Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αποφάσεις Δ.Σ.
  • /Ερωτηματολόγια Αξιολόγησης της Παράλληλης Στήριξης Επειδή … Γνωρίζω/Δεν Απαντώ

Ερωτηματολόγια Αξιολόγησης της Παράλληλης Στήριξης Επειδή … Γνωρίζω/Δεν Απαντώ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή

Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected]
  Αγ. Παρασκευή,  18  Ιουνίου  2015
Αρ. Πρωτ: 112Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου  μας

 

 

 ΘΕΜΑ: Ερωτηματολόγια Αξιολόγησης του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης

 

Επειδή … Γνωρίζω/Δεν Απαντώ

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης δημιουργήθηκε από την ανάγκη υποστήριξης των μαθητών με δυσκολίες που φοιτούν στα σχολεία γενικής αγωγής. Προκειμένου να εφαρμοστεί το δικαίωμα των μαθητών αυτών να εκπαιδεύονται στο σχολείο της γειτονιάς τους η πολιτεία οφείλει να πράξει το αυτονόητο: να παρέχει εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς που θα εξατομικεύουν το μαθησιακό πρόγραμμα στις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή. Η πραγματικότητα, όμως, αναιρεί το αυτονόητ

Η διαδικασία προσλήψεων εκπαιδευτικών με καθυστέρηση διαμορφώνουν κάθε φθινόπωρο μια παρατεταμένη δυσλειτουργία στα τμήματα. Οι ελλιπέστατες προσλήψεις, που ακολουθούν, στο 1/3 των αναγκών συνήθως, αναλογούν σε ένα εκπαιδευτικό για τρία παιδιά. Η δυσκολία εφαρμογής οποιουδήποτε εξατομικευμένου προγράμματος, η διαβάθμισή του και η παρακολούθησή του καθόλη την εκπαιδευτική διαδικασία ακυρώνεται. Η ασυνέπεια της πολιτείας απέναντι στη δικαιωματική εκπαίδευση δημιουργεί παιδαγωγική ασυνέπεια, μέσω της αποσπασματικής παρέμβασης στις γνωστικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών με δυσκολίες.

 Συχνά το κενό αυτό επιβαρύνεται να το καλύψει οικονομικά η λαϊκή οικογένεια με ιδιωτική  παράλληλη στήριξη μέσα στο δημόσιο σχολείο. Η παιδαγωγική αποτελεσματικότητα συρρικνώνεται στην αποτροπή διαταρακτικής συμπεριφοράς. Αυτή είναι η φανερή λειτουργία της συνεκπαίδευσης στο σημερινό σχολείο. Οι λανθάνουσες λειτουργίες, όμως, του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης πηγάζουν από τη  δειλή έως υποκριτική ενταξιακή πολιτική και από το εργασιακό καθεστώς που εξαρτάται από την εκταμίευση ευρωπαϊκών κονδυλιών.

 Η μορφωτική και κοινωνική ένταξη των μαθητών με δυσκολίες δεν αποτελεί προτεραιότητα και γι αυτό οι εργαζόμενοι στην συνεκπαίδευση δεν υπολογίζονται στον κρατικό προϋπολογισμό, δε γίνονται διορισμοί και δεν έχει γίνει ποτέ ΑΣΕΠ για την Ειδική Εκπαίδευση, παρόλο που εμείς ως σωματείο διαφωνούμε με τον ΑΣΕΠ και την υποβάθμιση μέσω συνεχών εξετάσεων των πανεπιστημιακών πτυχίων.

Την παραπάνω κατάσταση έρχονται να «αξιολογήσουν»  τα ερωτηματολόγια που καλούνται στο τέλος της σχολικής χρονιάς να συμπληρώσουν εκπαιδευτικοί, διευθυντές και γονείς των μαθητών με δυσκολίες. Στην πραγματικότητα πρόκειται για υποχρεωτικά παραδοτέα του προγράμματος ΕΣΠΑ, που αποκλειστικό στόχο έχουν να επιβεβαιώσουν ότι το πρόγραμμα υλοποιήθηκε. Τέσσερα χρόνια τώρα καλούμαστε να συμπληρώνουμε απαντήσεις σε ερωτηματολόγια,  ιδιωτικής εταιρείας, την επεξεργασία των οποίων ουδέποτε είδαμε.

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ζητά το υπουργείο «απαντήσεις και αξιολογήσεις». Όπου κι αν στάλθηκαν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης εξυπηρετούνταν 2, 3 και 4 ακόμη μαθητές από τον ίδιο εκπαιδευτικό, ενώ μια δομή του ίδιου υπουργείου, το ΚΕΔΥ, όριζε έναν αποκλειστικά εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής που εργάστηκαν ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης. Κάλυπταν εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και σχολείων και η εργασία χρόνων, με αντίξοες μάλιστα συνθήκες δεν υπολογίζεται.

Για το λόγο αυτό απαιτούμε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης που ανήκουν στη γενική αγωγή.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, της παράλληλης στήριξης και οι γονείς των μαθητών έχουμε κάνει την «αξιολόγησή» μας.

Γνωρίζουμε πως χωρίς εκπαιδευτικούς δε νοείται συνεκπαίδευση.

Διεκδικούμε μόνιμη σχέση εργασίας, μαζικούς διορισμούς για τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σταθερή παιδαγωγική σχέση για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δε συμπληρώνουμε τα απαξιωτικά ερωτηματολόγια της δήθεν αξιολόγησης.

Δε συμμετέχουμε σε καμία διαδικασία που επισφραγίζει την απόσυρση του κράτους από τις υποχρεώσεις του.

 

                                                 Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

          Η Πρόεδρος                                                        Η Γεν. Γραμματέας                                                

         Μαρία  Κολόζη                                           Άννα Μάγια Σταυροπούλου