Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Ενημέρωση για τη συνάντηση θεατρολόγων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Ενημέρωση για τη συνάντηση θεατρολόγων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

 

 

 

 

 

 

 

 

logo

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

   Σήμερα Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε από κοινού παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.) και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.). Το παρόν έδωσαν συνάδελφοι και από τους δύο κλάδους ΠΕ 18.41 Δραματικής Τέχνης και ΠΕ 32 Θεατρικών Σπουδών.
Στη συνάντηση που ακολούθησε με εν πρώτοις τον σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας, κο Απέργη και εν συνεχεία με τον Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του αρμόδιου Υφυπουργού για θέματα Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κο Παπακωνσταντίνου, παρουσία του Διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κο Παπαχρήστου παρέστησαν και οι εκπρόσωποι από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, Θεοδώρα Δριμάλα και Δημήτρης Πολυχρονιάδης. Στις συναντήσεις το Σ.Ε.Η εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο Δημήτρη Παλαιοχωρίτη και την Αντιπρόεδρο Υρώ Μανέ και ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. από τον Πρόεδρο Νεόφυτο Παναγιώτου και την Αντιπρόεδρο Ηλέκτρα Μήτσουρα.
Από πλευράς Σωματείων και στις δύο συναντήσεις ετέθη το σύνολο των αιτημάτων που από κοινού έχουμε με αλλεπάλληλες επιστολές μας κοινοποιήσει στο Υπουργείο.
Πιο συγκεκριμένα:

–  Ξεκλείδωμα των πινάκων αναπληρωτών από 30-6-2010 και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας.
            –  Οργανικές θέσεις για τους μόνιμους συναδέλφους μας μεταταγμένους στην Πρωτοβάθμια.
          –  Τακτοποίηση των διορισμών που υπολείπονται από τον ΑΣΕΠ του 2008 (επιτυχόντες ΑΣΕΠ 60%, ενιαίος πίνακας διορισμών 40%, πίνακας 24μηνου).
–  Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς με βάση το 1 εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ανά σχολική μονάδα.
– Τελικό σημείο αιχμής την απόσυρση της εγκυκλίου που κατά παρέκκλιση κάθε επιστημονικής, εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής αντίληψης αναζητά συναδέλφους δασκάλους για να διδάσκουν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στα σχολεία Ε.Α.Ε.Π.
Ενημερώσαμε τον κο Παπακωνσταντίνου, Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ότι μέχρι στιγμής δύο Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συγκεκριμένα η Π.Ε. Ιωαννίνων και η Π.Ε. Καβάλας, εξέδωσαν σχετική εγκύκλιο.
Οι εκπρόσωποι της Δ.Ο.Ε. στήριξαν τα δίκαια αιτήματα μας και απαίτησαν συγκεκριμένες απαντήσεις όσον αφορά την δημιουργία οργανικών θέσεων για τα μαθήματα ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια. Αποσαφήνισαν πως ξεκάθαρα η θέση της Ομοσπονδίας είναι τα μαθήματα ειδικότητας να διδάσκονται από συναδέλφους ειδικοτήτων και πως ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί ο παιδαγωγικός και εκπαιδευτικός στόχος ενός τέτοιου καλλιτεχνικού μαθήματος έκφρασης είναι οι μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί.
Τόσο το αποτέλεσμα των συναντήσεων όσο και οι «δεσμεύσεις» που «αναλήφθηκαν» ακολουθούν τις γενικές και αόριστες χωρίς προγραμματισμό εξαγγελίες του Υπουργού για διενέργεια ΑΣΕΠ μέσα στο 2015 και συνεχή υπόμνηση των δημοσιονομικών περιορισμών στους οποίους υπόκειται το Υ.ΠΑΙ.Θ. ως μέρους της γενικότερης μνημονιακής πολιτικής.
Συγκεκριμένα:
– Δεν δόθηκε σαφής απάντηση για τον αριθμό των κενών για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής-συγκεντρώνονται σήμερα 15-9-2014.
–  Μέσα στην εβδομάδα θα γίνουν 2500 προσλήψεις αναπληρωτών-δεν γνωρίζουν τι ποσοστό αφορά τους ΠΕ32 &ΠΕ 18.41 ούτε εάν θα καλυφθεί το σύνολο των κενών.
–  Το Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών να πραγματοποιήσει ΑΣΕΠ μέσα στο 2015.
–  Δεν δεσμεύτηκαν για τους κλάδους για τους οποίους θα διενεργηθεί ο ΑΣΕΠ.      
– Αναφέρθηκε η προσπάθεια στον νέο ΑΣΕΠ να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για τις εκκρεμότητες του προηγούμενου.
· Όσον αφορά το ειδικό θέμα της εγκυκλίου και το αίτημα μας για απόσυρση της ενημερωθήκαμε ότι η διεύθυνση σπουδών προχώρησε στην έκδοση της προσπαθώντας να καλύψει την διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής για περίπου 25 σχολεία ΕΑΕΠ που όπως ειπώθηκε δεν πήγε αναπληρωτής πέρσι για να διδάξει. (!) Στα επίμονα ερωτήματα μας κατά πόσο αυτό εξυπηρετεί παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά τους στόχους του μαθήματος και κατά πόσο τελικά αποτελεί ευθύνη των εκπαιδευτικών που δεν πήγαν να «υπηρετήσουν» ως «γενναίοι» αναπληρωτές, ο εκπρόσωπος του ΥΠΑΙΘ αναγνώρισε την πιθανότητα λάθους και δεσμεύτηκε σε συνεργασία με τον διευθυντή σπουδών: α) να διερευνηθούν οι περιπτώσεις των Π.Ε. που έσπευσαν να αναζητήσουν διδάσκοντες για το μάθημα πριν καν αποτυπωθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και β) στην έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου που θα αποσαφηνίζει ότι το μέτρο ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση μη κάλυψης των κενών από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.και δυστυχώς επιβεβαιώνουν τους φόβους μας για υποβάθμιση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής συρρίκνωση των κλάδων μας (ΠΕ 32 & ΠΕ 18.41) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όσα αναφέρονται παραπάνω από πλευράς Υπουργείου τόσο για τα γενικά ζητήματα όσο και για τα ειδικά πολύ θα θέλαμε και υπό το πρίσμα της καλής διάθεσης, να θεωρήσουμε ότι όντως έτσι είναι.
 
Παρ’ όλα αυτά το θέμα των περιορισμένων πιστώσεων που στην κουβέντα αναφερόταν συνεχώς και η μη ανάληψη συγκεκριμένων δεσμεύσεων για οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια μας κάνουν το λιγότερο επιφυλακτικούς.

      Δηλώνουμε ότι δεν υποχωρούμε στην διεκδίκηση των αιτημάτων μας και αναμένουμε την υλοποίηση των δεσμεύσεων του Υπουργείου για το θέμα της εγκυκλίου.

 
Η Εκπαίδευση και η Τέχνη πάντα πάνε μαζί
Το θέατρο είναι δείγμα πολιτισμού και παιδείας

 

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών