Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αποφάσεις Δ.Σ.
  • /ΣΥΛΛΟΓΟΣ «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»: Για τη συγκρότηση ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης)

ΣΥΛΛΟΓΟΣ «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»: Για τη συγκρότηση ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης)

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή

Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected]

 

Αγ. Παρασκευή,  8  Δεκεμβρίου 2013
Αρ. Πρωτ.: 12Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας

 

Θέμα:  Συγκρότηση ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης)

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

Η Διεύθυνση Π.Ε. Β Άθήνας, υλοποιώντας την αντι-εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας,  με ηλεκτρονικό μήνυμά της προς τις σχολικές μονάδες ζητά τη συμπλήρωση στοιχείων προκειμένου να προχωρήσει στην άμεση συγκρότηση ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) των νηπίων και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για κάθε ΣΔΕΥ (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης)

Η κυβέρνηση με το άρθρο 39 του Ν. 4115/2013 αποκαθηλώνει ό,τι απέμεινε από τη δημόσια και δωρεάν ειδική εκπαίδευση. Μέσα από τις διατάξεις του άρθρου οι ιθύνοντες του υπουργείου προωθούν την κατάργηση των Τ.Ε. και τη διάλυση των Ειδικών Σχολείων καθώς ιδρύεται σε κάθε σχολική μονάδα του γενικού σχολείου μια  ΕΔΕΑΥ, η οποία: «Θα διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με δυσκολίες μάθησης και συμπεριφοράς, θα πραγματοποιεί «συνεργατική διεπιστημονική»!!! αντιμετώπιση των δυσκολιών στο σχολείο, θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται υποστήριξη σε ειδικές εξωσχολικές υπηρεσίες!!!, θα διαμορφώνει πρόγραμμα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΠΙΔ της περιοχής αρμοδιότητας της. Θα συντονίζει και θα παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειας. Θα παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης και τέλος θα παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ».

 

Έτσι το υπουργείο σταδιακά αλλά μεθοδικά:

  • Υποβαθμίζει την αναγκαιότητα των ΚΕΔΔΥ, των τμημάτων ένταξης και των ειδικών σχολείων, οδηγώντας τα σε κατάργηση με πρώτο στάδιο την αποφυγή ίδρυσης καινούριων παρά τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας τους.
  • Περιορίζει διορισμούς, λειτουργικές δαπάνες, και υλικοτεχνική υποδομή καθώς δε θα κρίνεται πλέον αναγκαία η ίδρυση τμημάτων ένταξης και ειδικών σχολείων για την εκπαίδευση των μαθητών, αφού αυτό θα γίνεται μέσα από τα προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  • « Νομιμοποιεί » την κατάργηση οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής καθώς δεν θα είναι πλέον οι αποκλειστικα αρμόδιοι για τη στήριξη και εκπαίδευση των νηπίων και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

 

 

 

 

Η ευθύνη για την επιτυχημένη «ένταξη» ή όχι των  μαθητών με αναπηρία μετακυλίεται στον δάσκαλο της γενικής τάξης , ο οποίος θα αξιολογείται για αυτήν. Επιδιώκεται κατά συνέπεια  να χρεωθεί στα σχολεία μέχρι και η πρώιμη παρέμβαση, όταν και οι κουτσουρεμένες δομές πρόνοιας κλείνουν η μια μετά την άλλη. Αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία η επίκληση της ένταξης των ατόμων με αναπηρία  στο γενικό σχολείο και την κοινωνία, όταν έχουν ήδη αποδομηθεί οι όποιες δομές υπήρχαν ή οδηγούνται στην κατάργησή τους.

Παράλληλα συνευθύνη αποδίδεται και στον εκπαιδευτικό της Ειδικής Αγωγής ο οποίος θα διαμορφώνει το πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας και θα αξιολογείται επίσης για την καταλληλότητά του.

Κάθε ΕΔΕΑΥ θα ξανασυνεδριάζει μετά από ένα διάστημα για να κρίνει την πρόοδο του μαθητή και να αποφασίσει αν θα τον παραπέμψει στο ΚΕΔΔΥ.

Είναι επομένως φανερό ότι η λειτουργία της δεν αποκλείεται να συνδεθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

 

Με το άρθρο 39, το κάθε σχολικό δίκτυο έχει, μεταξύ όλων των άλλων, όχι την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία, αλλά τη «συμπερίληψή» τους στο σχολείο των συνομηλίκων. Η απουσία αναφοράς στην υλοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία και η αποκλειστική αντικατάστασή τους από φράσεις όπως «συμπερίληψη, συνεκπαίδευση και ένταξη» δηλώνουν την στοχοπροσήλωση των κυβερνώντων στην από χρόνια σχεδιαζόμενη «πλήρη ένταξη» η οποία στην πολιτική της εφαρμογή ισοδυναμεί με τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν ειδικής εκπαίδευσης (5α).

Η λογική του ότι η ειδική εκπαίδευση υπηρετείται όταν οι δομές της καταλυθούν και οι ανάπηροι μαθητές απλά στοιβαχτούν στα γενικά σχολεία που θα «αναγκαστούν» να τους εντάξουν, είναι μια εκπαιδευτική πολιτική που γλυτώνει από έξοδα το κράτος και φυσικά καθόλου δεν υπηρετεί τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών αυτών. Μακροπρόθεσμα υπηρετεί την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού απέναντι στους μαθητές με αναπηρία, οι οποίοι θα προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον που γρήγορα, μεθοδικά και σχεδιασμένα στερεί τα τυπικά δίκτυα υποστήριξης που έχουν: Την οικογένειά τους που μαστίζεται από ανεργία και φτώχια, τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα που εκποιούνται στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους και τα μορφωτικά τους δικαιώματα που θα παραπαίουν σε ένα σχολείο που όλοι θα νομιμοποιούνται να κάνουν τα πάντα, αλλά επί της ουσίας θα αδυνατούν να ανταποκριθούν καθώς τα όρια, οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και οι χρηματοδοτήσεις για την υλοποίησή τους θα είναι ρευστές, αλληλοσυγκρουόμενες και ιδιωτικές στη βάση τους.

Η σύσταση των  επιτροπών αυτών  αποτελεί έναν ακόμη τρόπο απορρόφησης – διασπάθησης   ενός προγράμματος  ΕΣΠΑ και ένα επιπλέον εργαλείο στην υπηρεσία της αποδόμησης της  Ε.Α.Ε.

 

Πέραν όλων αυτών τίθεται μια επιπλέον σειρά ερωτημάτων :

 

1.Με ποια εργαλεία θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών;

2. Με ποια επιστημονική γνώση και ιδιότητα θα αξιολογούν νήπια και μαθητές με ειδικές ανάγκες ο διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο αναπληρωτής του;

2.  Θα υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του γονέα;

3.  Υπάρχει εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των επιτροπών και αν ναι ποιος είναι αυτός; Έχει αποσταλεί στα σχολεία;

 

 

 

4.  Ποιες ώρες θα συνεδριάζουν οι επιτροπές; Κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, του εργασιακού ή με υπέρβασή του;

5. Μπορεί ο εκπαιδευτικός της Γενικής Αγωγής ή της Ε.Α. να αρνηθεί να συμμετέχει στην επιτροπή;

6. Οι ειδικότητες των κοινωνικών λειτουργών και των ψυχολόγων θα στηρίζουν και τα ειδικά σχολεία;

7. Τι θα συμβαίνει στην περίπτωση που  ο γονέας δεν συμφωνεί με την αξιολόγηση της ΕΔΕΑΥ;

8. Ο εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής που συμμετέχει στην ΕΔΕΑΥ θα είναι εκτός της τάξης του και δεν θα κάνει μάθημα όταν συνεδριάζουν οι επιτροπές ;

 

    Το Δ.Σ. του συλλόγου μας:

 

     Θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης για το ζήτημα της  συγκρότησης των ΕΔΕΑΥ.

    Καλεί τη ΔΟΕ να αναλάβει δράσεις για την ακύρωση της εντολής    για τη σύσταση των ΕΔΕΑΥ, την  κατάργηση του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013 και να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς  έναντι του Υπουργείου.

 

    

 

                      Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

 Η Πρόεδρος                                                               Η Γεν. Γραμματέας                              

Ηλέκτρα Μήτσουρα                                             Άννα Μάγια Σταυροπούλου