Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Αρχική Σελίδα
  • /ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 17/10

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 17/10

 

Μαχητική η συγκέντρωση στην περιφερειακή διεύθυνση, Αποκαλυπτικός ο περιφερειακός διευθυντής

Μαχητική η συγκέντρωση στην περιφερειακή διεύθυνση, Αποκαλυπτικός ο περιφερειακός διευθυντής


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

ΕΛΜΕ  ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΕ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΤΙΣ 17/10

 

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 17/10/14, κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης Αττικής για να απαιτήσουμε να αντιμετωπιστούν άμεσα τα οξυμένα προβλήματα της περιόδου, όπου συμμετείχαν πλήθος εκπαιδευτικών από συλλόγους και ΕΛΜΕ, καθώς και γονείς με τις ενώσεις και τους συλλόγους τους.

 

Για ακόμη μια φορά τα ΜΑΤ, με εντολή του περιφερειακού διευθυντή Δ. Γκίνη, είχαν παραταχθεί στην είσοδο της Περιφερειακής Διεύθυνσης, σαν άλλοι πραιτοριανοί που «φυλλάσουν τον ηγεμόνα». Μετά από την επίμονη απαίτησή μας και τις καταγγελίες των σωματείων, αποχώρησαν από την είσοδο μέχρι την ολοκλήρωση της συνάντησης, χωρίς όμως να απομακρυνθούν από το χώρο.

 

Αρχικά, τέθηκε με έμφαση το τεράστιο πρόβλημα των κενών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια, στην Α΄ και Β΄ φάση τοποθετήσεων, το οποίο η διοίκηση και το υπουργείο προσπαθούν να λύσουν μετακινώντας εκπαιδευτικούς αδιακρίτως και μετακυλώντας το πρόβλημα από το ένα σχολείο στο άλλο.

Β’ βάθμια:

Τα κενά είναι μεγάλα με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολεία όπου οι μαθητές δε διδάσκονται καθόλου συγκεκριμένα μαθήματα στα οποία θα καλεστούν να εξεταστούν με την τράπεζα θεμάτων.

Κλείνουν τμήματα κατεύθυνσης, ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ  με την αιτιολογία ότι δε συμπληρώνεται ο ελάχιστος οριζόμενος αριθμός  μαθητών , με αποτέλεσμα οι μαθητές να υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε άλλα σχολεία, στην Γ΄ Λυκείου.  Ουσιαστικά αυτό αντιστοιχεί με τιμωρητική διαδικασία αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος σε μια κρίσιμη περίοδο της ζωής τους. Συμπτύσσουν τμήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια, τμήματα που είχαν μέχρι τώρα εγκριθεί  να λειτουργούν έτσι. Όλα τα παραπάνω, καταλήγουν σε αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών, από το ένα σχολείο στο άλλο, λες και πρέπει αυτοί να βάλουν το χέρι στη τσέπη, για να καλυφτούν τα κενά των σχολείων.

 

Α’ βάθμια

Η απουσία διορισμών οδηγεί σε αποφάσεις για κλείσιμο και υπολειτουργία των ολοημέρων για να αντιμετωπιστούν τα κενά στα πρωινά τμήματα, σε υποχρεωτικές και αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών, στη διατάραξη του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού κλίματος στο σχολείο, στην απόλυτη παραβίαση του ωρολογίου προγράμματος μια και η έλλειψη ειδικοτήτων οδηγεί σε ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί χαοτικά με μοναδικό στόχο την παραμονή των παιδιών ως τις 14.00

 

Δόθηκε έμφαση από τα εκπαιδευτικά σωματεία η κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη, στα τμήματα ένταξης όπου η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη υποχρεώνοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να λειτουργούν σε τραγικές συνθήκες. Τονίστηκε η ανάγκη  εφαρμογής του άρθρου 28, παρ 15, του 4186/13, που αφορά τους μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες και τον αριθμό τους ανά τμήμα. Η διοίκηση παρανομεί αρνούμενη να το εφαρμόσει ή εφαρμόζοντάς το «κατά το δοκούν». Μας εγκαλεί με βάση το νόμο που την εξυπηρετεί, αλλά αρνείται να εφαρμόσει το νόμο που δεν υπηρετεί τη κυβερνητική πολιτική. Ταυτόχρονα, από όλους τους παραβρισκόμενους καταγγέλθηκε η απαράδεκτη απόφαση να αποφασίζει ο σχολικός σύμβουλος ή ο σύλλογος διδασκόντων ποιες περιπτώσεις μαθητών είναι πιο σοβαρές από άλλες (!!!) και τονίστηκε ότι για το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα πρέπει να καλυφθούν τώρα ΟΛΕΣ οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη και σε καμία περίπτωση μέρος αυτών. 

