Free songs
  •  
  •  

Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή: ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!

 

 

ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ  Π. Ε.

www.paremvasis.gr                                                                                                                                                                        14–12–2014 

Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή: ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!

Μέσα σε περιβάλλον έντονων πολιτικών αδιεξόδων της κυβέρνησης να ελέγξει τις εξελίξεις και να προχωρήσει στην υλοποίηση των αντιλαϊκών μέτρων μνημονίου και επιταγών της ΕΕ και του ΔΝΤ, κατατέθηκε για δεύτερη φορά το σχέδιο νόμου που αφορά στην ειδική εκπαίδευση. Προηγήθηκε ένας κρατικός προϋπολογισμός που μειώνει ακόμα περισσότερο τις δαπάνες για την εκπαίδευση και δίνει τις παραμέτρους του «νέου σχολείου» που ούτε δημόσιο, ούτε δωρεάν, ούτε σχολείο μπορεί να χαρακτηριστεί. Το νέο σχέδιο νόμου ελάχιστα διαφέρει από τις προηγούμενες εκδόσεις του και οι όποιες διαφορές του ενισχύουν τελικά την ταξικότητά του.

ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ:

  • Δεν απαντά στα προβλήματα της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες.
  • Καλύπτει νομοθετικά το κράτος απέναντι σε πιθανές οικονομικές διεκδικήσεις των γονιών στην επί σειρά ετών part time παράλληλη στήριξη. Όλες οι διατάξεις που αφορούν στην παράλληλη στήριξη, αποδεικνύουν τη ρευστότητα του θεσμού και στοχεύουν να λύσουν με «οικονομικό εξορθολογισμό» τις ανάγκες των μαθητών ΑμΕΑ που τη δικαιούνται, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο θεσμός αυτός έχει χρόνο λήξης μέχρι το 2015, που τελειώνουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Οι παράλληλες στηρίξεις δίνονται με οικονομικά κριτήρια γι΄ αυτό άλλωστε ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΛΙΣΤΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ, αντίστοιχη με τις λίστες του κοινωνικού τουρισμού. Δηλαδή οι παράλληλες στηρίξεις θα δίνονται μέχρι όπου φτάνουν τα λεφτά.
  • Περιορίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αφού ορίζει ότι ο χωρισμός τμήματος επιτρέπεται μόνο όταν υπάρχουν μαθητές με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΥΠΟ αναπηρίας όπως και ότι τότε μόνο μπορεί  να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα μέχρι 21 μαθητές.
  • Αποψιλώνει τα ειδικά σχολεία, αφού μέσω των ΕΔΕΑΥ τα «χρεώνει» με επιπλέον καθήκοντα χωρίς να κάνει μόνιμες προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού.
  • Επιμένει στην αντίληψη ότι τα αναλυτικά προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης μπορούν με «διαφοροποιήσεις» να είναι οδηγοί προγραμμάτων για ΑμΕΑ, θεωρώντας πως τα προγράμματα σπουδών είναι εκείνα που παρουσιάζουν αναπηρίες και όχι οι μαθητές. Αποσιωπά ότι αυτά τα αναλυτικά προγράμματα εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, περιθωριοποιούν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μόνο, και είναι πολιτική επιλογή κυβερνήσεων που ακολούθησαν και ακολουθούν τις επιταγές της ΕΕ με στόχο φτηνούς, ευέλικτους εργαζόμενους με πολλές δεξιότητες, και ελάχιστες γνώσεις. Η τροποποίησή τους δεν αλλοιώνει τον προσανατολισμό και τα πυρηνικά τους χαρακτηριστικά και κυρίως δεν απαντά στις ανάγκες των μαθητών που βρίσκονται σε δομές της ειδικής εκπαίδευσης. Η αντίληψη αυτή σε συνδυασμό με την ανάθεση στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων για την αντιμετώπιση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ΕΙΝΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ και περισσότερο επιζήμια για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που θα κληθούν να ξαναβάλουν το χέρι στην τσέπη για να εξασφαλίσουν την απαραίτητη αντισταθμιστική εκπαίδευση που το σχολείο δε θα τους παρέχει.
  • Κλείνει φιλικά το μάτι σε ημέτερους για τη διαιώνιση μιας άτυπης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών μέσα από σεμινάρια επί πληρωμή.
  • Διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς σε πολλές κατηγορίες.
  • Καθιερώνει παγκόσμια πρωτοτυπία χαρακτηρίζοντας τη θέση στην εκπαίδευση με βάση τον τύπο πτυχίου και όχι το αντικείμενο.
  • Ορίζει διαφορετικά κριτήρια πρόσληψης για αναπληρωτές ειδικής από κείνα της γενικής αγωγής
  • Αυθαιρετεί ακόμα και για τα κριτήρια αναπληρωτών ορίζοντας άλλα για τους ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 και άλλα για τους ΠΕ71, ΠΕ61 (φυσικά δεν υπάρχουν αντίστοιχα για τους αναπληρωτές της γενικής εκπαίδευσης). Ανοίγει έτσι το ζήτημα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ακολουθώντας τις επιλογές της ΕΕ για ατομικές διαδρομές που θα καθορίζουν το ποιοι, πότε και πώς θα προσλαμβάνονται. Οι πολλαπλοί πίνακες αναπληρωτών με τα αυθαίρετα διαφορετικά κριτήρια προσλήψεων ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ και ενισχύουν την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, διαμορφώνοντας ταυτόχρονα στεγανά κι αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους εργαζόμενους στην ειδική αγωγή εκπαιδευτικούς
  • Αποκλείει τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία από την Ειδική Αγωγή

Απέναντι ΚΑΙ σε αυτή την έκδοση του σχεδίου νόμου μία είναι η απαίτησή μας: ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ. Παράλληλα χρειάζεται να παλέψουμε για:

o       Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.

o       Κανένα κλείσιμο – συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.

o       Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του ΥΠΑΙΘ.

o       Διαχειριστικό έλεγχο ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και μετατροπή τους σε δημόσιες.

o       Γενναία αύξηση των δαπανών για: Την έγκαιρη παρέμβαση, την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση-την προστατευμένη εργασία. Η πολιτική της πρόληψης πρέπει να ξεκινά από τη γέννηση των παιδιών. Πλήρης ασφαλιστική κάλυψη της ειδικής εκπαίδευσης. 

o       Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ίδρυση δημόσιων ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των ΑμΕΑ. Πλούσιος εξοπλισμός, εποπτικό υλικό στα υφιστάμενα και τα υπό ίδρυση ειδικά σχολεία.

o       Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολείο και βαθμίδα εκπαίδευσης. Στήριξή  με αναγκαία μέτρα με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου και μεθόδων διδασκαλίας, και μέσα (κατάλληλη υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, πλούσιος εξοπλισμός, εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, σύγχρονα μέσα τεχνολογίας-κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό, κ.α.).

o       Μαζικοί διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.  Κατάργηση της ωρομισθίας, της αναπλήρωσης με μειωμένο ωράριο και του θεσμού του αναπληρωτή από ΕΣΠΑ. Οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία να έχουν ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στις διαδικασίες πρόσληψης.

o       Στελέχωση των ειδικών σχολείων με απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας.

o       Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΥ, άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

o       Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης.

o       Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

o       Κατάργηση των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, ν.4115/2013 άρθρο 39 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατροποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα στο χώρο της ειδικής αγωγής.

o       Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.