Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /ΑΣΕ
  • /Μετατάξεις εκπαιδευτικών

Μετατάξεις εκπαιδευτικών

 

Κοινοβουλευτική   Ομάδα   KKE

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Θέμα: Μετατάξεις εκπαιδευτικών

Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως ανακοινώθηκε στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν βάση του ν. 4172/2013, σχεδιάζει να προωθήσει ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, ανακαλούνται όλες τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2013.

Η ρύθμιση αυτή, αν εφαρμοστεί, τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών (3600), που τα τελευταία δύο χρόνια, εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Παρά την προσπάθεια του Υπουργείου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις (βλέπε δελτίο τύπου ΥΠΟΠΑΙΔ, 18-5-2015), οι απαντήσεις που έδωσε ο αναπληρωτής Υπουργός στους εκπαιδευτικούς, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησής τους (19/5/2015), μόνο ανησυχία προκαλούν.

Συγκεκριμένα, δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια ρύθμιση-λαιμητόμο. Την ίδια ώρα, στο δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών για απόδοση οργανικής θέσης απάντησε ότι “διευρευνάται η δυνατότητα σύστασής τους, αν και εφόσον το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαβεβαιώσει πως δεν θα υπάρχει κόστος και αν συμφωνήσει η κυβέρνηση”.

Η κυβέρνηση δηλαδή κινείται στη γνωστή γραμμή των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και, αντί για μόνιμους, μαζικούς διορισμούς, προωθεί την κινητικότητα των εκπαιδευτικών και το χτύπημα της οργανικής θέσης, δηλαδή της μονιμότητας.

Το πρόβλημα της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν, πριν τις μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα. Ωστόσο, έχει βαθύτερα αίτια.

Και αυτές βρίσκονται  στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια (συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημιουργία πολυπληθών τμημάτων κ.α.) και που συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλα αυτά οδηγούν σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σε χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Σήμερα, υπάρχουν χιλιάδες κενά στους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων (π.χ. μόνο 514 στο ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας), που δεν δίνονται ωστόσο σαν οργανικά, καλύπτονται με χιλιάδες αναπληρωτές και όχι με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς.

Λύση στο ζήτημα των μετατάξεων υπάρχει και έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών.

Για τους εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες Γερμανικών, Γαλλικών, Καλλιτεχνικών, Θεατρική Αγωγής και Πληροφορικής, που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε., να συσταθούν και να τους αποδοθούν τώρα οργανικές θέσεις. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από τον τελευταίο εκπαιδευτικοί που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή).

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Τι μέτρα θα πάρει για την απόδοση οργανικής θέσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς και για να δώσει λύση στο ζήτημα των μετατάξεων, όπως έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών.
  • Πότε σκοπεύει το ΥΠΠΑΙΔ να ολοκληρώσει τη διαδικασία των συγκεκριμένων μετατάξεων για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν έγκαιρα πού θα βρίσκονται του χρόνου αλλά και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.

 

 

Οι Βουλευτές

 

Χρήστος Κατσώτης

Σάκης Βαρδαλής

Λιάνα Κανέλλη

Σταύρος Τάσσος

Μανώλης Συντυχάκης