Free songs
  •  
  •  

Τι προβλέπει το Π.Δ.79 για τα Νηπιαγωγεία

 

     ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

     ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”

 

                                                     ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

Προεδρικό Διάταγμα  μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών

                           Νέα επίθεση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο

 

Συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας καλεί τα μέλη του Συλλόγου μας σε συνάντηση – ενημέρωση για το νέο ΠΔ79 και τα τρέχοντα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Συγκεκριμένα:

  • Την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, ώρα 7:00 μ.μ. καλούνται στο 7ο Δημ Σχολ. Αγίας Παρασκευής, οι συνάδελφοι των Δημοτικών & Νηπιαγωγείων Αγ. Παρασκευής, Χολαργού, Παπάγου, Ν. Ψυχικού, Ψυχικού & Φιλοθέης
  • Την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, ώρα 7:00 μ.μ. καλούνται στο 12ο Δημ. Σχολ. Χαλανδρίου, οι συνάδελφοι των Δημοτικών & Νηπιαγωγείων Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Π&Ν Πεντέλης
  • Την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου, ώρα 7:00 μ.μ. καλούνται στο 5 ο Δημ. Σχολ. Χαλανδρίου, οι διευθυντές / ες και προϊστάμενες Νηπιαγωγείων

 

Συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά στη σκιά  του νέου ενιαίου Π.Δ. 79  για  τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, που εκδόθηκε μέσα στην καρδιά του φετινού καλοκαιριού. Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά αιφνιδιαστικά, νομοθετεί για εκπαιδευτικά θέματα, κυριολεκτικά πίσω από την πλάτη της ζωντανής εκπαίδευσης.

Παρά την κριτική που επί μία σχεδόν 20ετία δέχονταν τα προηγούμενα Π.Δ. και το αίτημα για αλλαγή τους στην κατεύθυνση της εύρυθμης και κυρίως δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας του Δημόσιου Σχολείου, το νέο Π.Δ. έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.  Mε σταθερά προσανατολισμένη την πυξίδα της Εκπαίδευσης στην κατεύθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στο πλαίσιο του σχολείου και των ολοένα ελαστικοποιούμενων σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, εκσυγχρονίζει και ενισχύει τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας και αναβαθμίζει  το ιεραρχικό- αυταρχικό μοντέλο διοίκησης. 

Ας προσπαθήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε τα «πώς» και τα «γιατί» του νέου  Π.Δ. 79 σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν το Νηπιαγωγείο:

  1. Ενσωματώνει τις υπουργικές αποφάσεις Φίλη για τον Ενιαίου τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο καθώς και τα αντίστοιχα ωρολόγια προγράμματα.

Γιατί;

Ισχυροποιεί νομοθετικά και μονιμοποιεί τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επέρχονται στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, τις ολοένα ελαστικοποιούμενες σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά  δικαιώματα των μαθητών.

  1. Συγκροτεί τριμελείς επιτροπές σε επίπεδο Διεύθυνσης Π.Ε. για τη διενέργεια εγγραφών προκειμένου να κατανείμει τα νήπια/προνήπια που πλεονάζουν σε όμορα Νηπιαγωγεία, αντί να δημιουργηθεί επιπλέον τμήμα στο Νηπιαγωγείο, όπου ανήκουν, εισάγοντας ακόμη και επιλεκτικές κληρώσεις για  όσα παιδιά κατοικούν στα όρια των όμορων.

Γιατί;

Εκσυγχρονίζει  και ενισχύει  τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας  στη δημόσια  εκπάιδευση καθώς:

  • Υλοποιώντας την κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, όχι μόνο διατηρεί την αναλογία 1:25, αλλά τη μετατρέπει σε «υποχρεωτική» αγνοώντας την απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος για μείωση του αριθμού των νηπίων / προνηπίων  σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο.
  • Η διατήρηση του καθεστώτος των κληρώσεων στο Νηπιαγωγείο και μάλιστα με νέους όρους όχι μόνο δεν εξασφαλίζει την εγγραφή των προνηπίων αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως άλλοθι  για την εγγραφή τους στους παιδικούς σταθμούς όταν δεν υπάρχουν θέσεις στο Νηπιαγωγείο. Η κατοχύρωση των κληρώσεων με το νέο Π.Δ. σηματοδοτεί τη διατήρηση της προαιρετικότητας για τα προνήπια και μάλιστα με προοπτικές ανοίγματος στους δήμους.
  • Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για συμπτύξεις- καταργήσεις τμημάτων.
  • Καταργεί ουσιαστικά το Νηπιαγωγείο της γειτονιάς και η θεσμοθετημένη πλέον υποχρεωτική μετακίνηση νηπίων/προνηπίων μπορεί να γίνεται μέχρι και σε όμορο Δήμο.
  • Δημιουργεί νέα δεξαμενή «πλεονάσματος» Νηπιαγωγών προς μετακίνηση και πλασματική εικόνα ως προς τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς.
  • Δημιουργεί συνθήκες ίδρυσης και λειτουργίας πολυθέσιων Νηπιαγωγείων με συγχωνεύσεις.

 

  1. Δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Γιατί;

  • Ισχυροποιώντας νομοθετικά την προαιρετικότητα της φοίτησης των προνηπίων, νομιμοποιεί  τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εντέλει ένας μεγάλος αριθμός προνηπίων παραμένει εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
  • Δρομολογεί σταθερά και μεθοδευμένα, το πέράσμα σε πρώτη φάση των Νηπιαγωγείων στους δήμους με προοπτική το συνολικό πέρασμα της Πρωτοβάθμιας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  • Παραπέμπει στις καλένδες διορισμούς  κι  εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών ενώ εξασφαλίζει  τη μείωση  του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών Νηπιαγωγών.    
  • Εξυπηρετεί τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση στην κατεύθυνση της υλοποίησης του σχολείου της Αγοράς καθώς:

Προετοιμάζει τη δυνατότητα επιλογής Νηπιαγωγείου από τους γονείς με άλλοθι την αναγκαιότητα μετακινήσεων και μακροπρόθεσμο στόχο τα κατηγοριοποιημένα και μέσω αξιολόγησης Νηπιαγωγεία.

Βάλλει κατά του δημόσιου αγαθού της Παιδείας ιδιωτικοποιώντας τμήματα της εκπαίδευσης παιδιών  (4-5 ετών)  με το σύστημα των voucher που παρέχονται για φοίτηση σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, όπου οι γονείς «επιλέγουν» δομές  ή τους «επιλέγουν» οι δομές.

 

  1. Ενσωματώνει τις διατάξεις της εγκυκλίου που καθόριζαν τον ασφυκτικό ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας του Ολοήμερου σε μηνιαία βάση.

Γιατί;

  • Επιδιώκεται η αναστολή λειτουργίας/κατάργηση τμημάτων λόγω ενδεχόμενης μείωσης αριθμού νηπίων.
  • Επιδιώκεται η συρρίκνωση του Ολοήμερου Προγράμματος με στόχευση στην ολοένα φθίνουσα πορεία του.
  1. Ιδρύεται Σχολική Περιφέρεια Τμημάτων Ένταξης. Αντί να ιδρύονται Τ.Ε. σε κάθε Νηπιαγωγείο, εισάγεται αυτή η νέα δομή, ώστε σε κάθε Τ.Ε. να αντιστοιχούν περισσότερα Νηπιαγωγεία.

Γιατί;  

  • Διαμορφώνεται άλλο ένα εργαλείο στο πλέγμα κινητικότητας των νηπίων/προνηπίων και εκπαιδευτικών, αποδυνάμωσης της Ειδικής Αγωγής και εξοικονόμησης εκπαιδευτικών.
  1. Αναβαθμίζει  το ιεραρχικό- αυταρχικό μοντέλο διοίκησης καθώς για τη θεματολογία των συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων επαναλαμβάνει το ασφυκτικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των Π.Δ. 200 και 201: «Θέματα που ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία ή είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις». Για τις αποφάσεις απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, σε ισοψηφία υπερισχύει η ψήφος του προέδρου – διευθυντή/προϊσταμένης (!) και η αποχή / λευκό ισοδυναμεί με απουσία που πρέπει μάλιστα να αιτιολογηθεί!

Γιατί;

  • Αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων και ενισχύεται ο ρόλος του/της διευθυντή – προϊσταμένης /στελέχους της Διοίκησης που καλείται να εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
  • Αυταρχικοποιείται η δομή του Σχολείου και καταστρατηγούνται οι δημοκρατικές διαδικασίες.

 

  1. Αναβαθμίζει τον ρόλο των  σχολικών συμβούλων  (38 φορές γίνεται αναφορά στον θεσμό στις σελίδες του Π.Δ.).

           Γιατί;

  • Αποδίδει αρμοδιότητες ελέγχου και παρέμβασης στη σύνταξη των ωρολόγιων προγραμμάτων.
  • Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τον ρόλο που θα κληθούν να διαδραματίσουν οι σχολικοί σύμβουλοι  στην εφαρμογή της αξιολόγησης.
  1. Αυξάνει εκ νέου κατά 5΄ το ωράριο των νηπιαγωγών το οποίο είναι ήδη το μεγαλύτερο στην Εκπαίδευση. Η νέα αύξηση προστίθεται μάλιστα στον κενό, μη υπολογίσιμο ως διδακτικό χρόνο, δηλαδή σε επιπλέον απλήρωτη εργασία.

     Γιατί;

  • Ασκεί επικοινωνιακή πολιτική εις βάρος των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της κοινής ώρας έναρξης  μαθημάτων στις 8.15 σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία.
  • Καλλιεργεί κουλτούρα διαθεσιμότητας και ευελιξίας των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών.

 

  1. Καταργεί το δεύτερο διάλειμμα στο πρωινό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να έχουμε 120΄ (3η-4η-5η διδακτικές ώρες) ενιαία χωρίς διάλειμμα! Τα παιδιά δε που φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα θα έχουν επιπλέον 120΄ (1η-2η-3η διδακτικές ώρες του απογευματινού) δηλαδή συνολικά 240΄ έως τις 3μ.μ. χωρίς  διάλειμμα!  

Γιατί;

  • Η επιδίωξη της συναίνεσης των Νηπιαγωγών και του κατευνασμού των αντιδράσεων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που υπηρετεί τον Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο οδηγεί στην υιοθέτηση άκρως αντιπαιδαγωγικών μέτρων, καθώς άκριτα και αβασάνιστα επιχειρείται η διαχείριση του χρόνου στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου (διδακτικές ώρες – διαλείμματα) στις ούτως ή άλλως επιβαρυμένες συνθήκες λειτουργίας του.

 

  1. Παραμένει άθικτο και ενισχύεται όλο το αντιδραστικό πλαίσιο που εκπορεύεται από τη σύνδεση κράτους – εκπαίδευσης και εκκλησίας παρά τις καταγγελίες και τον πόλεμο εντυπώσεων, που σκόπιμα δημιουργήθηκε για αποπροσανατολιστικούς λόγους καθώς:

 

  • Ορίζει την πραγματοποίηση κοινής προσευχής των νηπίων-προνηπίων και του διδακτικού προσωπικού πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
  • Ορίζει ότι δύναται να πραγματοποιείται εκκλησιασμός κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.
  • Η γιορτή των Τριών ιεραρχών που μέχρι τώρα ήταν αργία για το Νηπιαγωγείο, ορίζεται  ως μέρα εορταστικών εκδηλώσεων.  
  • Ορίζει ότι τα νηπιαγωγεία δύνανται να παίρνουν μέρος στον γενικό εορτασμό των εθνικών και τοπικών εορτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικείου Δήμου.

Γιατί;

  • Εντείνεται  η λειτουργία της θρησκευτικής κατήχησης και του προσηλυτισμού και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, μια αντίληψη που κάθε άλλο παρά συνδέεται με την αρχή της ανεξιθρησκίας.    
  • Οι μαθητικές παρελάσεις ως ιδεολογικό εργαλείο διατηρούνται  και ενισχύονται.

 

Συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,

Η εφαρμογή αυτού του Π.Δ. και αυτής της πολιτικής συνολικά έχει ξεκάθαρους στόχους: τη λειτουργία του σχολείου με τους λιγότερους κατά το δυνατό εκπαιδευτικούς και στη βάση μιας λογιστικής και ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγικής διαχειρίσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Συμβάλλει δε στην απόλυτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών), αφού είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει πολλαπλές μετακινήσεις από τμήμα σε τμήμα, από σχολείο σε σχολείο και από το ένα διδακτικό αντικείμενο στο άλλο.

Δεν αποδεχόμαστε, δεν εφαρμόζουμε καμιά πολιτική περιστολής των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού ή μαθητή, καμιά συγχώνευση τμήματος!

Απαιτούμε:

  • Κανένα νήπιο – προνήπιο έξω από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο
  • Μείωση της αναλογίας των νηπίων-προνηπίων ανά τμήμα στα 1: 15. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος Νηπιαγωγείου
  • 2 νηπιαγωγοί για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
  • Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία.
  • Πλήρη Παράλληλη Στήριξη για κάθε παιδί που την χρειάζςται
  • Εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών στο επίπεδο του ωραρίου των συναδέλφων των πολυθεσίων σχολείων της Πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογήτης κλιμάκωσή ςτου αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας με απώτερο στόχο την εξίσωση με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας γι αόλους τους εκπαιδευτικούς .
  • Υπολογισμός  ως διδακτικού χρόνου, όλου του χρόνου παραμονής των παιδιών στο νηπιαγωγείο(διάλειμμα- προσέλευση- αποχώρηση)
  • Νέες κτιριακές υποδομές γαι την κάλυψη των αναγκών της προσχολικής Αγωγής και Εκπάιδευσης
  • ‘Ιδρυση νέων Νηπιαγωγείων και μόνιμοι μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών
  • Αμιγή τμήματα  με νηπιαγωγούς σε ενιαίες θέσεθις χωρίς διακρίσεις . Διατήρηση του αυτοτελούς και αντισταθμιστικού χαρακτήρα του παιδαγωγικού οπρογράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και ενδυνάμωση του αντισρταθμιστικού του ρόλου ,
  • Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις

 

Συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,

  • Με το Π.Δ. 79 συμπυκνώνεται η αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων.
  • Αγωνιζόμαστε, έχοντας στο πλευρό μας τους γονείς των μαθητών μας, για την  ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων μας.
  • Αξιοποιούμε όλες τις αγωνιστικές μορφές για άμεση απόσυρση του Π.Δ. 79.
  • Δυναμώνουμε την πάλη μας για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση και Ενιαίο 12χρονο Σχολείο.