Free songs
  •  
  •  

« Η τσάντα στο σχολείο » και …άλλες ιστορίες!

 

Αποτέλεσμα εικόνας για τσάντα στο σχολείο υπουργείο

 

« Η τσάντα στο σχολείο »  και …άλλες ιστορίες!

 

Το Υπουργείο Παιδείας αφού προχώρησε σε χιλιάδες διορισμούς στην εκπαίδευση  και πραγματοποίησε γενναία αύξηση των δαπανών για το  Δημόσιο  Σχολείο, αναβάθμισε τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία  έρχεται τώρα να υλοποιήσει  μια ριζοσπαστική τομή στην παιδαγωγική-εκπαιδευτική διαδικασία  που θα προσφέρει ποιοτικό ελεύθερο χρόνο στους μαθητές και ευτυχισμένα οικογενειακά Σαββατοκύριακα!

 Ο λόγος για  τη δράση: «Η τσάντα στο σχολείο»!

Μήπως να σοβαρευτούμε λίγο;

Την ώρα που το δημόσιο σχολείο βάλλεται λόγω των περικοπών και των προωθούμενων αλλαγών, προγράμματα και εξαγγελίες με ευκαιριακό περιστασιακό χαρακτήρα που δεν  αντιμετωπίζουν βαθύτερα- ουσιαστικότερα και με μόνιμο τρόπο τα προβλήματα, την εκπαιδευτική διαδικασία και μάθηση και τις ανάγκες των παιδιών  επιδιώκουν μόνο να δημιουργήσουν εντυπώσεις, να αποπροσανατολίσουν την εκπαιδευτική  κοινότητα και την κοινωνία  και όχι προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις  ή να βελτιώσουν την κατάσταση. 

Πρόσφατο ενδεικτικό παράδειγμα  το γεγονός ότι το Υπ. παιδείας με εγκύκλιό του προς τα σχολεία μας ενημερώνει ότι, με την αριθμ. Πρωτ. 49/30-11-17 πράξη του ΔΣ του ΙΕΠ η υπηρεσία προβαίνει στην έγκριση της δράσης « Η τσάντα στο σχολείο».

Η δράση απευθύνεται στους μαθητές όλων των Δημόσιων Δημοτικών σχολείων της χώρας και θα υλοποιηθεί από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2018 και μετέπειτα από την έναρξη κάθε διδακτικού έτους έως τη λήξη του. Παιδαγωγική καινοτομία ή επικοινωνιακό τερτίπι;

Η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία εάν δε συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και κυρίως την αναγκαία μείωση της διδακτέας ύλης των μαθημάτων και την αντικατάσταση απαράδεκτων σχολικών βιβλίων, όπως αυτών των μαθηματικών και της ιστορίας. Συγχρόνως το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να πείσει τους γονείς ότι για την εντατικοποίηση που υφίστανται οι μαθητές δεν ευθύνεται  ή τεράστια ύλη που φορτώνουν τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία, αλλά οι εκπαιδευτικοί που βάζουν πολλές ασκήσεις και εργασίες “κατ΄ οίκον” στα παιδιά!  Η έγκριση και για την επόμενη σχολική χρονιά, των ίδιων σχολικών βιβλίων, σηματοδοτεί πολύ απλά, ότι συνεχίζεται η ίδια  εκπαιδευτική πολιτική σε επίπεδο περιεχομένου και διδακτικής μεθοδολογίας.

Από τη στιγμή που η ύλη των μαθημάτων είναι συγκεκριμένη, οι διδακτικοί στόχοι αμετάβλητοι και τα σχολικά βιβλία ίδια, είναι σαφές ότι στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μια τρύπα στο νερό! Ούτε βέβαια θα υπάρξει καμία άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και της σχολικής αποτυχίας, όπως επικαλείται το υπουργείο Παιδείας.

Για την αναβάθμιση σχολείου απαιτούνται: αύξηση δαπανών για την Παιδεία, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, στήριξη του ολοήμερου σχολείου που σήμερα λειτουργεί με περισσεύματα ωρών, μείωση της διδακτέας ύλης, αναβάθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων  πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών που την χρειάζονται, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Προκλητικά περιπαιχτικό ακούγεται το επιχείρημα του Υπουργείου ότι οι ενδοοικογενειακές σχέσεις θα βελτιωθούν με την παραμονή της τσάντας στο σχολείο για ένα Σαββατοκύριακο τη στιγμή που είναι αυτή η ίδια  κυβέρνηση που επιβάλλει την κατάργηση  της αργίας  της Κυριακής, που επέβαλε τις εργασιακές σχέσεις λάστιχο, τα ατέλειωτα ωράρια κακοπληρωμένης εργασίας , που διέλυσε κάθε οικογενειακό προγραμματισμό. Πόσο θράσος να μιλάει για δημιουργική επαφή και επικοινωνία γονέων και μαθητών!