Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Slider
  • /ΠΑΙΔΕΙΑ – Οι καταστροφικές συνέπειες των μνημονίων σε νούμερα

ΠΑΙΔΕΙΑ – Οι καταστροφικές συνέπειες των μνημονίων σε νούμερα

 

 

του αιρετού ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή

   Οι βίαιες οικονομικές περικοπές στον τομέα της παιδείας, που αποτελούσαν την στρατηγική επιλογή των μνημονιακών κυβερνήσεων, διαμόρφωσαν καθοριστικά το τοπίο της εκπαίδευσης κατά την πενταετία των μνημονίων (2010-2014), στοχεύοντας στην απαξίωση και συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας προς όφελος της ιδιωτικής αγοράς. Η οικονομική συρρίκνωση εκφράστηκε με την μείωση των εκπαιδευτικών, τις απολύσεις – διαθεσιμότητες και τις σαρωτικές καταργήσεις  και συγχωνεύσεις σχολείων. Οι αριθμοί που ακολουθούν επιβεβαιώνουν απόλυτα τις καταστροφικές συνέπειες των μνημονίων στην παιδεία:

 

  • Κατά τη διάρκεια της πενταετίας των μνημονίων 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.  Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες  συγχωνεύθηκαν σε 1.122.

 

  • Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια

 

  • Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι από 11.694 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 3.740 στην δευτεροβάθμια που υπήρχαν το 2009, τώρα υπάρχουν 9.876 στην Πρωτοβάθμια και 3.740 στη Δευτεροβάθμια.

 

  • Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.

 

  • Επίσης κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Συγκεκριμένα σήμερα υπάρχουν 3000 κενά σε όλη την εκπαίδευση!

 

  • Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί  (68.235 στην  πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).