Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Η κάλυψη των κενών στα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας, του αιρετού Γιώργου Χρόνη

Η κάλυψη των κενών στα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας, του αιρετού Γιώργου Χρόνη

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Νο 40

 

του αιρετού Γιώργου Χρόνη

εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο της

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ-

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

ΚΑΛΥΨΗ ΚΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2014

Λιγότερο από 2 εβδομάδες έχουν απομείνει για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο Παιδείας επίσημα παραδέχεται ότι υπάρχουν συνολικά στην Α/ΘΜΙΑ και Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση 22.500 κενά εκπαιδευτικών. Πιστεύουμε ότι σε καμιά άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν παρατηρείται αυτό το φαινόμενο, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από το 2010 και μετά παρατηρείται μια πλήρης απαξίωση του δημόσιου σχολείου όπου σχολικές χρονιές ξεκινούν με σοβαρότατα λειτουργικά προβλήματα ( περικοπές σχολικών επιχορηγήσεων, έλλειψη σχολικών βιβλίων, χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ). Οι υπουργοί και οι υφυπουργοί αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, αλλά δυστυχώς τα προβλήματα όχι μόνο παραμένουν, αλλά διογκώνονται. Και είναι λογικό καθώς στην πλειοψηφία τους αυτοί που αναλαμβάνουν να λύσουν τα προβλήματα δε γνωρίζουν το αντικείμενο, εφαρμόζουν προσωπικές στρατηγικές για να ενισχύσουν το πολιτικό τους προφίλ, ακολουθούν πιστά την πολιτική των περικοπών, της τρόικας και των μνημονίων.

Αυτή την περίοδο στα Μ.Μ.Ε διαβάζουμε σε καθημερινή βάση φράσεις κλισέ, όπως: < στοίχημα >, < προσπάθεια >, < επί ποδός πολέμου >, < μάχη για να ανοίξουν τα σχολεία > που στόχο έχουν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από τις ευθύνες αυτών που οδήγησαν τη δημόσια εκπαίδευση σε αυτά τα χάλια και παράλληλα να δείξουν δήθεν ότι μέσα από πυρετώδεις προσπάθειες τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά. Είναι όμως έτσι;

Κατά αρχήν τα κενά δεν είναι 22.500. Και ο τελευταίος εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι με την έναρξη του σχολικού έτους παρατηρείται μια μεγάλη αύξηση αδειών εκπαιδευτικών είτε για λόγους υγείας είτε για λόγους εγκυμοσύνης. Τα κενά αυτά δεν έχουν υπολογιστεί και θα τα βρουν μπροστά τους οι αρμόδιοι φορείς του υπουργείου. Άρα και 19.500 αναπληρωτές να διορίσουν ( όσες είναι οι πιστώσεις που ισχυρίζεται το υπουργείο ότι εξασφάλισε ) τα κενά όχι μόνο δε θα καλυφθούν, αλλά θα είναι περισσότερα από 3.000 που ισχυρίζονται στο υπουργείο.

Ισχυρίζονται επίσης ότι στις 8/9 θα τοποθετηθούν 14.500 αναπληρωτές στα σχολεία. Πώς θα γίνει αυτό όμως όταν οι πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι μόλις 6.000; ( δεχόμαστε τον ισχυρισμό των αρμοδίων ότι οι σχετικές πιστώσεις αυξήθηκαν από 2.000 σε 6.000 αν και τίποτα δεν έχουμε δει γραπτό ). Μας απαντούν ότι οι υπόλοιπες 8.500 πιστώσεις είναι από το ΕΣΠΑ. Στην επιχειρηματολογία μας ότι αυτές έχουν 9μηνη σύμβαση και ενεργοποιούνται από 1ης Οκτωβρίου απαντούν ότι είναι 10μηνες και θα ενεργοποιηθούν νωρίτερα. Και γιατί τότε κύριοι του υπουργείου πέρσι μας απαντούσατε ότι είναι 9μηνες και αντί να τις ενεργοποιήσετε τον Σεπτέμβριο τις ενεργοποιήσατε από τον Οκτώβριο μέχρι και τη λήξη του σχολικού έτους; Μήπως για να λύσετε το πρόβλημα με συμπτύξεις τμημάτων, με προσωρινή κατάργηση των ολοήμερων τμημάτων και των τμημάτων ένταξης και υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών ενώ είχε ξεκινήσει η σχολική χρονιά που είχε σαν αποτέλεσμα την αναστάτωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών με στόχο να γλιτώσετε χρήματα και να διαλύσετε το δημόσιο σχολείο; Πότε λέγατε την αλήθεια, τότε ή τώρα;

Γιατί δεν τοποθετείστε αν είναι στο πρόγραμμά σας και φέτος τα παραπάνω μέτρα που πήρατε πέρσι; Αν οι συμβάσεις είναι 10μηνες γιατί δεν τοποθετείτε και τους 19.500 αναπληρωτές στις 8/9 αλλά μόνο τους 14.500; Θέλετε να κάνετε οικονομία εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας; Αλλά γιατί να σας νοιάζει; Σάμπως τα δικά σας παιδιά φοιτούν στα δημόσια σχολεία;

Μας λέτε ότι τα 3.000 κενά θα καλυφθούν εκ των έσω με παράλληλες αναθέσεις χωρίς να εξηγείτε ακριβώς τι εννοείτε με αποτέλεσμα να υπάρχει δικαιολογημένη ανησυχία στις τάξεις των εκπαιδευτικών. Θα αναθέσετε σε εκπαιδευτικούς να διδάξουν μαθήματα παραπλήσια με μαθήματα της ειδικότητάς τους; Θα αναθέσετε σε δασκάλους να κάνουν Γυμναστική, Μουσική και Καλλιτεχνικά όπως πέρσι και από φέτος και Πληροφορική( όσοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου); Θα δώσετε το δικαίωμα σε όσους εκπαιδευτικούς απέκτησαν πιστοποίηση 2ης ειδικότητας να ασκούν και τις 2 ειδικότητές τους είτε στη μία βαθμίδα εκπαίδευσης είτε και στις δύο; ( παράδειγμα δάσκαλος που εργάζεται σε δημοτικό και έχει πτυχίο Μαθηματικών να συμπληρώνει το ωράριό του σε γειτονικό γυμνάσιο κάνοντας Μαθηματικά .η φιλόλογος που εργάζεται σε γυμνάσιο και έχει πτυχίο δασκάλου να συμπληρώνει το ωράριό του σε γειτονικό δημοτικό κάνοντας Γλώσσα ή μουσικός που δουλεύει σε δημοτικό και έχει πτυχίο ξένων γλωσσών να συμπληρώνει το ωράριό του κάνοντας ξένη γλώσσα είτε στο δημοτικό που δουλεύει είτε σε γειτονικό δημοτικό κ.λ.π. ). Θα υποχρεώσετε τους εκπαιδευτικούς σε ανάθεση υπερωριών ( 5 ώρες ο κάθε εκπαιδευτικός ) με χρηματική αποζημίωση; Ή θα προχωρήσετε σε αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών χωρίς χρήματα; Γνωρίζουμε ότι όλα τα παραπάνω σενάρια εξετάζονται στο υπουργείο και αποτελούν προτάσεις διάφορων <σοφών> που στόχο δεν έχουν να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά το πώς θα κάνουν οικονομία στον κρατικό κορβανά. Δυστυχώς ανάμεσα σε αυτούς τους <σοφούς> υπάρχουν και πρώην κομματικοί συνδικαλιστές που σαν στελέχη εκπαίδευσης σήμερα παίζουν παιχνίδια στις πλάτες των εκπαιδευτικών προκειμένου να πάρουν τα απαραίτητα μόρια για να ξαναγίνουν στελέχη εκπαίδευσης.

Γιατί δε δίνετε οργανικές θέσεις στους εκπαιδευτικούς που τους μετατάξατε υποχρεωτικά από τη Β/ΘΜΙΑ στην Α/ΘΜΙΑ εκπαίδευση;

Σας καλούμε έστω και την τελευταία στιγμή να προχωρήσετε σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς καλύπτοντας έγκαιρα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά χωρίς προβλήματα. Οποιαδήποτε άλλη λύση είναι στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης, δε λύνει τα προβλήματα και διαιωνίζει το θέμα των αδιόριστων εκπαιδευτικών τους οποίους κρατάτε ομήρους και ανασφαλείς για πολλά χρόνια.

Τέλος σταματήστε να παίρνετε αποφάσεις που διαιρούν τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς και τον κλάδο γενικότερα. Αποφάσεις που φέρνουν αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους. Οφείλουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί να διαφυλάξουμε την ενότητα του κλάδου και να μην ασχολείται ο καθένας με τα του οίκου του. Μεγαλύτερη ευθύνη έχουν οι συνδικαλιστές μας που αρκετές φορές για κυνήγι ψήφων συμμετέχουν με τον τρόπο τους στο συγκεκριμένο παιχνίδι.