Free songs
  •  
  •  

Τι είπε ο Δ/ντής Εκπ/σης Β΄Αθήνας στο Σύλλογο μας “Περικλή”

 

βαθηνας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή

Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected] 
  Αγ. Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2016
Προς: Τους συναδέλφους
μέλη του συλλόγου μας

                                       

   ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ

 

Για τη συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας με τον Διευθυντή Π.Ε. Β΄Αθήνας 

 

Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας  με το νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης  Β΄Αθήνας κ. Ζιάραγκα  με τη συμμετοχή του αιρετού  εκπροσώπου μας  στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας, Νίκου Παπασπύρου της  Προέδρου  της  Ένωσης  Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής,  Εύης Χατζοπούλου και της  Προέδρου  της  Ένωσης  Συλλόγων Γονέων Χαλανδρίου, Σταυρούλας Πετράκου.

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας  έθεσε στο νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης  τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει  σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα  ως συνέπεια της σχεδιαζόμενης και εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των κυβερνήσεων των μνημονίων  και του ΟΟΣΑ  η οποία οδηγεί μεθοδευμένα και συστηματικά το Δημόσιο Σχολείο σε διάλυση, εστιάζοντας ειδικότερα στα προβλήματα της περιοχής  μας . 

Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν τα ζήτήματα των ελλέιψεων  σε εκπαιδευτικούς  όλων των  κλάδων με αιχμή τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης Στήριξης,  των  δηλώσεων  του Υπουργού Παιδειας  για την ύπαρξη  πλασματικών  κενών στα σχολεία, των οξυμμένων προβλημάτων λειτουργίας των Νηπιαγωγείων,  της καταιγιστικής εισβολής των προγραμμάτων και δράσεων του « κοινωνικού σχολείου », των προβλημάτων στις κτιριακές υποδομές, το θέμα των μεταβολών των σχολικών μονάδων και της ανάγκης ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων και τα προβλήματα λειτουργίας του  ΠΥΣΠΕ.

  

Αναλυτικότερα ετέθησαν:

  1. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς όλων των  κλάδων  με καταγεγραμμένα τα ακόλουθα κενά:

5 κενά ΠΕ 70 δασκάλων, 5 κενά ΠΕ 60 νηπιαγωγών,  7 κενά ΠΕ 08 (εικαστικών), 8 κενά ΠΕ32 (Θεατρικής Αγωγής), 8 κενά  ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής), 5 κενά ΠΕ06 (Αγγλικών), 9 κενά ΠΕ19 (Πληροφορικής), 1 κενό ΠΕ70 (Τμήματος Ένταξης), 185 κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.

Ως αποτέλεσμα   παρουσιάζεται η ακόλουθη κατάσταση στη λειτουργία των σχολικών μονάδων:

Οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που λείπουν  καλύπτονται από ωράριο δασκάλων και σε αρκετά σχολεία της Β΄ Δ/νσης Π. Ε. Αθήνας ακόμα και μεσούσης της σχολικής χρονιάς  δεν υπάρχει η δυνατότητα  να αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Σε αρκετά  σχολεία ΕΑΕΠ τα ολοήμερα τμήματα υπολειτουργούν, δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί για όλες τις τάξεις . Ενδεικτικά αναφέρουμε  τα 5ο, 6ο,7ο,9ο,12ο,16ο Δημ. Σχολεία Χαλανδρίου , 4ο Δημ. Σχολείο Βριλησσίων.

Σε αυτά τα κενά δεν υπολογίζονται αυτά που καλύπτονται από εκπαιδευτικούς άλλων  ειδικοτήτων  τα οποία ωστόσο δεν θεωρούνται καλυμμένα ούτε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.

Δεν καλύπτονται επίσης  τα κενά των αδειούχων συναδέλφων  σε ό,τι  αφορά δε τα νηπιαγωγεία το τμήμα δεν λειτουργεί καθόλου σε περίπτωση απουσίας.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης  περιορίστηκε να καταθέσει  την κατανόησή του για την ύπαρξη του προβλήματος  και την καλή του διάθεση  να συμβάλει  στην καλύτερη δυνατή  διαχείριση  της κατάστασης,  εντός βεβαίως του δεδομένου πλαισίου.

  1. Το Δ. Σ. του Συλλόγου μας τόνισε ότι το πρόβλημα αποκτά εκρηκτικές διαστάσεις στο επίπεδο των ελλείψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και ιδιαίτερα Παράλληλης Στήριξης.

