Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Άρθρα
  • /Ταχυδακτυλουργός ο Ανδρέας Λοβέρδος

Ταχυδακτυλουργός ο Ανδρέας Λοβέρδος

    

Ταχυδακτυλουργός ο Ανδρέας Λοβέρδος

    Αφού «εξαφάνισε» τις κενές θέσεις στα σχολεία (τα πάνω από 22.000 κενά έγιναν ξαφνικά 16.500), «εξαφάνισε» και τις 19.500 πιστώσεις και, τελικά, τα μαθήματα ξεκινούν την Πέμπτη με μόλις 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών.
 
 


ΕΡΕΥΝΑ Του Χρήστου Κάτσικα

 άρθρο στην Εφημερίδα των Συντακτών

 

Το Σάββατο, τελικά, έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση -έπεσε (!) το σύστημα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας- και ακόμη μεγαλύτερη αγωνία (για χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς) ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 2.497 αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών και 498 καθηγητών. Αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των κενών των σχολείων και θα ακολουθήσει και β’ γύρος προσλήψεων, ο οποίος αναμένεται στο διάστημα 15-19 Σεπτεμβρίου. Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, δηλαδή μόλις μία μέρα πριν από την έναρξη των σχολείων Ειδικής Αγωγής, θα ανακοινωθούν επίσης 2.000 ονόματα αναπληρωτών που αφορούν την Ειδική Αγωγή.

 

Οι περισσότερες προσλήψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έγιναν στις Κυκλάδες (211), ενώ ακολουθούν το Ηράκλειο (206) και η Αιτωλοακαρνανία (186), τα Δωδεκάνησα (164), η Ηλεία (127) και η Δυτική Αττική (112). Με βάση ακόμη και τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι προσλήψεις αυτές κάλυψαν μόλις το 65%-66% των λειτουργικών κενών σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, ενώ ακάλυπτα έμειναν σε ποσοστό 90% τα κενά στα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, όπως βεβαίως και στις ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Ανοιχτή πληγή

 

Το ζήτημα των κενών στα σχολεία είναι ένα θέμα που απασχολεί μόνιμα εδώ και πολλά χρόνια τη σχολική εκπαίδευση, χιλιάδες εκπαιδευτικούς και -βέβαια- δεκάδες χιλιάδες μαθητές με τις οικογένειές τους, που σχεδόν έχουν «εθιστεί» σε μια πραγματικότητα που επιβάλλει για εβδομάδες -ακόμη και μήνες- μετά την έναρξη του σχολικού έτους, να λείπουν οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν μάθημα στα παιδιά τους.

 

Το υπουργείο Παιδείας και οι τελευταίοι διαχειριστές του (Α. Διαμαντοπούλου, Κ. Αρβανιτόπουλος) επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που δημιουργούσε η πολιτική των ελάχιστων έως μηδενικών διορισμών και των διαθεσιμοτήτων (περίπου 2.000 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων εξοστρακίστηκαν από τα σχολεία) που επέβαλλαν με διάφορα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, εκ των οποίων κυρίαρχα ήταν δύο: οι συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων (πάνω από 2.000 σχολεία εξαφανίστηκαν από τον χάρτη την περίοδο 2010–2014) και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αφενός και αφετέρου η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών και οι μετακινήσεις.

 

Ωστόσο, η αποψίλωση των σχολείων δεν ανασχέθηκε, καθώς κάθε χρόνο συνταξιοδοτούνταν 5.000-6.000 εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα ο μόνιμος εκπαιδευτικός πληθυσμός να μειωθεί τα μνημονιακά χρόνια κατά περίπου 30.000 εκπαιδευτικούς. Είναι η πρώτη φορά που η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται υπέρ του δεύτερου, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στην εκπαίδευση των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών.

 

Αιτήσεις-ρεκόρ

Το πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών αποτυπώνεται στον αριθμό των αιτήσεων που έγιναν φέτος: 78.576 διεκδικούν μία θέση ολιγόμηνης διάρκειας, οι περισσότεροι μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ενώ την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας έχει δηλώσει την πρόθεσή του να μη ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία όσων εργάστηκαν ως αναπληρωτές τις χρονιές 2010-2011 και 2011-2012.

 

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εφηύρε νέους αντιεκπαιδευτικούς, όσο και ευφάνταστους, τρόπους «κάλυψης» των κενών στα σχολεία. Από τη μια, δεν δίστασε να αλλάξει τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα στα ολοήμερα σχολεία και, από την άλλη, άλλαξε τις αναθέσεις μαθημάτων στους καθηγητές, στην καταφανώς αντιεκπαιδευτική λογική: «δεν με ενδιαφέρει αν μπορείς να διδάξεις το μάθημα, με ενδιαφέρει να μη φαίνονται τα κενά».

 

Και αυτό είναι το πρώτο βήμα, καθώς δεν διστάζει να ανακοινώσει ότι προετοιμάζει νέα «κοπτοραπτική» στα προγράμματα σπουδών, «συγχώνευση-κατάργηση ειδικοτήτων» και μετάλλαξη του εκπαιδευτικού σε «τεχνικό» που μπορεί να διδάξει τα πάντα και να μετακινείται παντού.

 

Το θαύμα!

Από τις αρχές του καλοκαιριού μέχρι πριν από λίγες μέρες ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος δήλωνε σε όλες του τις συνεντεύξεις ότι τα κενά στα σχολεία ήταν πάνω από 22.000 και ότι το υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει πιστώσεις για περίπου 19.500 αναπληρωτές. Το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου, ο ίδιος υπουργός, σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ «ανακάλυψε» ότι τα κενά των εκπαιδευτικών είναι 16.500 και αποκάλυψε ότι τις 19.500 πιστώσεις, που επί δύο μήνες βεβαίωνε τους εκπαιδευτικούς φορείς και την κοινή γνώμη ότι ήταν εξασφαλισμένες, τελικά δεν τις είχε εξασφαλίσει!

 

Δηλαδή, δεν έλεγε την αλήθεια! Οπως και δεν λέει την αλήθεια όταν ισχυρίζεται ότι η μείωση των κενών κατορθώθηκε, ανάμεσα σε άλλα, από το γεγονός ότι μείωσε τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε φορείς, δηλαδή εκτός σχολικής τάξης. «Πρέπει να έχουμε πετύχει περίπου 350 λιγότερες αποσπάσεις σε φορείς, αυτές είναι 350 θέσεις στα σχολεία», επαίρεται ο υπουργός Παιδείας.

 

Μόνο που -όπως αποκαλύπτει η έρευνα του Πάνου Ντούλα (μέλος του Κέντρου Μελέτης και Τεκμηρίωσης)- μέχρι στιγμής έχουν αποσπαστεί σε φορείς εκτός σχολικής τάξης 2.118 εκπαιδευτικοί έναντι 2.121 πέρσι, δηλαδή μόλις 3 λιγότεροι (!), ενώ δεν έχουν γίνει εκεί ακόμη αποσπάσεις για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και το ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, όπου αναμένεται να αποσπαστούν επιπλέον περίπου 100 εκπαιδευτικοί.

39