Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Slider
  • /Σύλλογος Περικλής για το νέο”Ενιαίο” τύπο ολοήμερου Σχολείου

Σύλλογος Περικλής για το νέο”Ενιαίο” τύπο ολοήμερου Σχολείου

 

1100

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή

Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected]
  Αγ. Παρασκευή, 15 Μαΐου 2016
Αρ. Πρωτ.75Προς: συναδέλφους εκπαιδευτικούς,
μέλη του συλλόγου μας

 

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στην πρόσφατη εγκύκλιό του για το  «Ενιαίου τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» η οποία εκδόθηκε μάλιστα πριν από την ολοκλήρωση του « περίφημου και πολλά υποσχόμενου »  « Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία »το Υπουργείο Παιδείας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ διαρρυγνύει τα ιμάτιά του υπεραμυνόμενο  της  « ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση ».

Μια προσεκτική ωστόσο ανάγνωση των συνεπειών της εφαρμογής αυτού  του μεταρρυθμιστικού  σχεδιασμού καταδεικνύει την ακόμα μεγαλύτερη  συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου   με εξίσωση – ισοπέδωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπάιδευσης προς τα κάτω βάλλοντας ευθέως ενάντια  στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Παράλληλα  οδηγεί στην παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και δρομολογεί τη μόνιμη  απόλυση χιλιάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών  εκπαιδευτικών.

Το « ευφυές » σχέδιο φιλοδοξεί να λάβει σάρκα και οστά ως εξής:

Με την κατάργηση διδακτικών αντικειμένων που αφορούν τον πολιτισμό, όπως η θεατρική  αγωγή που αφαιρείται από τις δύο τελευτάιες τάξεις και με μείωση των ωρών διδασκαλίας στα εικαστικά και τη μουσική.

Με την εν δυνάμει ανάθεση των μαθημάτων αυτών στο δάσκαλο της τάξης ανάλογα με τα «περισσεύματα» των διδακτικών ωρών θα πρέπει τη γυμναστική, τη μουσική, τη θεατρική αγωγή, τα εικαστικά, τα μαθήματα των ειδικοτήτων να τα διδάξει αυτός  αφαιρώντας το προνόμιο της επιστημονικά θεμελιωμένης προσέγγισης της διδακτικής από επιστήμονες παιδαγωγούς της αντίστοιχης ειδικότητας.

Με αφαίρεση της δυνατότητας συνεργασίας του δασκάλου της τάξης με συναδέλφους ειδικοτήτων για τη διατήρηση του ενιαίου της προσφερόμενης γνώσης  και την αξιοποίηση της δημιουργικής συνδρομής τους  στην ενίσχυση των παιδαγωγικών στόχων για μια ολιστική μάθηση. 

Με την αφάιρεση διδακτικών αντικειμένων όπως η φιλαναγνωσία από τις δύο πρώτες τάξεις ( μείον μία ωρα στη γλώσσα) και τη μη αναφορά της εξ ολοκλήρου στο ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά και  η ευέλικτη ζώνη από τις δύο τελευταίες τάξεις, διδακτικός χρόνος όπου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δραστηριοποιούνται με ελευθερες επιλογές σε οποιοδήποτε πεδίο γνώσης επιθυμούν.

Είναι προφανές πως το σχολείο της κατάρτισης των αυριανών αναλώσιμων εργαζόμενων δεν έχει ανάγκη από μαθητές που να απολαμβάνουν της ανθρωπιστικής και της καλλιτεχνικής παιδείας που συντελούν στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με καλλιέργεια και κριτική σκέψη.

Με μείωση των ωρών διδασκαλίας  στη φυσική αγωγή ενώ ταυτόχρονα υποκριτικά προωθούνται προγράμματα του τύπου “ΕΥ ΖΗΝ”για  την καταπολέμηση  της παιδικής παχυσαρκίας που ακολουθούνται απο πακτωλό χρημάτων ΕΣΠΑ.

Με μείωση των ωρών  της πρώτης ξένης γλώσσας, των αγγλικών και με δυνατότητα ρύθμισης των προσφερόμενων διδακτικών αντικείμένων όχι σύμφωνα με τις επιλογές – επιθυμίες των μαθητών αλλά με την εκάστοτε υπάρχουσα ειδικότητα στη δεύτερη ξένη γλώσσα.

Στις υπουργικές υποσχέσεις ωστόσο συμπεριλαμβανόταν η δέσμευση για  την εκμάθηση της ξένης γλώσσας από το Δημόσιο σχολείο, που θα οδηγούσε στην απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας,  και όχι πληρώνοντας οι οικογένειες χιλιάδες ευρώ σε φροντιστήρια.

Με την ελαχιστοποίηση της δυνατότητας – δικαιώματος  ιδιαίτερα από τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα να διδαχθούν τον πολιτισμό ( μουσική, το θέατρο, εικαστικά), τους Η/Υ  και τις ξένες γλώσσες δωρεάν στο δημόσιο σχολείο  από εκπαιδευτικούς  που είναι γνώστες του αντικειμένου

Με τη διαμόρφωση του Ολοήμερου Προγράμματος σύμφωνα με την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή του Σχολείου. Όποιος έχει και μπορεί κάνει κατά το δοκούν.

Με αύξηση από 10 σε 14 του ελάχιστου αριθμού μαθητών ως προυπόθεση για τη λειτουργία ολοήμερου τμήματος.

Με τον εξοβελιμό των μαθητών των ανεργων γονέων και των γονέων που στην Ελλάδα της κρίσης γίνονται θύματα της μαύρης ελαστικής εργασίας,  από το δικαίωμα φοίτησης στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Με τη συρρίκνωση έως κατάργηση του ολοήμερου προγράμματος του σχολείου.

Με την οριστικη κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας για τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό μαθητών που την έχουν ανάγκη.

Με δασκάλους  τάξης να μοιράζονται μαθητές και μαθητές τους δασκάλους τους.

Ωστόσο η ενσωμάτωση δεκάδων ημερών – αφιερωμάτων στο αναλυτικό πρόγραμμα διαρρηγνύοντας το ενιαίο του χαρακτήρα της γνώσης και μετατρέποντάς την σε σύνολο αποσπασματικών πληροφοριών στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του Νέου Σχολείου για κατάρτηση των μαθητών σε βασικους στοιχειώδεις τομείς  αναγκαίους σε ένα σχολείο της αγοράς δεν φαίνεται να ενοχλεί καθόλου το υπουργείο ως προς την ποιότητα της προσφερόμενης εκπάιδευσης.

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω δημοτικά σχολεία

Επίσης βεβαίως η ανέκαθεν ισχύουσα παροχή άνισων ευκαιριών ανάμεσα στους μαθητές των ολιγοθέσιων σχολείων  και τους μαθητές των πολυθέσιων δεν απασχολεί το υπουργείο. Ίσες ευκαιρίες στην εκπάιδευση σημαίνει στελέχωση όλωντων σχολείων ανεξαρτήτως οργανικότητας με έκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και των διδακτικών αντικειμένων.

 Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει καμιά παιδαγωγική διάσταση ούτε ακόμα καμιά παιδαγωγική έρευνα που να έχει καταλήξει στην υιοθέτηση τέτοιων απόφάσεων στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Όπως γίνεται και με κάθε κοινωνικό  αγαθό, το Δημόσιο Σχολείο  μπάινει στο στόχαστρο της  εξυπηρέτησης  των δυσβάσταχτων  δημοσιονομικών  στόχων που θέτουν από κοινού οι “θεσμοί” και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Οι αλλαγές που προωθούν άλλωστε  ταιριάζουν “γάντι” στις “μεταρρυθμίσεις” που προώθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις  Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. με το “Νέο” Σχολείο. Όπως φαίνεται ταιριάζουν μάλιστα  και με το ακόμα πιο “Νέο” που δρομολογεί η σημερινή συγκυβέρνηση.

Η παράλληλη στόχευση της « δημιουργικής λογιστικής » του Υπουργείου Παιδείας διαμέσου  της εξοικονόμησης διδακτικών ωρών  σημαίνει σε απλά μαθηματικά :

65 ώρες/εβδομάδα λιγότερες  ή 3 περίπου εκπαιδευτικοί λιγότεροι σε κάθε σχολείο ΕΑΕΠ!

Για τα 1347 σχολεία ΕΑΕΠ , 3648 εκπαιδευτικοί λιγότεροι στο σύνολο των ΕΑΕΠ!

Από την άλλη πλευρά έχουμε 1 ώρα επιπλέον σε κάθε μη-ΕΑΕΠ σχολείο που σημαίνει 96 περίπου εκπαιδευτικοί περισσότεροι στο σύνολο των μη-ΕΑΕΠ Δημοτικών Σχολείων!

Στρογγυλλοποιώντας λοιπόν τους λογαριασμούς καταλήγουμε με μια απλή αφαίρεση ότι : 3600 εκπαιδευτικοί λιγότεροι στα ΕΑΕΠ – 100 περισσότεροι στα μη-ΕΑΕΠ σχολεία = 3500 περίπου λιγότεροι εκπαιδευτικοί απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό του «Ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

H υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού προβλέπει :

Υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών ειδικοτητων αλλά και δασκάλων τάξης για συμπλήρωση ωραρίου.

Οριστικές απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δασκάλων τάξης και ειδικοτήτων

Νομιμοποίηση της ανάθεσης διδακτικών αντικειμένων ειδικοτήτων σε δασκάλους

Εκπαιδευτικούς υπευθύνους του ολοήμερου προγράμματος που θα μετακινούνται μεταξύ πρωινής και απογευματινής βάρδιας για την κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου

Όλο και περισσότερο αποδεικνύεται ότι το “Νέο” Σχολείο που επιδιώκουν είναι το Σχολείο της Αγοράς και της εργασιακής ελαστικότητας.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Δεν θα τους επιτρέψουμε να υλοποιήσουν τα σχέδια τους.

Δεν θα τους αφήσουμε να οδηγήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην απόλυση.

Δεν θα τους αφήσουμε να διαλύσουν το Δημόσιο Σχολείο.

Οι μορφές αντίστασης και πάλης θα είναι αντίστοιχες του πολέμου που μας έχουν κηρύξει.

 

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

 

                                                  Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

                        Η Πρόεδρος                                                    Η Γεν. Γραμματέας         

                  Άννα Μάγια Σταυροπούλου                                     Γεωργία  Γιανναρά