Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Ανακοινώσεις
  • /Απόφαση Γ.Σ. Συλλόγου “Ο Περικλής” για το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης

Απόφαση Γ.Σ. Συλλόγου “Ο Περικλής” για το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης

 

Μετά από πρόταση της ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ η Γ.Σ. του Συλλόγου “Ο Περικλής” υιοθέτησε την παρακάτω απόφαση:

 

ΑΠΟΦΑΣΗ Γ. Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ Π.Ε. «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

ΤΗΣ 22/5/2018

 

Η σημερινή μας Γ.Σ. μας βρίσκει αντιμέτωπους με μία πολιτική και κοινωνική συγκυρία όπου:

Η επίθεση των ΗΠΑ και των ΝΑΤΟικών  συμμάχων τους στη Συρία  φέρνει πολύ πιο κοντά την πιθανότητα ενός γενικευμένου πολέμου, καθώς βαθαίνουν και οξύνονται οι ενδοιμπεριαλιστικές αντιθέσεις (ΗΠΑ – Ρωσία, κλπ.), για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των ενεργειακών δρόμων και των σφαιρών επιρροής με στόχο το ξαναμοίρασμα της παγκόσμιας οικονομικής πίτας και τον γεωστρατηγικό έλεγχο για να ξεπεράσουν την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση που σοβεί τα τελευταία χρόνια. Η χώρα μας αποτελεί βασικό ορμητήριο με τις βάσεις του θανάτου σε όλους τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους των ΝΑΤΟικών συμμάχων. Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί την πεπατημένη των προηγούμενων κυβερνήσεων ευθυγραμμιζόμενη με τις επιταγές των Αμερικανών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Αναβαθμίζοντας τη βάση της Σούδας και τις άλλες βάσεις, παραδίδοντας το Αιγαίο στους στόλους τους  εμπλέκει τη χώρα και το λαό στα νέα πολεμικά σχέδιά τους.

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει αναφερόμενη  σε μια  «καθαρή έξοδο» από τα Μνημόνια και σε μια επερχόμενη « ανάπτυξη » ενώ  έχει συμφωνήσει για ενισχυμένη  επιτροπεία με μόνιμη παρουσία τοποτηρητών της Ε.Ε. και των δανειστών και αξιολόγηση ανά τρίμηνο ως προς α) τον έλεγχο της υλοποίησης των ψηφισμένων μέτρων β) τον έλεγχο της μη ακύρωσης οποιωνδήποτε περικοπών και μέτρων που συμφωνήθηκαν με τα προηγούμενα μνημόνια γ) την επιβολή νέων μέτρων που η κυβέρνηση οφείλει να λάβει με δική της πρωτοβουλία δεδομένων των δεσμεύσεών της  για την τήρηση των πλεονασμάτων στο επίπεδο του 3,5% μέχρι το 2023 και του 2-2,5% έως το 2060 και μέτρων νέων περικοπών. Μπροστά μας βρίσκονται τα 88 προαπαιτούμενα που εκκρεμούν για την 4η αξιολόγηση μέχρι τον Ιούνη του 2018, η λιτότητα και Μνημόνια χωρίς τέλος για τους εργαζόμενους και τις νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, πλειστηριασμούς κατοικιών και ιδιωτικοποιήσεις παντού.

Η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας στα πρωτοβάθμια σωματεία, είναι το δώρο της κυβέρνησης στους «θεσμούς» και σε αυτούς που κατέχουν τον πλούτο. Οι βιομήχανοι μέσω του ΣΕΒ πανηγυρίζουν αφού όπως λένε τα μέτρα αυτά «αποτελούν τη θετική όψη των μνημονίων». Όπως και να ονομάζονται,  μνημόνια ή εποπτεία, δημοσιονομικό πλεόνασμα ή επιτήρηση, η ουσία είναι η ίδια: το «έκτακτο καθεστώς» μετατρέπεται σε  καθημερινότητα και «κανονικότητα». Η «δίκαιη ανάπτυξη» για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ακριβώς εκεί στηρίζεται: στη δραστική μείωση των μισθών και του εργασιακού κόστους.

Το Υπουργείο Παιδείας με οδηγό την ΕΕ και τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση και τις προκλητικές εκτιμήσεις και κατευθύνσεις επιβραβεύει όλες τις κυβερνήσεις και τη σημερινή για τον πολλαπλασιασμό των αναπληρωτών αντί για μόνιμους διορισμούς και την πρόταση για συμβάσεις 5ετίας στους αναπληρωτές αντί για μόνιμους διορισμούς  και συνεχίζει την επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με την ομηρία αναπληρωτών και αδιοριστία, το νέο τύπου σχολείο με κινητικότητα και ελαστικά ωράρια για όλους τους εκπαιδευτικούς, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και θέσεων εργασίας – ν/σχέδιο για νέες δομές τις περικοπές και την εισαγωγή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης, τους νέους κινδύνους για παράλληλο δίκτυο και voucher στο υποχρεωτικό   νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή και τα τμήματα ένταξης, περικόπτει ότι έχει απομείνει από ορισμένες διαδικασίες στήριξης του δημόσιου σχολείου και βάλλει κατά των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Η νέα έκθεση ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση συντάχθηκε με αίτημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προωθεί ένα συνολικό πλαίσιο αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων με άξονες την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τη δυνατότητα των διευθυντών να επιλέγουν το διδακτικό προσωπικό, μόνιμο ή έκτακτο, τη συμμετοχή τους στην αξιολόγηση με επισκέψεις στις τάξεις διδασκαλίας, την προσαρμογή της σχολικής προσφοράς στις «τοπικές ανάγκες», την αναζήτηση τοπικών πόρων για τη χρηματοδότηση των σχολείων, την κάθετη κατηγοριοποίησή των εκπαιδευτικών σε  «καθοδηγητές, ερευνητές, ανώτατους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς δικτύων και διευθυντές», την αντικατάσταση της «ανελαστικής σχέσης εργασίας» των αναπληρωτών με πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Η προώθηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες της νέας έκθεσης του τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Δε θα πληρώσουμε την κρίση του κεφαλαίου, να πάρουν πίσω όλα τα αντεργαξιολόγησης και αποδοχή της αξιολόγησης από το εκπαιδευτικό σώμα ως βασική προϋπόθεση για την προώθηση ενός πιο «ολοκληρωμένου μοντέλου αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολείων.

 

Το νομοσχέδιο για την «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών (ΠΔ 79, εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί). Προωθεί το στόχο της ενδιάμεσης έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης» .

Είναι ένα νομοσχέδιο που εισάγει την πιο άγρια, ατομική αξιολόγηση. Το Π.Δ. 152 καταργείται,  η ατομική αξιολόγηση όμως, ΟΧΙ!

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο όχι μόνο δεν καταργεί την αξιολόγηση το Υπουργείο Παιδείας αντίθετα, την «εκσυγχρονίζει», τη μοντάρει, και την ευπρεπίζει με πολύ σχεδιασμένο, ομολογουμένως τρόπο, έτσι ώστε προχωρώντας να την κάνει πιο ευκολοχώνευτη. Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας προχωρά βήμα-βήμα προς την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως βασικό εργαλείο της «αυτόνομης» λειτουργίας της και ιδιωτικοποίησης της. Η ατομική αξιολόγηση με το μανδύα της αξιολόγησης των στελεχών επιχειρεί να εμπεδώσει τη διάκριση των εκπαιδευτικών σε άξιους για να δουλέψουν και ανάξιους προς απόλυση, συνεργάσιμους στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων και μη συνεργάσιμους. Στο όνομα της ανάδειξης “άξιων” και “ικανών” στελεχών εκπαίδευσης προχωρά στην ατομική αξιολόγηση ακόμη και των υποδιευθυντών σχολείων. Καθιστά όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αξιολογητές των διευθυντών και υποδιευθυντών Όταν με την αξιολόγηση στο δημόσιο αξιολογούνται και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε διοικητικές θέσεις, όταν πάνω από το 50% των νηπιαγωγών που κατέχουν θέση προϊσταμένης-ου θα αξιολογηθεί άμεσα και ατομικά, γίνεται κατανοητό πως ένα μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών βρίσκεται υπό καθεστώς αξιολογούμενου και είναι ζήτημα χρόνου η επέκταση της στο σύνολο των εκπαιδευτικών.

