Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /ΡΩΓΜΗ στο «Αδιέξοδο..»
  • /Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η απαξίωση των πτυχίων μας δε θα περάσει! Συγκέντρωση 30/11, στις 2.30μμ στο ΕΚΠΑ – Προπύλαια

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η απαξίωση των πτυχίων μας δε θα περάσει! Συγκέντρωση 30/11, στις 2.30μμ στο ΕΚΠΑ – Προπύλαια

26/11/2017

 

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας…

Η απαξίωση των πτυχίων μας δε θα περάσει!

 

Το τελευταίο διάστημα ήρθε στο φως της δημοσιότητας η εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τη θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως απαραίτητης προϋπόθεσης εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Πιο συγκεκριμένα, το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας θα αφορά όχι μόνο για τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων και των καθηγητικών σχολών αλλά και τους ήδη εργαζομένους εκπαιδευτικούς στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μόνιμους και αναπληρωτές.

 

ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙ ΛΕΝΕ ΑΛΛΑ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ …

 

Προς αυτή την κατεύθυνση:

  • Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου για αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης, που θα οδηγεί στην απόκτηση του εν λόγω πιστοποιητικού.
  • Εξίσου χαρακτηριστικό είναι το πνεύμα και το γράμμα του διαβόητου πορίσματος Λιάκου για τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνθήκες μηδενικών διορισμών: «όλοι θα τα διδάσκουν όλα», ανεξαρτήτως ειδικότητας. Με λίγα και απλά λόγια, δηλαδή, ο εκπαιδευτικός θα γίνεται ένα «πολυεργαλείο» που τα κάνει όλα: ο κοινωνιολόγος, ο οικονομολόγος και ο πολιτικών επιστημών θα γίνεται και θεολόγος, οι συνάδελφοι αγγλικών/γαλλικών/γερμανικών και ιστορικοί, οι φιλόλογοι και θεολόγοι ή θεατρολόγοι, οι δάσκαλοι και γυμναστές, οι πληροφορικής και μαθηματικοί ή γεωγράφοι, τα μαθήματα εικαστικών, μουσικής και θεατρικής αγωγής ενοποιούνται…
  • Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εξαγγελίες του ΙΕΠ, ο εκπαιδευτικός-«πολυεργαλείο» θα υποχρεούται όχι μόνο να διαθέτει βάσει των σπουδών και του πτυχίου του την επιστημονική γνώση του πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά και “εφάμιλλη ικανότητα διδασκαλίας” όλων των συναφών επιστημονικών πεδίων. Φυσικά αυτή η «ικανότητά» του θα αποκτιέται με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

 

Βγάζοντας, λοιπόν, από το χρονοντούλαπο της ιστορίας το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, διάταξη ψηφισμένη στο Νόμο Αρσένη (ν. 2525/1997) αλλά πρακτικά ανενεργή μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και δη των φοιτητικών συλλόγων των καθηγητικών σχολών και των παιδαγωγικών τμημάτων κατά τη διετία 1997-1999, ΙΕΠ-Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση σκοπεύουν:

 

  1. Να δημιουργήσουν έναν μηχανισμό πιστοποίησης της διδακτικής ιδιότητας για δασκάλους και καθηγητές μετά την κτήση του πτυχίου μας. Σε αυτόν τον μηχανισμό δεν θα έχουν φυσικά όλοι πρόσβαση, καθώς θα επιλέγονται οι επιμορφούμενοι πιθανόν με σειρά προτεραιότητας, ενώ προτείνεται και η επιβολή διδάκτρων. Συνεπώς, το Πιστοποιητικό δεν θα έχουν τη δυνατότητα να το αποκτήσουν όλοι οι συνάδελφοι, αλλά μόνο εκείνοι που θα είναι σε θέση να κάνουν νέες θυσίες σε χρόνο και χρήμα από τον πενιχρό μισθό τους. Έτσι, εφόσον το Πιστοποιητικό δεν θα μπορεί να αποκτηθεί από όλους, θα μετατρεπόμαστε από συνάδελφοι σε κανίβαλους και θα ανταγωνιζόμαστε για μια θέση στον ήλιο της ελαστικής εργασίας.
  2. Στον πρώτο χρόνο εισαγωγικής επιμόρφωσης για την απόκτηση του Πιστοποιητικού, προβλέπονται μέντορας  και αξιολόγηση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, δηλαδή εφαρμογή του ν. 3848/10 (Νόμος Διαμαντοπούλου), και φυσικά εξετάσεις για την απόκτηση του Πιστοποιητικού. Ταυτόχρονα, προβλέπεται μειωμένο ωράριο για τους νέους άπειρους εκπαιδευτικούς, που θα βρίσκονται υπό συνεχή επιτήρηση και αξιολόγηση, και αυξημένο ωράριο για τους μονίμους.
  3. Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των αδιόριστων εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (όποτε και αν αυτός γίνει). Με τον τρόπο αυτό καταργούνται πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων μας και η αυτονόητη και αναφαίρετη εργασιακή μας προοπτική ως δασκάλων και καθηγητών χωρίς επιπλέον φραγμούς και μηχανισμούς επιλογής και απόρριψής, όπως ο διαγωνισμός-λαιμητόμος του ΑΣΕΠ. Ταυτόχρονα, είναι μέγιστος εξευτελισμός ο εξαναγκασμός μας να περάσουμε για μια ακόμα φορά στην πίσω πλευρά των θρανίων πέρα από διαγωνιζόμενοι και ως επιμορφούμενοι, όταν την τελευταία δεκαετία έχουμε κρατήσει όρθια σε κάθε γωνιά της χώρας ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια.
  4. Ακόμη, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για εργασία και στην ιδιωτική εκπαίδευση, δηλαδή στα φροντιστήρια, τα ιδιωτικά σχολεία και τα κέντρα μελέτης. Οι φορείς αυτοί, που λειτουργούν με όρους ελεύθερης αγοράς και ελεύθερων απολύσεων, έχουν ήδη έχουν καταργήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων θέτοντας διαρκή αξιολογικά κριτήρια για την πρόσληψη σε αυτά: εξετάσεις πιστοποίησης επιστημονικής γνώσης, σεμινάρια, κάθε λογής επιμορφώσεις, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, με το πιστοποιητικό να έρχεται σαν κερασάκι στην τούρτα του ατομικού φακέλου προσόντων του μελλοντικού εκπαιδευτικού. Ενός εκπαιδευτικού, δηλαδή, που θα είναι δια βίου εκπαιδευόμενος,  ανασφαλής, υπερ-προσοντούχος και κακοπληρωμένος ή και απλήρωτος για μήνες, όπως όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά. 
  5. Το ΙΕΠ, παρεμβαίνει ανοιχτά στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων, αφού θα εισηγείται τι θα περιλαμβάνονται ως μαθήματα προκειμένου να πάρουν το περίφημο πιστοποιητικό. Υποτάσσει πλήρως την παιδαγωγική επιστήμη στην fast-track  διαδικασία κατάρτισης και  προσαρμογής στα Προγράμματα Σπουδών  του σχολείου του ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-Ε.Ε. Έτσι, στα προτεινόμενα μαθήματα δεν υπάρχει πουθενά παιδαγωγική ή θεωρίες αγωγής. “Ξαναγράφουν” τις επιστήμες, αφού η κοινωνιολογία πάει μαζί με την ψυχολογία της εφηβείας.

 

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΔΝΤ…

Οι επιλογές αυτές κάθε άλλο παρά τυχαίες είναι. Το σχέδιο της κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΔΝΤ είναι ένα σχολείο φθηνό, αριστοκρατικό, υπάκουο στις ανάγκες της αγοράς και του κεφαλαίου, που θα κλίνει σε όλες τις πτώσεις της έννοιες της αξιολόγησης και των συνεχών εξετάσεων. Ένα σχολείο που δεν θα παρέχει μόρφωση αλλά δεξιότητες, εντατικοποιημένη ημιμάθεια και μόνο την εξεταστικά αξιοποιήσιμη γνώση σε φροντιστηριακά πακέτα σημειώσεων. Και σε ένα τέτοιο σχολείο δεν έχουν για τους ιθύνοντες καμιά θέση η μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπής εργασία, αλλά εκπαιδευτικοί ανασφαλείς, περιπλανώμενοι, πάντα με τον φόβο της απόλυσης, υπερ-προσοντούχοι που θα τα κάνουν όλα, θα κοστίζουν λίγο και θα διεκδικούν ακόμη λιγότερα.  Τίτλοι τέλους, λοιπόν, για την ανορθογραφία μιας ολόκληρης εποχής που πρέπει ήδη να θεωρούμε βαρίδι του παρελθόντος: το μαζικό σχολείο για όλα τα παιδιά, ειδικά το μαζικό γυμνάσιο και λύκειο, το αναφαίρετο δικαίωμα της μόρφωσης και των σπουδών ως καθολικών αγαθών για όλα τα παιδιά, το δικαίωμα κάθε εφήβου να βρίσκεται στις σχολικές αίθουσες μέχρι τα 18 για να μην μείνει αναλφάβητος και να αποκτήσει απολυτήριο λυκείου, τη μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία των εκπαιδευτικών.

 

ΕΝΩΜΕΝΟΙ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

 

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΜΙΣΘΟ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

Απαιτούμε :

  • Κατοχύρωση όλων των επαγγελματικών δικαιωμάτων στο πτυχίο, το οποίο οφείλει να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους τους αδιόριστους αποφοίτους δασκάλους και καθηγητές.
  • Καμία αλλαγή στα προγράμματα σπουδών των καθηγητικών και παιδαγωγικών τμημάτων στην κατεύθυνση διάσπασης των εργασιακών δικαιωμάτων των πτυχίων και αφαίρεσης των μαθημάτων παιδαγωγικής, γενικής και ειδικής διδακτικής.
  • Εμπλουτισμός των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών και παιδαγωγικών τμημάτων με τα αναγκαία παιδαγωγικά μαθήματα.
  • Εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αμέσως μετά τον διορισμό τους.
  • Περιοδική, ετήσια επιστημονική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με εκπαιδευτική άδεια, μισθό και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Η ετήσια επιστημονική επιμόρφωση να γίνεται υπό την αιγίδα των σχολών του δημόσιου πανεπιστημίου.

ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

  • Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, δημόσιο και δωρεάν, που οφείλει να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά. Πλήρης ξενόγλωσση, εικαστική και φυσική αγωγή στο δημόσιο σχολείο. Όχι στις κυβερνητικές εξαγγελίες και σχεδιασμούς για το φθηνό, αριστοκρατικό «Νέο Λύκειο και ΕΠΑΛ» που διαλύουν οποιαδήποτε έννοια μόρφωσης, επιβάλλοντας την εξεταστική εξόντωση των μαθητών και παρέχοντας μόνο την εξεταστικά αξιοποιήσιμη γνώση.
  • Κανένα παιδί εκτός σχολικών αιθουσών και εκπαιδευτικών δομών, κανένας νέος χωρίς απολυτήριο λυκείου. Άμεση αναχαίτιση της σχολικής διαρροής με έγκριση όλων των περικομμένων τμημάτων σε γενικά λύκεια και ΕΠΑΛ, πλήρη επαναλειτουργία όλων των καταργημένων σχολικών μονάδων-τάξεων-τμημάτων και αντισταθμιστική αγωγή των αδύναμων μαθητών για μια εκπαίδευση των όλων και των ίσων.
  • Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα: 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού των λυκείων, 10 στα εργαστηριακά μαθήματα. Διδασκαλία των ξένων γλωσσών χωρίς περιορισμούς.
  • Γενναία αύξηση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία.

 

ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, ΤΑ ΠΑΓΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ

 

  • Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για την άμεση κάλυψη των 25.000 τουλάχιστον κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μετά τις αθρόες 32.000 συνταξιοδοτήσεις της τελευταίας δεκαετίας των μηδενικών σχεδόν διορισμών. Χωρίς τους αναγκαίους μαζικούς διορισμούς τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια δεν μπορούν στοιχειωδώς να λειτουργήσουν. Διπλασιασμός του μισθού του πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού για να ζούμε με αξιοπρέπεια και ασφάλεια από την εργασία μας.
  • Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας.
  • Πλήρης επαναλειτουργία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με διαφανείς προσλήψεις από τους πίνακες αναπληρωτών, λειτουργία όλων των αναγκαίων τμημάτων ένταξης, πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο.
  • Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου. Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για τα έκτακτα λειτουργικά κενά των σχολείων έναντι του σημερινού αίσχους της μόνιμης ελαστικής εργασίας-ανασφάλειας-περιπλάνησης της τελευταίας δεκαετίας και των ατελείωτων θυσιών για ένα αβέβαιο μέλλον κάθε σχολική χρονιά.
  • Πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές. Προστασία της μητρότητας με εξίσωση των αδειών κύησης, λοχείας και ανατροφής του παιδιού με τις αντίστοιχες άδειες των μονίμων συναδέλφων.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

  • Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να λάβουν άμεσα καταδικαστικές αποφάσεις της πρότασης του ΙΕΠ για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, υπερασπίζοντας τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα και την εργασιακή προοπτική των αδιόριστων πτυχιούχων, των αναπληρωτών και των μονίμων δασκάλων και καθηγητών.

 

  • Καλούμε τους Φοιτητικούς Συλλόγους των καθηγητικών σχολών και των παιδαγωγικών τμημάτων, καθώς και τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τους Συλλόγους καθηγητών στα φροντιστήρια να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις ενημέρωσης του κλάδου, αποκάλυψης των σχεδιασμών του ΙΕΠ-Υπουργείου Παιδείας και καταδίκης τους, οργανώνοντας πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις .

 

  • Καλούμε τους Φοιτητικούς Συλλόγους σε συνδιοργάνωση καμπάνιας κινητοποίησης του κλάδου με εκδηλώσεις, συζητήσεις και ενημέρωση των συναδέλφων σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, σε φροντιστήρια και χώρους μη τυπικής μάθησης.

 

  • Καλούμε τα μέλη ΔΕΠ και τις Διοικήσεις των πανεπιστημιακών παιδαγωγικών και καθηγητικών τμημάτων να προασπίσουν τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα και την εργασιακή προοπτική των φοιτητών και πτυχιούχων τους απορρίπτοντας τη θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

 

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΜΙΣΘΟ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

 

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ “ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ” ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ!