Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /ΡΩΓΜΗ στο “Αδιέξοδο…”: Διακήρυξη για τις εκλογές αντιπροσώπων της 88ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ

ΡΩΓΜΗ στο “Αδιέξοδο…”: Διακήρυξη για τις εκλογές αντιπροσώπων της 88ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ

Τετάρτη 5 Ιουνίου : 8.30πμ ΓΣ, 1.30μμ – 7μμ Eκλογές για την 88η Γ.Σ. της ΔΟΕ

Είμαστε αντιμέτωποι, τόσο στη χώρα μας όσο και στις άλλες χώρες της ΕΕ, με μια πολιτική στροφή συντηρητικού χαρακτήρα η οποία θα σημάνει ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης. Η στροφή αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αντιλαϊκή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε σε πλατιές λαϊκές μάζες την έννοια της αριστεράς, αλλά και στην επικράτηση δεξιάς αντιπολίτευσης απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο στο κοινωνικό ζήτημα (με σαφείς διακηρύξεις επιτάχυνσης των αντιλαϊκών, αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων υπέρ των επιχειρηματιών) όσο και στα λεγόμενα εθνικά θέματα. 

Τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών αποτυπώνουν αυτόν τον δυσμενή συσχετισμό για το εργατικό και λαϊκό κίνημα. H ανάδειξη στην πρώτη θέση της ΝΔ και με μεγάλη διαφορά από το ΣΥΡΙΖΑ, η ισχυρή παρουσία του ακροδεξιού χώρου, σε συνδυασμό με τη σχετική σταθεροποίηση ενός δικομματισμού – διπολισμού με πυλώνες τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να παγιδεύσει το λαό στα δεσμά του ευρωμνημονιακού καθεστώτος και της “μεταμνημονιακής κανονικότητας” της κυρίαρχης αφήγησης.

Το επίσημο τέλος των μνημονίων είχε κηρύξει τον Αύγουστο του ’18 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με πανηγυρικό τρόπο. Το τέλος αυτό βέβαια δεν προσέφερε καμία ουσιαστική ανακούφιση παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες για την περίφημη 13η σύνταξη ή τις μικροελαφρύνσεις φορολογικού χαρακτήρα. Η υποχρέωση για τα τερατώδη υπερπλεονάσματα συνιστούν βαρύ φόρο αίματος στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων. Επίσης η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και οι διευκολύνσεις προς τους κάθε είδους επενδυτές συνεχίζουν να μας βαραίνουν. Και επειδή όλο αυτό έχει μακρύ ορίζοντα, η μεταμνημονιακή κανονικότητα θα αποτελεί μια κατάσταση διαρκούς σύνθλιψης για τις επόμενες δεκαετίες.

     

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

Οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα έχουν διορίσει διευθυντές σχολείων, αλλά οι ευθύνες τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες και επικεντρώνονται σε διοικητικά ζητήματα. Ο πρώτος περιορισμός είναι ότι δεν μπορούν να επιλέξουν το δικό τους προσωπικό, είτε πρόκειται για εκπαιδευτικούς με οργανικές θέσεις είτε για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Η δυνατότητα των διευθυντών για μεγαλύτερη συμβολή στις αποφάσεις στελέχωσης ή μάλιστα το δικαίωμα επιλογής και απασχόλησης εκπαιδευτικών, θα ήταν σε θέση να εξασφαλίσει μια καλή προσαρμογή μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών. 

OECD(ΟΟΣΑ), Education for a bright future in Greece, «School units have low autonomy» (pp. 64-66)

Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι ένας από τους τομείς που βρίσκονται στο στόχαστρο των μνημονιακών πολιτικών και συνεχίζει να τραυματίζεται. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με την συνέργεια των διεθνών οργανισμών – ΕΕ και ΟΟΣΑ – στήνουν ένα σκηνικό πραγματικής καταστροφής. Το τοπίο που διαμορφώνεται αλλάζει τον χαρακτήρα του σχολείου πλέον ολοκληρωτικά. Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι δεν κάνουμε λόγο για μικροαλλαγές αλλά για καταλυτικές αντιδραστικές τομές:

  • Πρωτίστως, ο νόμος 4589 που εισάγει ως κριτήριο διορισμού/πρόσληψης αναπληρωτών στην εκπαίδευση το προσοντολόγιο. Απαξιώνει με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο το πτυχίο αλλά και την προϋπηρεσία. Η εφαρμογή του προσοντολογίου ανοίγει έναν ανελέητο εμφύλιο πόλεμο για την εξασφάλιση μιας πολυπόθητης θέσης εργασίας μια και τα ήδη αποκτημένα προσόντα δεν θα είναι ποτέ αρκετά . Όλοι θα πρέπει να διογκώνουν το φάκελο των προσόντων τους για να μπορούν να ανταγωνίζονται τον διπλανό τους. Η αντίληψη αυτή, που συμπυκνώνεται στη φράση«ο θάνατός σου η ζωή μου» αποτελεί τη βασική ιδέα, τον πυρήνα της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας. Συνδέεται αρμονικά με τους βασικούς άξονες των εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων (με την αξιολόγηση, την αριστεία, την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης.)

    Θα πρέπει να αφιερώνουν χρόνο από τα διδακτικά τους καθήκοντα για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ακαδημαϊκής τους εξέλιξης. Όλα αυτά βεβαίως με το αζημίωτο απλά επειδή η εξέλιξη αυτού του είδους απαιτεί χρήματα αλλά και διασυνδέσεις παντός τύπου. Αυτή η αέναη διαδικασία, δεν μπορεί παρά να λειτουργεί σε βάρος του παιδαγωγικού του ρόλου αφού στερεί χρόνο και ενδιαφέρον από το παιδαγωγικό του έργο, και τη διδακτική του προετοιμασία. Ο κανόνας θα είναι ότι “δεν υπάρχουν κανόνες” ζώντας συνεχώς στην αβεβαιότητα και την ανασφάλεια για το μέλλον.

  • Συμπληρωματικά δρομολογείται και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας προάγγελος της ατομικής αξιολόγησης. Η κάθε σχολική μονάδα υπακούοντας σε εξωτερικούς παράγοντες θα χρειάζεται να προγραμματίζει τη δράση της και να λογοδοτεί σε εξωτερικούς παράγοντες -βλέπε ΙΕΠ-. Το μότο θα είναι “για να υπάρξεις θα πρέπει να πετυχαίνεις τους στόχους που εμείς σου επιτάσσουμε”.

  • Στο χώρο της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Μετά τη θεσμοθέτησή της, η κυβέρνηση πέταξε το μπαλάκι της εφαρμογής και υλοποίησης στους Δήμους. Με δεδομένη την ανυπαρξία χώρων στέγασης των νηπίων για ικανοποιηθεί η συνθήκη αυτή αλλά και την απροθυμία των δημάρχων να τη δεχτούν – θέση της ΚΕΔΕ είναι εδώ και μερικά χρόνια ότι και οι δήμοι μπορούν να λειτουργήσουν νηπιαγωγεία στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς με ανταποδοτικά τέλη δηλαδή τροφεία – καταλαβαίνει κανείς πως συνέχεια θα έβαζαν εμπόδια στην υλοποίηση της. Πρόσφατα μάλιστα ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πατούλης ζήτησε την αναστολή της εφαρμογής του νόμου. Επιπλέον η λύση που προκρίνει η κυβέρνηση είναι η εγκατάσταση προκάτ αιθουσών ως προσωρινής λύσης. Αλλά επειδή ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, γίνεται εύκολα αντιληπτό τι πρόκειται να συμβεί.

  • Η φετινή χρονιά είναι πλούσια σε νομοθετικές επιθέσεις με στόχο την ειδική εκπαίδευση, τις σταθερές δομές της και τους εκπαιδευτικούς που την υπηρετούν. Ξεκινώντας από το νόμο για τις νέες δομές, τις ΕΔΕΑΥ/ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, τα ΚΕΔΔΥ που έγιναν ΚΕΣΥ με εκποίηση αρμοδιοτήτων και αλλαγή πλεύσης του ρόλου τους, το νέο καθηκοντολόγιο των εργαζόμενων στο χώρο της ειδικής αγωγής, μέχρι τη συγχώνευση του ΠΤΔΕ Πάτρας με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του αντίστοιχου ΤΕΙ, διαφαίνεται μια συνολική προσπάθεια επιτάχυνσης της κυβέρνησης για την εναρμόνισή της με τις επιλογές ΕΕ-ΟΟΣΑ-επιτροπών ΟΗΕ.

  • Οι σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο. Το νέο κείμενο του Υπουργείου έρχεται να επαναλάβει ότι η Γ΄ Λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστική τάξη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακυρώνοντάς την ουσιαστικά ως τάξη που προσφέρει στην αναγκαία γενική γνώση των μαθητών.

  • Συνεχείς αλλαγές και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

            

ΓΙΝΑΜΕ Η ΦΩΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΓΝΟΗΣΟΥΝ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις του Γενάρη έβγαλαν στο προσκήνιο το δυναμικό που η εκπαίδευση τρέφει στα σπλάχνα της. Αναπληρωτές, αδιόριστοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί απαίτησαν αυτό που δικαιούνται μόνιμους μαζικούς διορισμούς που το σχολείο έχει ανάγκη. Κόντρα σε κυβέρνηση και την πλειοψηφία των παρατάξεων της Ομοσπονδίας( ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ και ΕΡΑ) οι οποίοι προσπάθησαν να αποφύγουν ένα δυναμικό και με προοπτική ανατροπής απεργιακό αγώνα. Ανατρέψαμε το σχεδιασμό τους για μια απλή 24ωρη και τους αναγκάσαμε να συρθούν σε μια τριήμερη απεργία. Δεν καταφέραμε να πετύχουμε την απόσυρση του νόμου αλλά σίγουρα η παρακαταθήκη που βάλαμε δεν είναι ασήμαντη, γιατί συνέχεια θα υπάρξει.

Η ελπίδα στη σπίθα του Γενάρη!

Είναι οι Σύλλογοι Π.Ε., οι ΕΛΜΕ και οι διαδικασίες συντονισμού τους, οι Γενικές Συνελεύσεις, οι επιτροπές αγώνα, το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων, το Συντονιστικό Νηπιαγωγών που οργάνωσαν μαζικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις, μπλόκαραν τα σεμινάρια της αξιολόγησης, όρθωσαν τείχος απέναντι σε κάθε αυθαιρεσία, σήκωσαν όλο το βάρος του αγώνα στις μεγάλες κινητοποιήσεις του Μάρτη και του Γενάρη. Αντιμετώπισαν στα σχολεία όπως και σε όλη την κοινωνία, εκδηλώσεις ακροδεξιών, ρατσιστικών και φασιστικών αντιλήψεων κι έδωσαν τη μάχη για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα δημόσια πρωινά σχολεία.

Να πάρουμε τη σκυτάλη από τους αγώνες του Γενάρη, που ράγισαν τη βιτρίνα της συναίνεσης και της αδράνειας, αποτέλεσαν παράδειγμα αγώνα που μπορεί να ζεστάνει ξανά τις ελπίδες, να ενώσει και να νικήσει τις μνημονιακές πολιτικές και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Έσπασαν τη λογική του «μάταιου αγώνα» και της συνδιαχείρισης της βαρβαρότητας. Συναντήθηκαν με εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για το δικαίωμα όλου του λαού σε μόνιμη, σταθερή αξιοπρεπή εργασία!

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και μόνιμοι, φοιτητές και μαθητές, τροφοδότησαν και οργάνωσαν τον αγώνα, με αυτοπεποίθηση για τη δυνατότητά τους να νικήσουν, συμμετείχαν στα πιο μαζικά, μαχητικά συλλαλητήρια των τελευταίων χρόνων, κάτω από το κοινό τους συμφέρον, της μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους και της δημόσιας εκπαίδευσης, και δεν υπέκυψαν στη λογική της αλληλοσφαγής των ομάδων και του ατομικού δρόμου. Με τη δύναμη των συλλογικών διαδικασιών μετέτρεψαν την κατειλημμένη Πρυτανεία σε κέντρο του αγώνα, μακριά από τη λογική της ανάθεσης και της ηττοπάθειας. Στους δρόμους της φωτιάς, με τα γεμάτα οργή αλλά και ελπίδα μάτια, αψήφησαν την καταστολή των ΜΑΤ, αμφισβήτησαν τη μιζέρια του «τίποτα δε γίνεται» και επιδίωξαν να σπάσουν το φραγμό του «ρεαλισμού» των χαμηλών προσδοκιών.

Στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη των αντιπροσώπων της 88ης γενικής συνέλευσης καλούμαστε να επιλέξουμε ως αντιπροσώπους εκείνους που ήταν παρόντες σε όλα τα γεγονότα. Ως κομμάτι των Παρεμβάσεων, Κινήσεων, Συσπειρώσεων ήμασταν παρόντες και συμβάλλαμε στο βαθμό που μπορούσαμε να αντιπαλέψουμε όλα αυτά που ισοπεδώνουν τις ζωές μας. Δεν ξεχνάμε ότι εκείνο που θα κάνει τη διαφορά , θα είναι ο καθένας από μας με τη συμμετοχή του στη λήψη των αποφάσεων. Με τη συμμετοχή στις διαδικασίες διασφαλίζουμε ότι μπορούμε να αποφασίζουμε ότι μπορούμε να γίνουμε η φωνή που δεν θα μπορούν να αγνοήσουν.

Παλεύουμε για:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών.

  • Την κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο.

  • Άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

  • Απεργία/ Αποχή από κάθε διαδικασία Αποτίμησης/ Αξιολόγησης

  • Άμεση θεσμοθέτηση της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε όλους τους Δήμους

  • Ουσιαστική Στήριξη Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών των Μαθητών (Κατάργηση του ν. 4547/2018 για τις νέες δομές. Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις δημόσιας και δωρεάν ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, εντός των εκπαιδευτικών δομών , Ίδρυση και λειτουργία Τ.Ε. σε όλα τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, καθώςκαι 2ου Τ.Ε. σε όσες σχολικές μονάδες προκύπτει ανάγκη.)

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ εδώ: http://www.syllogosperiklis.gr/category/rogmi/