 

Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, με αξιολόγηση, αξιολόγηση/λογοδοσία, δ/ντες manager, ομάδες σχολείων κλπ. Αποδομεί την ειδική αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ, μεταθέτοντας στους εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου μέσα από παρεμβατικά προγράμματα την αντιμετώπιση και αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Η δημοσιοποίηση του καταλόγου με τους δήμους που θα εφαρμόσουν τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για το έτος 2017-2018 αποτελεί προκλητικό εμπαιγμό καθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ περιορίζει τους δήμους εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης σε 184 ακολουθώντας την ίδια μνημονιακή πολιτική περικοπών. Αξιοποιώντας ως πρόσχημα την αντίθετη γνώμη των Δημάρχων, η κυβέρνηση που έχει και την πολιτική ευθύνη της απόφασης, επιλέγει να περιορίσει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής, κατά κύριο λόγο, στις περιοχές που σχεδόν όλα τα προνήπια ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο! Το αίτημα για άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε όλη τη χώρα, χωρίς διαφοροποιήσεις βρίσκεται στην αιχμή του εκπαιδευτικού κινήματος, πολύ πριν από το 2006, όταν με τη μεγάλη απεργία των έξι εβδομάδων κατακτήσαμε την θεσμοθέτηση της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η νομοθέτηση με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε και εφαρμόζεται δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Αγωνιζόμαστε για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο  με κατάργηση των voucher και όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.

 

Οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο: δήλωσε ότι για μία ακόμα χρονιά δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί αλλά αντίθετα, μετά τον Οκτώβρη θα ανακοινωθεί τριετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και στα προαπαιτούμενα των  αξιολογήσεων. Είναι φανερό ότι ο αγώνας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για διορισμό όλων των αναπληρωτών, ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους/όλες, έρχεται σε πλήρη αντιπαράθεση με τις μνημονιακές πολιτικές περικοπών, με την κατεύθυνση να καλύπτονται οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου με ευέλικτη και ελαστική εργασία. Ταυτόχρονα, με τη συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει η πολιτική προσοντολογίου για τους διορισμούς αμφισβητώντας ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Η προϋπηρεσία είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος που απονομιμοποίησε τον ΑΣΕΠ και την αξιολόγηση και υποχρέωσε σε προσλήψεις και χωρίς αυτόν! Για το τέλος της περιπλάνησης και της εργασιακής ομηρίας χιλιάδων εκπαιδευτικών, για την ανάσα των σχολείων μας και την υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας απαιτείται να γίνει εδώ και τώρα διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχουν προσφέρει υπηρεσία στα σχολεία με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

 

  • Συνεχίζουμε στο δρόμο των μεγάλων πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων του Μάρτη!

Συνεχίζουμε στο δρόμο που άνοιξαν οι μεγάλες πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις όλου του προηγούμενου διαστήματος, οι καταλήψεις και οι Συνελεύσεις Αγώνα στο Υπουργείο Παιδείας, οι δεκάδες κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις της χώρας. Με οργάνωση του αγώνα στις Γενικές Συνελεύσεις, τις επιτροπές αγώνα, το συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Με ακόμα πιο μαζική συμμετοχή στα συλλαλητήρια.

Μπροστά στις νέες προκλήσεις μπορούμε και πρέπει να πάμε αλλιώς! Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα συνενώνει όλη την εκπαίδευση σε έναν ανυποχώρητο αγώνα που θα θέσει το σύνολο των αναγκών μιας πραγματικά δημόσιας εκπαίδευσης για όλους! Που θα υπερασπίζεται ταυτόχρονα το δικαίωμα του μαθητή, του φοιτητή, του γονιού και του εκπαιδευτικού. Σε συντονισμό με το φοιτητικό κίνημα, για ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο ικανό να οργανώνει και να θέτει τον αγωνιστικό σχεδιασμό για την συνέχεια. Με Μέτωπο Αγώνα για Μόνιμη Σταθερή Εργασία για όλους. Για να σπάει η υποταγή των εργαζομένων στους δημοσιονομικούς δείκτες και την προσμονή της «ανάπτυξής τους», της «εξόδου από τα μνημόνια». Η μάχη αυτή επιδιώκουμε, με επίγνωση των δυσκολιών, να αγκαλιάσει και να συμπεριλάβει συνολικά την ανατροπή της εργασιακής κόλασης σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Για να γίνουμε το κίνημα που δεν θα μπορούν να αγνοήσουν, κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό:

Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής: Ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Δε θα πληρώσουμε την κρίση του κεφαλαίου, να πάρουν πίσω όλα τα αντεργατικά μέτρα. Ανατροπή κάθε επίδοξου διαχειριστή της ίδιας πολιτικής από το κίνημα των εργαζομένων

Κατοχύρωση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό για όλους όσους ζουν σ’ αυτή τη χώρα. Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Θεσμοθέτηση νομοθετικού πλαισίου για την πραγματική προστασία της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας

 

 Διαμορφώνουμε ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό κίνημα

Διεκδικούμε άμεσα:

  • Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου.
  • Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν έστω και με μια σύμβαση εργασίας , όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
  • Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
  • Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
  • Υποστηρίζουμε την κάλυψη όλων των αναγκών με:

            -Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα  και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερου

–             Αναλογία 20 μαθητές προς 1 σε Γ’-Στ’ τάξεις, 15 προς 1 σε νηπιαγωγείο και Α’-Β’ τάξη

–            Ίδρυση και απόδοση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες

              Όχι στις αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το

             μάθημα της ειδικότητας του

–           Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)

–           Έναν εκπαιδευτικός για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικός για κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη

–            Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών και για την ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία

  • Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς  όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.
  • Όχι στο «πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας». Όλες οι απαραίτητες σπουδές στις επιστήμες της αγωγής και τα επιστημονικά πεδία να ολοκληρώνονται εντός του κύκλου των βασικών προπτυχιακών σπουδών και να εξασφαλίζουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.
  • Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο  με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
  • Κατάργηση του ΠΔ 79
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 120 (καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ  152 ) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

Επικαιροποιούμε την απόφασή μας για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Οργανώνουμε όλα τα πρακτικά μέτρα (π.χ. αποφάσεις Δ.Σ., Γ.Σ., Συλλόγων Διδασκόντων, συλλογή υπογραφών…) για την ακύρωση στην πράξη κάθε διαδικασίας αξιολόγησης.

  • Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και να εντάξει το θέμα της αξιολόγησης στην Ημερήσια Διάταση της ΓΣ του κλάδου. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.

 

  • Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση,  υγεία, μεταφορά των μαθητών.
  • Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Όχι στη διαγραφή εργασιακού χρόνου. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
  • Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου – λαιμητόμου και όλων των αντιασφαλιστικών/αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
  • Ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
  • Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Μπροστά στην 87η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ να πάρουμε αποφάσεις για:

  • Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που προβλέπονται από το ν/σχ για τις νέες δομές.
  • Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών «σε όμορα σχολεία» ώστε να δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα. Κανένας συνάδελφος να μην συμμετέχει σε αυτές με συνδικαλιστική κάλυψη από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή από το σχολείο της γειτονιάς του. Να δώσουμε τη μάχη, μαζί με τους γονείς, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, να συγκροτήσουμε ένα ισχυρό μέτωπο παιδείας σε κάθε περιοχή και να μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών, δημιουργίας πληθωρικών τμημάτων, διαγραφής μαθητών από το ολοήμερο. Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ και η ΔΟΕ να οργανώσουν κινητοποιήσεις σε κάθε διεύθυνση ώστε να μην ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός αύξησης των μαθητών ανά τμήμα και υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών – να οργανώσουν καμπάνια ενημέρωσης των γονιών και συγκρότησης κοινού μετώπου αγώνα.
  • Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κλπ.)
  • Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
  • Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν αν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχει όλο το απαιτούμενο προσωπικό.
  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προχωρούμε  σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι και με απεργιακό αγώνα, πανεκπαιδευτικό/παλλαϊκό με 24ωρη-48ωρη απεργία και ΓΣ αμέσως μετά για κλιμάκωση.

 

  • Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
  • Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιστή του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
  • Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό.

Αποφασίζουμε να πάμε αλλιώς

και να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων.