Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /Κατακόρυφη πτώση του αριθμού υποψηφίων Διευθυντών στη Β΄Αθήνας ή γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται το ρόλο του Μάγου της Διοίκησης της Σχολικής Μονάδας;

Κατακόρυφη πτώση του αριθμού υποψηφίων Διευθυντών στη Β΄Αθήνας ή γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται το ρόλο του Μάγου της Διοίκησης της Σχολικής Μονάδας;

 

 

 

          ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

            ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”

                                               

                                                            ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

Κατακόρυφη πτώση του αριθμού υποψηφίων Διευθυντών  στη Β΄Αθήνας

ή

Γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται

το ρόλο του Μάγου της Διοίκησης της Σχολικής Μονάδας;

 

Πέντε συν ένας λόγοι,   και οι 340 υποψηφιότητες Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του 2011 έγιναν  190 για τις κρίσεις του 2017. Εντυπωσιακό όσο και αιτιολογημένο το ‘’γυρνώ την πλάτη’’ σε αυτές τις κρίσεις.

Ας δούμε   πώς έχουν τα πράγματα: 

  1. Τα στελέχη της εκπαίδευσης όφειλαν ανέκαθεν να υλοποιούν την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική ως εκπρόσωποι της Διοίκησης στη σχολική μονάδα. Η ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική  που ασκείται  εις βάρος του δημόσιου σχολείου τα τελευταία χρόνια τους καθιστά υπόχρεους ως διαχειριστές  μιας πραγματικότητας  που εξελίσσεται ακυρώνοντας  τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών (ωρολόγια προγράμματα – δυναμίτες της παιδαγωγικής λειτουργίας,τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, υπερπληθωρικά τμήματα, ανεπαρκέστατες υποστηρικρικές δομές κ.α.)   και συμπιέζοντας ασφυκτικά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών ( εργασιακό ωράριο λάστιχο, επικαλύψεις διδακτικών αντικειμένων, εκπαιδευτικοί Τιραμόλα των τριών, τεσσάρων και πέντε σχολικών μονάδων).
  2. Το θεσμικό πλαίσιο, ολοένα διευρυνόμενο στην κατεύθυνση της απόσυρσης του κεντρικού κράτους  από τη λειτουργία του Σχολείου  (παραχώρηση αρμοδιοτήτων στους Δήμους  για τη χρηματοδότηση και την υποστήριξη των κτιριακών υποδομών)  και της προώθησης όρων ιδιωτικοποίησής  του με τη δρομολογούμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας (χορηγοί, χρηματοδότηση γονέων- μέσω συλλόγων ή ατομικά) εγκλωβίζει τους διευθυντές επί του παρόντος  ως  φτωχοδιάβολους  σε διαχείριση σοβαρών δυσλειτουργιών ή ακόμη και αδιέξοδες καταστάσεις  και στο άμεσο μέλλον  τους  διαμορφώνει ως manager  ενός σχολείου – επιχείρηση.

Τους καθιστά δε συχνότατα τους «χαμάληδες» της σχολικής καθημερινότητας  που καλούνται αφενός να αυτοσχεδιάσουν και αφετέρου να υποχρεωθούν στο ρόλο του εθελοντή προκειμένου να λειτουργήσει στοιχειωδώς το σχολείο τους παραμένοντας συχνά «ξεκρέμαστοι» απέναντι σε κινδύνους που αφορούν και αυτή την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών

  1. Έκθετοι και απροστάτευτοι απέναντι σε γονείς και μαθητές που βιώνουν την πραγματικότητα μιας βαθύτατης  οικονομικής και κοινωνικής κρίσης (ανεργία, μετανάστευση, οικονομική ανέχεια, οικογενειακά προβλήματα, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α.) καλούνται να διαχειριστούν συχνότατα ζητήματα κρίσεων  σε πλήρη απουσία θεσμικής στήριξης.
  2. Η δρομολογούμενη Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικών θα τους φέρει αντιμέτωπους με το ρόλο του αξιολογούμενου από τη θέση της περίφημης «ηγεσίας» της σχολικής μονάδας. Θα κριθούν ως υπόλογοι και υπεύθυνοι για την υλοποίηση των στόχων της πιο βάρβαρης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής , της πολιτικής του «φαίνεσθαι» και της «κανονικότητας» που στην πραγματικότητα ακυρώνει το «είναι» της Παιδαγωγικής, της Εκπαίδευσης και της Γνώσης.
  3. Θα τους φέρει αντιμέτωπους με  το ρόλο του αξιολογητή των συναδέλφων τους εκπαιδευτικών της τάξης σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό έργο που προσφέρουν στο σχολείο και την επάρκειά τους στα διοικητικά τους καθήκοντα και  συνομολογητές  σε ένα σχέδιο αξιολόγησης  των «ανίκανων» προς απόλυση.
  4. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το επίδομα θέσης , επίδομα-παρωδία των 100 ευρώ με την αφαίρεση των κρατήσεων!

Στον αντίποδα  της  λογικής και της πολιτικής  της «Ηγεσίας» του Σχολείου των μνημονίων, της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ  αντιτείνουμε:

  • Δημοκρατική/συλλογική διοίκηση της σχολικής μονάδας, με απόλυτα δημόσια οικονομική στήριξη από την πολιτεία, με ανώτερο και μόνο αποφασιστικό όργανο τον Σύλλογο Διδασκόντων. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων.

     Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να απέχουν από τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων για τους υποψήφιους διευθυντές, από κάθε διαδικασία γνωμοδότησης και αξιολόγησης–«φόρμες αποτίμησης», αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, σύμφωνα και με την απόφαση που έχει λάβει και Δ.Ο.Ε. και ο Σύλλογος μας «Ο Περικλής».

Συναδέλφισσες, οι

Στα συμβούλια επιλογής όπου οι υποψήφιοι διευθυντές δίνουν συνέντευξη και αξιολογούνται-βαθμολογούνται συμμετέχουν και οι 2 αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων

Στη Δ/νση Π.Ε. Β΄ Αθήνας:

Ο αιρετός εκπρόσωπος των εργαζόμενων που έχει εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο της «Διέξοδος Η Αγωνιστική Συσπείρωση» έχει δεσμευτεί και δε θα είναι αξιολογητής στη συνέντευξη. Θα παραβρίσκεται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης – ελέγχου – καταγγελίας και δεν θα βαθμολογήσει, αλλά θα βάλει παύλα.

Καλούμε και τον αιρετό που έχει εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ να σεβαστεί τις θέσεις του κλάδου που θεωρεί τη διαδικασία επιλογής των Διευθυντών ως διαδικασία αξιολόγησης-χειραγώγησης και να μη συμμετέχει.