Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αποφάσεις Δ.Σ.
  • /Η αξιολόγηση-χειραγώγηση προ των πυλών – «άρχισαν τα όργανα».

Η αξιολόγηση-χειραγώγηση προ των πυλών – «άρχισαν τα όργανα».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected]

Αγ. Παρασκευή 26 Μαρτίου 2012
Αρ. Πρωτ.: 16

 

Προς:

Όλους τους Εκπ/κους Π.Ε. μέλη του Συλλόγου μας

 

 

 

Θέμα: Η αξιολόγηση-χειραγώγηση προ των πυλών – «άρχισαν τα όργανα .» 

 

«Με την έναρξη του σχολικού έτους 2012 -2013. Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) θα εφαρμοστείσε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. () η ΕπιστημονικήΟμάδα Έργου της ΑΕΕ και το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν τις εξής δράσεις οι οποίες θα υλοποιηθούν σε δύοφάσεις έως το τέλος της σχολικής χρονιάς:

-Επιμόρφωση όλων των επιλεγέντων Σχολικών Συμβούλων

-Επιμόρφωση όλων των Διευθυντών και εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων για την εφαρμογή της ΑΕΕ στασχολεία από το νέο σχολικό έτος».

(Από το δελτίο τύπου του ΥΠΔΒΜΘ).

Οι σύμβουλοι τοποθετήθηκαν στις περιφέρειές τους και καλούνται από την πολιτική ηγεσία να εφαρμόσουν τη σχεδιαζόμενη αξιολόγηση με κάθε τρόπο, για την οποία έχει εκφράσει ο κλάδος τη συνολική του αντίθεση. Έτσι λοιπόν, οι πιο δραστήριοι από αυτούς κι από αυτές άρχισαν άλλοτε με έμμεσο τρόπο, άλλοτε με πιο ευθύ, με «γλυκόλογα» ή «μισόλογα», τις προσπάθειες διαμόρφωσης ενός κλίματος προετοιμασίας των εκπαιδευτικών στο να αποδεχτούν, την αξιολόγηση.

Στην περιφέρειά μας –στο Χαλάνδρι- η σύμβουλος έστειλε ατομικά σε όλους τους/τις  εκπαιδευτικούς των σχολείων της ένα πολυσέλιδο έντυπο να το συμπληρώσουν με πολλά ατομικά στοιχεία, όπως και στοιχεία που έχουν σχέση με προγράμματα που υλοποιούν, ενδοσχολικές και εξωσχολικές!!! δραστηριότητες, κ.ά. Σε άλλη περιοχή του συλλόγου μας σύμβουλος ζήτησε βιογραφικά των εκπαιδευτικών. Σε άλλη πάλι Διεύθυνση σύμβουλος ζητά να μπει σε τάξη για να παρακολουθήσει το μάθημα.

Η μνημονιακή κυβέρνηση αποφάσισε ότι η αξιολόγηση (κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών), και μάλιστα με τη μέθοδο fast-track, πρέπει να περάσει. Το υπουργείο παιδείας αποδυναμώνοντας το δημόσιο σχολείο και στερώντας ακόμη και τις πιο στοιχειώδεις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας, εξαθλιώνοντας οικονομικά και απαξιώνοντας επαγγελματικά τους εκπαιδευτικούς, ετοιμάζει τον ανελέητο διωγμό μας, με εργαλείο την αξιολόγηση – χειραγώγηση. Με τον πιο κυνικό τρόπο επιχειρούν να εφαρμόσουν ένααυταρχικό, μοντέλο αξιολόγησης, που οδηγεί όχι μόνο στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, στη μισθολογικήκαι  βαθμολογική καθήλωση τους, αλλά και στις απολύσεις. Η ίδια η Α. Διαμαντοπούλου έχει δηλώσει: «Φέτος η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούννα έχουν καμία εξέλιξη»! Την ίδια ώρα στα μέσα προπαγάνδας συζητιέται πως οι επιδόσεις των μαθητών θακαθορίζουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Παρόλο που η πολιτική ηγεσία και οι τεχνοκράτες του υπουργείου γνωρίζουν πολύ καλά τους κοινωνικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τη σχολική επίδοση,προωθούν την αξιολόγηση, στοχεύοντας στην απόλυτη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την υποβάθμιση και εντέλει διάλυση της δημόσιας παιδείας.

Το Δ.Σ. του συλλόγου γίνεται καθημερινά αποδέκτης της ανησυχίας, της αγωνίας και της καχυποψίας των συναδέλφων μας για το θέμα.

 

Μέσα στα πλαίσια αυτά:

  • Καλούμε τους συναδέλφους μας και τους Συλλόγους Διδασκόντων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να απέχουν από διαδικασίες που σχετίζονται, με οποιαδήποτε μορφή, με τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Το να ζητούνται ατομικά στοιχεία δασκάλων και μαθητών επιτείνει την καχυποψία και το κλίμα ανασφάλειας και ΚΑΛΟΥΜΕ τους/τις συναδέλφους ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΝΤΥΠΑ και να καταγγέλλουν τέτοια φαινόμενα στο σύλλογο.
  • Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους, χωρίς να θέλουμε να παρέμβουμε στο παιδαγωγικό έργο τους, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα έγγραφα που προωθούν στα σχολεία ευθύνης τους, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις του κλάδου μας, τη δύσκολη κοινωνικοοικονομική συγκυρία και τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη ή ακόμα και την απόλυση των εκπαιδευτικών.
  • Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές να μην αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και κυρίως να μην αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς έμμεσα ή άμεσα να συμμετάσχουν σε αντίστοιχες διαδικασίες.

Το Δ.Σ. είναι κατηγορηματικά αντίθετο σε αυτή τη μορφή αξιολόγησης – χειραγώγησης και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (και σε τοπικό επίπεδο) να μην προχωρήσουν στην υλοποίησή της, σε διαφορετική περίπτωση η αντίδραση μας θα είναι τέτοια που θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδιά τους.

 

Συνάδελφοι, δεν είναι δυνατόν με τη συμμετοχή μας να νομιμοποιούμε διαδικασίες που μας οδηγούν στην απαξίωση του έργου μας και στην απόλυση καθώς στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μας.

  • Δημόσια δωρεάν παιδεία με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.   
  • Καμιά «αξιολόγηση»-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Καμιά απόλυση.
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών με απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα και δημιουργία υποστηρικτικών-συμβουλευτικών δομών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.  
  • Όχι στην αυτοαξιολόγηση – προπομπό της αξιολόγησης. Κανένας συνάδελφος «μέντορας»-αξιολογητής». Κανένας αξιολογητής στην τάξη.
  • Όχι στο διευθυντή manager – αξιολογητή και στην κατάργηση των δικαιωμάτων των συλλόγωνδιδασκόντων.
  • Οι συνάδελφοί μας, διευθυντές και σχολικοί σύμβουλοι, να μην γίνουν όργανα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου.
  • Κατάργηση-ανατροπή του νέου μισθολόγιου – βαθμολόγιου –   φτωχολογίου.
  • Δημοκρατία –παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία.

enim_17-11-2011_clip_image002