Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας αφιερωμένη στα παιδιά (4-10 Μαΐου)

Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας αφιερωμένη στα παιδιά (4-10 Μαΐου)

 

Πραγματοποιήθηκε στις 29/4 στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ συνέντευξη τύπου με θέμα την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (4-10 Μαΐου) που φέτος ο ΟΗΕ αφιερώνει στα παιδιά.

Τη συνένετευξη διοργάνωσε ο Συντονισμός για την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας Αφιερωμένη στα Παιδιά (4-10 Μαΐου), στον οποίο,

Συμμετέχουν οι:

Πανελλαδικός Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα”,

Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των Πεζών –“ΠΕΖΗ”,

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ,  ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα,

Μαμάδες στο Δρόμο, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού,

Παιδικό Στέκι Τσαμαδού 15,

Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»,

Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Εκπαιδευτών Οδηγών Αττικής,

Φίλοι της Φύσης,

ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ,

Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα

Με την υποστηριξη :

ΕΣΗΕΑ – Ενωση Συντακτων Ημερησιων Εφημεριδων Αθηνων

ΟΕΝΓΕ– Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρων Ελλαδας

ΠΟΕΔΗΝ – Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσιων Νοσοκομείων

Στην συνέντευξη τοποθετήθηκαν οι:

Μαριλένα Κατσίμη γ.γ της ΕΣΗΕΑ, Γιώργος Κουβίδης πρόεδρος SOS Τροχαία Εγκλήματα,

Νίκος Στάππας εκπρόσωπος κίνησης για τα δικαιώματα των πεζών- ΠΕΖΗ,

Άρης Ζωγράφος εκπρόσωπος Συντονιστικής Επιτροπής Σωματείων Εκπαιδευτών Οδηγών Αττικής,

και η Ήλια Ιατρού εκπρόσωπος των Μαμάδων στο Δρόμο. Παραβρέθηκαν εκπρόσωποι όλων των φορέων που συμμετέχουν καθως και εκπροσωποι της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Χαλανδρίου.

Τονίστηκε απ όλους η μεγάλη ευκαιρία που δίνει αυτή η εβδομάδα με τις παγκόσμιες δράσεις να αναδείξουμε το τρομακτικό στις διαστάσεις του πρόβλημα και να βάλουμε τις βάσεις για μονιμότερες συστηματικές παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν τις κρατικές και αυτοδιοικητικές αρχές στην υιοθέτηση μιας μακροχρόνιας συστηματικής πολιτικής που θα οδηγήσει στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων του παιδιού στην κυκλοφορία και θα ανατρέψει την σημερινή τραγική πραγματικότητα.

Σ΄ ολόκληρο τον κόσμο, 186.300 παιδιά χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει πως κάθμέρα, περισσότερα από 500 παιδιά χάνουν την ζωή τους. Χιλιάδες άλλα τραυματίζονται.

 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τη δεκαετία 1996-2007, 22.104 παιδιά μέχρι 14 ετών έχασαν την ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σ αυτά συμπεριλαμβάνονται εξακόσια παιδιά πο την Ελλάδα, πράγμα που τοποθετεί τη χώρα μας στη χειρότερη θέση ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, η μείωση του αριθμού των παιδιών που σκοτώθηκαν σε τροχαία στην Ελλάδα είναι πολύ μικρότερη από την αντίστοιχη μείωση του αριθμού των ενηλίκων.

Σε όλες τΙς παραμέτρους που αφορούν την οδική ασφάλεια των παιδιών, η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία Ευρωπαϊκή θέση ή ανάμεσα στους τελευταίους. Ενδεικτικά, για τα έτη 2010-2012, η Ελλάδα κατέλαβε την πρώτη θέση σε θανάτους παιδιών που επέβαιναν σε αυτοκίνητα αναλογικά με τον πληθυσμό της, με ποσοστό υπερδιπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου όρου!

Οι θάνατοι αυτοί αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου.

Τουλάχιστον ίσος αριθμός βαριά τραυματισμένων παιδιών που θα ζήσουν την ζωή τους με σοβαρή αναπηρία είναι επίσης αποτέλεσμα της κατάστασης που επικρατεί στο Οδικό Δίκτυο.

Συμφωνα με τον Παγόσμιο Οργανισμό Υγείας :

ΙΧ το 2010: 6ο αίτιο θανάτου παγκόσμια για όλες τις ηλικίες (συγκρούσεις + ρύπανση)

1-4 ετών Αγόρια: 8ο αίτιο θανάτου Κορίτσια: 10ο αίτιο θανάτου

5-14 ετών 1ο αίτιο θανάτου 5ο αίτιο θανάτου

5-9 ετων Συνολο 4ο αίτιο θανάτου

10-14 ετων 3ο αίτιο θανάτου

15-17 ετων 1ο αίτιο θανάτου

Δυστυχώς η τάσεις αυτές είναι αυξητικές παγκόσμια και ιδιαίτερα για τις φτωχες και μέσου εισοδήματος χώρες.

Παραθέτουμε επισυναπτόμενα με τις τεκμηριωμένες επιστημονικές προτάσεις του ΠΟΥ για την αφαλη κυκλοφορία των παιδιών και την δραστικη μείωση των τραυματισμων τους στο οδικό δίκτυο.

Με μια πολιτική που θα συμπεριλαμβάνει τις παραμετρους:

Έλεγχος της ταχύτητας.

Περιορισμόςτης οδήγησηςτην επίδραση αλκοόλ.

Χρήση κράνους για ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές

Ειδικά συστήματα συγκρλατησης για τα παιδιά στα οχήματα

Βελτίωση της ικανότητας των παιδιών να βλέπουν και να είναι ορατά

Ενίσχυση των οδικών υποδομών

Προσαρμογή του σχεδιασμού των οχημάτων

Υιοθέτηση της διαβαθμισμένης άδειας οδήγησης

Παρέχοντας την κατάλληλη φροντίδα στα τραυματισμένα παιδιά

Επιβλέποντας τα παιδιά στους δρόμους

 

Ο Συντονισμός για την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας Αφιερωμένη στα Παιδιά (4-10 Μαίου), θα πραγματοποιήσει πληθώρα δράσεων στην Αθήνα. Δράσεις επίσης πραγματοποιούνται στην Ρόδο, την Βέροια και σε άλλες πόλεις (επισυναπτομενα). Θα υπάρχει ενημερωση με αναλυτικοτερα ημερησια δελτια τυπου

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ

Ενα Παιδί είναι ένα Παιδί, δεν είναι κινούμενος στόχος

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 εως ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ: ΕΚΘΕΣΗ ΑΦΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

με αφίσες του Δημήτρη Αρβανίτη και μελών της Ενωσης Γραφιστων Ελλάδας με θέμα Η Ταχύτητα Σκοτωνει. Τόπος: Γέφυρα Σόλωνα – Γέφυρα Παιδιων: Λ. Κηφισίας & Στεφάνου Δέλτα. Με την υποστήριξη των Δημων Φιλοθέης Ψυχικού & Χαλανδρίου. Τελετή εναρξης Δευτερα 4 Μαίου 7μμ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 εως ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ: ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΤΕΟ & ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ

Μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής και των Εκπαιδευτων Οδήγησης. Ολοήμερη λειτουργία με εθελοντικη προσφορα των εργαζομέων στο δημόσιο ΚΤΕΟ στο Χολαργό

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΜΑΙΟΥ: Δράση της Κίνησης ΠΕΖΗ στον πεζόδρομο Διονυσίου Αεροπαγίτου για την περιφρούσρηση του από τους κατάπατητές οδηγούς μηχανοκινήτων κ.α

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΙΟΥ: Γιορτή Παιδικής Οδικής Ασφάλειας, Πεδίο του Άρεως, 11.00- 15.00

Επίδειξη τοποθέτησης/έλεγχος λειτουργίας παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο-Ασφαλής οδήγηση ποδηλάτου- Περπάτημα με και χωρίς γυαλιά προσομοίωσης μέθης- Κυκλοφοριακο παιγνίδι «η πόλη είμαστε εμείς». Περπάτημα -«Ξενάγηση» – εναλλακτικές προτάσεις για το Πεδίο του Άρεως – Ζωντανή Μουσική «Παιχνιδιάρικες και Ταξιδιάρικες Νότες» ομάδα παιδιών του Δικτύου για τα Δικαιώματα των Παιδιών – Ζωγραφίζω την πόλη που θέλω κα.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ: 8η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία: Αυτή τη χρονιά συμμετέχοντας στις δράσεις της Εβδομάδας Οδικης Ασφάλειας για τα Παιδιάκαι με κεντρικό σύνθημα: Βάλτε το Ποδήλατο σε όλα τα Σχολεία και Ποδηλατόδρομους σε κάθε συνοικία . Αθήνα από Πεδίο του Αρεως στις 12.00 και σε πάνω απο 30 πόλεις.

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΙΟΥ: Θεματικός περίπατος: Γυμνάσια και αθλητισμός στην Αρχαία Αθήνα ( ξενάγηση προσφορά κ. Α. Κοσκινά). Εκκίνηση 11.00 μπροστά στο Βυζαντινό Μουσείο – Λύκειο του Αριστοτέλη – Καλλιμάρμαρο Στάδιο – γυμνάσιο του Κυνοσάργους στο Νέο Κόσμο,

Πολλαπές δράσεις θα πραγματοποιηθουν στη διαρκεια της εβδομάδας σε διαφορα σχολικά συγκροτήματα, σε πάρκα κυκλοφοριακής και Δήμους απ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Στη διάρκεια όλης της βδομάδας οργανωμένες επισκέψεις θα πραγματοποιηθουν στα Μουσεία Σιδηροδρόμων: ΗΣΑΠ- Περαιά, Σιδηροδρόμων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Βόλυ, Δράμας.

Μέχρι και τις 17 Μαίου στο Μουσείο Μπενάκη, έκθεση GrDesign, με τμήμα αφιερωμένο στην Οδική Ασφάλεια: Αφίσες ενότητας: “Η Ταχύτητα Σκοτώνει” και “Ενα Παιδί είναι ένα Παιδί δεν είναι κινούμενος στόχος”

Ανοικτό (και αναπάντητο μέχρι στιγμής) παραμένει το κάλεσμα Δήμαρχε, περπατήστε μαζί μας, Περίπατοι των “Μαμάδων στο Δρόμο” με τους Δημάρχους, στους δρόμους του Λεκανοπεδίου (ημερομηνίες θα ανακοινωθούν ανά δήμο)

Με επιστολή τους προς το ΥΜΕ οι οργανωτες των εκδηλώσεων ζητουν την ΔΩΡΕΑΝ μετακίνηση των παιδιων στη διαρκεια της εβδομάδας σαν έμπρακτη ενθάρρυνση της χρήσης των ΜΜΜ και γνωριμία με τον Ηλεκτρικο, το Μετρο και το Τραμ.

Επίσης με επιστολή προς την Περιφέρεια Αττικής έχουν ζητήσει να θέσει τις εκδηλώσεις υπο την αιγίδα της.

Τέλος όπως επισημάνθηκε υπάρχει πλήθος μέτρων μηδενικού κόστους που θα οδηγήσουν στον δραστικό περιορισμό των τροχαίων με κορυφαία ανάμεσα τους: Την ξεκάθαρη αποσαφήνιση από τον Κ.Ο.Κ. ότι στις διαβάσεις χωρίς φανάρια οι πεζοί έχουν προτεραιότητα έναντι των αυτοκινήτων, η ρητή απαγόρευση από τον Κ.Ο.Κ. μεταφοράς παιδιών στο μπροστινό κάθισμα αυτοκινήτου, ο περιορισμός των ορίων ταχύτητος μέσα στις πόλεις κατά τα πρότυπα της Σουηδίας (40 km/h μέγιστη ταχύτητα) και τις ολοένα αυξανόμενης σ όλες τις σύγχρονες πόλεις τάσης δημιουργίας εκτεταμένων ζωνών ήπιας κυκλοφορίας (30km/hμέγιστη ταχύτητα) γύρω από σχολεία, πάρκα αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ. Και φυσικά η ουσιαστική συγκρότηση Τροχαίας που σήμερα μόνο κατ όνομα υφίσταται και που η πληθώρα των αστυνομικών που υπάρχει στη χώρα δίνει την ευκαιρία στο νέο υπουργό ΠΡΟΠΟ να στελεχώσει ουσιαστικά αυτή την υπηρεσία.

Για χρόνια παραμειναμε θεατές του θανάτου στο Δρόμο. Ας αντιδράσουμε στον ίδο μας το θάνατο.

Ας ξεκινήσουμε από τον πιο ευαίσθητο και σημαντικό κρίκο,τα παιδιά.