Απέναντι στα  285 εγκεκριμένα αιτήματα παράλληλης στήριξης έγιναν 88 προσλήψεις δασκάλων και 12 νηπιαγωγών που μοιράζουν τις ώρες τους σε δύο ή τρία  παιδιά και σε διαφορετικά  σχολεία, γεγονός που ακυρώνει την ουσιαστική λειτουργία της παράλληλης στήριξης και αφήνει ακάλυπτες τις ανάγκες του συνόλου σχεδόν των 285 μαθητών και μαθητριών που χρήζουν παράλληλης στήριξης ακόμα και αυτών που υποστηρίζονται μερικώς.

Καταθέσαμε ως ενδεικτικά στοιχεία τις ακόλουθες ελλέιψεις: Στα Δημ. Σχολεία του Χαλανδρίου έχουμε 55 διαγνώσεις, καλύπτονται 12  Π.Σ. δημόσιες και 17 Π.Σ. ιδιωτικές.  Στα Δημ. Σχολεία των Βριλησσίων παρουσιάζονται ανάγκες Π.Σ. για 20 παιδιά, οι περισσότερες καλύπτονται ιδιωτικά, κάποιες δεν καλύπτονται καθόλου όπως στο 4ο Βριλησσίων όπου ανάγκη για 3 Π.Σ.

 

Σε Νηπιαγωγεία καταγράφονται ακάλυπτες  48 περιπτώσεις Π.Σ. , ενδεικτικά στα 13ο και 9ο Νηπ. Αγ. Παρασκευής , 1ο  Νηπ. Βριλησσίων

Στο πλαίσιο αυτό προκύπτει το  ζήτημα της μη κάλυψης  των αναγκών των μαθητών και νηπίων σχετικά με την υποστήριξη,  την πρόοδο αλλά και την ασφάλειά τους.

Επιπλέον το Δ. Σ. του Συλλόγου μας  έθεσε το θέμα της ανάληψης της ευθύνης  για το μοίρασμα του εκπαιδευτικού της Π.Σ.  καθώς  τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών / νηπίων με ανάγκη Π.Σ. αλλά και των υπολοίπων μαθητών / νηπίων  της τάξης  ενώ ταυτόχρονα διαταράσσεται η λειτουργία του τμήματος και η εξέλιξη του προγράμματος .  Το ερώτημα που ετέθη από πλευράς των εκπροσώπων μας  είναι : Ποιος νομιμοποιείται να υπερβεί τις  γνωματεύσεις  του ΚΕΕΔΥ που  συστήνουν  πλήρη και αποκλειστική κάλυψη των παιδιών που έχουν αιτηθεί Π.Σ. ; Ο Δντής Εκπαίδευσης;  Ο Σχολικός Σύμβουλος; Και εάν νομιμοποιείται οφείλει να το ορίσει και εγγράφως

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης  δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνεργασία και συνεννόηση με το ΚΕΕΔΥ και τον Προιστάμενο Παιδαγωγικής Καθοδήγησης  για το θέμα χωρίς ωστόσο να δεσμευθεί  για την επίλυσή του.

  1. Γραμματειακή υποστήριξη – Αριθμός μαθητών στα  τμήματα  –  ωράριο εκπαιδευτικών

Μετά τις δηλώσεις  του Υπουργού Παιδειας  για την ύπαρξη  πλασματικών  κενών στα σχολεία  σύμφωνα με τις οποίες, οι ελλείψεις οφείλονται κυρίως όχι στην αδιοριστία αλλά σε απασχόληση εκπαιδευτικών σε  γραμματειακή υποστήριξη , στην ύπαρξη  ολιγομελών τμημάτων  και σε εκπαιδευτικούς που δεν συμπληρώνουν ωράριο, θέσαμε στον Διευθυντή Εκπαίδευσης το ερώτημα σχετικά με το ποιά είναι η κατάσταση στη Β΄Αθήνας ως προς τα στοιχεια αυτά.

Ο Διευθυντής  Εκπαίδευσης  δήλωσε ότι δεν υπάρχουν συνάδελφοι που να ασκούν γραμματειακή υποστήριξη και ότι οι πλεονάζουσες ώρες εκπαιδευτικών είναι ελάχιστες και μη διαχειρήσιμες ως προς την αποτύπωσή τους  καθώς  συμπληρώνονται σε επίπεδο κάλυψης κενών στις σχολικές μονάδες  για την καλύτερη δυνατή λειτουργία τους.

