Free songs
  •  
  •  

Τι προβλέπει το Π.Δ. 79 για το Δημοτικό Σχολείο

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Προεδρικό Διάταγμα 79

              ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

        ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”

Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις

Προεδρικό Διάταγμα  μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών

 

Συναδέλφισσες /οι

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με φόντο το νέο Π.Δ. 79  για  τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εκδόθηκε μέσα στην καρδιά του φετινού καλοκαιριού γι’ άλλη μια φορά αιφνιδιαστικά και ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας

Παρά την κριτική που επί μία σχεδόν 20ετία δέχονταν τα προηγούμενα Π.Δ. και το αίτημα για αλλαγή τους στην κατεύθυνση της εύρυθμης και κυρίως δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων, το νέο Π.Δ. έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, να περιορίσει την όποια δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου και να περικόψει εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Ας προσπαθήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε τα «πώς» και τα «γιατί» του νέου  Π.Δ. 79 σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν το Δημοτικό σχολείο:

  1. Ενσωματώνει τις υπουργικές αποφάσεις Φίλη για τον Ενιαίου τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο καθώς και τα αντίστοιχα ωρολόγια προγράμματα.

Γιατί;

Ισχυροποιεί νομοθετικά και μονιμοποιεί τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επέρχονται στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, τις  ολοένα ελαστικοποιούμενες σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά  δικαιώματα των μαθητών.

 

  1. Συγκροτεί τριμελείς επιτροπές σε επίπεδο Διεύθυνσης Π.Ε. για τη διενέργεια εγγραφών προκειμένου να κατανείμει τους μαθητές που πλεονάζουν σε όμορα σχολεία, αντί να δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα στο σχολείο, όπου ανήκουν, εισάγοντας ακόμη και επιλεκτικές κληρώσεις για  όσα παιδιά κατοικούν στα όρια των όμορων.

Γιατί;

Εκσυγχρονίζει  και ενισχύει  τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας  στη δημόσια εκπάιδευση καθώς:

  • Υλοποιώντας την κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, όχι μόνο διατηρεί την αναλογία 1:25 ανά τμήμα, αλλά τη μετατρέπει σε «υποχρεωτική» αγνοώντας την απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 1:20 στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού και 1:15 σε Α΄ και Β΄ τάξη αλλά και  στο Νηπιαγωγείο.
  • Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για συμπτύξεις- καταργήσεις τμημάτων.
  • Καταργεί ουσιαστικά το σχολείο της γειτονιάς και η θεσμοθετημένη πλέον υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών μπορεί να γίνεται μέχρι και σε όμορο Δήμο.
  • Προετοιμάζει τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς με άλλοθι την αναγκαιότητα μετακινήσεων και μακροπρόθεσμο στόχο τα κατηγοριοποιημένα και μέσω αξιολόγησης σχολεία.
  • Δημιουργεί νέα δεξαμενή «πλεονάσματος» εκπαιδευτικών προς μετακίνηση και πλασματική εικόνα ως προς τις πργματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς. 

 

  1. Ενσωματώνει τις διατάξεις της εγκυκλίου που καθόριζαν τον ασφυκτικό ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας του Ολοήμερου σε μηνιαία βάση.

Γιατί;

  • Με πρόσχημα την καταγραφή των απουσιών, επιδιώκεται η διαγραφή των μαθητών που απουσιάζουν για 15 ημέρες και η κατάργηση τμημάτων ακόμα και λόγω αυτών των προσωρινών απουσιών.
  • Επιπλέον, επιδιώκεται η συρρίκνωση του Ολοήμερου Προγράμματος με στόχευση στην ολοένα φθίνουσα πορεία του.

 

  1. Ισχυροποιεί νομοθετικά τη δυνατότητα ανάθεσης: α) των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής και της Ευέλικτης Ζώνης σε περισσότερους από έναν εκπαιδευτικούς, β) των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής αλλά και τη Φυσική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη και στους ΠΕ70 με πλεόνασμα ωρών, χωρίς πλέον καν το πρόσχημα της αναμονής μέχρι τον Οκτώβρη για την κάλυψη από τις αντίστοιχες ειδικότητες.

Γιατί;

  • Νομιμοποιείται με τον τρόπο αυτό το μοίρασμα των εκπαιδευτικών σε περισσότερα σχολεία και η ευρύτερη κινητικότητα. Η συμπλήρωση ωραρίου εκτείνεται σε επίπεδο Διεύθυνσης για την εύρυθμη λειτουργία της.
  • Εξασφαλίζεται η μείωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών ειδικοτήτων και       Ειδικής Αγωγής.

 

  1. Ιδρύεται Σχολική Περιφέρεια Τμημάτων Ένταξης. Αντί να ιδρύονται Τ.Ε. σε κάθε Σχολείο και Νηπιαγωγείο, εισάγεται αυτή η νέα δομή, ώστε σε κάθε Τ.Ε. να αντιστοιχούν περισσότερα σχολεία / νηπιαγωγεία.

Γιατί;  

  • Διαμορφώνεται άλλο ένα εργαλείο στο πλέγμα κινητικότητας των μαθητών, αποδυνάμωσης της Ειδικής Αγωγής και εξοικονόμησης εκπαιδευτικών.
  1. Αναβαθμίζει  το ιεραρχικό/αυταρχικό μοντέλο διοίκησης αφαιρώντας αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων καθώς «Η σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος συνιστά ευθύνη του Διευθυντή…» ανοίγοντας τον δρόμο για καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Γιατί;

  • Ο διευθυντής, κατά το δοκούν, μπορεί να υποχρεώνει τον / την εκπαιδευτικό να συμπληρώνει ωράριο στο Ολοήμερο, σε άλλα τμήματα, και με αυτούς τους τρόπους να δίνει τη δυνατότητα να οδηγείται ο εκπαιδευτικός σε υποχρεωτική συμπλήρωση ωραρίου σε άλλα σχολεία.
  • Αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων και ενισχύεται ο ρόλος του διευθυντή / στελέχους της Διοίκησης που καλείται να εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
  1. Για τη θεματολογία των Συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων επαναλαμβάνει το ασφυκτικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των Π.Δ. 200 και 201: «Θέματα που ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία ή είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις». Για τις αποφάσεις απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, σε ισοψηφία υπερισχύει η ψήφος του προέδρου – διευθυντή (!) και η αποχή / λευκό ισοδυναμεί με απουσία που πρέπει μάλιστα να αιτιολογηθεί!

Γιατί;

  • Αυταρχικοποιείται η δομή του Σχολείου και καταστρατηγούνται οι δημοκρατικές διαδικασίες.

 

  1. Αναβαθμίζει τον ρόλο των  σχολικών  συμβούλων  (38 φορές γίνεται αναφορά στον θεσμό στις σελίδες του Π.Δ.).

          Γιατί;

  • Αποδίδει αρμοδιότητες ελέγχου και παρέμβασης στη σύνταξη των ωρολόγιων προγραμμάτων
  • Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τον ρόλο που θα κληθούν να διαδραματίσουν οι διευθυντές/τριες στην εφαρμογή της αξιολόγησης.

 

  1. Παραμένει άθικτο και ενισχύεται όλο το αντιδραστικό πλαίσιο που εκπορεύεται από τη σύνδεση κράτους – εκπαίδευσης και εκκλησίας παρά τις καταγγελίες και τον πόλεμο εντυπώσεων, που σκόπιμα δημιουργήθηκε για αποπροσανατολιστικούς λόγους, γύρω από τον τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων στην Στ΄ Δημοτικού, με την εισαγωγή της κλήρωσης αντί του βαθμού.

            Γιατί;

  • Το ιδεολόγημα της αριστείας και οι μαθητικές παρελάσεις ως ιδεολογικό εργαλείο διατηρούνται ανέπαφα παρά την αλλαγή του τρόπου ορισμού του σημαιοφόρου καθώς  σύμφωνα και με τις δηλώσεις του υπουργού «οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί».
  •  Αποκρύπτεται ότι η αριστεία είναι η μία όψη του νομίσματος, ενώ η άλλη είναι η σχολική αποτυχία και η απόρριψη με σαφές ταξικό πρόσημο.

 

Συναδέλφισσες / οι

Η εφαρμογή αυτού του Π.Δ. και αυτής της πολιτικής συνολικά έχει ξεκάθαρους στόχους: τη λειτουργία του σχολείου με τους λιγότερους κατά το δυνατό εκπαιδευτικούς και στη βάση μιας λογιστικής και ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγικής διαχειρίσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Συμβάλλει δε στην απόλυτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών), αφού είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει πολλαπλές μετακινήσεις από τμήμα σε τμήμα, από σχολείο σε σχολείο και από το ένα διδακτικό αντικείμενο στο άλλο.

 

Δεν αποδεχόμαστε, δεν εφαρμόζουμε καμιά πολιτική περιστολής των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού ή μαθητή, καμιά συγχώνευση τμήματος!

 

Απαιτούμε:

  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για κάθε τμήμα
  • Επιπλέον εκπ/κοί ΠΕ70-δάσκαλοι/ες για το Ολοήμερο, ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται με όλους τους μαθητές/ριες που έκαναν αίτηση και σε αναλογία 1 εκπαιδευτικός/2τμήματα
  • Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τη διδασκαλία κάθε διδακτικού αντικειμένου από τον εκπ/κό του στο πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα
  • Ενισχυτική διδασκαλία για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, η οποία κατά κύριο λόγο θα παρέχεται από τους/τις εκπ/κούς ΠΕ70 στις υπολειπόμενες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου
  • Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για όλα τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη
  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για το τμήμα υποδοχής
  • 2 νηπιαγωγοί για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο

 

Συναδέλφισσες,οι

  • Με το Π.Δ. 79 συμπυκνώνεται η αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων.
  • Αγωνιζόμαστε, έχοντας στο πλευρό μας τους γονείς των μαθητών μας, για την  ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων μας.
  • Αξιοποιούμε όλες τις αγωνιστικές μορφές για άμεση απόσυρση του Π.Δ. 79.
  • Δυναμώνουμε την πάλη μας για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Ενιαίο 12χρονο Σχολείο.