Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας στη Βουλή για όλα τα θέματα α/μιας και β/μιας εκπαίδευσης

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας στη Βουλή για όλα τα θέματα α/μιας και β/μιας εκπαίδευσης

 

Δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας στην Βουλή

Μετά τις 12 το βράδυ της Δευτέρας, πήρε τον λόγο στην Βουλή ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης για να εξειδικεύσει τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια. 

Η ομιλία του Τάσου Κουράκη ξεκίνησε με το εξής: 

Βλέποντας και απέναντι μου και τον Τριαντάφυλλο Μηταφίδη δεν μπορώ παρά να μνημονεύσω όλες εκείνες τις λαμπρές μορφές των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κινήματος που με το έργο και την δράση τους σφράγισαν την ιστορία της σύγχρονης νεοελληνικής εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρω να θυμηθούμε την δράση και το έργο του Δημήτρη Γληνού, του Αλέξανδρο Δελμούζου, την Ρόζα ΙμβρΙώτη, τον Μίλτο Κουντουρά, την Έλλη Αλεξίου, τον Ευάγγελο Παπανούτσο, τον Εμμανουήλ Κρυαρά καθώς και τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς ανώνυμους και επώνυμους που έδωσαν αγώνες με αξιοπρέπεια και ελεύθερο φρόνημα με πρόσφατη στη νεότερη ιστορία την θυσία του Νίκου Τεμπονέρα. Σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς, παρουσιάζοντας το κυβερνητικό μας πρόγραμμα, βρίσκεται η σκέψη και η ψυχή μας και με τα δικά τους έργα ως παρακαταθηκη εχουμε τα μάτια στραμμένα στη νέα γενια αλλά ιδιαίτερα στα παιδιά των πίσω θρανίων που έχουν ανάγκη την υποστήριξη μας περισσότερο από όλους.

Κατεύθυνση για την κυβέρνηση είναι η Δημόσια δωρεάν δημοκρατική εκπαίδευση

“Αποσκοπούμε στην άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων που έχουν την βάση τους στις ταξικές αντιθέσεις” ανέφερε ο αναπληρωτής Υπουργός ενώ συνέχισε λέγοντας “ότι σκοπεύουμε 

1) Επαναφέρεται με αναβαθμισμένη μορφή η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη

2) Εκπόνηση προγραμμάτων στήριξης για ευάλωτες ομάδες νέων όπως του μαθητικού πληθυσμού στις δυσπρόσιτες περιοχές, σε άτομα Ρομα, άτομα με οικονομική ανέχεια και μειονότητες, σε άτομα που σχετίζονται με την παραβατικότητα των ανηλίκων

3) Ενισχύουμε την εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού

4) Ισότιμη πρόσβαση των μουσουλμάνων της Θράκης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης- Να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα σχολικής εγκατάλειψης

5) Ανάπτυξη την διαπολιτισμικής  και την αντιρατσιστικής εκπαίδευσης και των τάξεων υποδοχής

Συγχωνεύσεις-καταργήσεις μονάδων

Ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης τόνισε πως τερματίζεται η πολιτική  των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Γίνεται επανεξέταση αυτών που καταργήθηκαν στην βάση παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων

α) Δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων – 14χρονη εκπαίδευση

β) Μνημονιακοί νόμοι της εκπαίδευσης παύουν να ισχύουν

Όλες οι αλλαγές θα ακολουθήσουν  έναν δημόσιο διάλογο ανέφερε ο Τάσος Κουράκης επιβεβαιώνοντας την τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας αλλά και του Αλέξη Τσίπρα στις δηλώσεις του την Δευτέρα

Πρόγευμα και μικρά γεύματα στους μαθητές

Το Υπουργείο Παιδείας ως προς την ανακούφιση της ανθρωπιστικής κρίσης και όπως ανέφερε και η Θεανώ Φωτίου προχωράει στην παροχή προγευμάτων και μικρών γεύματα για τους μαθητές

Αναλυτικά προγράμματα

“Επανασχεδιασμός στα αναλυτικά προγραμματα και στα εγχειρίδια – θα υπάρξει μείωση του όγκου των πληροφοριών με σκοπό να εμβαθύνει η κριτική σκέψη” ανέφερε ο Υπουργός ενώ τόνισε πως:

Tα βιβλία θα ναι έγκαιρα στα σχολεία

Προσπάθεια θα γίνει για να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα. όσο μπορεί να αλλάξει αυτό στο μέτρο κάλυψης με νέο εκπαιδευτικό προσωπικό, με τις νέες μόνιμες θέσεις για εκπαιδευτικούς

Κριτική σκέψη και μαθήματα στα σχολεία

Πρωτεύοντα τα μαθήματα που διαμορφώνουν τους πολίτες να έχουν κριτική σκέψη, μόρφωση και αισθητική καλλιέργεια.  Γι’ αυτό:

Η αισθητική αγωγή,η  φυσική αγωγή, καλλιέργεια των τεχνών, η αγωγή υγείας, η αγωγή του δημοκρατικού πολίτη, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η πληροφορική σχεδιάζονται ως ισότιμες πτυχές με τις παραδοσιακές εγκύκλιες γνώσεις

Ξένες γλώσσες

Ο αναπληρωτής Υπουργός σημείωσε πως στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξουν περισσότερες ξένες γλώσσες στο σχολείο σύμφωνα με τα παιδαγωγικά κριτήρια

Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας θα δίνεται από το  δημόσιο σχολείο και έτσι θα ελαφρύνουν και οικογενειακοί προϋπολογισμοί

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

1) Για το τρέχον σχολικό έτος οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαιδευση των μαθητών παραμένουν ως έχουν

2) Για τους μαθητές που θα είναι του χρόνου στην γ λυκείου μελετάμε την δυνατότητα επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης για να επιλέξουν παραπάνω πεδία

3) Οι βαθμοί προαγωγής της α και β λυκείου και ο βαθμός απόλυσης της γ λυκείου δεν θα προσμετρώνται στον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

4) Ενισχύουμε τον αυτόνομο ρόλο της βαθμίδας με την αποκατάσταση της ισοτιμίας γενικής και  επαγγελματικής εκπαίδευσης

5) Ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης αξιοποιώντας την εμπειρία των πολυκλαδικού λυκείου

6) Αποσύνδεση εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

7) Καταργούμε την υποχρεωτική επιλογή του 50% από την τράπεζα θεμάτων και τις πανελλήνιες στην Α και Β λυκείου

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Με τα 1.500.000 ευρώ που κόστισε η τράπεζα θεμάτων θα μπορούσαν να είχαν προσληφθεί 1000 αναπληρωτές

8) Σχεδιάζουμε την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και προγράμματα των ΕΠΑΛ

9) Καταργούμε τις μεταγυμνασιακές ΣΕΚ

10)Επαναλειτουργούν οι τομείς που καταργήθηκαν από του χρόνου

11) Οι εκπαιδευτικοί των 50 ειδικοτήτων τοποθετούνται άμεσα στα ΕΠΑΛ – Για την φετινή χρονιά οι εκπαιδευτικοί που πληρώνονται με το 75% και παρέμεναν στα σπίτια τους επανέρχονται

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

1) Όλα τα νήπιά θα έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στην δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

2) Διασφαλίζουμε την ποιητική αναβάθμιση του δημοτικού σχολείου

3) Η πρόσφατη εγκύκλιος με την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος από τις 15 Μάρτη ανακαλείται

Η Ειδική αγωγή είναι Θεμελιώδης δείκτης πολιτισμού

Ειδικά σχολεία που αφορούν παιδιά με ειδικές αναπηρίες που δεν τους επιτρέπουν να μπουν στα άλλα σχολεία – Προγράμματα και υπηρεσίες προσαρμοσμένα στους μαθητές αυτούς

Ενιαίος πίνακας πρόσληψης

Αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ειδικής εκπαίδευσης και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα

Ιδιωτική εκπαίδευση

1) Εποπτεύουμε την τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας στην ίδρυση και λειτουργία

2) Αναμορφώνουμε τον νομικό πλαίσιο στην βάση επιστημονικών και παιδαγωγικών κριτήριων

3) Διασφαλίζουμε τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που πάνε στο Υπ.Παιδείας από το Υπ.Εργασίας που ήταν και επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις

4) Επανασυστήνεται η ιδιωτική διεύθυνση του Υπ.Παιδείας

Αξιολόγηση

Αναστέλλονται και οι όποιες πειθαρχικές συνέπειες της αξιολόγησης

Αντικατάσταση του σημερινού νομοθετικού  με την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων για την βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης.

Ο Τάσος Κουράκης σε αυτό το σημείο τονίζει πως “σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί για εμάς εργαλείο διάκρισης των σχολικών μονάδων, μισθολογικής διάκρισης και τιμωρητικής επιβολής των υπαλλήλων.

Πειθαρχικό δίκαιο

Καταργείται η διάταξη που θέτει τον υπάλληλο σε αργία με την απλή παραπομπή  και με την αναρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας

θα εκπονήσουμε άμεσα ενα νεό δημοκρατικό πλαίσιο των σχολικών μονάδων και των διευθυντικών στελεχών με ενεργό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΚΟΥΡΑΚΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