργασιακά θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς τόσο στον κλάδο μας όσο και στο σύνολο της εκπαίδευσης.
  • Να οργανώσουμε καμπάνια ενημέρωσης. Να εξηγήσουμε στους γονείς τι πραγματικά δρομολογείται στο δημόσιο νηπιαγωγείο και σε όλη την εκπαίδευση με ένα γράμμα προς αυτούς και με κοινή συνάντηση του Συλλόγου μας με τους συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων της περιοχής μας για ενημέρωση και κοινές δράσεις.
  • Να μπλοκάρουμε με κάθε τρόπο τις προσλήψεις που γίνονται με συνθήκες γαλέρας  και των οποίων ο εργοδοτικός φορέας δεν είναι το ΥΠΑΙΘ.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Γίνεται ολοένα και πιο φανερή η αναγκαιότητα για μια συνολική προετοιμασία του κλάδου για ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ-ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ, για γενικό ΞΕΣΗΚΩΜΟ και αποφασιστική σύγκρουση σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα με γενική πολιτική απεργία διαρκείας απέναντι στην γενική καταστροφή, το Νέο Μνημόνιο και Δανειακή Σύμβαση που ετοιμάζουν.

Διέξοδος και ελπίδα υπάρχει αν βρούμε το δρόμο της γενίκευσης της σύγκρουσης με την πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ.

 

ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