Free songs
  •  
  •  

Ρεύμα ανυπακοής στην αξιολόγηση – λαιμητόμο!

 

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Χορός εκατομμυρίων ευρώ έχει στηθεί για την αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όπως αντίστοιχα παρουσιάζεται στις ιστοσελίδες του ΕΣΠΑ και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 

Tην ίδια ώρα που το υπουργείο Παιδείας έχει εξαπολύσει την επιχείρηση «αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» έχοντας στήσει έναν χορό εκατομμυρίων ευρώ, την ίδια ακριβώς ώρα, εκατοντάδες σχολικές μονάδες και χιλιάδες εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι, με κάθε κόστος, δεν θα γίνουν συνένοχοι στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να κλείσει σχολικές μονάδες και να εξοστρακίσει χιλιάδες μαθητές και δασκάλους.

Από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη κι από την Κέρκυρα μέχρι τη Ρόδο οι εκπαιδευτικοί αποφασίζουν μαζικά τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, ενώ την ίδια στιγμή ακυρώνονται δεκάδες προ-αξιολογικές και αξιολογικές συναντήσεις των διευθυντών/ριών και προϊστάμενων σχολικών μονάδων. Ο προγραμματισμός του ΥΠΑΙΘ για την επιβολή της αξιολόγησης φαίνεται να τινάζεται για άλλη μια φορά στον αέρα.

Από την άλλη, με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΣΠΑ αλλά και στον χώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη Διαύγεια, μπορεί κανείς, με μια πρόχειρη ματιά, να διαπιστώσει τον χορό των εκατομμυρίων ευρώ που έχει στηθεί γύρω από την αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

1. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης – Προϋπολογισμός: 7.200.000 ευρώ.

2. Προκαταρκτικές Ενέργειες για την Εφαρμογή Συστήματος Αξιολόγησης – Προϋπολογισμός: 1.490.000 ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί έχουν εξαθλιωθεί οικονομικά, με μισθούς πείνας, χωρίς διορισμούς, αποσπάσεις και μεταθέσεις, οι «αξιολογητές» τους αμείβονται με προκλητικούς μισθούς.

Στην προσπάθειά τους να προχωρήσουν την αξιολόγηση με κάθε τρόπο, κάποιοι αξιολογητές γίνονται ιδιαίτερα ευφάνταστοι. Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», «σε πολλές περιπτώσεις οργανώνονται σεμινάρια διευθυντών για την αξιολόγηση, όπου οι διευθυντές καλούνται ένας ένας ή δύο δύο, σε άλλες περιπτώσεις βάζουν τσίλιες έξω από τα σχολεία όπου κάνουν το σεμινάριο, ενώ σε κάποιες τους καλούν για άλλα θέματα και τελικά συζητούν την αξιολόγηση».

Προ-αξιολογικές συναντήσεις

Αλλού, όπως καταγγέλλει ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Π.Ε., σε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία των σχολικών συμβούλων την ώρα που ήταν προγραμματισμένες από τους σχολικούς συμβούλους προ-αξιολογικές συναντήσεις με διευθυντές σχολικών μονάδων, είχαμε παρέμβαση της αστυνομίας. Σε άλλη περίπτωση, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Χανίων, η σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης σχολείου της περιοχής απειλεί όλο τον Σύλλογο Διδασκόντων μαζί με τον διευθυντή ότι «θα τους κάνει να μην ξέρουν πού να σταθούν» αν τολμήσουν να καταγγείλουν τη συμπεριφορά της.

Την απάντηση στα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες των εκπαιδευτικών δίνουν καθημερινά χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές με ενότητα και αγώνα. Ηδη περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές) ενυπόγραφα δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει ΟΛΜΕ-ΔΟΕ από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (Π.Δ. 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου η οποία πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (Ν. 4024/11, Ν. 3848/10, Ν. 4142/13, Ν. 3679/10).

Με τη δήλωσή τους αυτή (τα ονόματα στη διάθεση της εφημερίδας) τονίζουν ότι «δεν πρόκειται να δεχτούμε: Την αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας – Να αξιολογηθούμε ή να αξιολογήσουμε». Παράλληλα, 46 ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εκπροσωπούν πάνω από 30.000 δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές πήραν την απόφαση να προτείνουν πρακτικά βήματα μη εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης.

Την ίδια ώρα, 77 διευθυντές και προϊστάμενοι λένε όχι σε κάθε αξιολογική διαδικασία, επισημαίνοντας ότι «λόγοι προσωπικής αξιοπρέπειας και συνείδησης μας υπαγορεύουν την άρνηση να αξιολογήσουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές μας καθώς και να αξιολογηθούμε στο πόσο ικανοί-επαρκείς είμαστε να κάνουμε αυτό το ατόπημα».

Προσλήψεις 1.000 αναπληρωτών

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα εξασφαλίστηκαν 1.000 θέσεις αναπληρωτών για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για τις πιστώσεις από τις άδειες άνευ αποδοχών που είχε προαναγγείλει ο υπουργός Παιδείας στο πλαίσιο της κάλυψης των -πολύ περισσότερων- κενών που ακόμα υπάρχουν στα σχολεία.

Πάντως, ακόμα και γι’ αυτές τις 1.000 θέσεις, όπως ανακοίνωσε και ο υφυπουργός Παιδείας, χρειάστηκαν «μαραθώνιες διαβουλεύσεις» με τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καθώς το σχετικό αίτημα «προσέκρουε» στη μνημονιακή δέσμευση 1:10 (προσλήψεις: αποχωρήσεις). Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς που πήραν τις άδειες άνευ αποδοχών εντάσσονται σ’ εκείνους που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στις αντίξοες συνθήκες απασχόλησης (μετακινήσεις σε περιοχές μακριά από την οικογένεια και με πρόσθετα οικονομικά βάρη)

 

πηγή: εφημερίδα των Συντακτών