Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: “Στέγη υποκατάστασης της διδασκαλίας της Τέχνης”

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: “Στέγη υποκατάστασης της διδασκαλίας της Τέχνης”

ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783

e-mail: [email protected] http:// www.art-teachers.com

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

      24-2-2014

 

 

Στέγη υποκατάστασης της διδασκαλίας της Τέχνης

 

Εκδήλωση «Για ένα σχολείο που θα διδάσκει…πολιτισμό» διοργανώνει στις 25 Φεβρουαρίου η «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης – Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία» κλπ.  (http://www.sgt.gr/gr/programme/event/1316)

 

Αν και γίνεται λόγος περί της «διδασκαλίας…πολιτισμού» γενικά, η εκδήλωση αφορά αποκλειστικά τη διδασκαλία «του μαθήματος των λεγόμενων καλλιτεχνικών».

 

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσαν οι διοργανωτές, υπάρχουν «προκαταλήψεις», «άγνοια» και «ιδεοληψίες», για το μάθημα των καλλιτεχνικών, όπως, μεταξύ άλλων, ότι «ο καθηγητής πρέπει να είναι ο ίδιος καλλιτέχνης για να μπορεί να διδάξει».

 

Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Το αποτέλεσμα είναι γενιές και γενιές μαθητών να έχουν βγει από το σχολείο λειτουργικά αναλφάβητοι σε θέματα τεχνών και κουλτούρας. Και αυτό όταν όλες οι σύγχρονες προσεγγίσεις δίνουν μεγάλη σπουδαιότητα στο περιεχόμενο μιας τέτοιας γνώσης. Το “γιατί” το εξηγούν ειδικοί σε μια βραδιά ειδικά αφιερωμένη στις τέχνες, όπως διδάσκονται, αλλά και όπως πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο».

 

Οι ειδικοί ομιλητές που θα εξηγήσουν τα παραπάνω, θα είναι δύο καθηγητές ….αμερικανικών πανεπιστημίων, και ο «συντονιστής», του ουσιαστικά από πολύ καιρό ανύπαρκτου και αναστημένου μόνο στα χαρτιά «προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ».

 

Κανένας εικαστικός-εκπαιδευτικός που εργάζεται σε δημόσιο ελληνικό σχολείο δεν περιλαμβάνεται στους ομιλητές της εκδήλωσης που κατά τα άλλα έχει θέμα και αφορά την τέχνη στο ελληνικό σχολείο!

 

Δεν γνωρίζουμε βέβαια αν οι αμερικανοί καθηγητές θεωρούν ότι μπορεί να διδάξουν Τέχνη δάσκαλοι που οι ίδιοι δεν διδάχθηκαν την Τέχνη. Όσο για το «Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ», αν και κατά κανόνα οι διακηρύξεις του απείχαν παρασάγγας από τα έργα του και αφορούσε επιλεκτικά ελάχιστα μόνο σχολεία, δεν προέβλεπε πάντως να διδάσκουν την Τέχνη μη καλλιτέχνες!

 

Στην πραγματικότητα αυτό που υποδηλώνουν ήδη με την ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές της εκδήλωσης αυτής, είναι ότι η διδασκαλία της Τέχνης πρέπει να αντικατασταθεί με το μάθημα του… «πολιτισμού». Παίζοντας με τις λέξεις, υποκαθιστούν τη διδασκαλία της Τέχνης με ένα ανύπαρκτο μάθημα, που θα μπορούν να το διδάξουν μη καλλιτέχνες, με το επιχείρημα ότι οι «σύγχρονες προσεγγίσεις δίνουν μεγάλη σπουδαιότητα στο περιεχόμενο μιας τέτοιας γνώσης».

 

Ιδεοληψία δεν είναι ότι την Τέχνη μπορούν να τη διδάξουν μόνο καλλιτέχνες, αλλά ότι η διδασκαλία της Τέχνης πρέπει να αντικατασταθεί από κάποια διδασκαλία του «πολιτισμού» όπως τον καταλαβαίνουν οι διοργανωτές της εν λόγω εκδήλωσης της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

 

Ιδεοληψία είναι να αγνοούμε απολύτως τη σχολική μας πραγματικότητα, να περιμένουμε τα φώτα εξ’ εσπερίας και να αναφερόμαστε με υποτίμηση στο περιεχόμενο της καλλιτεχνικής διδασκαλίας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, που πραγματώνεται παρά και ενάντια στις αξιοκατάκριτες προσπάθειες των ιθυνόντων της εκπαίδευσης να εξοβελίσουν τη διδασκαλία της Τέχνης από το σχολείο και να την αντικαταστήσουν με κάποια δήθεν μαθήματα «πολιτισμού», προσπάθειες οι οποίες επίσης επικαλούνται τις «σύγχρονες προσεγγίσεις», για να στείλουν στην πράξη Τέχνη και Πολιτισμό στα αζήτητα.

 

Μένοντας προς το παρόν σ’ αυτά, θα πρέπει να σημειώσουμε, τέλος, πως δεν μας προκαλεί και καμία έκπληξη το ότι η εκδήλωση των διοργανωτών, «σχεδιάστηκε από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» «υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” το οποίο χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. (Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο) και από Εθνικούς πόρους»…..

 

 

 

Για το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Η Γραμματέας                          Η Πρόεδρος

       Ν. Παληοκώστα                                                    Ζ. Χατζή