Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /Δ.Ο.Ε.:Επιτακτική η ανάγκη για πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τώρα

Δ.Ο.Ε.:Επιτακτική η ανάγκη για πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τώρα

 

 

 

 

doe

Αρ. Πρωτ.1051 Αθήνα 25/9/2014

Προς

  1. Τον Υπουργό Παιδείας

κ. Ανδρέα Λοβέρδο

  1. Τον Υφυπουργό Παιδείας

κ. Αλέξανδρο Δεμερτζόπουλο

Κοιν.

  1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

ΘΕΜΑ: «Επιτακτική η ανάγκη για πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τώρα !»  

 

Κύριε Υπουργέ

Κύριε Υφυπουργέ

 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. , σε όλο το χρονικό διάστημα από το καλοκαίρι και μέχρι σήμερα, μέσα από κείμενα, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συναντήσεις μαζί σας (και με την παρουσία εκπροσώπων των αναπληρωτών συναδέλφων) αλλά και με την τοποθέτηση του Προέδρου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχει θέσει σε όλους τους τόνους το απαράδεκτο γεγονός της μη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, τέσσερα χρόνια τώρα, με παραβίαση ακόμα και των μνημονιακών περιορισμών, καθώς και της εξοντωτικής και άδικης τακτικής που εφαρμόζει το ΥΠΑΙΘ (εδώ και χρόνια) σε βάρος των αναπληρωτών συναδέλφων.

  Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας (και σε συνάντησή του με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.) υπάρχει άμεση ανάγκη για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών στα υπάρχοντα οργανικά κενά. Το θέμα, δυστυχώς, επικεντρώνεται μόνο στην μελλοντική πραγματοποίηση ενός διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Όπως, όμως, έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει, υπάρχουν δεδομένα τα οποία η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν μπορεί να συνεχίζει να αγνοεί.

  • Χιλιάδες συνάδελφοί μας εργάζονται εδώ και δεκατρία χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή. Η άμεση πρόσληψή τους με μόνιμη σχέση εργασίας δεν μπορεί να εξαρτάται από την πιθανή ή μη πραγματοποίηση διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί προσφέρουν επί σειρά ετών στον, εγκαταλελειμμένο  από την πολιτεία, τομέα της Ειδικής Αγωγής με αυταπάρνηση και εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Δεν μπορεί, και δεν πρέπει, η ικανότητά και η προσφορά τους να κριθεί από κανένα διαγωνισμό. Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να προχωρήσει άμεσα στο διορισμό τους θέτοντας τέρμα στην ταλαιπωρία και την αγωνία τόσων ετών.
  • Ο τελευταίος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ πραγματοποιήθηκε το 2008. Με αποκλειστική ευθύνη των κυβερνήσεων δεν επαναλήφθηκε, ενώ με το Ν.3848/2010 σταμάτησε και ο διορισμός εκπαιδευτικών με βάση τους πίνακες προϋπηρεσίας (40%). Όπως τονίστηκε και στην από κοινού συνάντηση της Δ.Ο.Ε και του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (4-9-2014) με το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας, αυτή τη στιγμή οι επιτυχόντες από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008 ανέρχονται σε 5826, εκ των οποίων έχουν διοριστεί οι 615. Επίσης,  οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα διορισμών, με βάση την πραγματική προϋπηρεσία, ανέρχονται σε 1494. Είναι, επομένως, σαφές ότι αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση για τη λύση στο πρόβλημα της μη πραγματοποίησης διορισμών (αφού δεν πραγματοποιείται ΑΣΕΠ όλα αυτά τα χρόνια) για να αποδείξει έμπρακτα η πολιτική ηγεσία ότι πιστεύει πραγματικά στην αναγκαιότητά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 περίπου εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διορίστηκαν, ως μόνιμοι, 272 μόνο. Αναλογία 1:45. Η κατάσταση στο χώρο της Π.Ε. είναι ήδη εκρηκτική και η μη κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς συντελεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Παρά το γεγονός ότι όλοι «αναγνώριζαν» το δίκαιο αίτημά της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών αναδρομικά από 30-6-2010 και μετά, η τελική απόφαση, για αναγνώριση μόνο από 1-9-2012 όχι μόνο δεν αποτελεί λύση αλλά περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα και δημιουργεί νέες αδικίες. Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η αδικία που μόλις ξεκίνησε είναι η ακύρωση της τροπολογίας για το άνοιγμα των πινάκων από το 2012 και μετά και η ψήφιση νέας για άνοιγμα από το 2010.
  • Αδικιών συνέχεια και με τις ρυθμίσεις για τη μοριοδότηση των «δυσπρόσιτων σχολείων». Ο Υπουργός παιδείας προχώρησε σε μια εκ του προχείρου και αποσπασματική ρύθμιση που αδικεί κατάφορα όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν στα ίδια σχολεία προ ρύθμισης και ταυτόχρονα διαιωνίζει και κορυφώνει τις αδικίες που δημιουργεί η μη αντικειμενική κατάταξη των σχολικών μονάδων στις κατηγορίες Θ και Ι. Και αυτή η ρύθμιση πρέπει να αποσυρθεί και να εισακουσθεί το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που εδώ και χρόνια ζητά τη σύσταση επιτροπής που θα προχωρήσει  στην αντικειμενική αναμοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης όλων των σχολικών μονάδων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
  • Αλλά και ο τρόπος πρόσληψης των αναπληρωτών όπου τα διαφορετικά χρονικά σημεία ανακοίνωσης των προσλήψεων μεγιστοποιούν διαφορές στην κατάταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες (ακόμη και για διαφορά μιας ημέρας) αλλά και οδηγούν συναδέλφους που προηγούνται στους πίνακες να εργάζονται σε περιοχές χαμηλότερης προτίμησής τους. Μοναδική λύση αποτελεί το να πραγματοποιείται το σύνολο των προσλήψεων αναπληρωτών σε μια φάση αφού τα υπάρχοντα κενά είναι γνωστά, αφήνοντας μόνο τα έκτακτα για τη στιγμή που αυτά παρουσιάζονται.
  • Τέλος, είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα που δημιουργεί το γεγονός ότι τα Πανεπιστήμια δίνουν διαφορετική ημερομηνία κτήσης πτυχίου στην ίδια εξεταστική περίοδο. Η λύση του προβλήματος βρίσκεται στο να θεωρείται ότι πήραν πτυχίο την ίδια ημερομηνία όσοι αποφοίτησαν στην ίδια εξεταστική περίοδο.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συγκεντρώνει και θέτει όλα αυτά τα ζητήματα, για μια ακόμη φορά, προσδοκώντας την ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας σε διαδικασία διαλόγου και άμεσης υιοθέτησης των προτάσεών μας που θα οδηγήσουν σε αποκατάσταση των υφιστάμενων αδικιών αλλά και σε σαφή βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης.