Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /ΑΣΕ
  • /Για τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Για τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

 

Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2013 και μετά, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες συναδέλφους.

Την κύρια ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε διοικητικές θέσεις) φέρει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.

Οι μετατάξεις αυτές έγιναν τότε με το “πιστόλι στον κρόταφο” χιλιάδων εκπαιδευτικών, που τότε υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Παραβίασαν ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφού είναι γνωστό ότι προηγούνται οι μεταθέσεις και στην πορεία εξετάζονται οι αιτήσεις για μετάταξη, με βάση τα κενά που απομένουν.

Έγιναν συνεπώς σε βάρος συναδέλφων των ειδικοτήτων που υπηρετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και που στερήθηκαν οργανικές που δικαιούνταν. Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν κάθε λόγο να αγανακτούν (όχι φυσικά απέναντι σε συναδέλφους), αλλά απέναντι στην τότε κυβερνητική επιλογή. Στερήθηκαν επανειλημμένα το δικαίωμα της μετάθεσης για τις ίδιες θέσεις, ενώ είχαν, σε αρκετές περιπτώσεις, πολύ περισσότερα μόρια από όσους μετατάχθηκαν. Έτσι κάποιοι βρέθηκαν όχι μόνο χωρίς το δικαίωμα μετάθεσης, αλλά ούτε καν απόσπασης στον τόπο συμφερόντων τους. Επιπλέον, σε μια σειρά περιπτώσεων δεν έγινε ο απαραίτητος έλεγχος των στοιχείων που δήλωναν οι υποψήφιοι προς μετάταξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι οργανικές που εξαγγέλθηκαν για τους μεταταγμένους συναδέλφους αποδείχθηκαν απάτη.

 

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

 

Το πρόβλημα με την απουσία κενών-οργανικών θέσεων (άρα και της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση) δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα.

Όμως το πρόβλημα ξεκινά από τις χιλιάδες συμπτύξεις-συγχωνεύσεις σχολείων, τα πολυπληθή τμήματα, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κινητικότητα-διαθεσιμότητα.

Μέτρα, που είχαν και έχουν σαν αποτέλεσμα, τόσο τη δραματική επιδείνωση των όρων μόρφωσης των μαθητών, όσο και την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων, την ανασφάλεια για χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Μέτρα που παραμένουν και σήμερα, καθώς και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, απέρριψε τα δίκαια αιτήματα για επαναλειτουργία των σχολείων που έκλεισαν, για επαναφορά του ωραρίου, για μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη. Κι’ αυτό γιατί κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη, για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και ματωμένα πλεονάσματα, στο δρόμο της αναγνώρισης, “έγκαιρής” και στο ακέραιο αποπληρωμής του χρέους. Στα πλαίσια αυτών των κατευθύνσεων και με δεδομένο τις δεκάδες χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών, οι μόνιμοι διορισμοί, εάν και όποτε γίνουν, δεν θα καλύπτουν πάρα ένα ελάχιστο κομμάτι των πραγματικών αναγκών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχέδιο νόμου για το Δημόσιο με τίτλο “Εκδημοκρατισμός της διοίκησης-Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις”, η κυβέρνηση, πιστή στις δεσμεύσεις προς την ΕΕ και τους δανειστές, προωθεί την κινητικότητα, που συνδέεται με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, κυρίως από το λεγόμενο «μη μισθολογικό κόστος».

Ταυτόχρονα λοιπόν με την πρόταση που καταθέτουμε για το ζήτημα των μετατάξεων, είναι ανάγκη να οργανωθεί η πάλη για βελτίωση των όρων διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής και των αντιλαϊκών-αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων.

Αυτό σημαίνει πάλη για επανίδρυση των συγχωνευμένων σχολείων, για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, για να σταματήσει η κινητικότητα και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, να έχουν όλοι μόνιμη και σταθερή δουλειά. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής (αύξηση των ωρών διδασκαλίας, προσλήψεις γυμναστών, υλικοτεχνική υποδομή) και του σχολικού αθλητισμού, σαν αναπόσπαστο στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη και διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου.

Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν και χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα έχουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα και θα σταματήσει η αναπαραγωγή της μιζέριας και του «διαίρει και βασίλευε».

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά το εξής παράδειγμα: σύμφωνα με στοιχεία αιρετού του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας «για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία την επόμενη χρονιά με μόνιμους εκπαιδευτικούς και χωρίς ΕΣΠΑ απαιτείται η ίδρυση καινούριων οργανικών θέσεων: 66 Φυσικής Αγωγής, 66 Αγγλικών, 44 Μουσικής, 92 Πληροφορικής, 89 Εικαστικών, 68 Θεατρικής Αγωγής, 49 Γαλλικής, 40 Γερμανικής. ΣΥΝΟΛΟ: 514 νέες οργανικές θέσεις». Αντίστοιχη είναι η εικόνα σε όλα τα ΠΥΣΠΕ πανελλαδικά.

 

Στη βάση αυτή, προτείνουμε και απαιτούμε:

  1. Να δοθεί η δυνατότητα να γυρίσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όσους συναδέλφους πήραν μετάταξη (σε εκπαιδευτικές ή διοικητικές θέσεις) και το επιθυμούν.
  2. Ενιαία μοριοδότηση (ανά μεταθετική περιοχή) όσων (μεταταγμένων) επιθυμούν να μείνουν στην ΠΕ και όσων υπέβαλλαν αίτηση μετάθεσης το 2013 και το 2014. Να συμπεριληφθούν και όσοι έκαναν αίτηση μετάταξης το 2013, αλλά αυτή απορρίφθηκε. Έλεγχος μορίων και σύνταξη πινάκων (ανά μεταθετική περιοχή) με βάση τα μόριά τους. Στις περιπτώσεις που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι υπάρχουν μεταταγμένοι που έχουν δηλώσει ψευδή στοιχεία να ακυρωθεί αυτόματα η μετάταξη.
  3. Μετά τον έλεγχο των μορίων τους και τη σύσταση ενιαίων πινάκων να δοθεί οργανική στους μεταταγμένους για τις μη προϋπάρχουσες ειδικότητες στην ΠΕ (ΠΕ05 Γαλλικών, ΠΕ07 Γερμανικών, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ19-20 Πληροφορικής και ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών).
  4. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από το τελευταίο συνάδελφο που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή). Η τοποθέτηση στις οργανικές για τις προϋπάρχουσες ειδικότητες (μεταταγμένοι και αναδρομικής μετάθεσης) να γίνει με βάση τα μόρια. Όσοι επιθυμούν, να διατεθούν και στο οικείο ΠΥΣΔΕ της περιοχής (π.χ. από το ΠΥΣΠΕ Πειραιά, στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά).
  5. Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια και ταυτόχρονα εξίσωση του ωραρίου της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 το πολύ για νηπιαγωγεία – Α, Β δημοτικού και στους 20 για υπόλοιπες τάξεις δημοτικού και γυμνάσια – λύκεια. Να επανιδρυθούν τα σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.
  6. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών. Απόδοση οργανικών θέσεων, κανένας εκπαιδευτικός χωρίς οργανική θέση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
  7. Να καταργηθεί όλο το πλαίσιο της κινητικότητας και κάθε έννοια ελαστικοποίησης στην εργασία των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 

26 Μαρτίου 2015