Οι εκπρόσωποί μας κατέθεσαν  την εμπειρία των υπερπληθωρικών τμημάτων στα σχολεία του Συλλόγου μας , των  εκπαιδευτικών  λάστιχο που μετακινούνται σε 4 και 5 σχολεία

Η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων είναι στο όριο των 25 μαθητών , δεν τηρείται η από το νόμο μείωση στα τμήματα με διαγνώσεις και γίνεται κατάχρηση του 10% ακόμη και σε περιπτώσεις τμημάτων με διαγνώσεις. Ενδεικτικές περιπτώσεις  αναφέρονται  στο 4ο και 5ο Δημ.  Σχολείο Χολαργού  και στο 1ο Δημ. Σχολείο Παπάγου

Ο αριθμός των μαθητών που εξυπηρετούνται από τα Τ. Ε. είναι συχνά πολύ μεγαλύτερος του 12 που ήταν το όριο πριν την προχθεσινή τροπολογία για την Ε.Α. όπου ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργησή τους .  Κραυγαλέα,  η περίπτωση του 16ου Δημ Σχολείου Χαλανδρίου με 21 παιδιά αλλά και των 1ου Δημ.  Σχολείου Αγ. Παρασκευής  και 4ου Δημ Σχολείου Χολαργού με 16 και 15 παιδιά αντίστοιχα. Δεν τηρείται λοιπόν ούτε αυτή η νομιμότητα.

Και σε αυτό το ζήτημα  ο Διευθυντής  Εκπαίδευσης  εξέφρασε την κατανόησή του αλλά δεν δεσμεύθηκε για κανενός είδους ανάληψη μέτρου για την επίλυση του προβλήματος.

  1. Θέματα Νηπιαγωγείων

Θέσαμε εκ νέου τα θέματα λειτουργίας  των Νηπιαγωγείων τα οποία είναι εξαιρετικά οξυμμένα καθώς:

Φέτος  αυξήθηκε  η λειτουργία μικτών  τμημάτων   με  κατάργηση κλασσικών και με αποτέλεσμα τη διατάραξη και απορρύθμιση του προγράμματος , τον εξοβελισμό  προνηπίων, τις  υποχρεωτικές μετακινήσεις νηπίων σε όμορα Νηπιαγωγεία.

Ταυτόχρονα υπογράφτηκαν κατά κόρον πρόωρες αποχωρήσεις  νηπίων από το ολοήμερο πρόγραμμα με τις γνωστές συνέπειες διατάραξης του προγράμματος και επισφαλούς λειτουργίας  του Νηπιαγωγείου υπό αυτές τις συνθήκες αλλά και σε βάθος χρόνου υπονόμευσης του θεσμού του ολοήμερου νηπιαγωγείου. Εξοργιστικό παράδειγμα η περίπτωση του  9ου  Νηπιαγωγείου Αγ. Παρασκευής όπου εγκρίθηκαν από τον προηγούμενο Διευθυντή Εκπάιδευσης  13 αποχωρήσεις  σε σύνολο 21 νηπίων.

Ουδεμία δέσμευση υπήρξε και στα θέματα αυτά από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. 

  1. Διατάραξη του αναλυτικού προγράμματος

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας  τόνισε την ανάγκη να αντιμετωπιστεί με φειδώ  η τάση πραγματοποίησης προγραμμάτων και εκδηλώσεων αφιερωμάτων στα πλαίσια διαφόρων θεματικών ημερών που κατακερματίζουν το αναλυτικό πρόγραμμα και διαταράσσουν τη συνέχεια της ενιαίας γνώσης  στην καθημερινότητα του εκπαιδευτικού περιεχομένου του Σχολείου προωθώνατς την αποσπασματική πληροφόρηση.

  1. Προβλήματα κτιριακών υποδομών

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας εξέθεσε για άλλη μια φορά τα αυξημένα κτιριακά προβλήματα των σχολκών μονάδων  της περιοχής μας  και ζήτησε από το Διευθυντή Εκπάιδευσης να σακήσει τις απιτούμενες πιέσεις προς τις αρμόδιες Δημοτικές Αρχές γα την επίλυσή τους.

  1. Μεταβολές σχολικών μονάδων

Ενόψει των εισηγητικών προτάσεων των Διευθυντών Εκπάιδευσης  προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις  σχετικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2015 – 2016 το Δ.Σ. του Συλλόγου μας  κατέθεσε τα εξής αιτήματα:

Α. Ιδρυση νέων Δημ. Σχολείων  στις περιοχές όπου υπάρχουν σχολικές  μονάδες με περισσότερους από 350 μαθητές ακόμα και τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει άμεσα η δυνατότητα μεταστέγασης του νέου σχολείου.

Συγκεκριμένα:

Επανίδρυση του 6ου Δημ Σχολείου Χολαργού το οποιο συγχωνεύθηκε με το σε 1ο Δημ. Σχολείου Χολαργού.

Ίδρυση νέων Σχολικών μονάδων για την αποσυνφόρηση  των ακόλουθων Δημοτικών Σχολείων:  

1ου  Δημ. Σχολείου Παπάγου , 9ου Δημ. Σχολείου Αγίας Παρασκευής,  3ου  Δημ. Σχολείου Αγίας Παρασκευής,  1ου Δημ. Σχολείου Ν. Ψυχικού και ενός ακόμη Δημοτικού Σχολείου στο Πάτημα Χαλανδρίου πέραν του ιδρυθέντος 17ου Δημ. Σχολείου.

