Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Συντονισμός Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. ενάντια στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων

Συντονισμός Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. ενάντια στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων

ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

της σύσκεψης συντονισμού Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19/5/2014, στα γραφεία της ΔΟΕ, ύστερα από κάλεσμα του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης»  σύσκεψη συντονισμού συλλόγων για τα ζητήματα της αυτοαξιολόγησης και των συγχωνεύσεων-καταργήσεων-υποβιβασμών, στην οποία συμμετείχαν με εκπροσώπους τους οι σύλλογοι Π.Ε. Α’ Αθήνας, «Αθηνά», Αιγάλεω, Αμαρούσιο, Άνω Λιοσίων–Ζεφυρίου–Φυλής, «Αριστοτέλης», Δυτικής Αττικής, «Κ. Σωτηρίου», Κορυδαλλός-Αγ. Βαρβάρα, Κερατσινίου–Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Νίκαιας-Πειραιά, Ν. Σμύρνης, Παρθενώνας, Πειραιά «η Πρόοδος», «Ρ. Φεραίος».

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ

Ειδικά για τα ζητήματα των συγχωνεύσεων αποφασίστηκε η συνδιοργάνωση κινητοποίησης στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 21/5/2014, στις 13.30 και συνάντηση με την πολιτική ηγεσία. Καλούμε την ΑΣΓΜΕ, τους συλλόγους γονέων και τις ενώσεις τους να παραβρεθούν και να συμμετέχουν στην κινητοποίησή αυτή.

Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά με ταχείς ρυθμούς σε νέο κύμα καταργήσεων, συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολείων που κρατούσε στα συρτάρια του ως το εφτασφράγιστο μυστικό της εκ νέου παράδοσης των δημόσιων σχολείων στο μνημονιακό Προκρούστη, επιχειρώντας να αιφνιδιάσει το εκπαιδευτικό κίνημα. Πρόκειται στην ουσία για ένα νέο κύμα καταργήσεων σχολικών μονάδων με στόχο τις δραστικές περικοπές του απαραίτητου διδακτικού προσωπικού. Πρόκειται δηλαδή για ένα ακόμα επεισόδιο στην αντιεκπαιδευτική πολιτική όπως προωθείται από κυβέρνηση–ΕΕ–ΔΝΤ τα τελευταία 4 χρόνια με στόχο την αποδόμηση του δημόσιου δωρεάν σχολείου.

Στην  Πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία, καταργούνται 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία και ιδρύονται έξι νέα δημοτικά και έντεκα νηπιαγωγεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 16 γυμνάσια και λύκεια, 12 ΕΠΑΛ, ενώ καταργούνται ένα γυμνάσιο και τρία ΕΠΑΛ και ιδρύονται ένα γυμνάσιο, δύο γενικά λύκεια και 14 ΕΠΑΛ καθώς και έξι λυκειακές τάξεις σε γυμνάσια. Δεκάδες θέσεις χάνονται και από υποβιβασμούς σχολικών μονάδων.

Τα άθλια αυτά σχέδια ενός Υπουργείου που κατεδαφίζει τη Παιδεία δεν ακολούθησαν καμιά τυπική διαδικασία. Έγιναν ερήμην όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας. Μόνο σκοτεινοί μανδαρίνοι, αργυρώνητοι αξιολογητές (που ανερυθρίαστα ζητούν αυτοξιολόγηση και εκπόνηση σχεδίων δράσης σε σχολεία που καταργούνται!)  διαπλεκόμενα ΜΜΕ, επιχειρηματίες και οι εντολείς του Μνημονίου είναι οι εκλεκτοί συνεργάτες του ΥΠΑΙΘ που κατεδαφίζει τη Δημόσια Παιδεία και εκτελεί τους λειτουργούς της.

Οι εξελίξεις αυτές μετά το πρώτο κύμα συγχωνεύσεων-καταργήσεων, το 2011, δίνουν τη χαριστική βολή στα σχολεία:

Η μείωση των οργανικών θέσεων σημαίνει νέες πλασματικές υπεραριθμίες, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Το Σεπτέμβριο του 2013 ζήσαμε τι σημαίνουν όλα αυτά, με την απόπειρα μετακινήσεων  εκπαιδευτικών σε άλλες περιοχές, σε σχολεία πέραν της οργανικής τους. Αν χαθούν ακόμα περισσότερες οργανικές θέσεις, σημαίνει ότι θα βρεθεί ακόμα μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών μετέωρος στα αρπακτικά χέρια της διοίκησης!

Η εξέλιξη αυτή βρίσκει απέναντί της το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, γιατί συρρικνώνει το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων, βάζει απαγορευτικά όρια στη μελλοντική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού τους, σχεδιάζει μόνιμα πληθωρικά τμήματα, καταργεί την υφιστάμενη οργανικότητα, που αποτελεί κατάκτηση τόσο των σχολείων όσο και της τοπικής κοινωνίας και διαμορφώνει ένα αβέβαιο μέλλον για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Το ζήτημα γίνεται ακόμα πιο σοβαρό, γιατί οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις και οι υποβιβασμοί πραγματοποιούνται σε περιοχές με ιδιαίτερα προβλήματα και δυσκολίες, με ιδιαίτερα προβλήματα μάθησης και αυξημένα κοινωνικά προβλήματα, οξύνοντας τις ταξικές και κοινωνικές ανισότητες. Οι συγχωνεύσεις οξύνουν στο έπακρο αυτά τα προβλήματα, γιατί οδηγούν σε συμπτύξεις τμημάτων και πληθωρικά τμήματα που φυσικά δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Με τις συγχωνεύσεις δημιουργούνται πολυθέσια σχολεία σε τέτοιο μέγεθος που να αντιστοιχεί στο σχολείο της αγοράς με διευθυντή – μάνατζερ όπως προωθεί η εκπαιδευτική πολιτική της αξιολόγησης και της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.

Έχουν το θράσος επιπλέον, να ζητούν από τα σχολεία που συγχωνεύονται – καταργούνται, από σχολεία δηλαδή που θα τα σβήσουν από το σχολικό χάρτη, να προχωρήσουν σε έκθεση γενικής εκτίμησης και σχέδια εργασίας για την επόμενη χρονιά στα πλαίσια της ΑΕΕ!!!

Δεν θα μας αιφνιδιάσουν !

Ας γίνει υπόθεση όλων των συναδέλφων, όλων των γονέων, όλης της κοινωνίας η μάχη για να μην περάσουν τα σχέδια και να μείνει στα συρτάρια η λίστα της ντροπής!

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, τους συλλόγους γονέων και τους συλλόγους εκπαιδευτικών ΠΕ  σε συγκέντρωση την Τετάρτη στο Υπουργείο Παιδείας, στις 13.30. Αγωνιζόμαστε ενωμένοι και απαιτούμε: Κανένα σχολείο, κανένα τμήμα, κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός λιγότερος!

Αντιδράστε μαζί μας.

Ας αποτρέψουμε το έγκλημα εις βάρος των παιδιών μας, εις βάρος της ζωής του καθενός από εμάς χωριστά!