Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αποφάσεις Δ.Σ.
  • /Σύλλογος Περικλής: Γράμμα στους γονείς των μαθητών μας στα δημοτικά σχολεία

Σύλλογος Περικλής: Γράμμα στους γονείς των μαθητών μας στα δημοτικά σχολεία

 

κιμωλία

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Γράμμα στους γονείς των μαθητών μας…

Αγαπητοί γονείς,

Τις μέρες αυτές έχετε ακούσει πολλά για τις αλλαγές που γίνονται στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Με τούτες τις γραμμές θέλουμε να ακούσετε τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, αυτούς που μοχθούν καθημερινά στο δημόσιο σχολείο.

Οι αλλαγές που αποφασίστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας για τα δημοτικά και τα%ce%b5%ce%b9%ce%ba2 νηπιαγωγεία δεν γίνονται με κριτήριο τις παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σας. Γίνονται με το ένα και μοναδικό κριτήριο των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση. Γιατί το πρώτο θύμα αν δεν βγαίνουν τα νούμερα, είναι οι δημόσιες δαπάνες. Για το δημόσιο σχολείο, η κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες, ακολουθούν πιστά αυτό που η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ λένε παντού και όχι μόνο στη χώρα μας: ότι πρέπει να λειτουργεί και να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες και όσο το δυνατόν λιγότερους εκπαιδευτικούς.

Α. Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό:

     Σας λέει λοιπόν η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας: «Η καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου σε όλη τη χώρα που υλοποιεί το Υπουργείο θα είναι πραγματικότητα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντικείμενα που δεν διδάσκονταν σε όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας. Τα σχολεία από 11 Σεπτέμβρη θα λειτουργούν με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους».Πόσες φορές το έχετε ακούσει αυτό; Ως «ενιαίο τρόπο λειτουργίας του ολοήμερου» το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ότι σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στις 1.15 μ.μ. Ταυτόχρονα αφαιρεί διδακτικά αντικείμενα και μειώνει ώρες από μαθήματα στα σχολεία ΕΑΕΠ, προσθέτει κάποιες ώρες από μαθήματα που δεν υπήρχαν στα «κλασικά» ολοήμερα (εικαστικά, θεατρική αγωγή, πληροφορική). Με αυτό τον τρόπο το σχολείο μετατρέπεται σε παιδοφυλακτήριο. Αφού το ολοήμερο πρόγραμμα θα καλύπτεται με ότι «περισσεύει» από τους εκπαιδευτικούς της πρωινής ζώνης! Κάθε μέρα και άλλος δάσκαλος, με άλλο μάθημα ειδικότητας. Με 45 λεπτά μελέτη και ολίγον από Μουσική, Εικαστικά ή Πληροφορική, ανάλογα με το τι θα έχει στη διάθεσή του το κάθε σχολείο, αν φυσικά θα έχει. Γιατί αν δεν έχει δεν θα λειτουργεί. Τόσο απλά. Επίσης τα σχολεία δεν θα λειτουργούν όλα με τον ίδιο τρόπο όπως λέει το Υπουργείο Παιδείας. Το καθένα θα λειτουργεί ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς που θα έχει στη διάθεσή του.

    Η εξήγηση είναι απλή: με αυτό τον τρόπο υπολόγισαν ότι μπορούν να εξοικονομήσουν ώρες και εκπαιδευτικούς για να μην υπάρχουν κενά και να «λειτουργήσει» το ολοήμερο. Το Υπουργείο Παιδείας σας λέει ότι «επεκτείνει» το ολοήμερο σχολείο, ενώ στην ουσία το κόβει και το ράβει για να μπορεί να το λειτουργήσει χωρίς κανένα διορισμό, με πολύ λιγότερους αναπληρωτές δασκάλους και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Με τις αλλαγές που κάνει το Υπουργείο Παιδείας στο πρόγραμμα φαίνεται ότι όχι μόνο δεν λείπουν εκπαιδευτικοί αλλά ότι «περισσεύουν» και είναι υπεράριθμοι και πρέπει να μετακινηθούν υποχρεωτικά.

Β. Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο:

    Με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους μέσα στο καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας άλλαξε και το πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων.Με  την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων και το ωράριο των Νηπιαγωγών, το ΥΠ.Π.Ε.Θ., προσπαθεί να πείσει τους εκπαιδευτικούς,  τους γονείς και  την κοινωνία ότι προχωρά σε μια εκπαιδευτική καινοτομία που δεν έχει παρά πλεονεκτήματα!

Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι πρόκειται για μια «παραπλανητική εικόνα» καθώς το Δημόσιο Νηπιαγωγείο μεταλλάσσεται από φορέας αγωγής και εκπαίδευσης σε ημιυποχρεωτικό φτηνό και φτωχό παιδοφυλακτήριο με επισφαλώς εργαζόμενους  και ευέλικτα αμειβόμενους εκπαιδευτικούς. Στο “Νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο” το πρωινό τμήμα είναι υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά ενώ το απογευματινό προαιρετικό (παιδιά εργαζόμενων γονέων ή ανέργων). Στο απογευματινό τμήμα θα υπάρχει μόνο φαγητό, ξεκούραση και μία δραστηριότητα!! Με αυτόν τον τρόπο χάνεται η οποιαδήποτε παιδαγωγική σύνδεση είχε το Ολοήμερο με την πρωινή λειτουργία του τμήματος. Η λειτουργία των Νηπιαγωγείων υποβαθμίζεται και τα ολοήμερα νηπιαγωγεία οδηγούνται στο μαρασμό και το κλείσιμο.

Γ. Ειδική Αγωγή:

       Στην ίδια τραγική κατάσταση βρίσκεται και η Ειδική Αγωγή η οποία εδώ και χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις, αποτελεί πεδίο εφαρμογής κάθε είδους ελαστικών εργασιακών σχέσεων, κατηγοριοποιήσεων, αλλά και πιλοτικών προγραμμάτων που μοναδικό στόχο έχουν τη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου. Η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, με γνώμονα τις δημοσιονομικές ανάγκες και την πειθαρχία στους στόχους των μνημονίων. Η Ειδική Αγωγή θεωρείται πολυτέλεια και πολυδάπανη για αυτό τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες βρίσκονται μακριά από τους σχεδιασμούς του υπουργείου. Οι νομοθετικές αλλαγές που προωθούνται έχουν μοναδικό σκοπό τον περιορισμό των δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές ανάγκες και την εξοικονόμηση προσωπικού.

Όμως  η επίθεση στο δημόσιο σχολείο δεν έχει τέλος.

Ο πρωθυπουργός δηλώνει από τη Θεσσαλονίκη ότι «η συζήτηση για την Παιδεία πρέπει να γίνει αποφορτισμένη από τσιτάτα και προκαταλήψεις, μπορούμε να συμφωνήσουμε ανεξάρτητα εάν είμαστε δεξιάς ή αριστερής τοποθέτησης, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές που μπορούν να γίνουν στην Παιδεία που δεν χρειάζονται δαπάνες, απλά σχέδιο».

Ο αρχηγός της ΝΔ από το Πέραμα δηλώνει κι αυτός με τη σειρά του ότι η συζήτηση για την Παιδεία πρέπει να γίνει «χωρίς αστερίσκους και προκαταλήψεις» ( η ομοιότητα των δηλώσεων δεν είναι συμπτωματική).

Την ημέρα που άρχισαν τα μαθήματα διάλεξαν ο Φορτσάκης, ο Μητσοτάκης και η Διαμαντοπούλου να παρουσιάσουν το βιβλίο του αντιπροέδρου της Δράσης Αβραντίνη για τα voucher και την ανάγκη ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και εργατικού κινήματος για την Παιδεία είναι απλές «προκαταλήψεις» και «αγκυλώσεις», πρέπει να ευθυγραμμιστούμε πλήρως με τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, ενώ ήδη ως «λαγός» η δημοσιογράφος της ΕΡΤ ανοίγει το επόμενο μεγάλο μέτωπο, την αξιολόγηση και τις απολύσεις των «ανίκανων» εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ξέρουμε ότι η «βιτρίνα» που παρουσιάζει η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει την σκληρή πραγματικότητα των μνημονιακών πολιτικών και των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Ξέρουμε ότι «άριστα 20» δίνουν στην κυβέρνηση η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ, αφού ακολουθούν κατά γράμμα τις επιταγές τους!

Στις 15 Σεπτέμβρη, οι εκπαιδευτικοί θα δώσουμε την πρώτη μαχητική απάντηση με την απεργία μας!

Ως εδώ! Όλοι μαζί εκπαιδευτικοί και γονείς να απαιτήσουμε :

Την άμεση απόσυρση  των νομοθετικών ρυθμίσεων του υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία του Νέου Τύπου  Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

  • Κάλυψηόλωντωνκενών εδώ και τώρα! Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για μόνιμοεκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. 15 μαθητές στα τμήματα της Α και Β τάξεων. Καμιά από τις υπόλοιπες τάξεις με πάνω από 20 παιδιά.
  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών και εκπαιδευτικών για λειτουργικά έξοδα του σχολείου, αποκλειστική χρηματοδότηση των σχολείων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τις Σχολικές  Επιτροπές.
  • Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, Ενιαίο 12χρονο Σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, χωρίς την εμπλοκή χορηγών και ΜΚΟ στη χρηματοδότηση και λειτουργία του, για όλα τα παιδιά.
  • Να λειτουργήσουν επιτέλους τώρα και πλήρως τα Τμήματα Ένταξης και η Παράλληλη Στήριξη για όσα παιδιά χρεάζονται ειδική εκπαιδευτική φροντίδα!
  • Ενισχυτική Διδασκαλία στα Δημοτικά, για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.
  • Να διδάσκονται όλοι οι μαθητές τη δεύτερη γλώσσα της επιλογής τους.
  • Εγγραφή όλων των παιδιών που επιθυμούν να φοιτήσουν στο Ολοήμερο χωρίς όρους και προϋποθέσεις με δάσκαλο υπεύθυνο για τη λειτουργία του.
  • Να εφαρμοστεί επιτέλους η μείωση του αριθμού των μαθητών του τμήματος όταν υπάρχει παιδί με διάγνωση για ειδική εκπαιδευτική φροντίδα, όπως προβλέπει η νομοθεσία.