Ο αριθμός των μαθητών παρουσιάζει αυξητική τάση καθώς λόγω της κρίσης μετακινούνται μαθητές από τα ιδιωτικά σχολεία όλο και περισσότεροι. Στο Δήμο Χολαργού συμφωνα με την απογραφή του 2011 το 15% των μαθητών φοιτούσε σε ιδιωτικά.

‘Ιδρυση νέων Νηπιαγωγείων για την φοίτηση όλων των νηπίων στα Νηπιαγωγεία της γειτονιάς τους  χωρίς κληρώσεις και μετακινήσεις , για την απορρόφηση όλων των προνηπίων και για τη σωστή λειτουργία και τη διεξαγωγή του προγράμματος. 

 

Συγκεκριμένα:

Ιδρυση 2 Νηπιαγωγείων  στην Αγία Παρασκευή,  2  Νηπιαγωγείων στο Χολαργό,  1 Νηπιαγωγείου  στου Παπάγου, 1 Νηπιαγωγείου  στην περιοχή Πατήματος Χαλανδρίου.

Β. Προαγωγές Σχολικών μονάδων στις οποίες λειτουργούν  περισσότερα τμήματα από την οργανικότητα του σχολείου και ως προσωρινή λύση μέχρι να κατασκευαστούν διδακτήρια για τη στέγαση των νέων μονάδων.

  1. Ίδρυση νέων οργανικών θέσεων

Θέσαμε την  ανάγκη δημιουργίας οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους μετατασσόμενους εκπαιδευτικούς από την Β/μια,  αναφέροντας το χαρακτηριστικό  παράδειγμα του 16ου Δημ Σχολείου Χαλανδρίου που απασχολεί 3 εκπαιδευτικούς ΠΕ11- Φυσικής Αγωγής χωρίς καμία οργανική θέση.

  1. Λειτουργία Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ Β΄Αθήνας )

Ο αιρετός εκπρόσωπος Νίκος Παπασπύρος  δήλωσε ότι εκτιμά ως θετικό δείγμα την τήρηση  της αρχής της ενημέρωσης των μελών του ΠΥΣΠΕ  για την ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του υπηρεσικού Συμβουλίου από το νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης , η οποία παρότι αποτελεί αυτονόητη διαδικασία δεν τηρήθηκε από τον προηγούμενο Διευθυντή ΕκπάιδευσηςΤόνισε ότι απαιτείται να εφαρμόζονται οι νόμιμες διαδικασίες λειτουργίας ώστε να δημοσιοποιούνται τα κενά εκπαιδευτικών και οι τοποθετήσεις να γίνονται από την ολομέλεια του οργάνου και όχι με μονομερείς αποφάσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης, τακτική την οποία εφάρμοσε καταχρηστικά και συστηματικά ο προηγούμενος  Διευθυντής Εκπαίδευσης. 

Σχετικά με την πρόσφατη υπουργική εγκύκλιο για αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων  των Δημοτικών Σχολείων προκειμένου να καλυφθούν υπάρχοντα κενά εκπαιδευτικών επεσήμανε ότι το Ωρολόγιο Πρόγραμμα οργανώνεται  και συντάσσεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και δεν μπορεί να γίνει ανεκτή οποιαδήποτε παραβίασή της.

Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας για οποιεσδήποτε ενδεχόμενες  μετακινήσεις εκπαιδευτικών επιχειρηθούν εν κρυπτώ.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεσμεύθηκε ότι θα λειτουργήσει με διαφάνεια, όρους συνεργασίας και σεβασμού των διαδικασιών λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Στις παρεμβάσεις τους οι εκπρόσωποι των Ενώσεων  Συλλόγων Γονέων επιβεβαίωσαν την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης  όλων αυτών των ζητημάτων και δήλωσαν ότι από κοινού με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών  καταθέτουν την απαίτησή τους  για την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων που υπονομεύουν  το Δημόσιο Σχολείο σήμερα.

Οι εκπρόσωποί μας κατέληξαν δηλώνοντας ότι  καθώς εντείνεται η επίθεση σε όποιο κοινωνικό αγαθό έχει απομείνει άρα  και στην εκπαίδευση,  θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να πάρουμε θέση σε έναν παλλαϊκό αγώνα.

Οι αγώνες του τελευταίου διαστήματος απέδειξαν ότι ο λαός μπορεί να ακυρώσει τους αντιλαΐκούς σχεδιασμούς και να προχωράει μπροστά.

Μπορούμε να τους σταματήσουμε και να επιβάλλουμε εξελίξεις που θα επιτρέψουν σε μας και στα παιδιά μας να ζήσουμε με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις δυνατότητες της εποχής.

 

                                                     Από το  Δ.Σ.