Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Άρθρα
  • /Παντοπωλείον η αφθονία: Ο κυρ Στέφανος και το κοινωνικό σχολείο

Παντοπωλείον η αφθονία: Ο κυρ Στέφανος και το κοινωνικό σχολείο

Παντοπωλείον η αφθονία: Ο κυρ Στέφανος και το κοινωνικό σχολείο

 
 Μετά το Νέο, το Ανοικτό, το Ψηφιακό σχολείο της κ. Αννας Διαμαντοπούλου, το Κοινωνικό σχολείο τίθεται σε εφαρμογή τον Σεπτέμβρη όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Ακολουθώντας την πάγια  επικοινωνιακή γραμμή που θέλει κάθε καινούριο υπουργό Παιδείας να παρουσιάζει «το παιδαγωγικό του όραμα», ο κ. Λοβέρδος το βάφτισε «κοινωνικό σχολείο» ή αλλιώς «παντοπωλείο η αφθονία» καθώς δεν εγκατέλειψε την ασφάλεια μιας γενικόλογης παρουσίασης στην οποία καθίσταται σαφές πως οι λέξεις παρατίθενται στερημένες νοήματος, εκκρεμείς σ’ ένα κοινωνικό κενό.

 

Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Υ.ΠΑΙ.Θ  στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και φορέων με θέμα την λειτουργία του «κοινωνικού σχολείου». Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο Υπουργός Υγείας, κ. Μάκης Βορίδης, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστας Κουκοδήμος, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιάννης Ανδριανός, η Υφυπουργός Υγείας κα Κατερίνα Παπακώστα, η Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., κα Τζένη Κρεμαστινού, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας, κ. Θάνος Ασκητής, ο Πρύτανης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος και ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Γ.Α.Σ, κ. Κώστας Παναγόπουλος.

Ο Υπ. Παιδείας παρουσίασε τους άξονες δράσης του «κοινωνικού σχολείου» που θα είναι:

  • Η καταπολέμηση του χουλιγκανισμού στα σχολεία.
  • Η καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και τους νέους διά μέσου της άθλησης και της διατροφής.
  • Η καταπολέμηση του εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά.
  • Η καταπολέμηση του ρατσισμού.
  • Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
  • Η πρόληψη των μολυσματικών ασθενειών.
  • Η ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
  • Η λειτουργία του προγράμματος KidsAthletics του ΣΕΓΑΣ σε όλα τα σχολεία της χώρας.
  • Η εισαγωγή των εννοιών του Ολυμπισμού και των Εικαστικών στην εκπαίδευση.

Στην συνάντηση ανακοινώθηκε από τον κ. Κουκοδήμο η πιλοτική λειτουργία δύο αθλητικών σχολείων (την οποία είχε υποσχεθεί επί των ημερών του στο Υπουργείο και ο κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος), η θεσμοθέτηση της ημέρας σχολικού αθλητισμού και η έναρξη της διαδικασίας χαρτογράφησης όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων που υπάρχουν στα σχολεία, προκειμένου να αξιοποιούνται στο γενικότερο σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Ο κ. Λοβέρδος κατά την σύσκεψη τόνισε: «Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουμε τελειώσει τα πιο πολλά από όσα χρειαζόμαστε για τις δράσεις που συνοδεύουν αυτό που με δύο λέξεις αποκαλούμε «κοινωνικό σχολείο». Από τις 11 Σεπτεμβρίου το «κοινωνικό σχολείο» τίθεται σε εφαρμογή».

Αναρωτιέται κανείς εύλογα αν ο κ. Λοβέρδος αντιλαμβάνεται τι «υπόσχεται». Αρκεί άραγε ένας μήνας για τον προγραμματισμό τόσων δράσεων; Βέβαια, τις τελευταίες μέρες οι ανακοινώσεις του υπουργείου κάθε άλλο παρά φειδωλές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αφού εκτός των άλλων ο κ. Δερμεντζόπουλος αναφέρθηκε σε συνέντευξή του σε 2000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών (;) αναφερόμενος προφανώς στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Επιστρέφοντας , όμως, στους στόχους  ας ρίξουμε μια σύντομη ματιά σε κάποιους από τους «νέους» στόχους του Υπουργείου Παιδείας:

  • Η ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
  • Η καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και τους νέους διά μέσου της άθλησης και της διατροφής.
  • Η καταπολέμηση του εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά.

Στο πρόγραμμα «Ευ Ζήν» είχαμε αναφερθεί διεξοδικά σεπροηγούμενη ανάρτηση. Συνοπτικά, το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τα δύο τελευταία χρόνια σε πανελλήνιο επίπεδο, με τη χορηγία του ΟΠΑΠ και με επιστημονικό υπεύθυνο καθηγητή του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου που είναι ιδρυτής  εταιρείας- κέντρου ρύθμισης βάρους. Παρά τις εξαγγελίες του προγράμματος, η υλοποίησή του στα σχολεία δεν σήμανε δράσεις κατά της παχυσαρκίας, υπέρ της μεσογειακής διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής. Κατά τη διάρκεια του προγραμματος υλοποιήθηκαν δυο δράσεις (στα περισσότερα σχολεία που γνωρίζω) :α) η διανομή φρούτων απαξ του έτους και β) τη μέτρηση ύψους, βάρους και λοιπών στοιχείων των μαθητών. Αυτό, λοιπόν, το πρόγραμμα θεωρείται από το Υπουργείο εξαιρετικά σημαντικό κι έτσι ο Υπουργός εγγυάται τη συνέχισή του.

Επίσης, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναβίωση της ένταξης της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το δημοτικό σχολείο. Η τελευταία προσπάθεια έγινε το σχ. ετος 2009-2010, όταν τα βιβλία που είχε γράψει ο κ. Ασκητής είχαν αποσυρθεί πριν καν μοιραστούν και το μάθημα έμεινε για άλλη μια φορά στο περιθωριο της Αγωγής Υγείας. Η στάση του Υπουργείου είναι χαρακτηριστική στο συγκεκριμένο θέμα εδώ και χρόνια που υποκύπτει στις κατηγορίες αποαθωοποίησης των μικρών παιδιών μέσα από τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση χωρίς να αντιπαραθέτει την επιτακτική ανάγκη των παιδιών θα λύνουν τις απορίες τους σχετικά με την ανατομία του σώματός τους, τη διαφορετικότητα των φύλων, την εγκυμοσύνη αλλά και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Μακάρι, αυτή τη φορά το Υπουργείο να κλείσει τ’ αυτιά του στις Σειρήνες και να βρει την τόλμη να εφαρμόσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μακάρι…

Επιπρόσθετα, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη η κοινοποίηση του σχεδιασμου του Υπουργείου για την καταπολέμηση του ρατσισμού. Υποβαθμίζοντας συστηματικά και για ακόμα μια χρονιά ειδική αγωγή και προγράμματα παλλινοστούντων και τσιγγανοπαίδων δεν δικαιούται να παρουσιάζει ευαισθησίες για την καταπολέμηση του ρατσισμού. Ο ρατσισμός δεν καταπολεμάται με εγκυκλίους επετειακών δράσεων αλλά με προσεγγίσεις ένταξης για τις οποίες το Υπουργείο εθελοτυφλεί.

Τέλος,  ο πιο ενδιαφέρον ως προς τη διατύπωση στόχος  είναι αυτός της προαγωγής του Ολυμπισμού και των Εικαστικών στην εκπαίδευση. Ενας ωραίος αχταρμάς αρχαίου πνεύματος αθάνατου και τέχνης δίνει το απαραίτητο φιλότεχνο προφίλ της εξαγγελίας. Βέβαια και μόνον ο συμψηφισμός των δύο θεμάτων υποδηλώνει την εικόνα που έχουν από τα σχολεία για το ζήτημα των εικαστικών-δεδομένου πως ο ολυμπισμός μετά την Ολυμπιακή Παιδεία (μάθημα προ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004) φιλοξενείται στα παρατημένα ολυμπιακα ακίνητα. Όσο για την τέχνη στα σχολεία οι καθηγητές καλλιτεχνικών που φιλοξενήθηκαν στο στούντιο της ertopen μίλησαν για το γκρίζο σχολείο που ετοιμάζεται από την κυβέρνηση και τις διαφαινόμενες απολύσεις.

Παντοπωλείον η αφθονία λοιπόν..Βάλτε και 20.000 εκπαιδευτικούς, ξερετε από εκείνους τους φθηνούς και συντήρηση σχολικών κτιρίων από την Coca-cola..θα το κάψουμε στο κοινωνικό σχολείο φέτος κυρ Στέφανε…

Θα το κάψουμε…

 

 

πηγή: tvxs.gr της  Αναστασίας Καλαφάτη