Free songs
  •  
  •  

Να κάνουμε πραγματικότητα το 2χρονο υποχρεωτικό δημόσιο Νηπιαγωγείο. Δείτε τι λέει ο ΣΚΑΪ!

 

Να κάνουμε πραγματικότητα

την 2χρονη υποχρεωτική προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο!

 

         Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση κατέθεσε  στη Βουλή και υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία  στις 27 Φεβρουαρίου,  νομοθετική  ρύθμιση σύμφωνα με την οποία η φοίτηση για τα νήπια που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Ωστόσο η αποτύπωση σε νόμο της δίχρονης υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, αποτέλεσμα μακροχρόνιων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, δεν αποτελεί εγγύηση  για την εφαρμογή και την υλοποίησή της, με τους όρους εκείνους που οι ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφία απαιτούν.

Μία σειρά από ζητήματα που παραμένουν ανοιχτά δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες και επιφυλάξεις για το παρόν και το μέλλον των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και αναδεικνύονται σε εξαιρετικά επικίνδυνα ενδεχόμενα,  σε συνδυασμό μάλιστα με τις κατευθύνσεις και τις σχετικές  υποδείξεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. οι οποίοι επιδιώκουν:

  • την ενοποίηση και ενιαιοποίηση  της βρεφικής- παιδικής φροντίδας  και μέριμνας με

την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση σε ευρύ φάσμα χωρών  και στην Ελλάδα

  • τη συνολικότερη αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση του τρίπτυχου Αποδιάρθρωση- Ευελιξία- Ιδιωτικοποίηση με δούρειο ίππο την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Όλα αυτά σε ένα τοπίο που η κυβέρνηση με τη στήριξη της συστημικής αντιπολίτευσης,  υπογράφει και προωθεί αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα μνημονιακές δεσμεύσεις, για την υλοποίηση δημοσιονομικών στόχων .

Συγκεκριμένα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση:

  • Η επί μέρους. σταδιακή εφαρμογή, κατά περιοχές της δίχρονης υποχρεωτικότητας νομιμοποιεί την παροχή άνισων ευκαιριών στην υποχρεωτική πλέον εκπαίδευση για τα παιδιά προνηπιακής ηλικίας
  • Η θεσμοθέτηση συνδέεται με την προϋπόθεση να μην προκύπτει «δαπάνη για το δημόσιο», άρα χωρίς ούτε ένα ευρώ για διορισμούς νηπιαγωγών και για υποδομές (δημόσια κτίρια κλπ). Αν δηλαδή υπάρχει μεγάλος αριθμός παιδιών σε κάποιες περιοχές, οπότε απαιτούνται οι σχετικές δαπάνες, δεν θα γίνει ποτέ υποχρεωτική σε αυτές; Αν σε μια περιοχή όπου εφαρμοστεί  η υποχρεωτικότητα, αυξηθούν τα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών, άρα και η ανάγκη για  δαπάνες, η υποχρεωτικότητα θα είναι υπό αίρεση;
  • Η απουσία ρητής πρόβλεψης στη νομοθετική ρύθμιση για παροχή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αποκλειστικά από το δημόσιο νηπιαγωγείο με  τη διατήρηση δύο άρθρων του 1566/1985 που ΔΕΝ καταργούνται (άρθρο 2 παρ.1 και άρθρο 3 παρ.2), και οι δηλώσεις του Υπουργού για δυνατότητα επιλογής φοίτησης στο νηπιαγωγείο ή στον παιδικό σταθμό ενισχύουν τους κινδύνους για ύπαρξη διπλού δικτύου σε δήμους και Α’ βάθμια εκπαίδευση
    και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της παραχώρησης της εφαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε δομές – φορείς, όπως είναι ο παιδικός σταθμός, που δεν ανήκουν στην Εκπαίδευση και στο Υπουργείο Παιδείας!  

Το ενδεχόμενο αυτό θα σημάνει την ιδιωτικοποίηση για πρώτη φορά τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, της πρώτης βαθμίδας της, που ανήκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θα σημάνει την εισαγωγή των διδάκτρων και  του κουπονιού (voucher) στην εκπαίδευση, αρχικά για τα προνήπια που θα φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς, στο μοντέλο της καταβολής των τροφείων που ισχύει σήμερα, με δυνατότητα επέκτασης σε όλο το νηπιαγωγείο και στη συνέχεια στο δημοτικό σχολείο.

