Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /Ρωγμή στο “Αδιέξοδο…”: Ανακοίνωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ρωγμή στο “Αδιέξοδο…”: Ανακοίνωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2017 -2018

31 Αυγούστου 2017

Συναδέλφισσες  και συνάδελφοι,

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς  ευχόμαστε σε όλους  και σε όλες καλή χρονιά και  καλή δύναμη. Η νέα χρονιά ξεκινάει με ακόμα σοβαρότερα προβλήματα σε σχέση με την περσινή ή και την προπέρσινη  χρονιά. Το κάθε πέρσι και καλύτερα είναι μάλλον  μία  φράση που  ακόμη κι αυτή αδυνατεί να αποτυπώσει την πραγματικότητα!

Και  φέτος θα έρθουμε  αντιμέτωποι κι αντιμέτωπες με τα ίδια προβλήματα  που ταλανίζουν το σχολείο και την καθημερινότητα  τη δική μας,  αλλά και των μαθητών μας: ελλείψεις  στο διδακτικό προσωπικό ως αποτέλεσμα των μηδενικών διορισμών,  υπερπληθή τμήματα, αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς  αντικειμένων που δεν τους αναλογούν (εικαστικά , θεατρική αγωγή, γυμναστική, παράλληλη στήριξη). Όλα αυτά, προκειμένου η κυβέρνηση και το υπουργείο να κερδίσουν το παιχνίδι της επικοινωνίας ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια και  τα σχολεία  είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Πάλι προβλέπουμε ότι ο πρωθυπουργός θα μοιράζει άριστα και «μπράβο» από τηλεοράσεως στην ιεραρχία του υπουργείου.

Η πραγματικότητα είναι όμως τελείως διαφορετική. Με βάση τα χρονοδιαγράμματα  που το υπουργείο έχει εκπονήσει καλούνται τα ΠΥΣΠΕ να συνεδριάσουν από τις 28 έως τις 31 Αυγούστου και να αποτυπώσουν  τα κενά  με βάση την ΥΑ Φίλη. Η εν λόγω ΥΑ έχει συμπληρωθεί  με το ΠΔ 79 το οποίο κάνει πιο ασφυκτική την παρέμβαση  στα δρώμενα  του σχολείου. Πιστή η κυβέρνηση στις τακτικές των προκατόχων της  νομοθέτησε μέσα στον Αύγουστο για να αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σωματείων.

Πιστή και στις δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές  η κυβέρνηση έχει βάλει φουλ τις μηχανές  για την εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας ένα εφιαλτικό τοπίο ασφυξίας με αντάλλαγμα την εξαφάνιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών  και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Τον Ιούνιο πολύς λόγος έγινε για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή των διευθυντών την σχολείων. Η συζήτηση αυτή είχε ως στόχο να αποπροσανατολιστεί  το εκπαιδευτικό σώμα από τα βασικά προβλήματα του σχολείου, αλλά και να εθιστούμε , να εκπαιδευτούμε σε πρακτικές  αλληλοεξόντωσης και διχασμού. Δεν είναι τυχαίο ότι τα αξιολογόχαρτα ουδεμία αξία απέκτησαν  κατά την επιλογή των διευθυντών.

 

 

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το υπουργείο  καλεί να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων την 1η Σεπτέμβρη και να κατανείμουν το εκπαιδευτικό έργο. Όπως  φαίνεται ολοκάθαρα αυτό είναι τουλάχιστον αδύνατο να συμβεί με τις υπηρεσιακές μεταβολές  να είναι σε εξέλιξη και τις προσλήψεις των αναπληρωτών συναδέλφων να αναμένονται- φραστικά  τουλάχιστον μέχρι τις πρώτες μέρες  του Σεπτέμβρη.  Η ομοσπονδία ακολουθώντας τις αποφάσεις  του πρόσφατου συνεδρίου του Ιουνίου εξέδωσε ανακοίνωση η οποία καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε κατανομή του εκπαιδευτικού έργου. Επιπροσθέτως  είναι απόλυτα απαραίτητο κάθε σχολική μονάδα να αποτυπώσει τις ανάγκες  της σε προσωπικό ώστε να εξασφαλίζεται η στοιχειώδης λειτουργία του σχολείου. 

-Αφού γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές και οι προσλήψεις αναπληρωτών, καλούμε τις σχολικές μονάδες να στείλουν στο σωματείο την αποτύπωση όλων των κενών που σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο, για να διεκδικήσουμε συλλογικά και αποφασιστικά την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. 

Επίσης καλούμε τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων να συγκροτήσουν αμιγή τμήματα κλασικού και ολοήμερου στα νηπιαγωγεία τους   με βάση τις αιτήσεις των γονέων των νηπίων.

Απαιτούμε:

1. ένας/μία δάσκαλος/α για κάθε τμήμα 

2. για κάθε δύο τμήματα ολοημέρου, ορισμός ενός/μίας δασκάλου/ας υπεύθυνου/ης ώστε να μην μετατραπεί σε φύλαξη όπου κάθε ώρα θα μπαίνει και διαφορετικός δάσκαλος

3. Κάλυψη συνολικά των κενών από τις αναγκαίες ειδικότητες (εικαστικών , θεατρικής αγωγής, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, πληροφορικής, φυσικής αγωγής, μουσικής)

4. Κάλυψη με έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για κάθε αίτηση σε παράλληλη στήριξη 

5. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα ένταξης

6. ένας/μία δάσκαλος/α σε κάθε τμήμα υποδοχής

7. τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα

8. με δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο

9. ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία και νηπιαγωγεία

10. Χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος 

 

Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να συμπληρώσουν το πρακτικό του Συλλόγου. Άλλωστε είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε σε αυτά που ζούμε και θα ζήσουμε, μαζί με τις περικοπές.

 

Καλή, δημιουργική και ανυπότακτη σχολική χρονιά!