 

Ο περιφερειακός διευθυντής Δ. Γκίνης δήλωσε ότι μέχρι τη Δευτέρα θα σταλούν όλα τα κενά στο υπουργείο, ότι δε διορίζει η περιφέρεια και ότι όσο θα υπάρχουν ανάγκες και δε θα υπάρχουν προσλήψεις, αυτές θα καλύπτονται  με μετακινήσεις. Αρνήθηκε να αναρτήσει δημόσια τα κενά που θα αποστείλει στο ΥΠΑΙΘ όπως του ζήτησαν τα σωματεία. Δήλωσε ότι όσο αφορά τα τμήματα κατευθύνσεων θα υπάρχει σχετική ευελιξία αν δοθούν αιτιολογημένα αιτήματα.

Αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση του όσο αφορά τα ολοήμερα. Δήλωσε ότι υπάρχει ασάφεια νόμου και ότι οι εγκύκλιοι του 2013 και 2014 που αφορούν τη λειτουργία των ολοημέρων δεν καθορίζουν αριθμό εκπαιδευτικών/μαθητών, δεν επαναλαμβάνουν το 1/50 που υπήρχε σε προηγούμενες εγκυκλίους. Μετά από επίμονες παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων έγινε απολύτως φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να αλλάξει τον αριθμό εκπαιδευτικών/μαθητών σε 1/100, δημιουργώντας πλασματικές υπεραριθμίες, με στόχο τη μετακίνηση εκατοντάδων εκπαιδευτικών για την κάλυψη κενών στο πρωινό πρόγραμμα σε όλη την Αττική.

Σε ό, τι αφορά την παράλληλη στήριξη στη Β/βάθμια δήλωσε ότι δόθηκαν πιστώσεις λιγότερες από τις ανάγκες και ζήτησε από τους συμβούλους ειδικής αγωγής να τις ιεραρχήσουν. Απαιτήσαμε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες δίχως εκπτώσεις.

 

Με τον ίδιο τρόπο απάντησε και στο ζήτημα του χωρισμού τμημάτων που έχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Δήλωσε ότι δεν μπορεί να πάρει θέση και περιμένει διευκρινιστική εγκύκλιο από το υπουργείο, λόγω ασάφειας νόμου και ότι το πρόβλημα θα λυθεί όταν ξεκαθαριστεί. Τα εκπαιδευτικά σωματεία επισήμαναν με επιμονή ότι δε χωρίζουν τα τμήματα τώρα γιατί περιμένουν να ψηφιστεί ο νόμος για την ειδική αγωγή.  Εκεί αλλάζει ο ορισμός για τις μαθησιακές δυσκολίες και μόνο ο αυτισμός, η ΔΕΠΥ και η νοητική σττέρηση θεωρούνται προβλήματα που θα επιτρέπουν χωρισμό της τάξης και πάλι όχι κάτω από 21 μαθητές. Ο περιφερειακός διευθυντής δεν αρνήθηκε καμία από τις καταγγελίες αυτές.

 

Σχετικά με τον υπολογισμό των τ.μ. ανά μαθητή κι επομένως και του συνολικού αριθμού των μαθητών στην αίθουσα, επισημάνθηκε ότι υπάρχουν ποικίλοι υπολογισμοί από 1,5τ.μ. ως 2τ.μ. Εδώ, ο περιφερειακός σημείωσε ότι θα υπάρξει σχετική διευκρίνιση.  Αργότερα, ο υπεύθυνος των σχ. συμβούλων στην Περιφέρεια τόνισε ότι είναι σημαντικό αν υπάρχει σε ένα σχολείο θέση του συλλόγου διδασκόντων και του αρμόδιου σχ. συμβούλου για το θέμα αυτό.

 

Στο θέμα του ωραρίου των εκπαιδευτικών από τη Β/βάθμια, που εργάζονται στην Α/βάθμια τα σωματεία τόνισαν την πάγια θέση τους ότι χρειάζεται να διατηρούν το ωράριο της Β/βάθμιας. Και σε αυτό το θέμα ο περιφερειακός σημείωσε ότι θα υπάρξει σχετική διευκρίνιση.

 

Τέλος, για την αξιολόγηση ο περιφερειακός ήταν πολύ σαφής. Δήλωσε ότι είναι υπέρ της εφαρμογής της αξιολόγησης με βάση το ΠΔ 152. Συγκρότησε την αρμόδια περιφερειακή 3μελή επιτροπή, στην οποία προΐσταται, για τη τελική επιλογή των 5μελών επιτροπών αξιολόγησης, των «ράμπο» σε κάθε διεύθυνση, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν έχει καμία απολύτως ενημέρωση ούτε για τις αιτήσεις ούτε για τη λειτουργία τους πέραν από αυτά που αναφέρει το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών σωματείων έγινε ξεκάθαρο ότι οι επιτροπές των ράμπο αξιολογητών είναι ανεπιθύμητες και ότι θα αντιπαλέψουν μαχητικά και αποφασιστικά την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση και οι επιτροπές των ράμπο αξιολογητών. 

 

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους συλλόγους τους να συμμετέχουν μαζικά στο απογευματινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, την Πέμπτη, 23/10

 

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