Η προοπτική  αυτή  εντάσσεται `στο πλαίσιο εξυπηρέτησης  των στόχων που προαναφέρθηκαν  και   συνάδει απόλυτα με τα εντελλόμενα από τους “θεσμούς” για  την Εκπαίδευση 

Η εισαγωγή των κουπονιών στο χώρο της εκπαίδευσης  μετατρέπει την Παιδεία σε προϊόν προς πώληση με πελάτες τους γονείς και τους μαθητές.  . Είναι η αρχή για τη σταδιακή αποχώρηση του κράτους από την υποχρέωσή του για παροχή του δημόσιου αγαθού της Παιδείας,  με την ταυτόχρονη προώθηση του σχεδίου για  το πέρασμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση στο πλάισιο της σταδιακής προώθησης της αποκέντρωσης που απαιτεί το συμπληρωματικό μνημόνιο για την Εκπαίδευση.

Η προοπτική της εφαρμογής τους συστήματος  αυτού δρομολογεί  την απαρχή της υλοποίησης ενός ευρύτερου σχεδίου σαρωτικών αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση  καθώς σηματοδοτεί την ιδιωτικοποίηση τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή λειτουργία του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ζήτημα εξαιρετικά σοβαρό για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου.

  Ταυτόχρονα αξίζει να επισημάνουμε ότι στο έδαφος αυτό εξελίσσεται και η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αρχίζοντας από τους νηπιαγωγούς,  με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις για την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου,  καθώς  ευνοείται η ακόμη μεγαλύτερη επέκταση των ελαστικών μορφών εργασίας με συμβασιούχους κάθε μορφής (προγράμματα ΕΣΠΑ, ωφελούμενους κλπ) στην εκπαίδευση και η επισφάλεια των θέσεων εργασίας καθώς  το Νέο Ενιαίου τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο έχει προαιρετική, υπό προϋποθέσεις  και αναιρούμενη  λειτουργία που καθορίζεται από των αριθμό των φοιτούντων νηπίων.

Μπροστά σε αυτές τις επικίνδυνες για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και το Δημόσιο Σχολείο προοπτικές, το εκπαιδευτικό κίνημα, οι μάχιμοι νηπιαγωγοί  της τάξης  οφείλουμε  να απαιτήσουμε δυναμικά:

Την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο  με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.

Την ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και  την άμεση εξασφάλιση κτιριακών υποδομών για τη φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 χρόνων, Ελλήνων, μεταναστών και προσφύγων

Μόνιμους μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών και όλων των εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση ολων των αναπληρωτών που εργάζονται τώρα στη Δημόσια Εκπαίδευση,  για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών

Την ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων και της εκπαίδευσης στους Δήμους.

Την Παρασκευή 2 Μαρτίου   έγινε η μεγαλύτερη και μαχητικότερη συγκέντρωση  εκπαιδευτικών των τελευταίων χρόνων στο Υπουργείο Παιδείας,  με πολύ μεγάλη συμμετοχή συναδέλφων αναπληρωτών και μονίμων, με κυρίαρχο το αίτημα για μόνιμους μαζικούς διορισμούς και τη διατράνωση της αντιπαράθεσής μας   με τις αντεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις και το σύνολο των μέτρων που περικόπτουν θέσεις εργασίας και πλήττουν το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μαχητικά και αποφασιστικά.

Ως Διέξοδος Η Αγωνιστική Συσπείρωση καταθέσαμε στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας “Ο Περικλής” την ακόλουθη πρόταση αγώνα:

  1. Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει απόφαση για 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία  και πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο Υπ. Παιδείας την επόμενη Παρασκευή 9 Μάρτη με στόχο την άμεση κλιμάκωση του αγώνα.

Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος μας αποφασίζει 3ωρη στάση εργασίας και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Παρασκευή στις 9 Μάρτη 1.30μ.μ. στο υπουργείο Παιδείας.

  1. Καλούμε σε έκτακτη Γ.Σ. του Συλλόγου μας «Ο Περικλής» την Τρίτη στις 6 Μάρτη στις 6μ.μ. στο 12οΔ.Σχ. Χαλανδρίου με κυρίαρχα ζητήματα: Διορισμοί στην Εκπαίδευση – Εφαρμογή 2χρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης- Οργάνωση του Αγώνα μας

Αποτέλεσμα εικόνας για skai tv

Συναδέλφισσες,οι

Δείτε από τον σύνδεσμο: http://www.skai.gr/player/tv/?mmid=302424    και από το 45.54” έως το 48.30” πως παρουσιάζεται το ζήτημα της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Συγκεκριμένα:

Ο τηλεοπτικός σταθμός  Σκάι  στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του περασμένου Σαββάτου 3/3/ παρουσίασε ένα ρεπορτάζ  για την θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι αφιερώθηκε  συνολικός  χρόνος  μόλις 2. 34’’ και μάλιστα στο τελευταίο  τέταρτο του δελτίου για ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες  οικογένειες, χιλιάδες εκπαιδευτικούς  αλλά και το Δημόσιο Σχολείο.

Για όποιον παρακολουθήσει το ρεπορτάζ γίνεται ολοφάνερο ότι ο συγκεκριμένος σταθμός, προπαγανδίζει ανοιχτά τη θέση  κατά του δίχρονου υποχρεωτικού  Νηπιαγωγείου, θέση που υποστηρίζουν με σθένος, η  ΚΕΔΕ  προεξάρχοντος του Προέδρου της Πατούλη, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών παιδικών σταθμών καθώς και η πλειοψηφία της συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΠΟΕ-ΟΤΑ.   Δήμοι και επιχειρηματίες  δυσκολεύονται  να αρνηθούν τη μερίδα του λέοντος  από τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, να χάσουν με λίγα λόγια ‘’την κουτάλα μαζί με τα ζουμιά΄΄μαζί με το γενναίο κομπόδεμα των γονιών  ενώ επίσημα διεκδικούν την προσχώρηση των Νηπιαγωγείων αλλά και του συνόλου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση .  ¨Οσο για  τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, αυτή στηρίζει απροκάλυπτα τις θέσεις των πολιτικών φορέων από τους οποίους εξαρτάται και οι οποίοι ανοιχτά συνομολογούν υπέρ της αποκέντρωσης  της Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α.. Για να μη θυμηθούμε και τον αρχηγό της Ν.Δ. που έχει διαγράψει από το  λεξιλόγιό του τη λέξη “Νηπιαγωγείο”! Κάποια σύμπτωση άραγε;

Κουβέντα βέβαια για τα χιλιάδες βρέφη, δίχρονα και τρίχρονα που μένουν έξω από τους παιδικούς σταθμούς καθώς δεν επαρκούν οι δομές.

Η ατάκα του ρεπορτάζ, ανεπανάληπτη! “Στα επόμενα τρία χρόνια οι αίθουσες  αυτές (των παιδικών σταθμών) δεν θα φιλοξενούν κανένα παιδί”

Παραπληροφορημένοι γονείς που τα έχουν και λίγο μπερδεμένα ως προς το τι είναι  παιδικός Σταθμός και τι Νηπιαγωγείο, πια δομή παρέχει φροντίδα και ποια παρέχει εκπαίδευση  πέφτουν στην  παγίδα της “επιλογής σχολείου” για τα παιδιά τους  ενώ οι τρομοκρατημένοι,  από τους εργοδότες –δήμους και τους συνδικαλοπατέρες, ,  βρεφονηπιοκόμοι, εγκλωβίζονται στο άγχος της  απειλής  για απόλυση  παρότι οι αριθμοί κραυγάζουν   για τα χιλιάδες ακάλυπτα, από τη φιλοξενία και τη φροντίδα των παιδικών σταθμών, βρέφη και παιδιά.

Το δημοσιογραφικό κατεστημένο ξέχασε επίσης ν’ αναφερθεί στις ελαστικές σχέσεις εργασίας των βρεφονηπιοκόμων  όπως και στα τροφεία που πληρώνουν οι γονείς!

Ολόκληρα  18’’ αφιέρωσε ο αντικειμενικός Σκάι για να ακουστεί η θέση του εκπαιδευτικού κινήματος που παρουσιάστηκε αποσπασματικά, πετσοκομένη και σχολιασμένη κατά το δοκούν, ως θέση “των νηπιαγωγών” σε αντιπαράθεση με τους νηπιοβρεφοκόμους, ζήτημα δηλαδή συντεχνιακό δηλαδή!

Με το αζημίωτο κύριε  Αλαφούζο!